Team DSM 2023

1 2 ... 16 ... 25 26
Zwarte Wout

Ik denk eerder Vuelta, maar Bardet zal daar ook een stem in hebben, die maakt die jochies mee op de fiets. Onley moet het van korte klimmetjes hebben, Poole daarentegen heeft ook vandaag weer laten zien wat hij in huis heeft.

Rawolf

Hamilton is nog niet op niveau na zijn val in Catalunya en ook Leknessund is slecht bezig dit seizoen. Wat dat betreft zit je in de bergen met een tekort voor de Tour. Al kunnen beiden hun seizoen nog omdraaien.

ChefSpijker

Onley zou eerst niet eens prof worden voor augustus. Die gaat dit jaar vast nog geen grote ronde doen. Voor Poole lijkt mij de Vuelta wel een reële optie. Daar brengt DSM toch meestal de talenten eerst naartoe.

Hoezo is Leknessund slecht bezig trouwens? Rijdt 2x top 20 en naar p26 in de WT-rondjes dit voorjaar. Vorig jaar had ie alleen in PN een uitschieter met p11, maar ook dat was op ruim 8 minuten van winst. Verder was het niet beter. Ik ben benieuwd wat ie in de Giro laat zien. Lijkt mij wel rijp om daar echt mee te gaan doen voor ritwinst in ontsnappingen.

En hoeveel ondersteuning moet Bardet krijgen in de Tour? Tuurlijk moet ie niet snel alleen zitten in de echte bergritten, maar in principe is het gewoon elke bergrit zolang mogelijk aanhaken voor hem. Een Hamilton, Leknessund en Vermaerke lijkt me dan wel voldoende. Ik zou eerder investeren in een goede omlijsting voor Welsford. Die kan met een beetje geluk echt scoren daar. Van zo'n P6 in het AK wordt ik niet echt warm.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Heb het idee dat het tegenwoordig meer om kwaliteiten gaat dan leeftijd. Van tevoren kunnen ze tegenwoordig zo goed voorspellen of iemand klaar is voor een grote ronde.

Bv Hirschi, Leknessund en Vermaerke reden ook de Tour als hun eerste GT, ook bij DSM. Wel iets ouder dan Poole dat moet gezegd worden.

Leknessund vorig jaar in Zwitserland, Noorwegen en de Tour vond ik van een veel hoger niveau dan wat hij nu laat zien. Op basis daarvan zou top 10 giro er zelfs in moeten zitten. Op basis van dit seizoen inderdaad slechts een rittenkaper.

Eens dat Welsford een betere optie is op overwinningen. Die moet zeker een paar mannetjes meekrijgen. Maar ik kan Bardet wel waarderen als renner, en ook het klassement blijft gewoon heel belangrijk. En wie weet kan zon Poole of wie al eens in de vroege vlucht trekken. Met 'bergen' bedoel ik meer dan enkel Bardet bij staan.

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Zwitserland pakte hij een sterke ritzege uit de vlucht ja, maar was ie bergop toch niet heel bijzonder? Daar viel de helft van het deelnemersveld uit vanwege positieve coronatests en hij zat nog niet top 10. En Noorwegen was een heel matig deelnemersveld. Daar was hij het bijna aan zijn stand verplicht om te winnen. En dat deed ie dan wel met een knappe solo uit een vroege aanval.

Maar die kansen zijn er dit jaar nog helemaal niet geweest ook. In alle drie de rondes die Leknessund reed, bleef er geen enkele keer een vluchter vooruit. Wat dat betreft wel jammer dat ie niet fit was voor het Alpenrondje, want daar waren er wel genoeg kansen voor vluchters.

Bimbo Visma

Max Poole laat zich goed zien. Zou prima als combi met Bardet mee kunnen naar de Tour. Bardet en Welsford als kopman. Poole kan veel leren

Onley Vuelta en Casper.

Zwarte Wout

Interview met Oscar Onley:

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/interview-toptalent-onley-dolblij-met-dsm-heb-5-jarig-contract-getekend-met-plan-om-die-tijd-vol-te-maken.

Zwarte Wout

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/20-jarige-poole-klimt-in-romandie-sneller-dan-kopman-bardet-pikken-nieuwe-dingen-van-hem-op

Bimbo Visma

Charlotte Kool levert in de Vuelta. Eerste sprintkans meteen gepakt.

Labous nog wel gevallen. Was weer snel weg, dus zal zonder erg zijn

Poeksel

Het eerste deel van de giro-documentaire: https://www.youtube.com/watch?v=ilwk9WV2QJs

"Go behind the scenes and Follow The Stripes in this documentary as Team DSM get ready to take on the first Grand Tour of the season at the Giro d'Italia; with trips to track testing, a visit to Harm Vanhoucke's house, and of course the now famous Mount Teide for a High Altitude Camp with Marius Mayrhofer."

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Nou Leknessund mag meteen de kritiek gaan afstraffen straks ;) Misschien wel roze voor een tijdje. Rijdt hoe dan ook een sterke etappe. Zat continu mee. Idem voor Vanhoucke, maar die blijft een grote handicap hebben dat ie niet kan dalen en kansloos is als een vlucht wegrijdt bergaf zoals in dit geval.

Bimbo Visma

Roze!

Leknessund werd genoemd als potentiële roze truidrager en hij levert

Zwarte Wout

Vergeet ook Harm Vanhoucke niet, die veel voorbereidend werk heeft verricht om Leknessund in de ""vlucht" te krijgen!

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Firmenich komt op het shirt. Gaat er ook een Zwitser gecontracteerd worden? Mauro Schmid is einde contract bij SQS

Bimbo Visma

Onley en Poole tonen zich in Hongarije. Na de eerste 'bergrit' op plek 3 en 4 in GC. Morgen de beslissende bergrit.

Leknessund houdt de roze trui in Italië en beperkt zo het aantal mogelijke etappezeges voor de ploeg ;)

Bimbo Visma

Voor iemand die voor etappes wil gaan, blijft Leknessund lang aanklampen in het GC.

Is met het uitvallen van Stork, Tusveld en Vanhoucke ook de enige die nog iets kan uitrichten in de bergen

ChefSpijker

Met al die coronagevallen zou ik nu ook niet vrijwillig tijd pakken als ik vierde sta.

Zwarte Wout

Sterk gereden door Marius Mayrhofer (22jr.), veel werk verricht in de kopgroep, helaas kwam hij op het eind wat te kort, toch een mooie 7e stek!

Zwarte Wout

En de felicitaties gaan naar Andreas Leknessund, vandaag 24jr. geworden!

Bimbo Visma

De gewenste etappezege binnen in de Giro. Doel geslaagd.

Met deze finale van vandaag reclame gemaakt voor eventuele twijfelende sprinters van het wensenlijstje

pirazzi

Dainese doet het beter bergaf dan bergop.

Rawolf

Serieus DSM misschien wel de beste team in de breedte op het gebied van leadouts op het moment. Hebben zoveel wagonnetjes (of locomotiefjes) die een treintje kunnen vormen. Tobias Lund Andersen, Edmondson, Markl, Eekhoff, Bittner, Degenkolb, van Uden, Dainese en Welsfort... Daar kan je een prima sprinter + trein uit vormen.

Zwarte Wout

Verdiende en gegunde overwinning vandaag voor Dainese, prima GIRO voor DSM!

"After nearly abandoning the race on Sunday due to sickness and pushing through to be the last rider to pass the line solo in 43 minutes behind the stage winner, Team DSM’s Alberto Dainese powered to an extra special sprint win on his home stage in Caorle today.

Team DSM rode perfectly throughout the day to help control the early breakaway, then set up finisher Alberto Dainese for the finale who duly delivered with a monstrous sprint to secure the win on stage 17 at the Giro d'Italia.

From the beginning of the stage Team DSM were ever present at the front of the bunch, controlling the tempo and staying out of trouble on the Italian roads. Coming into the closing 20 kilometres the break was caught and the team worked superbly to stay at the front of the race. Charging under the flamme rouge the boys in black dropped Dainese off expertly, who used his nous to wait a few seconds before launching his sprint, surging past the competition to take Team DSM's first Grand Tour win of the season."

Laatst gewijzigd
Rawolf

mijn 'zorgen' over het bergteam in de Tour moeten trouwens worden opgelost door Matthew Dinham, nu op hoogtestage met Bardet!

Onder de vleugels van Bardet koersen perfecte manier om te ontwikkelen als jonge renner. Hopelijk is hij ook al op een competitief niveau in de tour.

Bimbo Visma

Deze beelden zijn tof:

https://twitter.com/TeamDSM/status/1661632105455951872

1 2 ... 16 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.