Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 147 ... 197 198
rbc1912

Zeer content na vanmiddag. Na een top-Tour (98,9%), een wekelijk waar dramatische Vuelta (30,4!!!!%), een redelijk Klassiekerspel (73,1%) nu op een heerlijke 98,6%. Die Yates vertrouw ik gewoon niet meer, dus hem gelukkig thuisgelaten. MAL wel meegenomen jammer genoeg, maar Bardet en Hindley trekken me hopelijk richting mijn 2e gouden beker.
Moet toch zeggen dat ik nu wat vrolijker rondloop dan afgelopen Vuelta. 'Het kan verkeren" zou Bredero gezegd hebben

Timvideo

'@Nasibal Demare gewoon braaf op tijd binnen op 44 minuten net als jouw klimgeit uit de eerste etappe, Theuns.

Nogal LoGiScH dat sprinters hier puur kijken naar de limiet, of wil je hier beweren dat ze vandaag even hard hun best doen om bergen over te komen als vorige week op weg naar Messina? Daar klom hij namelijk goed genoeg om de etappe te winnen. Jij mag van mij overigens best blijven reageren als of Demare dezelfde klimbenen als Mareczko heeft hoor, want je blijft het maar telkens over hem hebben. Morgen lekker rustdag, tijd genoeg dus. ;)

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Toen het parcours uitkwam had ik meteen Hindley opgeschreven voor deze etappe. Aangezien Kelderman altijd iets heeft en Buchmann een mwoah-renner is een vrij logische keuze dus

geelinlatourette

Heeft iemand enig idee wat er met Foss aan de hand is? Had zeker niet verwacht dat hij gister met de topfavorieten mee had gekund, maar 22 minuten??

callmeal

'@kissmyace2.0 Je bedoelt met potlood? Samen met 20 andere namen?

Valvuillerdemoz

'@geelinlatourette: Foss is zich aan het sparen voor de tijdrit.

Reus

Tsja in de rustdag-scorito-team-keuze-analyse kunnen we Foss al wel bestempelen als miskoop.

KV

'@KissMyAce2.0: echt wel speciaal hoe jij altijd de goede logische keuzes lijkt te maken, waarschijnlijk dus bij elk spel een gouden bekertje? Op welke plaats sta jij dan juist in de top 10?

Ikzelf sta op plek 94 nu, jammer genoeg zonder Hindley.

madeinstars

Na een fantastisch begin nu op 99,5% en op het hoogtepunt zelfs op 99,7%. Voornamelijk dankzij Kämna, Mollema, Theuns en mazzel met juiste kopmankeuzes. Helaas is mijn klassementsteam inmiddels wel erg mager, dankzij Foss, Lopez en gokjes Gall en Tulett (en Yates, maar die heeft praktisch iedereen). Gelukkig staan er de komende week nog voornamelijk sprints en etappes voor de vlucht op het programma, dus hopelijk hoef ik nog niet te veel in te leveren en kan ik de schade in de laatste week beperken.

Morgen weer een mooi dagje voor Van der Poel en Girmay. Ben benieuwd of ze het weer vanuit de vlucht willen proberen, of dat ze dit keer de etappe vanuit het peloton willen controleren. Gezien de vlakke aanloop, is dat laatste misschien de meest courante optie.

wielergekkie

Op dit moment sta ik op plek 75 (99.7%) de tegenvallers bij mij zijn tot nu toe MAL, Yates en toch ook wel Valter. Positief zijn: Pozzovivo, Kämna, Arensman, Albanese en Theuns.

Hopelijk kan ik tot aan de volgende rustdag nog iets stijgen, ik merk dat ik vooral stijg in de heuvel/sprint etappes en in de bergen mijn schade moet beperken.

Baskeee

Herstel is een beetje ingezet. Zit nu rond de 92%. Geen Yates genomen, daar baalde ik de eerste week ontzettend van. Maar blijkt nu weer goed uit te vallen.

Echte potentiele winnaas nog qua klassement: Carapaz, Almeida, Bardet
Goed klassement: Pozzo, Valverde, Martin, Arensman

Morgen weer lastige keuzes... vlucht? Toch flinke sprint met FDJ/Lotto/ISN? Denk een combi van vluchters, aangevuld met sterke sprinters en wat zekere punten:

VDP (C)
Girmay
Cort
Ulissi
Albanese
Skjelmose
Demare
Nizzolo
Consonni

n3razzurri

Ik denk dat ik het bijna zou gaan missen als WF de bug zou fixen van de lege ververste forumpagina. De schone lei, die nog helemaal gevuld mag worden met parels en gezandstrooi... WF lijkt dit ook te snappen en het cultureel erfgoed te bewaken van het 'handmatig' terug zetten.

Eddix

'@Thombeg Goeie vraag, ik vraag me ook steeds meer af wat ik in hemelsnaam het geld aan heb uitgegeven.. Ik had MAL natuurlijk, en naast hem MvdP, Cavendish, Démare en redelijk sterke B-sprinters. Tot nu toe heeft dat aardig wat puntjes opgeleverd. Verder verkoos ik Foss over Bardet op het laatste moment, omdat ik voor de tijdrit en het jongerenklassement gevoelsmatig te kort kwam. Ik baal nu wel van die wissel, het was op een betere manier op te lossen dan deze, maar goed. Hoe gaat het met jouw team?

@Ditwashet Ja dat klopt, maar alleen wat teampunten gaat de kosten niet dekken, maar het verlies van een 750K renner is meestal wel op te vangen.Daarnaast kan Valter, als hij in goede doen is, wellicht in week 2 of 3 nog wat in de aanval gaan.

KissMyAce2.0

'@KV
Ik sta niet in de top10, maar er niet ver vandaan!

zitvlees

Yates is door PCS vandaag toegevoegd aan de startlijst van de Tour. Kunnen we hieruit opmaken dat hij afstapt?

KV

'@KissMyAce2.0
Interessant! En op welke plek dan precies? Zou graag eens jouw team zien, kwestie van te kunnen leren van de beste.

arjenzvob

Ik denk niet dat @KissMyAce2.0 zijn identiteit gaat prijsgeven. Kan hij lekker anoniem zijn berichtjes blijven posten.

arjenzvob

'@Ditwashet Nasibal is niet bepaald een Spartaan hoor ;)

Eddix

'@Ditwashet Tot nu toe heb ik er pas 18 met hem gepakt. Natuurlijk hadden het er 62 kunnen zijn, maar met andere renners heb ik meer punten verdiend/of kunnen verdienen (minder risico), dus was hij het opstellen nauwelijks waard tot nu toe. Maar ja, als je hem elke dag opstelt nu en Démare blijft leider in het puntenklassement dan kan hij nog wel wat opleveren natuurlijk! Zoals al vaker vermeld is het bij 750K renners low risk. Ik heb ook Albanese, ik had hem voor de aanval, minder voor de spint, maar ben ontzettend blij dat hij er steeds bij zit! Ik sta momenteel op plek 75 in de WielerFlits Forum Poule. Om bij deze zo transparant mogelijk te zijn haha.

Delric

Resume op de rustdag. Wie was zijn scorito-euro's nu al waard volgens de 100 punten per 1 mln formule. Uiteraard gaan we hier uit van elke dag opstellen:
Lopez: 221%
Kamna: 200%
Theuns: 189%
Skjelmose: 184%
Oldani: 164%
Rein: 162%
Albanese: 141%
Gabburo: 140%
Mareczko: 136%
3 x Trek teampunten: 132%
Girmay: 130%
Moniquet: 128%
vansevenant: 105%
Leemreize: 104%
Bauke: 103%
7 x 100%, teampunten Demare en De Gendt

Chef83

Kunnen de demaars theuns gaviriaas en consonni het morgen aan zo een rit ? Ik vind het morge een moeilijke keuze weer en denk dat ik maar van alles wat erin gooi en vd poel cap hier.

arjenzvob

Als we dan toch transparant bezig zijn: Plek 346 in de index haha!

Als ik ook even een tussenevaluatie mag plaatsen. bij deze:

Alles tot nu toe he:
Helden:
Kämna
Démare
Albanese
Girmay

Heel fijne picks:
Consonni
Theuns
Bardet
Arensman

Prima picks:
Carapaz
Martin
Bauhaus
Nizzolo
Almeida:

Picks met potentie:
Cort Nielsen
Ulissi
Valter

Teleurstellend:
Miguel Angel Lopez
Yates
Bilbao

Laatst gewijzigd
wielergekkie

'@arjenvzob dan doe ik met je mee. Plek 75 van de ranglijst.

Dan hier ook mijn tussenevaluatie:

Tot nu toe:
Helden:
Kämna
Démare
Albanese
Girmay

Heel fijne picks:
Consonni
Theuns
Bardet
Arensman

Prima picks:
Carapaz
Martin
Pozzovivo
Van der Poel
Almeida
Gaviria

Picks met potentie:
Gall
Valter

Teleurstellend:
Miguel Angel Lopez
Yates
Bilbao

daandej

Plek 2125 91,9% hopelijk nog wat stijgen deze aankomende week

Thomberg

Ik vind morgen ook moeilijk in te schatten. Hier kan toch geen massasprint uitkomen?

1 2 ... 147 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.