Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 3 4 ... 197 198
Primavoormij

MvdP moet je gewoon NU aanklikken en er verder niet meer over nadenken. Scheelt je weer 3 weken stress.

madeinstars

Even onthouden dat ik 750k moet reserveren voor Bouchie Boy... ik neem aan dat die wel de Giro rijdt toch?

KV

Gelukkig is het “maar” 2 weken stress zelfs!

KV

Wanneer begint de Landa en/of Bilbao discussie trouwens?

madeinstars

Sowieso Bilbao. Zelfs als Landa uiteindelijk iets beter is in het klassement, is het geen puntenpakker.

Poeksel

Ik ben afgehaakt toen het spel niet meer goed via een browser te spelen was maar kreeg vandaag een mail met als onderwerp "Scorito is vernieuwd! Kom je weer eens kijken?"

Wat zijn de vernieuwingen, een browservriendelijke versie hoop ik?

Primavoormij

Bilbao lijkt me een nobrainer. Landa kun je er eventueel nog bij pakken, maar ik denk dat ik 'm dit jaar oversla.

KV

No brainer ja en nee.

Vorig jaar identieke voorbereiding met goed Baskenland en TotA maar geen deftige giro, zelfs na uitvallen van Landa was het Caruso die opstond. En toen was hij ook nog stuk goedkoper (1,5 dacht ik).

Vrees dat hij gewoon weer te vroeg top is.

Baskeee

Ff snel geklikt en zelfs 1 mio over. Dat voelt natuurlijk helemaal ruk!

wielergekkie

Heerlijk dat het gepuzzel weer kan gaan beginnen. Heb het parcours bekeken en de (voorlopige) renners in scorito.
Het eerste waar ik mee aan het puzzelen ben is de verhouding kwa type renners. Als ik zo een team in elkaar klik kom ik volgens scorito uit op:
Klassement 7
Klimmer 6 (grotendeels vluchters in mijn ogen)
Sprinter 5
Aanvaller 2

Zo op het eerste oog klik ziet dit team er prima uit, al is het natuurlijk nog afwachten wat de rolverdeling precies gaat zijn binnen bepaalde ploegen en of iedereen nog op zijn fiets blijft zitten :)

Veel puzzel plezier!

ManWithBeard

Het is inderdaad goed te doen om een team met veel kleppers te kiezen.
Had binnen een halfuurtje een behoorlijk team staan al, met mooie verdeling.
Uiteraard gaat dit nog 500x gewijzigd worden, maar goed ;)

Ook veel renners die echt goedkoop zijn naar mijn idee. Pidcock niet best in t voorjaar, maar 1,5 mio is wel erg aantrekkelijk.

6 sprintetappes doet mij wel denken om iets meer de focus op klassement en berg te leggen. Zeker gezien de sprintopties. Grote kans dat ook weer 1 van deze etappes (zeker tegen het einde) toch breakaway wordt. Dus inderdaad focussen op teams die punten nodig hebben, lijkt me geen gekke strategie

KV

Pidkok zal volgens mij geen Giro rijden met hoe dat die nu presteert.

RvhC74

Ook ik doe weer mee💪💪💪

roburger

Wat mij opvalt is dat er niet echt een type Sagan/Matthews aanwezig is deze Giro. Met dit soort renners kon je in bepaalde etappes er vanuit gaan dat BORA/GreenEdge ging versnellen op heuveltjes om de andere sprinters te lossen. Natuurlijk voor etappewinst, maar ook voor het puntenklassement waar ik in deze Giro Van der Poel en Girmay niet zo snel zie meedoen voor dat klassement.

Gladiool

'@poeksel: mweuh. Mutaties zijn wel een apart tabje geworden en de lay-out ziet iets anders uit. Maar het is nog steeds die telefoon midden op je scherm.

Poeksel

Jammer! Dan sla ik maar weer over.

Wielertje12

Helaas zijn de verschrikkelijke advertenties ook toegevoegd bij Giro

Rad

'@Renaat; Ik zat ook aan die drankenzaak te denken. Mooie optie voor 500k

Laatst gewijzigd
madeinstars

Gaat iemand Fiorelli weer dm'en dit jaar?

Scoritop

Haha Fiorelli had ik vorig jaar. Tijdens de sprints niet heel goed. Tijdens de bergrit 3e geworden meen ik te herinneren, maar toen natuurlijk niet opgesteld..

Guido Maltempi

Ter info: Scorito heeft het bergklassement opgewaardeerd. Qua puntentelling is het nu gelijkgetrokken met het puntenklassement.

Primavoormij

MAL wint Tour of the Alps etappe. Jammer, had ik al in mijn team, nu neemt iedereen 'm.

wielergekkie

Haha, als ik iemand niet in mijn selectie wil is het wel MAL

nasibal

Yes, Bilbao discussies ben ik altijd dol op.

Voor mij hetzelfde als elk jaar: Wanneer het echt om de knikkers gaat klimt Bilbao niet goed genoeg. Een berg komt hij echt wel over met de besten, maar dat is wat anders dan een rits etappes met meerdere alpencols op topniveau.

Dat gezegd hebbende had ik op dit parcours een 1,5kk Bilbao er direct ingeklikt.

de Tour

Leuk we kunnen weer!

heerlijk stressen over de verschillende keuzes.

Zou Tratnik niet de rol van Bevin kunnen vervullen....

Veel van verwachten (Ja ook ik had Bevin destijds) maar weinig waarmaken...

Oke we zijn weer begonnen. Allemaal succes met de voorselecties!

1 2 3 4 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.