Heerlijk dat het gepuzzel weer kan gaan beginnen. Heb het parcours bekeken en de (voorlopige) renners in scorito.
Het eerste waar ik mee aan het puzzelen ben is de verhouding kwa type renners. Als ik zo een team in elkaar klik kom ik volgens scorito uit op:
Klassement 7
Klimmer 6 (grotendeels vluchters in mijn ogen)
Sprinter 5
Aanvaller 2
Zo op het eerste oog klik ziet dit team er prima uit, al is het natuurlijk nog afwachten wat de rolverdeling precies gaat zijn binnen bepaalde ploegen en of iedereen nog op zijn fiets blijft zitten :)
Veel puzzel plezier!
Het is inderdaad goed te doen om een team met veel kleppers te kiezen.
Had binnen een halfuurtje een behoorlijk team staan al, met mooie verdeling.
Uiteraard gaat dit nog 500x gewijzigd worden, maar goed ;)
Ook veel renners die echt goedkoop zijn naar mijn idee. Pidcock niet best in t voorjaar, maar 1,5 mio is wel erg aantrekkelijk.
6 sprintetappes doet mij wel denken om iets meer de focus op klassement en berg te leggen. Zeker gezien de sprintopties. Grote kans dat ook weer 1 van deze etappes (zeker tegen het einde) toch breakaway wordt. Dus inderdaad focussen op teams die punten nodig hebben, lijkt me geen gekke strategie
Wat mij opvalt is dat er niet echt een type Sagan/Matthews aanwezig is deze Giro. Met dit soort renners kon je in bepaalde etappes er vanuit gaan dat BORA/GreenEdge ging versnellen op heuveltjes om de andere sprinters te lossen. Natuurlijk voor etappewinst, maar ook voor het puntenklassement waar ik in deze Giro Van der Poel en Girmay niet zo snel zie meedoen voor dat klassement.
Yes, Bilbao discussies ben ik altijd dol op.
Voor mij hetzelfde als elk jaar: Wanneer het echt om de knikkers gaat klimt Bilbao niet goed genoeg. Een berg komt hij echt wel over met de besten, maar dat is wat anders dan een rits etappes met meerdere alpencols op topniveau.
Dat gezegd hebbende had ik op dit parcours een 1,5kk Bilbao er direct ingeklikt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.