Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 3 4 ... 197 198
nasibal

'@Wielergekkie

Ik snap je angst wel hoor. Je hebt een rijtje van die dure renners waar je toch elke keer 3 weken lang je hart voor vasthoudt omdat je weet dat ze ook wel eens in de eerste week een miskoop kunnen gaan blijken, terwijl je je bij andere dure renners nooit zorgen maakt. MAL zit bij mij gevoelsmatig ook steevast in de eerste groep. Maar als ik er dan over na ga denken kom ik tot andere conclusies.

groppiestan

Ik zie girmay nog wel voor de puntentrui gaan. Bij mij gaat hij mee.

KV

Dames en heren: nasibal is helemaal terug van weggeweest!

Thomberg

Hier is het geen verrassing maar Grmay heeft hier doel van gemaakt dus no-brainer. Ook omdat ik graag sympathieke mensen kies als het kan. Daarover gesproken, MAL normaal no-brainer voor dit bedrag. Alleen terecht punt van Nasibal over parcours.

Voor de mensen die VdP overwegen, toch een aanbeveling. In zijn etappes gaat een Almeida ook goed zijn (die iedereen kiest) en wss Yates ook. Dus heb je dan al goede alternatieven als kopman.

Twijfelgevallen die nog niet genoemd zijn: Ewan (trap er niet in!) en Cavendish. Laatste gaat sws niet uitrijden en eerste mss eindelijk wel, gezien de stand van Lotto. Merlier wil uitrijden dus die kiest iedereen, uitgesproken kopman.

Dan nog Cimolai. Zou ik nooit overwegen, dus deed dat vorig jaar ook niet. Maar toen reed hij zo’n sloot punten binnen. Normaal is Pasqualon mijn man, maar als ze die al meenemen is Grmay kopman voor sprints. Dus dan is een type Cimolai lekker. Alhoewel hij net zo goed 0 punten kan verdienen zoals het eigenlijk hoort.

Landa… normaal altijd fan van. En leek in de Tour een puntenpakker te gaan worden. Maar hij heeft ook vaak pech…

Gezien mijn keuzes uit het verleden, namelijk de renners elke keer kiezen in het jaar voordat ze het goed doen, is Carthy slim. Die had ik vorig jaar en viel tegen, dus zal dit jaar wel topper zijn.

@Nasibal kan een paar 500k bedenken, maar niet met 100% zekerheid.

Thomberg

Ohja ik zou Demare en Dainese meenemen. <—- 1 van deze 2 meen ik

rbc1912

Cimolai. Vreemde snuiter is dat. Had hem niet in de Giro toen-ie inderdaad veel punten haalde. Had hem wel in de Vuelta toen-ie geen enkele keer meesprintte. Lijkt in de pikorde bij Cofidis ook voorbijgestreefd te zijn door Consonni

vevie

Buchmann zou toch gewoon top 5 rijden zonder zijn val vorig jaar? Die is in potentie de beste Bora man, na Vlasov qua GT’s.

rbc1912

Dat is me even ontschoten eerlijk gezegd, maar dan zeg je het al: dan valt-ie weer. Denk dat Hindley veel meer potentieel heeft

Benzardi

Oesters genoeg maar in welke ligt de parel, zei ooit een wijs man, vrouw, L t/m Z enz.
Verleden jaar hadden we 99.8% bij elkaar gefietst, dus enige druk is bij De Duracelli's wel aanwezig.

madeinstars

Ik zie niet in hoe Yates een alternatieve kopman is voor Van der Poel. Almeida kan ik nog enigszins inkomen (hoewel zijn snelheid aan de meet wel een beetje overschat is), maar Yates moet het al een hele tijd niet meer van zijn punch hebben en heb ik al in geen tijden meer een sprint zien rijden eigenlijk. Daarnaast gaat Van der Poel juist in overgangsetappes interessant zijn. Dan zijn Yates en Almeida ook geen logische alternatieven.

rbc1912

Ik heb Van der Poel ook gewoon mee. Pidcock laat ik voor het is ditmaal. Die stelt me nu al 2x op rij teleur. Vooral in de Vuelta liet-ie helemaal niets zien.
Bora wel een zeer interessante ploeg met Hindley, Kämna, Keldermann en (vooruit) Buchmann.
Hierboven al aangehaald: Dumoulin. Denk dat vrijwel niemand er iets van verwacht, maar stel hè. Dan is-ie voor 2 miljoen een koopje. Zijn maat Foss trouwens wel stevig geprijsd
Altijd leuk trouwens die discussies over MAL en Landa. Uitstekende renners uiteraard, maar zo onbetrouwbaar als het weer. Bij Landa's kompaan Bilbao kan het ook vriezen of dooien.
Maar heb er weer goesting in. Heerlijk dat gepuzzel

nasibal

Voor VDP moet je een sprinter/klimmer thuislaten, terwijl hij beiden niet gaat doen. Er zijn wel klimmers/sprinters die gaan doen wat VDP doet, zelfs als het nét iets minder goed is. Itt tot het klassiekerspel maakt het in rondes een stuk minder uit of je kopman 1e of 4e wordt.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Dat klopt allemaal wel, maar het is Mathieu van der Poel hè. Hij en Wout zijn altijd hun geld meer dan waard. Elke x weer

Baskeee

Wat wordt jullie verdeling qua rijders? Zit nu beetje op 6 klassement, 6 klim, 6 sprinters en 2 aanvallers. Uiteraard zit er bij de klimmers ook overlap met klassement.

nasibal

Tja, als "geld waard" het criterium is dan pleur ik er 20 renners van 500k-1 miljoen in. 😉

Wva en Matje geven inderdaad altijd thuis waar je het verwacht. Het verschil tussen die twee is dat dat bij WvA een hoop méér inhoudt onder aan de streep. Is simpelweg een stuk minder niche.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Ik bedoel meer van dat ze altijd leveren en nimmer teleurstellen. Zij zijn echt nooit miskopen gebleken

wielergekkie

'@bas

Ik zit zelf ook naar de verdeling te kijken en uit op;
Klassement: 7 klassement
Klimmer: 5
Sprint: 6
Aanval: 2

Ik zit te twijfelen om mijn goedkoopste sprinter te switchen voor een mogelijke dark horse en daarna een sprinter upgraden. Twijfels twijfels

La Primavera

Het is wel een interessante dat de bergtrui nu evenveel punten oplevert als de puntentrui in Scorito. In de Giro wint vaak iemand die er echt een doel van maakt. Levert gelijk ook meer op als opvuller in de sprintetappes t.o.v. andere jaren.

Feitje: In de historie van de Giro is maar in 11 edities GEEN Italiaan in de top 3 van het bergklassement geëindigd. Dat wordt Italianen shoppen dus.. ik heb er twee op het oog.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ik denk dat je fortunato wel vast op kan schrijven in dat geval. Strak op de hielen gezeten door Pozzo.

Voor beiden overigens geen plek.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Fortunato was inderdaad één van de twee.

rbc1912

Albanese zie ik ook nogal eens in een uitslag voorbijkomen

niek-vdv

Ik zie eerder een oude haai het bergklassement winnen

Thomberg

TDG is ook maar 500k

Albanese ook op mijn shortlist (als hij rijdt)

ditisdavid

Albanese wel ziek en niet gestart in de Alpen gisteren...

Nibali voor de bergtrui is inderdaad niet ondenkbaar, á la Garzelli in 2010. Maar om daar 1.5 miljoen voor neer te leggen...

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

Wat mij opvalt is dat er in vergelijking met andere grote rondes een hoop heuvelritten zijn deze giro.

Sprinters met inhoud / heuvelmannen met een goed eindschot zie ik deze giro 'n hoop punten binnen sprokkelen.

Hoe denken jullie hier over?

1 2 3 4 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.