WFL: Tour 2022 - Wielerflits Fantasy League

1 2 ... 9 10 11 12
Drossard Kudus

Etappe 18: Lourdes > Hautacam – Plaatsingsronde
Vandaag begint het, na tweeënhalve week bereiken we het beoogde eindstation, de Play-Offs. Een beetje als een bedevaartsoord dus. Hoe toepasselijk dat we vandaag in Lourdes van start gaan. Wederom een korte maar krachtige rit. In de laatste 85 kilometer door de Pyreneeën volgen de Col d’Aubisque, Col de Spandelles en Hautacam. In 1996 leidde Bjarne Riis met een kleine marge op Evgeni Berzin, Tony Rominger en Abraham Olano bij het ingaan van de slotweek door de Pyreneeën. Met een venijnige demarrage reed hij op Hautacam weg en zette zijn concurrenten op minuten, waarmee hij de eindzege zo goed als veiligstelde. Vijf dagen later werd hij op de Champs-Élysées gekroond tot eerste Deense eindwinnaar. 26 jaar en vijf dagen in de toekomst zal de eerste Tour die Deense grond aandeed hier bij de laatste bergetappe aankomen, met een Deense gele trui. De laatste Deense gele trui probeerde in dezelfde regionen in 2007 zijn eindzege veilig te stellen. Michael Rasmussen kwam in de laatste bergrit naar de Col d'Aubisque als eerste boven. Parijs zou hij enkel niet halen. Laatste winnaar op Hautacam dateert uit 2018. Afzwaaier Vincenzo Nibali onderstreepte in de laatste bergrit nog maar eens zijn dominantie.

In deze plaatsingsronde hebben we twee type duels. Eerst zijn er de geplaatste teams. Zwartebroekengeletrui (1) zal het opnemen tegen Arry1338 (4) en Rabbiej (2) neemt het op tegen Drossard Kudus (3) voor de beste uitgangspositie in de kwartfinales. Zwartebroekengeletrui en Arry1338 kwamen elkaar als divisiegenoten al meermaals tegen in dit spel. Zwartebroekengeletrui pakte onderweg naar Megève en Carcassonne de zege, Arry1338 was de beste op de Planche des Belles Filles. Ik en Rabbiej troffen elkaar helemaal terug tijdens etappe 3 naar Sønderborg. Toen was het Rabbiej die de bovenhand had.

Naast hen hebben we de ongeplaatste teams. Ab Normaal (5) zal het opnemen tegen King Kelly (12). Ook zij ontmoetten elkaar al eerder in Sønderborg, toen King Kelly aan het feest was. Mithrandir (6) speelt tegen Maillot à Pois (11). Op de Col du Granon was Maillot à Pois nog de betere van de twee. Gerrit Glomser (7) speelt tegen SvenVDB (10). Hun laatste ontmoeting was in Calais, toen Gerrit een ruime zege wist te pakken op SvenVDB. Ten slotte speelt bastaix (8) tegen Bonorrie (9). Een tweede herzien tussen divisiegenoten, waarbij in dit geval wel één van hen af moet vallen. Bonorrie was de sterkste van die twee op de Planche des Belles Filles, maar in Megève en Carcassonne ging de zege naar bastaix.

De start van de etappe is om 13:30.

Duels
Geplaatst
Zwartebroekengeletrui (1) vs. Arry1338 (4)
Rabbiej (2) vs. Drossard Kudus (3)

Ongeplaatst
Ab Normaal (5) vs. King Kelly (12)
Mithrandir (6) vs. Maillot à Pois (11)
Gerrit Glomser (7) vs. SvenVDB (10)
bastaix (8) vs. Bonorrie (9)

Drossard Kudus

Etappe 18: Lourdes > Hautacam – Plaatsingsronde
De laatste bergrit van deze Tour de France. Jonas Vingegaard zet in het geel de puntjes op de i, met bijzondere steun van zijn ploegmaats. Waar zij gisteren nog uit het veld geslagen leken door de mannen van Team Emirates was vandaag het omgekeerde waar, met als hoogtepunt Wout van Aert die Tadej Pogacar lost en daarmee de Tour lijkt te beslissen. Het moet vreemd lopen als we zondagavond niet spreken over een tweede Deense Tourwinnaar.

Bij ons de eerste ronde van de Play-Offs vandaag. Slechts één upset bij de ongeplaatste deelnemers. Bonorrie kende een sterke dag en versloeg daarmee bastaix. Echter, een nummer 9 seed die een nummer 8 seed verslaat is nu ook weer niet heel verrassend. King Kelly kwam nog het dichtst. Met een mooie uitslag van Carlos Verona leek hij Ab Normaal even te doen schrikken, maar de punten voor Geraint Thomas bleken genoeg om Ab naar de kwartfinales te sturen. Mithrandir was met Pogacar in zijn ploeg een maatje te groot voor Maillot à Pois en Gerrit Glomser is met de sublieme Wout van Aert te sterk voor SvenVDB.

Bij de geplaatsten wel twee upsets. Arry1338 verzamelt een monsterscore en breekt zo de winstreeks van negen duels die Zwartebroekengeletrui hield. Ikzelf had ook een goede dag en wist zo Rabbiej af te houden. Daardoor krijgen we morgen de volgende affiches. Arry1338 neemt het op tegen Bonorrie, Rabbiej treft Mithrandir, Drossard Kudus speelt tegen Gerrit Glomser en Zwartebroekengeletrui krijgt tegenstand van Ab Normaal. bastaix, SvenVDB, Maillot à Pois en King Kelly stromen vanaf morgen in in het eerste troosttoernooi en zullen daar gaan strijden om de eerste pick bij een volgend spel.

Uitslagen
Geplaatst
Zwartebroekengeletrui (85 - 196) Arry1338
Rabbiej (130 - 190) Drossard Kudus

Ongeplaatst
Ab Normaal (54 - 40) King Kelly
Mithrandir (110 - 62) Maillot à Pois
Gerrit Glomser (123 - 84) SvenVDB
bastaix (40 - 134) Bonorrie

Programma Kwartfinale
Arry1338 (4) vs. Bonorrie (9)
Rabbiej (2) vs. Mithrandir (6)
Drossard Kudus (3) vs. Gerrit Glomser (7)
Zwartebroekengeletrui (1) vs. Ab Normaal (5)

Eerste troosttoernooi
bastaix (8) vs. SvenVDB (10)
Maillot à Pois (11) vs. King Kelly (12)

Laatst gewijzigd
Drossard Kudus

Etappe 19: Castelnau-Magnoac > Cahors – Kwartfinales
In 1994 werd er voor het eerst naar boven gereden richting Hautacam. Luc Leblanc kwam met gele trui Miguel Indurain in het wiel als eerste renner boven op de laatste noemenswaardige beklimming van dit jaar. Dat was toen na een lange etappe die van start ging in Cahors. Tijdens de 19e etappe van deze ronde rijden we vanaf de rand van de Pyreneeën, daags na de bestijging van Hautacam, richting Cahors. Het westen van de regio Occitanie zal het decor vormen voor een waarschijnlijke uitwandeletappe. Met de schaarste van sprintersritten zal men er in het peloton misschien nog wel voor willen rijden, maar niet met harte.

Bij ons is het tijd voor de kwartfinales. Ab Normaal wist gisteren te winnen van King Kelly en speelt daarom in deze kwartfinales tegen Zwartebroekengeletrui. Een duel dat we eerder op de Col du Granon zagen, destijds beslecht in het voordeel van Zwartebroekengeletrui. Vandaag echter een compleet ander terrein en dus een open strijd om een plek in de halve finales. Dat zal dan tegen Gerrit Glomser of mij zijn. Gerrit Glomser versloeg gisteren SvenVDB en zal revanche willen voor afgelopen dinsdag, toen ik de betere was in de rit naar Foix. De derde kwartfinale gaat tussen Rabbiej en Mithrandir zijn. Mithrandir versloeg gisteren Maillot à Pois en won eerder al van Rabbiej in de etappe richting Lausanne. Het verschil in die etappe: 3 luttele punten. De winnaar van dat duel moet het morgen opnemen tegen de winnaar van Arry1338 vs. Bonorrie. Hun laatste ontmoeting was al een tijdje terug, in Sønderborg. Toen was Arry1338 de sterkste van de twee.

Vandaag begint ook het eerste troosttoernooi met een plaatsingsronde. bastaix neemt het op tegen SvenVDB, een duel tussen divisiegenoten. bastaix wist dat duel te winnen in Nyborg en Mende, terwijl SvenVDB de betere was op Peyragudes. Ten slotte hebben we Maillot à Pois vs. King Kelly. Dat affiche stond ook al op het programma richting Foix, toen Maillot à Pois aan het langste eind wist te trekken.

De heren vertrekken vandaag om 13:05 vanuit Castelnau-Magnoac. Ikzelf ben vanavond verhinderd, waardoor de uitslag tot wat later op zich zal laten wachten.

Programma Kwartfinale
Arry1338 (4) vs. Bonorrie (9)
Rabbiej (2) vs. Mithrandir (6)
Drossard Kudus (3) vs. Gerrit Glomser (7)
Zwartebroekengeletrui (1) vs. Ab Normaal (5)

Eerste troosttoernooi
bastaix (8) vs. SvenVDB (10)
Maillot à Pois (11) vs. King Kelly (12)

Drossard Kudus

Etappe 19: Castelnau-Magnoac > Cahors – Kwartfinales
De voorlaatste sprintetappe was een vreemde. De groene veelvraat gaf de kans vandaag aan zijn meesterknecht, die gelijk maar de zege ging binnenhengelen. Buiten Jasper Philipsen waren ook de andere sprintwinnaars niet echt vooraan te bekennen en gingen zelfs enkele klassementsrenners op de trappers staan in Cahors. Christophe Laporte zorgt voor de eerste Franse etappezege deze Tour en zorgt zo toch wel voor een verrassing.

Die verrassingen vandaag zijn ook terug te vinden in ons spel. Twee heuse upsets vandaag en het overkomt de twee best geplaatste ploegen. Het tekent de verrassingen die in het American Football en college basketbal zo gekend en geliefd zijn, ook in het Fantasy Football. Het nationale college basketbalkampioenschap wordt niet voor niets March Madness genoemd. Het sprinterslegioen dat in de openingsfade van dit spel nog zo dominant was: Groenewegen, Jakobsen, Van Aert. Voor d'n duvel hoefde Rabbiej daarmee niet bang te zijn, maar vandaag wordt hij gekraakt door... topsprinter Tadej Pogacar. Ook nummers twee en drie Jasper Philipsen en Alberto Dainese droegen daaraan een steentje bij. Zwartebroekengeletrui had Pogacar dan weer wel in zijn team, maar verliest heel nipt van Ab Normaal door enigszins verrassende uitslagen van Geraint Thomas en Alberto Bettiol. Zo is de verliesbeurt van gisteren een dure. Een duel tegen Bonorrie had hem met dit puntenaantal namelijk de zege opgeleverd.

Ab Normaal en Mithrandir dus door naar de halve finales. Zij worden vergezeld door Arry1338 en mijzelf. Arry beschikte over dezelfde grote troef als Bonorrie, Jonas Vingegaard, en wist zo met sterke uitslagen van Bettiol en David Gaudu de zege naar zich toe te trekken. Het duel tussen mij en Gerrit Glomser was een afspiegeling van de etappe van vandaag. Gerrit had een mooie uitgangspositie met Wout van Aert in zijn team, ware het niet dat Christophe Laporte vandaag de sprinthonneurs waar mocht nemen. Ook Alberto Dainese kon die achterstand niet meer herstellen. Zwartebroekengeletrui, Rabbiej, Gerrit Glomser en Bonorrie stromen vanaf morgen in in het tweede troosttoernooi, waar zij verder zullen strijden voor de vijfde plaats, die ook de vijfde pick in de draft van het Vuelta-spel oplevert.

In het eerste troosttoernooi vandaag de eerste etappe. Deze diende vooral als plaatsing voor de cruciale halve finales morgen. SvenVDB had het geluk vandaag aan zijn zijde met een winnende Laporte, een sterke Gaudu en Caleb Ewan die voor het eerst noemenswaardige punten weet te pakken. Dat was een beetje teveel overmacht voor bastaix, die enkel Jasper Philipsen als belangrijke troef had. King Kelly won dan weer de nagelbijter met Maillot à Pois. De combi Groenewegen-Hofstetter bleek net iets vruchtbaarder dan de combi Ewan-Vlasov.

Morgen in alle toernooien dus de halve finales. Arry1338 neemt het in het hoofdtoernooi op tegen Mithrandir en ikzelf ontmoet Ab Normaal. In het eerste troosttoernooi speelt SvenVDB tegen Maillot à Pois en treft bastaix King Kelly. Ten slotte treffen in het tweede troosttoernooi Bonorrie en Zwartebroekengeletrui en Gerrit Glomser en Rabbiej elkaar.

Uitslagen
Arry1338 (85 - 52) Bonorrie
Rabbiej (99 - 176) Mithrandir
Drossard Kudus (176 - 85) Gerrit Glomser
Zwartebroekengeletrui (60 - 64) Ab Normaal

Eerste troosttoernooi
bastaix (56 - 118) SvenVDB
Maillot à Pois (47 - 54) King Kelly

Programma Halve Finales
Hoofdtoernooi
Arry1338 (4) vs. Mithrandir (6)
Drossard Kudus (3) vs. Ab Normaal (5)

Tweede troosttoernooi
Bonorrie (9) vs. Zwartebroekengeletrui (1)
Gerrit Glomser (7) vs. Rabbiej (2)

Eerste troosttoernooi
SvenVDB (10) vs. Maillot à Pois (11)
bastaix (8) vs. King Kelly (12)

Ab Normaal

Dat is toch lekker wakker worden na een hele lange zware reis. 2 mooie overwinningen en een halve finale plaats.
Morgenochtend (voor mij dan) naar Alcatraz van waaruit ontsnappen onmogelijk was.
Toch hoop ik hier wel weer te kunnen ontsnappen!

Ik vind het een erg leuk spel maar ben er nog niet uit wat de beste tactiek is.

Drossard Kudus

Etappe 20: Lacapelle-Marival > Rocamadour – Halve Finales
De dag waar de beslissing gaat vallen, in het klassement van de Tour dan toch. Voor zover dat nog nodig is natuurlijk. Voor ons is het nog altijd de laatste horde tot een mogelijke finaleplaats. Een individuele tijdrit tussen de pittoreske dorpen Lacapelle-Marival en Rocamadour moet vandaag het verschil gaan maken. Vooral het bedevaartsoord Rocamadour, tegen een klifwand aangebouwd en bekend om haar geitenkaas, zal voor de volgers en renners zonder ambitie de aandacht trekken. De rit door het departement Lot is de langste Tourtijdrit sinds 2014, toen Tony Martin een 54 kilometer lange tijdrit tussen Bergerac en Périgueux wist te winnen, voor Tom Dumoulin. Ook toen ging het om de laatste etappe voor Parijs.

In het hoofdtoernooi gaan we verder met vier. Arry1338 speelt tegen Mithrandir. De divisiegenoten kwamen elkaar vanzelfsprekend al drie keer eerder tegen, waaronder bij de openingstijdrit. In Kopenhagen was het Arry1338 die een nipte zege wist te pakken op Mithrandir. Ook op Alpe d'Huez was Arry de betere, Mithrandir won dan weer de kasseienrit naar Arenberg. Ikzelf stuit op Ab Normaal, een duel dat werd beslecht onderweg naar Longwy. Toen ging het naar overtime en won Ab Normaal op basis van hoogst geplaatste finisher. Nog altijd is dit het kleinste verschil in een onderling duel. Veelbelovende affiches dus.

De afvallers van de kwartfinales stromen vandaag in het tweede troosttoernooi. Zij zullen vandaag en morgen strijden voor het recht om de voorrangskeuzes 5-8 te maken bij een volgend spel. Zwartebroekengeletrui speelt tegen Bonorrie en Gerrit Glomser speelt tegen Rabbiej. Zwartebroekengeletrui en Bonorrie troffen elkaar eerder deze week richting Foix, toen Zwartebroekengeletrui de bovenhand had. Rabbiej en Gerrit Glomser kwamen elkaar als divisiegenoten al vaker tegen. Rabbiej was in Nyborg en Mende de sterkste, terwijl Gerrit aan het feest was op de laatste dag van het reguliere seizoen, richting Peyragudes. Ten slotte hebben we de halve finales in de strijd om de eerste pick. SvenVDB speelt tegen Maillot à Pois, een affiche dat we eerder in Lausanne zagen. Destijds was het de tweede zege van SvenVDB. bastaix neemt het op tegen King Kelly. Ook dat onderlinge duel was bij de vorige ontmoeting bijzonder spannend. Slechts één punt leverde King Kelly onderweg naar Saint-Étienne de zege op.

Caleb Ewan vertrekt om 13:05 als eerste in Lacapelle-Marival. Ikzelf ben dan nog aan het werk, dus de opstellingen zullen iets langer op zich laten wachten.

Programma Halve Finales
Hoofdtoernooi
Arry1338 (4) vs. Mithrandir (6)
Drossard Kudus (3) vs. Ab Normaal (5)

Tweede troosttoernooi
Bonorrie (9) vs. Zwartebroekengeletrui (1)
Gerrit Glomser (7) vs. Rabbiej (2)

Eerste troosttoernooi
SvenVDB (10) vs. Maillot à Pois (11)
bastaix (8) vs. King Kelly (12)

Drossard Kudus

'@Ab Normaal Ik ben er ook nog niet helemaal uit. De teampunten van Jumbo-Visma lijken voor mij enorm te werken, maar die pakken ook wel uitzonderlijk veel mee qua truien en ritzeges. Plus Bardet, Meintjes, Thomas en Vlasov lijken hoog in het klassement te gaan eindigen, wat ik vooraf niet gelijk had verwacht.

Ik moet zeggen dat ik er nog geen beste hoop in heb vandaag. Mijn beste troeven zijn McNulty en Thomas, die jij ook hebt. Het zal dus hopen zijn op een goeie Vlasov plus truipunten van Jumbo-Visma, terwijl nog beschikt over Ganna. Met een goeie Bettiol of Matthews is er een hoop mogelijk. :)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik bewust Ganna heb genomen tijdens de vorige wissel puur met het ook op deze etappe.
Al moet ik zeggen dat Ganna mij niet zo goed lijkt als anders.
Vanwege mijn misser bij de deadline bij de eerste pick zit ik wel zonder sprinters dus maak ik mij geen illusie over een eventuele finale. Daar heb ik geen kans. Maar morgen nog wel.

Teampunten heb ik me helemaal niet gerealiseerd. Ik had natuurlijk ipv Geschke altijd Van Hooijdonk of zo moeten pakken.
Er zit wel veel in en ik heb zeker wat opgestoken van deze editie voor de Vuelta.

Arry1338

Maar goed dat je dat uiteindelijk niet hebt gedaan ;)

Drossard Kudus

Etappe 20: Lacapelle-Marival > Rocamadour – Halve Finales
De knikkers zijn verdeeld. De klassementen zijn beslist en de enige kruimel nog te verdelen is de slotrit op de Champs-Elysées. Een flinke kruimel natuurlijk, voor veel sprinters zelfs een heel brood, maar de winnaar van de Tour de France is intussen (normaal gesproken) gekend. Jonas Vingegaard wint de Tour die startte in Denemarken. Mooier had Christian Prudhomme het niet kunnen schrijven. In het sprookjesachtige Rocamadour geeft Wout van Aert nog eens een tijdritclinic en pakt zo zijn derde Tourrit, de negende op vier deelnames. Met het Tourpodium en wereldkampioen Filippo Ganna bij hem in de top 5 krijgt de Tour een einde om van te smullen.

Razend spannend was het vandaag, vooral in het hoofdtoernooi. Arry1338 vs. Mithrandir was een laatste ontmoeting tussen Jonas Vingegaard en Tadej Pogacar. Het verschil tussen beiden was slechts 5 punten, in het voordeel van Arry1338. Aangezien Vingegaard vandaag 6 punten meer scoorde dan Pogacar kan worden gezegd dat de tweestrijd in de Tour ook een beslissende doorslag heeft gehad in de halve finales. Ook een close-call in die andere halve finale tussen mij en Ab Normaal. Lang zag het er goed uit voor Ab, maar in het laatste uur werd Filippo Ganna toch nog door vier man voorbijgeschoten. Uiteindelijk komt hij 12 punten te kort om door te stomen naar de finale. Twaalf punten die ik vooral te danken heb aan het klein vermogen teampunten uit de Jumbo-stal. Echter, met Simon Geschke op de bank en Nathan van Hooydonck niet aan de start bleek ook dit maar met de hakken over de sloot te zijn.

In het eerste troosttoernooi wordt er gewonnen op het juiste moment. De verliezers van gisteren, bastaix en Maillot à Pois, pakken vandaag de zege en stomen dus door naar de finale in de strijd om de eerste keuze tijdens de Vuelta. Maillot à Pois doet dat met een marge van 11 punten, bastaix met een marge van 8. In het tweede troosttoernooi stuiven de topfavorieten door naar de eindstrijd om de vijfde plaats en de vijfde pick tijdens de Vuelta. Zwartebroekengeletrui klopt Bonorrie en Rabbiej is Gerrit Glomser ruim de baas. Daarmee zijn de laatste affiches gekend. Let wel: morgen tellen ook de eindpunten mee. De reserves hebben daarbij enkel betrekking op de daguitslag. Jonas Vingegaard op de bank levert morgen dus nog altijd 100 punten voor het algemene klassement op.

Uitslagen
Hoofdtoernooi
Arry1338 (119 - 114) Mithrandir
Drossard Kudus (103 - 91) Ab Normaal

Tweede Troosttoernooi
Bonorrie (92 - 131) Zwartebroekengeletrui
Gerrit Glomser (73 - 145) Rabbiej

Eerste Troosttoernooi
SvenVDB (56 - 67) Maillot à Pois
bastaix (18 - 10) King Kelly

Programma Finales
Wieler Bowl
Arry1338 (4) vs. Drossard Kudus (3)

Derde plaats
Mithrandir (6) vs. Ab Normaal (5)

Vijfde plaats
Zwartebroekengeletrui (1) vs. Rabbiej (2)

Zevende plaats
Bonorrie (9) vs. Gerrit Glomser (7)

Loser Bowl
Maillot à Pois (11) vs. bastaix (8)

Elfde plaats
SvenVDB (10) vs. King Kelly (12)

Ab Normaal

Een vierde plaats. Toch veel hoger dan verwacht na het missen van die deadline.
Bedankt alvast voor de perfecte organisatie DK.
Veel plezier gehad aan het spel.

Drossard Kudus

Etappe 21: La Défense Arena > Parijs – Finale
Parijs is niet ver meer. Sterker nog, morgen begint het peloton al in Parijs. Startsignaal zal worden gegeven in de La Défense Arena, jawel binnen. Dit overdekte rugbystadion van Racing 92, dat over 2 jaar tijdens de Olypmische Spelen tijdelijk zal worden omgebouwd tot zwembad, opent de deuren voor de renners. Na een rondje door het businessdistrict van La Défense zal vanuit Nanterre aan de etappe beginnen. U kent de pracht en praal intussen. De gele trui gaat rustig een glas champagne ophalen bij de ploegleiderswagen. Er worden wat foto’s geschoten terwijl de renners langs trekpleisters als Versailles, Palais du Luxembourg, de Notre Dame en het Louvre rijden. Met nog 61 kilometer te gaan gaat het tempo dan nog één keer anderhalf uur omhoog over de kasseien van de Champs-Élysées. De belangrijkste sprintafspraak van het jaar en toneel voor onze diverse finales.

Na vier weken puzzelen en drie weken koers hebben Arry1338 en ikzelf zich een weg naar de finale gewerkt. Één van ons zal vanavond de boeken ingaan als de eerste winnaar van de WFL. In de NFL hebben we natuurlijk de Super Bowl, het grootste eendaagse sportevenement van de wereld. Wij hebben er een eigen twist aan gegeven: de Wieler Bowl. Arry1338 en ik troffen elkaar eerder in de etappe naar de Col du Granon. Een kantelmoment in deze Ronde van Frankrijk en dus ook een voorbode voor de finale. Nog altijd was dat duel hetgeen waarin de meeste punten door beide spelers werd verzameld met 348. Naast de Wieler Bowl het duel om de derde plaats tussen Mithrandir en Ab Normaal. Net de finale niet gehaald, maar beiden kunnen het toernooi met opgeheven hoofd verlaten. Eerder dit spel wist Ab dit onderlinge duel te winnen, met één punt verschil.

Voor de deelnemers misschien net zo spannend als de strijd om de zege, de finale voor de eerste pick voor het volgende spel. Maillot à Pois en bastaix spelen in de Loser Bowl. Geen heel eerbiedige naam, aangezien er gewoon gewonnen moest worden om dit duel te bereiken. Ook de prijs is niet min: de eerste keuze tijdens de volgende uitgave van de WFL. De twee kemphanen troffen elkaar voor het laatst in Sønderborg, precies drie weken terug. bastaix had destijds de bovenhand. SvenVDB en King Kelly spelen kort daarachter om de derde pick. Ook zij troffen elkaar op de Granon, wat een zege voor SvenVDB opleverde. Ten slotte nog de afvallers van de kwartfinales. Na de winst van gisteren spelen Zwartebroekengeletrui en Rabbiej om de vijfde pick. De twee beste spelers van het reguliere seizoen troffen elkaar richting Châtel, destijds een prooi voor Zwartebroekengeletrui, voor wie het een eerste zege in een lange zegereeks werd. Bonorrie en Gerrit Glomser spelen ten slotte voor de zevende pick. Ook hier een herzien van de Granon, destijds in het voordeel van Bonorrie beslecht.

Het peloton vertrekt om 16:30 vanuit de La Défense Arena. Dat is een uur nadat de eerste etappe van de hernieuwde Tour de France voor vrouwen verreden zal worden.

Programma Finales
Wieler Bowl
Arry1338 (4) vs. Drossard Kudus (3)

Derde plaats
Mithrandir (6) vs. Ab Normaal (5)

Vijfde plaats
Zwartebroekengeletrui (1) vs. Rabbiej (2)

Zevende plaats
Bonorrie (9) vs. Gerrit Glomser (7)

Loser Bowl
Maillot à Pois (11) vs. bastaix (8)

Elfde plaats
SvenVDB (10) vs. King Kelly (12)

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Bedankt voor de feilloze organisatie Drossard, een heel leuk spel met een volledige andere invalshoek, en waar ik ook veel van bijgeleerd heb.
Mijn picks zijn niet altijd even goed uitgedraaid, en het feit dat ik nooit Scorito gespeeld heb maakte ook dat ik de impact van teampunten en dergelijke niet helemaal doorhad.
Voor de Vuelta sta ik mijn plekje waarschijnlijk af aan iemand anders die dit leuke spel ook eens wil proberen: vanaf de 14de ben ik op reis en ga ik weinig tot geen tijd hebben om te bieden. Praktisch wordt dat dus een beetje moeilijk.

Drossard Kudus

Geen probleem Maillot! Fijn om te horen dat je het als een leuk spel hebt ervaren. Mocht je nog van gedachten veranderen en toch mee willen doen ben je altijd welkom, met natuurlijk de verdiende prijs.

Bedankt voor het meespelen en alvast een fijne vakantie!

Arry1338

Ik heb nog steeds geen idee hoe de puntentelling is :/ maar toch de finale gehaald 😀

Maillot à Pois

'@Drossard
Ik zal zien wat de planning van de draftrondes is, en dan definitief beslissen :-)

Drossard Kudus

'@Arry1338 knap gedaan Arry :) De puntentelling staat in de laatste tab van het Google Spreadsheet bestand en ik dacht ook in het Google Docs bestand. Dat was een van de dingen die in die allereerste berichten stond die ik maar niet gepost kreeg en heb toen de moed op een gegeven moment opgegeven.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1KfroC6w__VGqQOH1WYB9_w_K8ylP_CLNrEB04l8i7jo/edit?usp=sharing

Arry1338

Ik snap de teampunten niet helemaal.
En de uitslag van vandaag is dat slechts de etappe of ook met alle klassementen?
Want in dat geval zet ik graag Ganna op de reservebank :)

Laatst gewijzigd
Drossard Kudus

Bij een etappezege krijgt een ploeggenoot 10 punten en wanneer een renner een ploeggenoot is van een klassementsleider krijgen zij ook punten (8 AK, 6 voor berg & punten, 3 voor wit).

Je opstelling voor vandaag heeft betrekking tot de daguitslag. Klassementspunten worden sowieso opgeteld, ook als een renner op de bank zit. Mocht je vandaag Vingegaard op de bank zetten krijg je dus nog steeds de punten voor zijn gewonnen klassementen.

Hoe het vandaag werkt met teampunten moet ik straks zelf ook spieken. Voor de eindrekening zijn namelijk een hoger aantal teampunten voor het winnen van een klassement. Ik weet alleen niet hoe ze vandaag rekenen. Gisteren was voor een Jumbo-Visma renner namelijk 8+6+6 = 20 teampunten (AK + punten + berg). Het is dus even afwachten of ze 20 + eindbonus rekenen (lijkt me niet) of alleen de ‘bonuspunten’ zeg maar

Arry1338

Verliezen omdat Jakobsen uit zijn pedaal schiet, het tekent mijn geluk :/

Drossard Kudus

Even gecheckt op Scorito hoe zij die laatste etappe verrekenen, want dat zou invloed kunnen hebben gehad op de uitslag. Zij rekenen dus team & klassementspunten voor zowel de etappe als eindklassementen.

Wout van Aert vang dus zowel de 8 dagpunten voor het puntenklassement, als de 14 dagpunten als ploegmaat van Jonas Vingegaard met het AK & bergklassement. Daarnaast pakt hij ook nog de 80 eindpunten voor het puntenklassement en de 24 teampunten voor het winnen van de Tour en 18 teampunten voor het winnen van de bollen met Vingegaard.

Rabbiej

2 plekjes beter voor Jakobsen of Van Aert die wel zou meedoen hadden het verschil kunnen maken maar helaas, het mocht niet zo zijn in de play-offs..

Wel genoten van dit spel. Geen idee of er plek vrij is voor de Vuelta maar ik ben zeker in voor een herkansing!

Bedankt voor de organisatie DK!

Drossard Kudus

Etappe 21: La Défense Arena > Parijs – Finale
Vive le Tour! De grootste wielerronde van de wereld is weer tot een einde gekomen met een Deense eindwinnaar, Jonas Vingegaard. Jasper Philipsen pakt de prestigieuze zege op de Champs-Elysées... we zijn allemaal volgers, we kennen het verhaal. De uitslagen dan maar.

Wieler Bowl
De eerste winnaar van de WFL is geworden... ikzelf :/. Een beetje een ongemakkelijk voorkomen, je eigen nieuwe Tourspel gelijk winnen, maar goed, geluk is met de domme zegt men vaak. Teampunten zijn beslissend gebleken. Met de Scorito verrekening had ik één extra Jumbo-knecht (Kuss vs. Laporte en Benoot). Dan was er nog even het twijfelen, wie moest er nu op de bank namens Arry1338, Ganna of Kuss. In mijn eerste interpretatie dacht ik Kuss, daarna toch gaan twijfelen. Goed voor mijn slaap vannacht: het gaat geen invloed hebben op de uitkomst. De teampunten voor de etappe van Sepp Kuss meegerekend zou Arry1338 tot op 8 punten naderen. Waar hij vandaag 28 Jumbo-teampunten binnenhaalt doe ik het met 40 teampunten, op basis van de etappe. Het tekent het verschil dat deze Wieler Bowl beslist. Arry zei het zelf al, de uitschieter van Fabio Jakobsen komt hem duur te staan.

Loser Bowl
De slecht genaamde Bowl dan, zo genoemd vanwege de rijm. bastaix en Maillot à Pois vochten onderling uit wie er hier achtste zou worden en wie bij de Vuelta eerste keuze zou hebben. Dit is bastaix geworden. Met een topdag van Jasper Philipsen breit hij dus toch een mooi einde aan zijn WFL Tour. Mocht Maillot à Pois aan de Vuelta mee willen doen mag hij als tweede kiezen. SvenVDB verslaat vooral op basis van eindrangschikkingen King Kelly in de strijd om de derde keuze. Voor hen lonkt dus ook beterschap in de Vuelta. Gefeliciteerd bastaix!

Voor de overige deelnemers pakt Mithrandir de derde plaats in dit spel. Wanneer alleen Tadej Pogacar al meer punten scoort dan de selectie van Ab Normaal, is dat niet echt spannend te noemen. Ook die andere Pogacar zorgt voor winst. Zwartebroekengeletrui wordt nog vijfde en mag bij een eventuele Vueltadeelname dus ook als vijfde kiezen in de draft. Het was met de hakken over de sloot, 3 punten verschil slechts tussen hem en Rabbiej. Rabbiej zal wellicht op de tanden bijten dat Jakobsen uit zijn pedaal schoot... of dat Wout van Aert niet mee besloot te sprinten. Zijn driekoppig sprintmonster waarmee hij de openingsdagen domineerde gaf in de slotweek niet bepaald thuis. Bonorrie pikt met eindwinnaar Vingegaard in zijn team de zevende plek mee, ten koste van Gerrit Glomser, die helaas twee sprinttroeven nog op de bank had zitten.

Uitslagen
Arry1338 (439 - 467) Drossard Kudus
Maillot à Pois (226 - 284) bastaix
Mithrandir (500 - 227) Mithrandir
Zwartebroekengeletrui (365 - 362) Rabbiej
Bonorrie (330 - 291) Gerrit Glomser
SvenVDB (274 - 138) King Kelly

Eindstand
1. Drossard Kudus
2. Arry1338
3. Mithrandir
4. Ab Normaal
5. Zwartebroekengeletrui - #5 Pick
6. Rabbiej - #6 Pick
7. Bonorrie - #7 Pick
8. Gerrit Glomser - #8 Pick
9. bastaix - #1 Pick
10. Maillot à Pois - #2 Pick
11. SvenVDB - #3 Pick
12. King Kelly - #4 Pick

Bedankt
Allereerst wil ik jullie bedanken voor het meespelen. Zonder deelnemers immers geen spel en jullie hebben allen vier weken lang enthousiast meegespeeld. Dat ik een spel heb kunnen organiseren dat twee aspecten van mijn favoriete sporten (Fantasy leagues en natuurlijk koers) combineerde is grotendeels aan jullie te danken. Van de draft tot het verrekenen van de etappes, ik heb me vier weken lang aardig vermaakt.

Daarnaast wil ik jullie bedanken voor de vele prettige berichten die hier en daar voorbij zijn gekomen. Toch altijd fijn om hier en daar bevestiging te krijgen dat anderen plezier beleven aan zo'n bedenksel. Ik hoop dat dat vermaak niet alsnog is omgeslagen en ik toch een beetje heb kunnen bijdragen aan een prettige Tourervaring :) Nogmaals bedankt en tot bij de Vuelta!

Mocht iemand nog feedback en/of verbeterpunten hebben, laat het dan aub weten. Zo kunnen we samen werken aan een beter spel voor de Vuelta

Laatst gewijzigd
Arry1338

Drossard echt super bedankt. Ik weet als geen ander hoeveel tijd er in zo'n spel gaat zitten, en enige interactie met de deelnemers is dan altijd fijn. Ook wanneer er even wat minder berichten komen ben ik ervan overtuigd dat we het allemaal intens waarderen! Tot in de Vuelta en gefeliciteerd met je overwinning!

SvenVDB

Proficiat Drossard met de mooie overwinning en bedankt voor de geweldige organisatie van dit leuke spel.

Ik weet niet hoe jij uw punten berekend, wellicht in een excel file? Indien mogelijk zou het handig zijn om na elke update de scores te kunnen zien van alle spelers in de verschillende teams. Dus misschien een mogelijkheid voorzien om dat document online in te kunnen kijken? Enkel als dit voor jou geen extra werk met zich meebrengt natuurlijk, want je gaat al werk genoeg hebben met de organisatie van het spel op zich :)

Tot binnen vier weken!

1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.