Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 112 113 114 115
Bzuidema

Toch nog op 77 procent geëindigd. Niet goed maar bijna 2 weken op 40 procent. toch weer wat bijgeleerd. Was een leuke la vuelta. Met veel jonge talenten die zich laten zien. Ayuso sterk. Rodriguez. en natuurlijk Evenepoel waar al zo veel over gezegd is laat het wel zien. maar ook Wright, Pedersen en Arensman. erg genoten. wel lang seizoen als je vanaf de klassiekers alles kijkt.

Simcha

'@arjenzvob: I feel your pain. (Ik zit nu tegen mijn vrouw te jammeren dat ik geen gouden bekertje heb, maar de boodschap dringt niet echt door, geloof ik)

Melkboer

Complete loterij de Vuelta dit jaar met al die Corona gevallen! Voorheen was het opdracht niet te veel brokkenpiloten te selecteren, maar nu is het echt complete willekeur wie wel en niet uitrijden.

HeldS

15de. Naast Merlier die niet meedeed vandaag ook gewoon te weinig eindpuntjes. Wel leuk om eens zo dicht te komen.

nasibal

'@Simcha

Kan je haar nog inruilen?

VincentK

Is 99%+ een gouden, 97%+ een zilveren en 95%+ een bronzen bekertje?

WF heeft me in ieder geval een bronzen bekertje opgeleverd. Zelf had ik het niet allemaal verzonnen :-)

Dingetje

Met ontzettend veel geluk 293e geworden. Mn derde gouden beker in de Vuelta in vier jaar tijd. In de andere rondes lukt het nooit, maar in de Vuelta zit het altijd mee. Blijft toch een mooi rondje :)

vevie

Ik heb twee vrienden die beide ook een keer algemeen hebben gewonnen. Eentje had overal aan subpools meegedaan. En een trek racefiets gewonnen van Mantel en geld etc haha.

Kan me herinneren dat die amper geslapen heeft de laatste nacht voor einde ronde.


Ja, winst is toch wel heel uniek. Lijkt me idd nagelbijten. Ik ben 8e geëindigd in Match King UK afgelopen jaar en dat was ook spannend. Toch steeds checken wie je nog voorbij kon, etc. Laat staan als je eerste kan worden.

danusz1986

3.1% gestegen vandaag met de eindafrekening. Nog net een bronzen bekertje. Blij nadat ik na 1 week nog onder de 50% zat.

rbc1912

Pfff Merlier verknalt het toch wel echt voor mij hoor. 95,8% geëindigd

Zadelpen

Ik zat een week geleden ook op 50%. En ben uiteindelijk op een kleine 93% gefinished. Wat een vage ronde was het kwa Scorito.

Dus dit jaar brons, goud en 93%. En daar mag ik tevreden mee zijn.

-

Zonde Jimkro. Maar een fantastisch podiumresultaat, goed gespeeld!

Rest ook gefeliciteerd of succes met de wonden likken. Tot de Giro van 2023 allemaal!

nasibal

'@Jimkro

Helaas niet gelukt, jammer. Wel fantastisch mooie prestatie, gefeliciteerd!

Aberastuuurrriii

Ongelofelijk. In de eindafrekening een prachtige 1205 punten bij elkaar gejoekeld en daarmee nog 6,2% gestegen naar 98% en dus nog een zilveren bekertje.

Absoluut niet meer verwacht na die dramatische eerste helft van deze Vuelta

Platje

Net op een zilver bekertje geëindigd. Het niet selecteren van Mas is een dure geweest, net zoals Wright.. verder net zoals velen pech met uitvallers maar waar Yates toch wel het meeste pijn deed.. of hij daadwerkelijk tot het einde mee kon doen weet je natuurlijk niet maar hij zag er goed uit. Evenepoel en Pedersen de 2 toppers (qua investering/punten natuurlijk Rodriquez en Wright), waarbij eerstgenoemde boven verwachting heeft gepresteerd. Had niet verwacht dat hij het zo lang zou volhouden. Kunnen mooie rondes worden in de toekomst. Ook mooi dat er veel jonkies in de top 10 te vinden zijn (of zegt dat iets over het niveau van deze Vuelta?). Wat weer meehielp was het totaal niet presteren van Merlier, welke ik weer niet had.

Eddix

Gefeliciteerd iedereen! Jammer van de vele uitvallers, maar toch wel een mooie ronde om naar te kijken! Uiteindelijk ben ik van 32% in week 1, naar 96,4% gegaan in het eindklassement. Met een bronzen bekertje ben ik toch best tevreden, aangezien ik de hele ronde niet boven de 95% heb gestaan.

Zadelpen

Als ik even in het kort dit jaar analyseer. Mijn beste jaar ooit. En ook voor het eerst dat ik deze strategie hanteer. En lijkt me duidelijk, die bevalt me prima. Daar ga ik mee verder.

Echter, er valt me nog iets heel erg op. En dat is dat ik aan de start, eerste paar dagen, altijd heel dik verlies. Nu was dit met de ttt een beetje eigen keuze, door negeren jumbo. Gokken dat Roglic helemaal niet fit zou zijn.

Maar die andere rondes had ik het ook. Kwam er niet helemaal uit hoe dit nu komt steeds. Krijg ik dit ook nog op gang, inclusief al mijn bestaande strategieregels, dan moeten de bekertjes binnen gaan stromen. En ik denk dat ik naast ak, punten, berg en jong categorieën een nieuwe categorie heb ontdekt. Ik noem het voor het gemak de eersteweektoppers. Die moet ik vanaf nu in mijn ploeg hebben. Dat zijn gasten die je daarna niet of zelden meer ziet. Maar al wel 150 punten of meer hebben gescoord. Vaak voor een schamel bedragje. Dat ontbrak er echt aan dit jaar bij ons.

Regels die ik nu hanteer, weliswaar binnen de mogelijkheden uiteraard.

- ik moet elke etappe minimaal 10 renners kunnen opstellen waarvan je punten kan verwachten. Plus enkele logische invallers. Lees aanvallers dan wel teampunten Uitzondering tt
- ik moet in de categorieën, ak, punten en jong goed gevuld zijn.
- ik moet minimaal twee ploegmaten hebben van de top ak man. Liefst van de 2 grote favorieten

Sinds ik me hier aan hou. Ga ik als een speer.

Nu ga ik toevoegen.

- ik moet de eersteweektoppers categorie beter invullen

Met deze 4 regels zal team Zadelpen niet meer te achterhalen zijn.

Laatst gewijzigd
Kirsipuu

'@JimKro,

Respect hoor, zo dichtbij!

Zelf deze Vuelta op 97,3%. Stijgende lijn, na een aantal jaar waarin ik het wielrennen wat minder intensief heb gevolgd.

Voor een gouden beker was het niet selecteren van Mas, Wright en Carapaz er minimaal één te veel.

RiesKos

'@Zadelpen Wie waren die eerste week toppers nu dan volgens jou? Bennett? Roglič? Zonder pech hadden die twee later in de Vuelta ook veel punten opgeleverd.

ditisdavid

Zonder Mas, Ayuso en Wright wist ik dat het vandaag zakken ging worden met de eindafrekening en captain Merlier vergrootte de schade. 3.7% gezakt, wat nog wel voldoende was voor een duimpje: 90.6%. Valt me best mee gezien ik het team op vakantie elkaar heb gedraaid en meer misperen in de dagopstellingen had dan normaal - etappe 4 met Higuita captain en Pedersen en Sivakov op de bank is geloof ik een persoonlijk record aan bankpunten in één etappe. Ook de negen uitvallers hebben niet geholpen, temeer omdat van hen alleen Roglic en Pacher goede picks waren.

En dan nu mijn wensenlijst voor volgend jaar:
- Minder ongein met uitvallers. De Giro en deze Vuelta zijn er beide zwaar door beïnvloed en het klassiekerspel had ook onder corona te lijden. Blijft enkel de Tour over die vrij gemiddeld was wat dat betreft en laat dat nou mijn slechtste spel van het jaar zijn geweest - al was dat met 89.1 ook geen afgang.
- Een betere Giro en Vuelta als neutrale kijker.
- Eindelijk dat gouden bekertje. Dit jaar de zesde zilveren en ook zesde bronzen toegevoegd aan de verzameling, beste score blijft 98.9 :p

RiesKos

Vooraf had ik volgens mij een prima team. Achteraf de omgekeerde fout gemaakt ten opzichte van de Tour: daar te weinig AK mannen, hier te weinig sprinters. Eigenlijk een te weinig: en nee, niet Bennett, had gekund als hij niet was uitgevallen, maar Wright. Ik had hem alleen vooraf als vluchter ingeschat en niet als sprinter. En ik had de statistieken moeten vertrouwen in plaats van wat vage uitspraken en gewoon Mas moeten meenemen. Nu op 75,4% gëindigd. Niet goed. Ook niet echt slecht. Lichtpuntje: 2020 - 8,8%, 2021 - 52%. Er is dus een stijgende lijn zichtbaar. Volgend jaar mik ik op >90%.

Nog wat stray observations:
• Nibali komt op de zwarte lijst.
• Higuita staat op de nominatie voor de zwarte lijst.
• Geen B-sprinters meenemen als hun kopman duidelijk voor het klassement gaat (lees: Teunissen).
• Van Poppel altijd meenemen.
• McNulty alleen opstellen in koersen waar Pogačar ook rijdt.

Laatst gewijzigd
JimKro

Dank allemaal, net geen 1e maar ik ben alsnog blij met heg mooie resultaat. Gefeliciteerd aan de andere mooie scores en bekertjes. Het was een mooie Vuelta :D

Als ik later tijd heb post ik misschien nog een analyse van hoe ik tot m'n team gekomen ben. Altijd handig voor de volgende puzzels!

oborobo

Jammer Arjen.

Guido Maltempi

93.6%, net te weinig voor een bekertje. Er had zeker meer ingezeten want qua bankpunten was het een heel matige ronde. Achteraf was een AK/klimteam van 12 man toch net ff teveel van het goede.

Opvallend scorito feitje: de eindwinnaar heeft Mas niet in z’n team! Ik had verwacht dat vrijwel iedereen in de top 100 hem wel mee zou hebben, naast Evenepoel, Pedersen en Roglic.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@Kirsipuu

Zonder Mas, Wright en Carapaz toch vrij soeverein naar een gouden beker gepedaleerd (99,5%)
Wel inderdaad iets gezakt vandaag ondanks dat ik de nummers 2-6 in daguitslag had met de nummer twee als cap.

Grootste inzicht voor mij blijft toch wel die balans in het team. Zoveel mensen, ook uit mijn subpool die als je de potentiële punten van de 20 renners bij elkaar optelt hoger uitkomen dan ik. Maar ja, als je dat potentieel niet in je 9 vakjes per etappe optimaal kunt benutten heb je er geen zak aan.

Deze Vuelta waren er denk ik extreem veel wegen die potentieel naar Rome konden leiden.
Zelf had ik een team zonder Carapaz, Hindley en Almeida. Geen van die mannen is er eigenlijk echt compleet doorgezakt. Gelukkig heb ik wel alle mannen in mijn team kunnen klikken die het verder goed deden.

Denk dat higuiita me het meeste punten gekost heeft. Kan me ook voorstellen dat bij mensen met MErlier het echt een teleurstelling was. Als die sleutelplekken in je selectie teleur stellen dan voel je dat extra hard.

Nu op naar een eerste plek in de wielerranking na de Klassiekers. Na 97,5% Giro, 98,3% Tour en 99,5% Vuelta moet ik daarvoor mijn 85% Klassiekers een procentje of 10-15 opkrikken. We gaan ervoor het nieuwe jaar!

daanbrkh

De ronde met de minste voorbereiding, en ook het minst actief op het forum, wordt toch afgesloten met een gouden beker. Op het Spaanse strand een dag van te voren maar even een team bij elkaar gepuzzeld, en dat werpt blijkbaar zijn vruchten af.

Ik zal er geen lang bericht van maken, aangezien ik mijzelf tijdens de ronde (helaas) (te) weinig heb gemeld hier. Chapeau iedereen die deze lastige (door corona en andere omstandigheden) ronde, toch zijn gewenste resultaat heeft kunnen behalen. Ik wil vooral de ‘jonkies’ bedanken, Evenepoel, Ayuso, Rodriguez en Arensman… het hadden qua leeftijd gewoon vrienden van mij kunnen zijn, en terwijl ik elk weekend tot coma aan toe zit te zuipen, gaven zij deze Vuelta kleur.

98,7 Giro, 92,7 Tour en 99,6 Vuelta… misschien toch maar eens het klassiekerspel gaan overwegen… tot volgend jaar allen!

1 2 ... 112 113 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.