Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 3 4 ... 114 115
Primavoormij

Wel teampunten voor de truien, niet voor de overwinning.

arjenzvob

'@Jan Janssens Je vergeet Aberasturi ;)

Laatst gewijzigd
zitvlees

hoe werkt het dan met de klassementen? Als de ploeg bij elkaar blijft, krijgen ze allemaal dezelfde tijd. Wat doet scorito dan qua truipunten?

Primavoormij

'@zitvlees dat wordt bepaald aan de hand van de volgorde dat de renners over de finish komen. Eerste over de finish wordt dan de nr 1 in het algemeen klassement. Waarschijnlijk ook nummer 1 in het puntenklassement. Tweede over de finish wordt tweede, etc. Bergklassement is er denk ik niet. Voor de witte trui wordt gekeken naar de beste jongerenrenner, kan dus ook van een ander team zijn en verder is ook relevant dat de jongerenrenner ook finisht bij de beste vier van een team om de tijd van dat team te krijgen.

Dus stel Jumbo wint de TTT en komen als volgt over de finish: 1. Dennis 2. Roglic 3. Leemreize, dan krijgen ze de volgende punten:

1. Dennis: 40 voor overwinning + 10 voor AK + 8 voor punten + 3 voor teampunten wit Leemreize
2. Roglic 40 voor overwinning + 8 voor AK + 6 voor punten + 8 voor teampunten dennis AK + 6 voor teampunten dennis punten + 3 voor teampunten wit Leemreize
3. Leemreize: 40 voor overwinning + 6 voor AK + 4 voor punten + 6 voor wit + 8 voor teampunten Dennis AK + 6 voor teampunten Dennis groen

Verbeter me als ik het fout heb

RvhC74

'@Doe maar Renaat

Zeer interessante keuze wordt het dan en een sloot aan punten

zitvlees

Na de TTT in 2019 was er volgens PCS officieel alleen een klassement voor rood en wit. Weet iemand zeker wat Scorito hiermee deed in 2019? Lijkt mij dat er dan toen ook geen punten voor puntenklassement en bergtrui waren

Zadelpen

Ahhhh.... wat fijn zeg, en wat staat het ons goed. Dat gouden bekertje voor eeuwig naast onze naam. Nauurlijk zat het er al een jaar of tien aan te komen, desalniettemin was ik zelf verbaasd over hoe goed we in elkaar staken. Dat hadden de oddmakers goed gezien zeg.

Verder eerst nog de vele plichtplegingen aflopen voor we ons in het Spaanse wielergeweld storten. Zo meteen een huldiging op het stadsplein. Dan worden wij in de avond, let wel, per helikopter!, overgebracht naar het Zadelpen hoofdkwartier waar een knallend feest zal losbarsten.

Verder klopt het inderdaad dat Viaplay een bieding heeft gedaan op de tv- en social mediarechten. Maar ik kan u mede delen dat team Zadelpen altijd op de open kanalen te volgen zal zijn.

Dont worry.

Laatst gewijzigd
vevie

Netjes, Team Zadelpen. Het is je gegund.

user27296

Mooie beelden Team Zadelpen

arjenzvob

Geruststellend dat we je kunnen blijven volgen Zadelpen!

RiesKos

'@Zadelpen: zijn de filmrechten eigenlijk al verkocht aan Hollywood? Ik verwacht trouwens wel dat ze je naam in Tinseltown veranderen in het internationaal klinkende en heel hippe ‘Team Droppost’.

Reus

Zie op PCS al lekker wat namen die weer geweldig tegen kunnen vallen. Gaat MAL weer uitvallen, gaan de Bahreins net zo klote fietsen als in de Tour. Chaves door t ijs.
Eerste week wel interessant met een paar sprintjes en de ttt...

arjenzvob

Reus? MAL? Doet niet mee he

Thomberg

Als MAL meedeed zou hij weer de stenen uit de straat rijden. Hij heeft z’n doping al een tijd niet kunnen verkopen dus allemaal zelf genomen

Nopper

Heeft Pogacar eigenlijk recentelijk nog gemeld dat hij de Vuelta gaat rijden? Ik zie hem op PCS wel staan maar zie alleen nieuwsberichten van januari waarin dat wordt vermeld. Roglic heeft 2 ruggenwervels gebroken in de Tour dus verwacht hem ook niet in de Vuelta. Dan hou je Carapaz, Hindley, Landa en Evenepoel (?) over als favorieten?

Eddix

Na een matige tour (83%) al wel weer zin in de Vuelta. In de tour wilde ik geen risico lopen met Corona, maar dat bleek allemaal mee te vallen waardoor een 4de Jumbo goud waard was. De Giro ging met goud en een 27ste plek overall een stuk beter, en dat zonder Hindley en Landa in het team te hebben gehad.

Een ding weet ik al zeker voor mijn Vuelta selectie. Het aantal renners dat ook de tour in de benen heeft zitten zijn per definitie twijfelachtig. En de enkeling die alle grote rondes gaat rijden is sowieso een no-go.

Laatst gewijzigd
Bzuidema

Pogacar geen Vuelta dit jaar wordt gemeld in de leiderstrui.

Reus

Ah, geen MAL dus, staat nog wel opPCS.
Pogacar ook niet.

Valvuillerdemoz

Zonder Roglic in de Vuelta heeft Jumbo ook niet echt een podiumkandidaat op de lijst staan. Dennis? Houdt een koers van drie weken nooit vol op topniveau. Bouwman, koopmanschap voor hem te vroeg. Is hij niet meer een puncheur a la Alaphillipe?
Kuss? Voelt zich duidelijk beter in de knechtenrol. Het is maar te hopen dat blessure Roglic alsnog meevalt.

Thomberg

'@Reus heb je het nieuws niet meegekregen dat MAL non-actief is door doping arrestatie?

geelinlatourette

'@thombeg PCS heeft dat zo te zien ook niet meegekregen

Jan Janssens

Geen groene en bollen trui te verdienen voor de team trial. Maar voor de rest klopt de redenatie van @Doe maar Renaat
Komt dan neer op 53 ptn Dennis, 59 ptn Roglic en 60 ptn Leemreize als ik goed geteld heb. Is natuurlijk nog steeds een mooie start! Maar als je de "gok" Jumbo neemt bvb en QS wint blijf je achter met enkel de etappe punten natuurlijk.

Boasson en Hagen

Zou dit parcours iets zijn voor Meintjes?

RvhC74

Is het al donderdag 😂😂😂😂

Groetjesaandevoetjes

Dat wordt weel puzzelen, alhoewel de eerste 2 weken er waarschijnlijk nog te weinig renners zijn om er serieus mee bezig te zijn. Zo op het eerste gezicht denk ik 5 a 6 sprint etappes, 3 a 4 heuvel/punch etappes, 2 tijdritten en voor de rest etappes voor de klimmers en klassementsmannen. Als eerste schatting denk ik maar 5 a 6 sprinters nodig te hebben, maar op dit moment nogal weinig sprinters die aangeven de Vuelta te rijden. Ackermann lijkt de beste, maar ben benieuwd hoe duur ze die gaan maken. Als Hayter de Vuelta rijdt lijkt me die ook wel interessant (ook als jongere en TTT). In de 2e lijn heb je nog mannen als Vendrame en Meeus die op dit moment bekend zijn de Vuelta te doen.

1 2 3 4 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.