Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 41 ... 114 115
Rim Brakes

'@arjenzvob 1 van die namen thuislaten doe ik ook wel. Maar ik zie er genoeg die 3 of alle 4 thuislaten. Maar goed, dat maakt de poule des te leuker...

arjenzvob

Dit interview heeft mijn sprintersdilemma opgelost:

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ackermann-kwam-goed-weg-na-val-op-ek-teleurstelling-was-groter-dan-de-verwondingen

Thomberg

Groves. Pedersen out

Angelique.ariens

Heeft er iemand een voorbeeld scorito team voor mij?

arjenzvob

Rim Brakes, ik heb nog geen één reactie gezien die er 3 of 4 thuislaten van jouw rijtje hoor. Zou ook vrij dom zijn, maar dat is mijn bescheiden mening.

@Angelique: Zo kan het natuurlijk ook :) Welkom op het forum. Eerst maar eens vragen, hoe had je zelf bedacht je team in te richten?

Laatst gewijzigd
Maestro77

Interessant feit : Als JV de TT wint krijgen ze alleen extra punten voor het algemeen klassement. Geen teampunten voor de overwinning en geen punten voor het punten, berg en jongerenklassement.

Symen De boer

Kom tot nu toe tot de volgende verdeling

9 klassement
2 klimmers
1 tt
7 sprinters inc van poppel
1 aanvaller

2 qs, 3 bora, 3 jumbo, 2 ineos

Thomberg

'@Arjen denk je dat Ackerman het zoveel beter doet dan Groves ? (Of Pedersen maar ik schat groves hoger in)

Aardappel

Helaas nog geen nieuws over Arndt.. jammer

Verder zit ik nu met 'maar' 2 Jumbo's en 'maar' 2 quicksteppers. Voor m'n gevoel net te weinig gezien de eerste etappe + de 2 dagen daarna.

Nog meer mensen die hier over twijfelen? Om renners op te offeren om een extra Jumbo en quickstepper in te passen?

Poule d'Or

'@Aardappel
Je moet gokken welk team de eerste etappe wint. Als je van alle teams er 3 meeneemt, kom je misschien later ergens in de problemen. Behalve als deze natuurlijk perfect passen, maar bij Jumbo zie ik de renners nauwelijks eigen punten halen en ook het aantal Quicksteppers maar beperkt (Cavagna in de ITT of Wilder in de ITT en als aanvaller in de bergen, Flip te duur).

Laatst gewijzigd
VincentK

In de eerste etappe (TTT) krijg je toch ook een redelijk aantal punten voor de plaatsen 2 en lager? Of is het zo dat de punten voor de overwinning (40/renner) opgehoogd worden met teampunten voor een handjevol ploeggenoten? Kan dat zo snel nergens vinden, maar het zou redelijk bizar zijn.

ZK

Naast de 40 punten krijgen ze inderdaad ook 8 teampunten als ploeggenoot van de leider plus zelf evt ook nog punten als ze 2-3-4-5 eindigen. Is toevallig ploegentijdrit op dat 1, dan zijn er inderdaad meer punten te verdienen. Dat tikt zeker aan. Jammer dat er niet een overduidelijke favoriet is

Basementman

Matsje Pedersen, wat moeten we ermee deze ronde. Hij loopt eerst zand te strooien met "ik zie 8 kansen" om vervolgens in stilte te verzanden. Het is maar hoe je het interpreteert. Na een zware Tour en in een heet Spanje denk ik dat hij voor 1 a 2 etappes kiest en verder niet super aanwezig zal zijn. Meesprinten doet ie vast, maar zie hem niet heel makkelijk top 5 rijden. Bij EK ook al grootspraak, nergens te bekennen... Ik denk dat het beste er bij hem af is na 1 week Vuelta. Wat denkt men hier?

Angelique.ariens

.

Laatst gewijzigd
Angelique.ariens

'@arjenzvob haha ja ik kon het proberen hè 😜
Ik vind het echt heeeeel lastig!

Ik heb in mijn team nu veel jumbo ineos en quickstep
toch gekozen voor Roglic… al vind ik die keuze heel moeilijk! Ik heb daarbij carapaz, evenepoel, mas en lopez.
Ik heb nu ook melier en Ackerman. Ik zie veel hier op het forum dat Melker snel zal stoppen…🙈
Ik twijfel tussen teunnisen of gerben tijssen. Verder heb ik ook allaphilipe en higuita rodriquez en hayter Dennis , iwilder , pedersen en paar goedopere renners…

Heb geen idee of ik goed zit …

Lisse1960

Dit zal waarschijnlijk mijn team zijn
7 klassement (met Roglič)
5 klimmers
5 sprinters
3 rest

TJV 4
INEOS 4
Bora 3 (w.o. Kelderman)
UAE 2
6 rest w.o. Pedersen, Coquard, Einhorn en Peñalver)

Ik ben benieuwd naar reacties

Tom Cockpid

'@René Sterk team, niks mis mee. Niet meer veranderen en naar het café!

Tijmen 257

Voor vrijdag gesink captain. Wegkapitein robbert moet het gaan doen. Nu een team zonder Carapaz en evenepoel. Ben er niet helemaal tevreden mee

barceman

Voor mij blijft de lastigste keuze Groves of Pedersen. Eigenlijk wil ik beide, maar met hayter en merlier erbij is me wat te duur. Blijft nog een dagje lang twijfelen of hopen op een duidelijk interview

Chef83

Hier nu met sprinters
Pedersen
Coquard
Hayter
Groves
Teunissen (gaat hij sprinten?)
Arndt ?
Stewart
Einhorn.

Ik denk eigenlijk teveel maar ja een hayter en groves sprinten die op het vlakke mee en mag teunissen mee sprinten daarom 8 .

Wicked Wout

Waarom zou Groves niet meesprinten op het vlakke? Hij is toch door de ploeg duidelijk benoemd als sprinter van dienst of heb ik ergens overheen gekeken?

Overigens wat betreft de hoge prijs van Carthy; zou dat niet deels zijn om te verbloemen dat ze zijn mede-kopman te vroeg (en dus te goedkoop) online hebben gezet?

Zutphen

Hallo wielerkenners, ik ben nog steeds benieuwd wat we van Flip kunnen verwachten, ongeacht zijn (te) hoge prijs. Zal hij alleen voor de vlucht en overgangetappe's gaan ? Wie neemt hem wel of niet en waarom wel of niet ? Graag serieuze reactie, kan er bijna niet van slapen, haha. Dank jullie wel.

Eddix

Ala zal met QS vooral inzetten op de TTT. Verder heeft hij zelf aangegeven ook voor Remco te willen rijden. Hij is nog niet 100% fit. Maar als hij zijn vorm een beetje vindt zal hij beslist wat punten bij elkaar fietsen, ik denk meer dan de meeste verwachten, maar 3,5mil blijft duur. Als je hem wilt opstellen vooral tijdrit en overgangsritten in week 2. Ik heb hem zelf niet.

RvhC74

Laatste hoofdpijndossiers.....

Nu een team zonder Carapaz en Hindley maar wel 3 JV, 3 Ineos, 3 Quick en 3 Bora, hoe kijken jullie hier na

2,5 mln renners, welke 2 van de 3, Kelderman, Arensman en O Connor

3,5 dilemma wie pakt het meeste punten Yates of stiekem Allaph die ook teampunten kan pakken van Evenepoel

ProScoritoManager

'@Basementman: Ik heb de beelden niet zelf gezien, maar heb gelezen dat op het EK de Deense trein in volle finale werd ontspoord door een uitwaaiende Italiaan. Ook zijn iig de eerste 2 sprint etappes niet in de hitte, heeft hij tegenwoordig ook puntenpotentieel in de tijdrit en komt hij prima een heuvel over. Ik vond zijn sprints in de Tour dermate goed, dat ik hem voorlopig niet durf thuis te laten voor de Vuelta.

1 2 ... 41 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.