Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 46 ... 114 115
jenzrscl

Iedereen zegt dat merlier niet gaat uitrijden. Akkoord heeft paar keer niet uitgereden. Maar was ook door een val een keer. En vind hem best oke klimmen dit jaar, en is duidelijk beste sprinter van de vuelta
Merlier en ackerman zijn toch wel de topfavorieten
Benett is sinds bora niets meer.. Groves en coquard zijn top 10 renners.. Maar als ze niet top 5 rijden nederland zijn ze opzich ook duur..
Ik neem alvast merlier en ackerman, dat ik zeker een kopman heb. Daarna pak ik ook nog hayter pedersen teunissen en ng 2x 750k sprinter.

Guido73

'@Tompot correctie, 3 zijn er al uit! Riesebeek gebroken duim

Bzuidema

Op rtv Utrecht voor de ploegenpresentatie voor de liefhebbers. Ziggo zender 708

Maurimaler

Ik heb nog een klein probleem voor mijn laatste plek

Ik heb nog 1,5M over maar zie daar eigenlijk geen goede keuzes (Thijssen heb ik al, Lutsenko heb ik geen vertrouwen in, was in Tour niet goed buiten 2keer door aan te vallen een goede ereplaats).

Ik zou toch gewoon mijn team kunnen houden en die 1,5M aan iemand geven die jullie me dan aanraden 😉
Of
Ik doe Merlier weg voor Ackermann, en dan neem ik met mijn 2M Coquard. (Coquard zie ik wel een steady sprinter worden, maar Merlier inwisselen voor Ackermann doet ook wel een beetje pijn want ik zie Merlier wel de punten trui pakken na de eerste 2 etappes, verder biedt Ackermann mij in mijn ogen wel iets meer zekerheid).
Of
Ik wissel Carapaz in voor Hindley en met die 2,5M koop ik dan Arensman (ik heb geen idee waar Carapaz en/of Hindley staan dus die twee lijken voor mij sowieso een beetje gokken, maar Carapaz biedt ook wel meer zekerheid lijkt mij omdat hij echt tot kopman is benoemd, en toch bijna een hele ploeg voor zich heeft, waarbij het bij Bora afwachten wordt.)

Ik weet dat ik 2 keer een keuze van sprinters geef en 1maal van een AK man, maar ik heb nu 7 sprinters (goedkope mannen meegerekend), dus ik zou er nog wel gemakkelijk 1 bij kunnen nemen, maar ik heb ook al wel 9 AK mannen + een paar (goedkopere) klimmers dus dan zal Arensman de plaats van Rodriguez innemen en Rodriguez in de bus belanden wat me wel meer zekerheid geeft.

Ik zal hier maar afronden anders wordt het iets te lang😁
Bedankt voor jullie reacties

Guido73

Was Riesebeek trouwens niet de laatste man in Merliers trein?

Guido73

Zou leuk zijn voor de pooltjes als ze nu VDP oproepen als vervanger voor Riesebeek! :p

Bouhla

Twijfel nog steeds om Teunissen mee te nemen. Wat zeggen jullie? Wel mooie eerste paar etappes voor hem met de ttt wellicht rood

jenzrscl

Haha vdp oproepen zal niet gebeuren, mentaal zal hij niet dieper willen zakken na de tour

Symen De boer

Zal Fred Wright mee gaan sprinten weet iemand dit?

Melkboer

'@Eddix Thanks voor je reactie!
Ik heb idd een breder sprintteam dan dat. Ik heb verder Thijssen, Vendrame, Hayter (?), Einhorn en Stewart. Dus ik heb heel veel goedkope sprinters, maar ik mis dus nog een topper. De 4 die ik opnoemde zijn de 4 renners waar ik nog niet helemaal tevreden over ben.

Mijn klimteam is in mijn ogen dus heel sterk, vandaar dat ik twijfel over Woods. Is zeker een goede puncheur, maar die zitten er automatisch in mijn klimteam ook al een aantal. Ik had hem ook in mijn team staan omdat hij tevens voor het klassement wil gaan. Maar als ik zie wie er allemaal meedoen acht ik de kans dat hij top 10 rijdt klein. En dan vind ik 1,5 miljoen toch veel voor enkel een puncheur. Vandaar dat ik dan Woods zou willen inruilen voor Buitrago of Chaves. Dan speel ik geld vrij om van Pedersen een Ackermann te maken.

Laatst gewijzigd
Emootje

'@Symen De boer Ik gok erop van wel. In de Tour zat hij weleens mee in een ontsnapping en werd hij ook 10e in de sprint in Parijs. Ook knappe tijdrit.

ZK

'@Se7en riesebeek was onderdeel van de sprinttrein, maar niet de leadout.

yoeri

'@WilliamS23, Pedersen was vanaf etappe 19 wat ziekjes ofzo. Dus vrij logisch.

Eddix

'@Melkboer prima sprintteam dus! Ik neem zelf geen Woods, weet dat hij het kan, maar laat het toch al een aantal keer niet echt zien voor mijn gevoel. En als jij zegt dat hij AK wil gaan, gaat hij dus minder in de aanval.. Ik heb zelf wel Buitrago, weet niet of hij weer goed gaat zijn, maar ik vind het nou eenmaal leuk om jong talent te selecteren. Bijna de helft van mijn selectie is onder de 26 jaar. En Chaves, tja denk dat hij tegenwoordig beter is in 1-weeks koersen dan over 3-weken, maar dat ben ik.

Inspectah

Aan Richard Carapaz
https://youtu.be/ZaU91iz84cE

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@mauri voor 1.5 2 goede renners van Ineos beschikbaar

Rim Brakes

'@Thombeg als ik 6 Ineos kon pakken had ik het gedaan

Fiepke

Mijn team staat! En in navolging van de Giro (zilveren beker) en de Tour (brons) pas gisteren/vandaag echt gaan puzzelen. Verdeling: 5 échte klassementsmannen, 5 klimmers (waarvan er ook enkele een goed klassement kunnen rijden), 6 sprinters (waarvan één grote jongen), 2 tijdrijders en 2 aanvallers.

Doelstelling: mijn hoogste Vuelta-score van 76% verbeteren. Klinkt weinig ambitieus, maar qua besteedde tijd een realistisch uitgangspunt.

Veel plezier allen!

Symen De boer

Ik citeer van Teunissen als er kansen komen ben ik niet de moeilijkste om ze te pakken

wielergekkie

'@Thombeg en jij vertrouwd die 2 ineos mannen van 1.5 miljoen?

Het zal niet de eerste keer zijn voor vooral Sivakov dat die in voorbereidingskoers goed presteert en wanneer het erop aan komt er helemaal door heen zakt.

Basementman

'@Rim Brakes eens, van Ineos wil ik ook iedereen behalve draaier en onze landgenoot.

Mijn team staat ook. Arndt toch eraf na het bericht van Degenkolb. Een wisselende sprinter is niks voor een spel als Scorito. Gelukkig had ik Stewart ineens weer onbewust eruit gegooid, dus die sluit de deur. En verder heeft MAL ruimte moeten maken voor ome Mads, waardoor ik me heb laten beïnvloeden door het interview en forum gister. Plus dat je inderdaad ook weinig hebt aan 13 klimmers, dan zit je iedere bergetappe met keuzestress, als ze er niet duidelijk afgaan of niet uitvallen. 7 sprinters it is, waarvan Pedersen, Hayter (moet het nog zien dat die sprint) en Coquard ook op ander terrein inzetbaar zijn. En wat te denken van Stewart op iets heuvelachtiger (Spaans vlak) terrein?

Basementman

'@Karstboy terechte opmerking, dus stel je moet kiezen tussen Hart en Sivakov, welke pak je? De enige A of B vraag die je mij hier ooit ziet stellen, maar deze behoeft wat mij betreft weinig toelichting. Beide even duur, zelfde ploeg en allebei (meester)knecht.

Thomberg

'@karstboy Sivakov eigenlijk niet maar lijkt toch heel erg in orde. TGH vertrouw ik best wel, op basis van gevoel

Kirsipuu

Dilemma:

(Almeida/Hayter/Evenepoel - ik heb ze nu alledrie) + Alaphillipe

Of

Roglic + Woods?

Basementman

'@Kirsipuu Ik zou nog even terug naar de tekentafel. Alaphilipe en Almeida hebben aangegeven niet in beste doen te zijn, dus erg veel geld. Woods ook niet in opperbeste vorm geloof ik. Daarnaast veel vraagtekens bij Roglic. Hayter en Evenepoel zou ik wel adviseren.

1 2 ... 46 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.