The Secret Pro

« 1 2 3 4
Poeksel

Er is weer een nieuwe column[/url], heel interessant weer, aanrader om te lezen!

Maar wie is het? Er zullen vast hier ook mensen zijn die zich dat afgevraagd hebben.

Hier staan wat aanwijzingen.[/url]

Op basis van de nieuwe column wil ik nog toevoegen:
* Rijdt nu niet de Giro, maar heeft 'm wel verschillende malen gereden.
* Heeft ook de Vuelta en de Tour gereden in het verleden.
* "These guys, with their limited sprinting skills, cause the crashes. They need to know where their place is." klinkt als iets wat een sprinter zou zeggen.
* Hij heeft wel eens een koers met Ewan gereden.

Velen denken aan Greg Henderson (rijdt nu overigens de Giro), maar mijn gok is Mark Renshaw.

Hij reed geen Amstel Gold Race in 2013, maar verder klopt het (ook de lange relatie met zijn vrouw). Qua timing past het ook mooi: klaar met Californie, even tijd voor de column.

Het is overigens niet de bedoeling dat wij komen te weten wie TSP is (anders kan hij niet meer vrijuit schrijven), maar speculeren mag wel toch?

waggie

In de comments onder dat artikel staat dat hij Porte maar een keer kort heeft ontmoet. Renshaw zal hem als Australiër toch wel vaker hebben gesproken :p

Poeksel

Volgens mij gaat dat over degene die de comment schrijft, niet over TSP? Die schrijft "Richie is a great guy, but if I were on his team I’d be out every night banging on the door! ", zeer waarschijnlijk zal hij Porte dus beter kennen dan hij Ewan kent.

iLLan

Ik vind de hele zoektocht naar wie het is, absoluut niet interessant. De website heeft vroeger ook een oproep gedaan om daar niet naar op zoek te gaan.

Edit: Ik geloof wel dat er echt een prof achter schuil gaat.

Laatst gewijzigd
billi

ik vraag het me ook al een tijdje af, maar heb me er tot nu toe niet echt in verdiept wie het is, weet wel dat in het verleden de naam Adam Hansen regelmatig is gepasseerd

t is wel iemand die goed op de hoogte is van de ins en outs

Henderson was niet zo tactisch met zijn tweet, the secret pro lijkt me voorzichtiger

Klootje Kriekeljon

Renshaw heeft alleen niet de AGR , Tour en in Canada (allen 2013) gereden.

Ook Greg Henderson en Adam Hansen kunnen het niet zijn.

Laatst gewijzigd
billi

ik zou die aanwijzingen tussen aanhalingstekens zetten, denk toch niet dat deze persoon zich wil prijsgeven, is niet voor niets the secret pro

speculeren kan altijd, maar t lijkt me dat het bij speculeren blijft ...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Renshaw lijkt me uitgesloten. Hij zegt dat hij vorig jaar niet de tour reed... en Renshaw was daar vorig jaar wel.

nietram

Ik dacht aan Rory Sutherland. Maar dat pas ook niet helemaal. Zouden ze niet rouleren?

Klootje Kriekeljon

Dit zijn wel de tekenen dat er verandering gaande is. Tweets, anonieme columns enz. Tis niet meer zoals 15 jaar geleden. Maar in een periode van 5 jaar vindt gewoon nog geen cultuurverandering plaats...

Wat mij wel zorgen baart zijn een paar klimtijden dit jaar. Die zijn van een niveau dat toch wat hoger lijkt te liggen dan vorig jaar. Er worden records verbroken, zelfs door Rebellin in Turkije. Tja.

Stelvio-fan

'@kk: klimtijden zeggen natuurlijk ook niet alles: mee/tegenwind op een klim kan al enorm veel doen, evenals hoe hard voor de klim is gereden, hoeveel ploegmaten er nog bij de kopman zitten etc. Je hebt wel een punt als dit echt op een flink aantal klimmen zo is. Het lastige is dat ik echt geen idee heb of /in welke mate nog gebruikt wordt..

Klootje Kriekeljon

Ik zoek mijn woorden ook voorzichtig uit: '..hoger lijken te liggen..'

Maar om bijvoorbeeld een record van Gewiss gebroken te zien worden... Dan moet je wel vaststellen dat er behoorlijk hard gereden is dit seizoen hier en daar. :D

Poeksel

Dat van de tour even gemist, dan zal het Renshaw waarschijnlijk niet zijn (al geeft de TSP mogelijk soms foutieve informatie om anoniem te blijven).

Wat hij over mechanische doping schrijft is ook wel interessant: hij is er vrij zeker van dat dat gebruikt is. " We’ve even seen mechanics from certain teams behaving oddly at races in the past, standing at the side of the course with spare bikes when usually those bikes would just be placed on the car. And when those mechanics are left at the side of the road with bikes after they’ve changed, well, that’s the sort of odd stuff you wouldn’t usually see. "

nafnikleb

Ik denk Danny Pate, van verrassend genoeg Sky.

Onderbouwing: Küng gezien in Romandië, waar hij het in detail over heeft. Veel grote rondes gereden. Kan alleen niet vinden wanneer hij Ewan een "hallootje" heeft gepasst.

Laatst gewijzigd
johny2

Zit hij tussen de regels door cancellara te beschuldigen van mechanische doping?

Youtube: cancellara spare bike

nietram

'@nafnikleb Zou ook kunnen. Hij heeft Ewan dan gezien in le Tour de Langkawi, denk ik. Hij heeft alleen in 2013 geen AGR gereden en ook geen TDU.

Laatst gewijzigd
Wheely

Volgens mij is het een combinatie van verschillende renners , maar ik zie Brown en Tanner wel er wel bij zitten.

Wheely

Heb hem net nog eens gelezen, kan aan mij liggen hoor maar ik vond het stuk nogal tegenvallen :/

Alles wat er in staat kan ik als volger ook exact zo beschrijven, lijkt eigenlijk meer een soort samenvatting van wat er hier op de site stond afgelopen periode. Heb het idee dat een wielrenner het op een ander manier zou brengen, het blijft een beetje algemeen eigenlijk.

Of we zitten er hier op WF gewoon bovenop, dat kan ook. ;)

billi

'@Wheely, of elbosco is the secret pro ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als alle aanwijzingen in het artikel kloppen en het gaat idd om 1 renner dan komen er 3 renners in aanmerking:

Amaël Moinard
Enrico Gasparotto
Peter Velits

Maar eerlijk gezegd zou het mij verbazen als het echt 1 van deze 3 zou zijn.

Abdoe

Afgaande op de schrijfstijl vermoed ik toch wel een Engelstalige renner.

Timocycling

'@Abdoe ik dacht dat Koen de Kort ook lang in beeld was om dat te zijn toch?

Maar qua schrijfstijl lijkt het inderdaad Engels, maar kan ook iemand zijn die dit vertaalt voor de secret pro.

Romāns Vainšteins

The secret pro is HENDERSON, 100% zeker.

KevinJoosen

Kijk AUB even op het forum over de mini enquete van 3 vragen! :))

hiddenz

Afgaan op de schrijfstijl is geen indicatie voor de nationaliteit van de secret pro, bij de introductie van de secret pro werd gezegd dat er drie mensen zijn identiteit weten. Hijzelf, de blogger oid en een ghostwriter. Dus het kan in principe een renner zijn van elke nationaliteit.

« 1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.