The Secret Pro

1 2 3 4
Verweggistan

De renner in kwestie heeft nog tegen Wiggins gereden als junior, waar we al aannamen dat het een renner van ouder dan 30 was, wordt dat nog eens bevestigd. Het is dus (als het 1 renners is) een renner die tussen 1979-1981 geboren is.
Ik denk dan aan Lancaster. Was ook baanrenner, net als Wiggins. Die is ook sprintvoorbereider; in het vorige stuk zeurde hij over klassementsrenners in de sprint.

Laatst gewijzigd
GesinkFan99

Het zal Hansen wel zijn die dit stuk heeft geschreven. Maar kan zo zijn dat er meerdere renners achter zitten. Wel laf, zeg het dan gewoon tegen de media, niet via een schuilnaam.

StonedCamel

'@GesinkFan:
Hoezo laf? Anders kan hij lang niet zo uitgesproken zijn. Kijk bijv naar het geval Aru-Henderson.

Abdoe

Een beetje kansloos, die Secret Pro. Op een aandachttrekkerige manier wordt een sfeer van geheimzinnigheid gecreëerd: wie o wie zou toch die Secret Pro zijn en welke roddels spelen er nu weer in het peloton?

Interessantdoenerij die blijft hangen in selectieve (altijd gericht tegen niet-westerse ploegen) en anonieme verdachtmakingen zonder bewijs. Eindresultaat: sappige riooljournalistiek zonder enige constructieve waarde. Leuk voor de 'kijkcijfers', maar geen WADA of wie dan ook kan hier wat mee.

Laatst gewijzigd
albertooo

'@Verweggistan
Lancaster zat bij de baanploeg van Australië, samen met 'na '98 heb ik niet meer gedoped'-O'Grady. En als ik me goed herinner heeft hij ooit een van de snelste prologen ooit gereden, dus van hem zou het erg schijnheilig zijn.

Eisel?? Heel misschien, maar het zou goed kunnen dat er meerdere 'secret pros' zijn. Het lijkt wel of hij overal rijdt.

@Abdoe
Het is wat mij betreft een leuk idee, om verhalen en geruchten uit het peloton te horen. Het is ook helemaal niet de bedoeling dat hier iets serieus uit rolt, als er iemand uit de school klapt over dopinggebruik wordt daar wel een uitgebreider artikel aan gewijd..

tendam

In feite kan die gozer van Cyclingtips die blog ook gewoon zelf schrijven, maar het is in elk geval iemand uit het Angelsaksische wielrennen. Ik dacht altijd dat het Hansen was, die rijdt namelijk ook altijd alles ;)

Ik vind het verder ook niks toevoegen, beetje vergelijkbaar met Team Giant die roepen dat hun renners eraf worden gereden in de Giro en dat er dus wel uit de verboden snoeppot gegeten moet zijn. Bij Menchov had hij het overigens wel goed, maar dat hing ook al in de lucht.

Poeksel

Een nieuwe column op 14 augustus[/url] en het wordt niet even hier gemeld! Nouja, nu dus wel.

Hij vertelt onder andere hoe het bij criteriums in zijn werk gaat inclusief startgelden. Ook geeft hij nog wat info (al dan niet waar) over zijn identiteit:
"I can admit I did it twice myself when I raced a couple of post-Tour crits as an amateur, back in the days when I raced for a French development team."
"I’ve got a a few single-day races coming up, like GP Ouest France-Plouay, and then the ever-popular route to the Worlds via the Tour of Britain."

Verder o.a. over doping (en atletiek), transfers en Madiot.

achtpuntzes

gaaap.
wat een saai stuk. gewoon een opsomming van de dingen die hier op WF al voorbijgekomen zijn. lijkt wel een doorsnee wielerflitser. ik ga die zogenaamde 'secret pro' voortaan compleet negeren.
@ poeksel:
tja, als hij niks te melden heeft loopt de belangstelling vanzelf terug. blijft over een handvol mensen die graag het spel 'wie ben ik' spelen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Plichtmatig, enigszins uitgeblust stukje van the Secret Pro deze keer. Een klein katje naar Danielson, dat is nog iets. Verder lijkt hij het toch vooral allemaal van een afstandje te bekijken.

En dan zo'n stukje over de criteriums, tja, heeft hij nu werkelijk het idee dat zijn lezersdoelgroep dat niet allang doorheeft?

Laatste man

http://cyclingtips.com.au/2015/10/the-secret-pro-the-off-season-the-abu-dhabi-tour-and-the-bullsht-doha-worlds/

Een aanval op het WK in Qatar.

Rodney

Goed zo Moinard, dat WK hoort daar niet.

Poeksel

Ik moest CBF's opzoeken (can't be fucked), maar er staat dus dat het gerucht gaat dat Kittel niet last had van ziekte, maar van luiheid.

Sagan=hulk

Matthew Hayman lijkt me de Secret Pro.

achtpuntzes

die secret pro is maar een saaie gast. leentjebuur bij de gemiddelde wielerflitser qua onderwerpen en dan een spelletje 'wie ben ik?'. gaap.

Laatst gewijzigd
Chrys

'@8.6
Dat zei je in augustus ook al ;)

Neemt niet weg dat naast de vele doorsnee onderwerpen (zorgen over het WK) hij ook af en toe wel wat interessants te melden heeft. Bijvoorbeeld over Kittel en Giant nu.

achtpuntzes

'@ chrys:
nou ja, interessant... de discussie ziek geweest/ geen motivatie hebben we ook op wf gehad. hij komt met niets nieuws. overigens lag het volgens kittel zelf aan een te drukke winter door allerlei sponsordingetjes waar hij moest komen opdraven.

maar dat ik in herhaling val klopt dan weer wel. maar ik kan niet anders, want ook nu is het maar weer een saai stuk. waarom anoniem, als je toch niets te melden hebt en gewoon een opsomming geeft van wat er speelde en al voor iedereen bekend is.

Laatst gewijzigd
LinusGerdemann

'@Albertooo die hele snelle proloog van Lancaster was ook maar 1,2 km. Giro 2005. Voor hem als baanrenner iets op zijn lijf geschreven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk gewoon dat de secrect pro een journalist is die goed ligt bij enkele profwielrenners die hem van insite informatie voorzien en waar hij zijn stukken mee schrijft. Gezien alle informatie die uit de stukken te halen zijn en de koersen die hij zegt gereden te hebben kom je nooit op 1 renner uit. Maar het zijn soms leuk geschreven artikelen met een leuke inkijk hoe er door het peloton over bepaalde zaken gedacht wordt.

achtpuntzes

'@ rahimns:
dat hij een journalist is kan ik mee inkomen want met de aanwijzingen over zijn identiteit blijft geen enkele renner over die er aan voldoet, maar over welke 'inside info' heb je het dan? alles wat die 'secret pro' schrijft is al lang bekend bij de wielerfans.

Maar het zijn soms leuk geschreven artikelen met een leuke inkijk hoe er door het peloton over bepaalde zaken gedacht wordt.

mocht de secret pro werkelijk schrijven over hoe er in het peloton over bepaalde zaken wordt gedacht, dan kan ik concluderen dat het peloton hetzelfde denkt over die zaken als de gemiddelde wielerfan.
als hij echt inside info heeft, kom dan minstens met een nieuwtje per column. dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

Laatst gewijzigd
Poeksel

http://cyclingtips.com/2016/06/the-secret-pro-nibali-the-giro-ditalia-and-the-importance-of-respect/

De hotels in de Giro waren opmerkelijk goed, op 1 nacht na, in Frankrijk.... Nibali is een lul enTsatevich is ook niet erg populair in het peloton.

Laatste man

Chavez en Kruijswijk was de Giro dan wel weer gegund.

StonedCamel

Vond het vooral opvallend dat hij aangeeft dat Nibali op Kruijswijk had moeten wachten. Ben het daar zelf niet mee eens (hoewel ik het graag had gezien), maar ben benieuwd hoe wijdverbreid die mening in het peloton is.

horsm

Leuk stuk toch? En geestig dat hij ook vindt dat Nibali niet echt een kampioen is.

Eerder werd er toch gedacht dat het Hesjedahl is. Kan nog steeds.

Nibs

Wat een nonsens zijn laatste artikel. Nibali had moeten stoppen in volle afdaling Lol. En dat noemt zich dan een pro man man man........
Valverde en chaves wensten nibali oprecht proficiat, dat was heel duidelijk en dan maar beweren dat nibali geen respect geniet in peloton.
Dit is overduidelijk iemand vd de sky ploeg of dimension data. Nibali is reeds meermaals in aanvaring gekomen met renners van deze 2 ploegen.
Nibs is samen met contador de enige die koers maakt en spektakel garandeert.
20 vd 21 koersdagen populairste renner vd giro zegt wel genoeg denk ik.
Als ik sommige slechte veliezers bezig hoor zouden de wedstrijden moeten vervangen worden door labotest watts /kg.
Triestig.

Noud89

Ben het wel grotendeels met Nibs eens. Ik vind dat die stukjes heel vaak vanuit een stuk Angelsaksische tunnelvisie geschreven zijn. Dat merk je echt terug in de immense kritiek die altijd op Zuid-Europeanen, Russen etc. voorkomt in die stukjes. Vind er daardoor weinig aan om dit te lezen.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.