The Secret Pro

1 2 3 4 »
Scotty

'@Nibs, het was hoogstwaarschijnlijk Henderson, maar die reed niet mee deze Giro. Goede kans dat het een teamgenoot van hem is. Het hoeft natuurlijk ook niet steeds dezelfde renner te zijn.. Misschien Adam Hanssen wel?

Nibs

'@scotty kan inderdaad ook, aagezien er al een redelijk eigenaardig incident is geweest met aru....maar denk dat het moeilijk is om op basis vd tekst conclusies te trekken aangezien er al bevestigd werd dat sommige stukjes gelogen zijn om zijn identiteit te beschermen.

Stofzuigert

Het is sws niet Adam Hansen, want die heeft alle grote rondes van de afgelopen jaren uitgereden. In een eerder artikel vermeldde the secret pro dat hij de vuelta van vorig jaar op TV keek. Aangezien hij flinke kritiek heeft geuit op Nibali en Tsatevich kan je er vanuit gaan dat hij niet bij Astana en Katusha zit.

Met enige deductie zouden we toch op een select groepje renners kunnen komen?

Nibs

Nu ik de teams van dimension data en sky van afgelopen giro eens heb bekeken zie ik niet echt iemand die er voor in aanmerking komt.
Zou dus toch wel eens Hanssen kunnen zijn aangezien die vele bezigheden heeft naast de koers. Hanssen wordt trouwens al lang gesugereerd als zijnde de sp

Stofzuigert

In dit artikel, http://cyclingtips.com/2015/10/the-secret-pro-the-best-and-worst-of-season-2015/, vermeldt TSP duidelijk dat hij de Vuelta niet heeft gereden in 2015. Dan valt Hansen toch af?
Wat ik kan opmaken uit paar artikelen is dat hij vorig jaar de Giro, de Tour, Gp Ouest France-Plouay, Tour of Britain en het WK heeft gereden. De grote rondes volgens mij beide uitgereden. Dit jaar heeft hij de Giro uitgereden. Op basis hiervan zouden we het aantal renners wel drastisch naar beneden kunnen halen toch

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het een verzameling is van 2 of 3 renners en niet van 1. Ik heb wel eens proberen uit te zoeken aan de hand van een aantal inzendingen wie het kon zijn.. en toen kwam ik gewoon op 0 mogelijkheden uit.

Scotty

'@Stofzuigert, zoals ik al zei, waarschijnlijk is het niet steeds dezelfde renner waarop het verhaal is gebaseerd. Wellicht wel dezelfde schrijver, maar gebaseerd op andermans verhalen.

Het was in elk geval vrij zeker gebaseerd of ooit begonnen bij Henderson.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Haussler is wellicht ook één van de renners? Positief over de Duitse winnaars en ook een beetje die Australische invalshoek kan bij hem passen.

Nibs

Ja maar klopt het wel dat de secret pro deze wedstrijden heeft gereden? Kan gemakkelijk een vd leugens zijn om identiteit te beschermen.
Ze weten daar ook dat wij vooral renners elimineren door al dan niet deelname aan zekere wedstrijden dus de makkelijkste manier om ons op het verkeerde spoor te zetten is op dat gebied eens te liegen.

Klootje Kriekeljon

Volgens mij is Nibs fan. :D
Het zegt natuurlijk niet zoveel he, een verkiezing in Italië over wie de populairste Giro-renner is. Verder kun je wel verontwaardigd zijn, maar er zijn ook gewoon enorme culturele verschillen tussen bijv. Angelsaksische landen en Zuid-Europeanen.

Bekijk alleen eens hoe er over braaf en eerlijk je belastingaangifte doen wordt gedacht of als je een afspraak op een bepaald tijdstip hebt gemaakt. Over je houden aan simpele regels zoals niet op het gras lopen. Hoe er tegen een glas alcohol bij het ontbijt aangekeken wordt, of uberhaubt alcohol in het verkeer. Waarom in Spanje mensen na 10 uur 's avonds beginnen te leven en aan de andere kant van de Pyreneeën niet, dat is toch kennelijk niet alleen het klimaat dan.

Ook mbt doping is het echt geen onzin om die culturele verschillen te benadrukken. Het heeft bijv. met de katholieke aard van Zuid-Europeanen te maken. Daarin is er ook een verschil tussen België en Nederland: calvinisme tov katholicisme. En in het Oostblok en ex-Sovjetlanden zie je dan weer de invloed van het communisme maar vooral een totalitair regime en de naweeën daarvan. Angelsaksen zijn bijv. veel meer individualistisch ingesteld dan een Rus die veel eerder zal conformeren aan. En zo kan je door gaan.
Er zijn dus wel degelijk ook verschillende opvattingen over doping in 2 verschillende culturen. Maar dat is niet abstract of absoluut. Neem bijv. Angelsaksisch land Amerika. Veel krachtsporten, prestatiegerichte cultuur, zwart-wit manier van denken. Ook dus een cultuur waar er weer om andere redenen op een andere wijze tegen doping aangekeken wordt. En dat is verre van onzin.

SolerEritrean

Ik zou echt wel veel geld zetten op Clarke.

1) Opmerkingen over irritante Italiaanse renners in het peloton die de ontsnapping moeten terughalen: zelf heeft Clarke bij ISD-Neri gereden.
2) 2015 zelf de Giro gereden en gefrustreerd geraakt ivm wielwissel Porte
3) Nu ook weer de Giro gereden
4) Kritiek op ORICA eind 2015, weggegaan naar Cannondale.

Verder natuurlijk heel leuk die 'The Secret Pro', hoop dat het bij speculaties blijft en dat hij nooit echt ontmaskerd gaat worden :) Zoals Terpstra op Strava destijds.

Laatst gewijzigd
Nibs

Wel ik steek het dan ook niet weg dat nibali mijn voorkeur draagt. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik geen kritiek kan geven op nibs.
Je zal me niet horen zeggen dat hij de beste of meest getalenteerde is maar hij brengt gewoon leven in de koers, ik denk dat niemand dat kan ontkennen.
Hij zou toch wel engels mogen leren want dat is het grootste probleem denk ik dan . Hij komt in ieder geval heel goed overeen met de italianen in het peloton minus aru, dus taal is zeker een factor.
Als belg moet ik zeggen jullie tijd komt nog wel met dumoulin, wij hebben helemaal niets in het vooruitzicht. Trouwens dumoulin zelf bevestigde dat hij niet zou gewacht hebben op kruiswijck.

NairoQ

"Terpstra op Strava destijds" , wat heb ik gemist?

Klootje Kriekeljon

Mijn mening is dat het wel chique is om te wachten, maar natuurlijk geen verplichting. Het is wel een smetje op je titel als winnaar.

StonedCamel

Terpstra reed lang op Strava onder de naam Luca T (zo heet zijn zoontje). Na verloop van tijd begon het wel op te vallen. Overigens is er ook een renner van Etixx (geloof ik) die onder de naam John Deere rijdt. Weet niet precies wie dat is.

@Nibs: volgens mij gaf Kruijswijk min of meer ook wel aan dat hij niet op Kruijswijk gewacht zou hebben, in ieder geval dat het zijn eigen fout was.

Nibs

Zou kruiswijck gewacht hebben moesten de rollen omgedraaid worden? Zou chaves dan ook niet moeten gewacht hebben want hij was de gtote winnaar op dat moment.
Het is natuurlijk wel chique maar als je 4 miljoen euro verdient en vino is je baas...dan moet je winnen.
Nibs tdf was naar de haaien door crashes van bouhanni en martin...vuelta zelfde verhaal. Niemand stopte en ook al had hij niet de leiderstrui, fair play hoort niet af te hangen van een truitje.

Netraam

The Secret Pro wordt geschreven door een (Australische) ghostwriter. Ook heeft hij al eens een oproep gedaan om niet uit te zoeken wie hij precies is, omdat hij dan de vrijheid zou verliezen om te schrijven wat er in het peloton gebeurt.
Als er een nieuwe column verschijnt, gaat hij meestal niet te veel in op de actualiteit, maar vaak op gebeurtenissen van iets langer geleden. Dat lijkt er op te wijzen dat de teksten veel bewerkt worden tussen het originele script en de publicatie.

Als je zou willen weten wie het is, zou je de eerste paar columns in onbewerkte vorm moeten zien. Ik neem aan dat deze ondertussen subtiel bewerkt zullen zien, zodat TSP ook gewoon S kan blijven.
(Om maar iets te noemen: In het begin werden Gerrans en Impey veel geïmpliceerd, maar dat werd toen redelijk snel de nek omgedraaid)

Tbv zijn laatste column: Weinig nieuws. Leest als een renner die druk bezig is geweest en weinig kans had om discreet met een journalist te gaan zitten. Dat lijkt dan wel weer te wijzen op een minder bekende renner die wel de Giro heeft gereden.

Nibs

'@stonedcamel ik denk dat geen enkele profrenner zou gestopt op dat moment behalve onze secret pro dan....
Er gaat toch altijd een zekere frustratie uit van zijn stukjes en ja clarke is inderdaad een mogelijkheid. Goed gezien.

Romāns Vainšteins

Erg mooi neergepend door nibs, wanneer is dat +/- dingetje live ?

Poeksel

De vrouwelijke secret pro.[/url]

Wielrensters blijken niet vaak tijdens de race te plassen, heb ik geleerd.

Poeksel

https://cyclingtips.com/2017/12/secret-pro-thoughts-froomes-positive-bikes-ride/

tldr; veel renners gebruiken het, Froome zal niet bewust veel te veel genomen hebben, maar hij lijkt wel een voorkeursbehandeling te krijgen.

Poeksel

https://cyclingtips.com/2018/05/the-secret-pro-an-insiders-view-on-chris-froomes-crazy-giro-attack/

Over waarom de winst van Froome veel minder verdacht is dan die van Landis destijds.

Verder heeft hij iets tegen Bahrain Merida, o.a. vanwege dit:

"Even more annoying is that the team has so much money they keep booking the hotel on top of Teide for the whole year and just cancelling a week out, so no one can plan a training camp up there. Talk about dirty plays."

Poeksel

Dit keer in TSP: hoe hij tegen het advies van de medische staf in doorging: "I did this against the team doctor’s request. He wasn’t going to stop me from racing, because nothing was broken, but he strongly advised against it."

https://cyclingtips.com/2018/09/the-secret-pro-blood-soaked-kit-and-the-god-forsaken-brush/

xistnc

Als hij dat graag op wil schrijven, moet hij dat doen. Ik heb z'n column bijna helemaal gelezen in de veronderstelling dat er wellicht nog wat interessants kwam. Helaas.

Sagan=hulk

Hij wordt wat afgezaagd die Secret Pro. Tijd dat hij zich eens bekend maakt.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.