The Secret Pro

1 2 3 4
FondriestTF3

Ik ga voor Koen de Kort. Erg actief in de Australische wereld, populair in het peloton en onderdeel van een sprinttrein.

Javier

Wie of wat is de secret pro eigenlijk precies? Heeft iets met doping te maken toch?

Wielerfan1987

'@Fondriest, het detail met betrekking tot zijn al lang durende relatie zou wel kloppen!

xistnc

'@Javier
The Secret Pro is iemand die vanuit de buik van het peloton om de zoveel maanden een stukje schrijft op een Australische blog. Het onderwerp doping schuwt hij daarbij niet.

Af en toe vertelt hij iets over wedstrijden waar hij wel of niet aan deel heeft genomen en dat zouden dan aanwijzingen kunnen zijn wie hij is. Maar die aanwijzingen kan hij natuurlijk ook gewoon faken. In principe kan het ook helemaal fake zijn.

pirazzi

Ik gok dat het Henderson is.

Romāns Vainšteins

H E N D E R S O N !

Laatst gewijzigd
billi

the secret pro lijkt me zorgvuldiger in zijn beweringen dan Henderson met zijn tweet

Ik denk dat het iemand is die niet opvalt met zijn beweringen in het openbaar.

Verweggistan

Als het een Aussie/NieuwZeelander is, is het er dus een die al lange tijd actief is en niet bij Orica rijdt (en vorig jaar niet de Tour heeft gereden; maar in het verleden alle grote rondes heeft gereden). Iemand als Roulston zou ook kunnen. (en dan heeft hij Kung gezien in 3daagse West-Vlaanderen.
En Roulston en Henderson reden ooit samen bij HealthNet.

Laatst gewijzigd
petoi

'@Billi het ghost written. Er zit nog een journalist tussen die uitspraken anders opschrijft zodat taalgebruik of fouten niet zullen opvallen. Hij zal ook wel op letten dat ze niet te ver gaan.
De kans dat het iemand is met goede banden met Australie/NZ is zeer groot die site komt ook daar vandaan.

spartafan9

een nieuw stukje van The Secret Pro over de Giro d'Italia, http://cyclingtips.com.au/2015/06/the-secret-pro-on-the-giro-there-were-days-when-youd-just-despair/

de enige tip (volgens mij) die hij geeft over zijn eigen identiteit, is dat de Tour of Californië belangrijk is voor zijn team.

Uil

Er zijn volgens mij meerdere renners die schrijven in naam van de The Secret Pro,

In zijn vorige column schreef hij namelijk dat hij NIET de Giro reed en nu:
"'Simply put, this year’s Giro was the hardest race I (and pretty much all of my fellow riders) have ever done."

EDIT: Hij geeft verder nog weg dat hij de Giro uit heeft gereden (???) en ook mee gaat doen aan de Tour.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Zou wat hij schreef over de Giro (niet dat Astana zeer verdacht is, maar dat het te zwaar was) een breed gedeeld sentiment zijn?

wakkie

Dus jullie hebben het verhaal ook zonet gelezen?
Ik ben nog steeds erg nieuwsgierig naar de identiteit van deze man. Als overigens wat hij schrijft waar is, 30-40 watt meer etc, dan zijn we terug naar af aan het gaan. Over Astana is ook het laatste woord nog niet gezegd.

Abdoe

Heb het idee dat hij wel heel erg vanuit Angelsaksisch perspectief kijkt. Bij Sky gaf hij in het verleden aan dat hij dacht dat het allemaal netjes ging, maar bij Astana nu dus niet. Terwijl ze hoogstwaarschijnlijk met dezelfde soort 'wetenschap' bezig zijn. Het enige verschil is dat bij Astana misschien een paar renners iets meer risico nemen.

Verder sowieso een nogal negatief en gefrustreerd overkomend stukje.

Laatst gewijzigd
Thoin

Iedereen weet dat Astana valspeelt, jammerlijk hoe Aru het er nog eens vingerdik opgelegd heeft...
Nuja Landa kan ook gewoon een één dags klant zijn, De Gendt, Velits... Reden ook ooit podium in een grote ronde...

Het lijkt me niet Henderson want die heeft maar 12 etappes gereden, hij zegt duidelijk 3 weken afzien

Ik gok op Rogers!

Of Hesjedal, het lijkt me sowieso iemand die ook met doping gesjoemeld heeft

Laatst gewijzigd
Pingdo

Ik had meer het idee dat het geschreven was door een journalist dan door een wielrenner. Het verhaal neemt ook wel aparte wendingen. Bewust de lezer een andere kant op laten sturen.

waggie

Apart dat hij in dit artikel zoveel "aanwijzingen" geeft over zijn identiteit.

Poeksel

Het zou ook iemand kunnen zijn die nauw betrokken is en veel dingen opvangt, een masseur/verzorger of zo.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik denk dat het zomaar eens 2 renners kunnen zijn die samen of bij toerbeurt de secret pro zijn om ontmaskering door details te voorkomen.

Door elkaar af te wisselen en daarbij een schrijver inderdaad als 'ghostwriter' te gebruiken blijft het ogen alsof het de verhalen van een en dezelfde persoon zijn.

wielertje

Denk zelf dat dit Adam Hansen is. Komt al snel op Sporza en hij zit bij een Belgische ploeg.

achtpuntzes

pff Astana dit, Astana dat, in de Giro werd belachelijk hard gereden. maar ene Contador won gewoon met 2 vingers in de neus, en zijn naam hoor ik nooit vallen als het over dopingbeschuldigingen gaat. erg vreemd.

hiddenz

Het kan natuurlijk ook gewoon een geheel fictieve renner zijn, gemaakt door een journalist om alle geruchten die hij uit het peloton te horen krijgt een stem te geven.

achtpuntzes

'@ hiddenz:
zoiets denk ik ook.

StonedCamel

'@hiddenz:
Dan moet het een zeer goed ingevoerde journalist zijn, want er worden regelmatig behoorlijk inside-details over renners genoemd.
Ik denk zelf dat het een carroussel van 2 of 3 renners is, hoewel ik de suggestie van Poeksel ook wel interessant vindt. Mechaniekers of masseurs zullen niet snel in de spotlight komen en die horen natuurlijk wel veel.

kartje

Interessant opinie-stuk, en hij heeft wel gelijk op vlak van de enorme snelheid in de Giro, en de manier waarop er gekoerst is geweest. Zal eens kijken wie er allemaal in aanmerking komt. Ik denk eerlijk gezegd dat het iemand is van BMC (net omdat de Amerikaanse koersen ook belangrijk zijn) misschien wel Burghardt? Een ervaren rot die graag gezien is door iedereen en vaak grote rondes rijdt.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.