Afvalkoers Vuelta 2022

1 2 ... 5 ... 12 13
Bonorrie

Voor mij deze keer 12 renners met de volgende gezamenlijke (scorito) kwaliteiten:
7x AK mannen / 7x Klimmers / 6x Tijdrijders / 6x Puncheurs / 9x Heuvelmannen en 6x Sprinters.
De totale waarde 6932, wel hoog, maar niet onmogelijk
Nu hopen dat ze die kwaliteiten ook waar gaan maken.
Mijn gevoel zegt dat het een mooi team is, alleen knijp ik de billen wel dicht bij de vlakke etappes. Niet heel veel geïnvesteerd in de sprinters, maar hopelijk net genoeg. Met elke etappe op de hotseat kom je er ook, alleen in Madrid dan weer juist niet, en laat dat is nu net een sprinters-etappe zijn.
Aanvallers kiezen is moeilijk, dus daar heb ik me niet in verdiept.

Allemaal veel succes en voor de liefhebbers, het bagagedragerspel is de deadline nog niet gepasseerd. :)

Ab Normaal

Mannen, ben er later aan begonnen vanwege drukke werkzaamheden.
Heb mijn halfjaarlijkse boardmeeting a.s. maandag en moest vandaag al mijn stukken ingeleverd hebben en duurde langer dan verwacht.
Ik ga het niet af krijgen vanavond maar ga morgen overdag onder werktijd verder.
Ik post de teams dus morgen!

Dank weer voor de massale inzending.

Burn

Ik ga het proberen met weinig sprinters en ook met Roglic. Qua punten onder de 6400.

Tactiek voor het eerste deel is simpel; de eerste twee rondes zijn er de meeste deelnemers, dus de meeste kans op 'slechtere' teams. In de volgende etappes zijn degenen met veel sprinters in het nadeel en zullen er daar veel van afvallen, en bij een tiebreak zijn er vast nog wel een paar met meer dan 6400 punten, daarna tijdrit en er zijn vast twee teams met goede sprinters en berggeiten, maar met te weinig tijdrit paardenkracht en dan zijn we over de helft.

BlingSagan

Oei. Mijn team is boven de 6400 punten. Nou ja. We zullen zien.

Ab Normaal

Daar gaan we dan. Heb alles klaar.
Van 3 mensen geen team ontvangen. PeterPostForever had het hier al aangegeven. Sammysosa heeft mij bericht dat hij vanwege omstandigheden helaas geen team kon maken en van Wielerfan999 heb ik niets ontvangen, ook niet in mijn spambox.

Dat betekent dat de reserves HeldS, Danusz1986 en ikzelf toegevoegd zijn.
2 teams hadden Penalver in hun ploeg en omdat ik nog niets gepubliceerd heb, heb ik die de kans gegeven om dit te veranderen. 1 van beiden heeft dit gedaan, de andere, reserve Danusz1986 heb ik zojuist aangepast.

De diversiteit aan teams is niet groot, dus het gaat een kwestie van details worden. Laat staan dat er al een favoriet is aan te wijzen.

Ik heb als laatste 5 renners enorm vaak kunnen ctrl c ctrc v'en met Arensman, Ayuso, Hindley, Thijssen en Groves.
Slechts Limal en HeldS hebben Groves niet, die zullen bidden dat Groves zijn sprintbenen niet terug gevonden hebben en alleen Pirazzi heeft Hindley niet. Da's vragen om problemen lijkt me.

Ik ga zo de teams op pagina 1 toevoegen. Controleer s.v.p. je eigen team op fouten! Hoe sneller die er uit zijn hoe beter.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Utrecht is het drielandenpunt van de wielersport! De Giro d’Italia koerste door de stad. De Tour de France boog af naar het noorden om hier onder de Dom door te rijden. En vandaag zal het peloton van de Ronde van Spanje door stad zoeven.

Daarmee is Utrecht het eenzame knooppunt van de drie grootste wielrenevenementen ter wereld geworden. Utrecht is de mondiale fietshoofdstad! Het Capitool van de koers! Het Mekka van de Meesterknechten! Het Vaticaan van het Valse Plat!
Utrecht is uniek. De enig stad die alle drie de grote ronden heeft gehost.

De gemeente zal erop moeten toezien dat de klinkers niet uit de straat worden gestoken, om ergens in Europa als wielerrelikwie op een schouw te eindigen. “Kijk, vrouw: deze baksteen bevat microscopische rubbersporen van alle grote renners. Ge moogt da’ nooit meer afstoffen!”

Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik niet weet wie ik tijdens de Utrechtse Giro- en Tour-etappes allemaal voorbij heb zien rijden. Ik weet dat Tom Dumoulin erbij was tijdens het zonovergoten tijdritje, en dat Chris Froome de Franse ronde uiteindelijk heeft gewonnen. Dus misschien heb ik die wel gezien. Uit de aard der zaak gingen ze allemaal nét iets te snel om hun rugnummers te lezen, dus welbeschouwd hadden ze iedereen kunnen zijn. Zelfs het wielerploegje van iets te dikke middelbare mannen dat ieder weekend van appeltaart met slagroom via een colletje van de eerste categorie naar het bier en de bitterballen koerst.

Niet dat het iets uitmaakt. De Tour d’Utrecht, ooit geconcipieerd op een bierviltje, was een zinderend, tropisch feest waar iedereen die er bij was met weemoed aan terug zal denken. Terwijl de Giro… nou ja… ik herinner mij dat ze na twee uur wachten op de Biltstraat linksaf sloegen naar de Kruisstraat, en dat was meteen het einde van de Utrechtse Ronde van Italië.

En nu de Vuelta. De belofte van betere tijden. Vandaag breekt de zon door, jaar gloort de Spaanse zomer. En daarna wellicht de Grand Prix van Monaco op de Maliebaan, de Australian Open in Rijnauwen, de America’s Cup op de vijver van het Griftpark.
Utrecht, the center of the world vandaag.

Let the games begin!

En de Afvalkoers zou de Afvalkoers niet zijn als we niet een primeur hebben.
Wij hebben onze uitslag al, nog voordat er een renner gestart is!
Traditiegetrouw valt er (nog) niemand af bij de ploegentijdrit, dus scoort iedereen 0 punten en kunnen we de stand al opmaken, op CQ waarde.
VincentK is blij met de regel, maar weet nu ook dat hij bij iedere tiebreak het bokje is.

JapieJapo 5.443
Niels22 5.513
Kievit 5.700
Guido Maltempi 5.755
Sjonge Jonge 5.818
Rawolf 5.888
Rabbiej 5.948
Poeksel 6.076
Bode80 6.143
ivo001 6.160
Meijers 6.256
Burn 6.264
Arry1338 6.293
Ludi 6.308
Limal 6.356
Ab Normaal 6.376
LuukGoverde 6.396
JDV21 6.407
Coolietje 6.415
erveedeeee 6.426
Jape666 6.461
Bling Sagan 6.472
Zwartebroekengeletrui 6.479
HeldS 6.484
Hartstikkebedankt 6.516
Mithrandir 6.533
Bazing 6.604
ezequiel 6.611
WIDMollema? 6.701
Wollage 6.725
DeKenner01 6.777
Platje 6.824
Vito020 6.857
Supra 6.895
Arjenzvob 6.903
Danusz1986 6.910
Pirazzi 6.924
Bonorrie 6.932
Tempo789 6.961
Malathion 6.963
VincentK 6.965

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes bij jullie teams. Het doet me goed om te lezen dat jullie zoveel plezier halen uit de Afvalkoers, dat merk ik natuurlijk al aan de snelheid van inschrijven, maar die leuke berichtjes doen me goed.

Ook mooi voor Silent Hill, de bedenker van dit spel, en Park, die het succes verder uitgebouwd heeft.
Oprecht jammer voor diegene die er nu net naast piesen, maar ik ga de wintermaanden bedenken of ik daar iets kan doen.

Ik wens iedereen enorm veel plezier met de Vuelta en enorm veel spanning en geluk met de (Afval)koers der koersen!

Laatst gewijzigd
danusz1986

.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Ik vrees een vroege exit, als ik de teams vergelijk. Met Thijssen, Groves en Einhorn dun in de sprinters, en die heeft zowat iedereen. Hopelijk sprint Hayter mee in etappe 2 en 3, anders zie ik het somber in.

VincentK

Ik wist dat Tiebreaks lastig zouden worden, maar zo lastig……. :-) heb nog over een iets goedkoper team nagedacht (richting 6600), maar ook daar had ik weinig tie-breakers mee gewonnen.
Ik zie we hoe lang ik meehobbel. Wat het resultaat ook mag zijn, ik ga het in ieder geval leuk vinden.

Laatst gewijzigd
Limal

Ik schat in-vorm Ackermann (15x gekozen) hoger in dan Groves (en Hayter) voor de vlakke sprints, dus ik hoop toch minstens Holanda te overleven. Voor latere sprints moet ik hopen dat ook Stewart goed voor de dag komt...

In tegenstelling tot bij de Tour kan ik nu ook ploegen verslaan op basis van de CQ-waarde, da's een geruststelling voor de vluchtersetappes!

Laatst gewijzigd
HeldS

Heel leuk dat ik weer mee kan doen, al vrees ik een erg vroege exit. Gl allemaal!

Bonorrie

Met een goede selectie kun je ook met een hoge CQ-waarde ver komen.
Zelf had ik tijdens de Tour op de voorlaatste dag helaas op CQ-waarde verloren, mijn teamwaarde was 8949 (max was 9000).
Dus @VincentK, er is altijd hoop :)

Sjonge Jonge

Nog geen afvaller in de eerste etappe en toch hebben we al mogen genieten van een prachtig stukje proza van Ab.
Naast dat het een fantastisch spel is, blijven ook de verhalen een grote meerwaarde bij deze afvalkoers.

Meijers

Hierbij wat leuke lijstjes voor de liefhebber:

Aantal gekozen:

HINDLEY Jai 40
GROVES Kaden 39
EVENEPOEL Remco 35
THIJSSEN Gerben 35
HIGUITA GARCIA Sergio Andres 33
ARENSMAN Thymen 32
AYUSO PESQUERA Juan 30
HAYTER Ethan 28
PEDERSEN Mads 27
LOPEZ MORENO Miguel Angel 20
YATES Simon 19
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 18
ACKERMANN Pascal 15
STEWART Jake 11
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 9
RODRIGUEZ CANO Carlos 9
COQUARD Bryan 9
MERLIER Tim 8
BUITRAGO SANCHEZ Santiago 8
SIVAKOV Pavel 8
WRIGHT Fred 7
ROGLIC Primoz 5
EINHORN Itamar 5
BENNETT Sam 4
VENDRAME Andrea 4
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 3
MCLAY Daniel 3
PINOT Thibaut 3
MÄDER Gino 3
GEOGHEGAN HART Tao 2
PLAPP Lucas 2
MAS NICOLAU Enric 2
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban 1
LANDA MEANA Mikel 1
CARTHY Hugh 1
MCNULTY Brandon 1
HAGEN Carl Fredrik 1
GALVAN FERNANDEZ Francisco 1
LUTSENKO Alexey 1
KELDERMAN Wilco 1
STANNARD Robert 1
HIRT Jan 1
VINE Jay 1
O’CONNOR Ben 1
JUNGELS Bob 1
VAN WILDER Ilan 1
DRIZNERS Jarrad 1

Meijers

Aantal gekozen van de top12 meest gekozen renners (dus t/m Carapaz):

Malathion 12
Ab Normaal 11
Rabbiej 11
Bling Sagan 10
JDV21 10
LuukGoverde 10
WIDMollema? 10
Vito020 10
Ludi 10
Kievit 10
Bode80 10
Arjenzvob 9
Bazing 9
VincentK 9
Guido Maltempi 9
Jappe666 9
Niels22 9
Sjonge Jonge 9
DeKenner01 9
erveedeeee 9
Coolietje 9
Meijers 9
JapieJapo 9
Supra 9
Mithrandir 9
Wollage 8
Tempo789 8
Bonorrie 8
ezequiel 8
Rawolf 8
Hartstikkebedankt 8
Danusz1986 8
Arry1338 7
Limal 7
Poeksel 7
Zwartebroekengeletrui 7
Burn 7
ivo001 7
HeldS 7
Pirazzi 6
Platje 5

Malathion heeft ze allemaal, dus die gaat met de titel meest doorsnee team aan de haal :). Platje krijgt de prijs voor het meest originele team

Burn

Interessante lijstjes.

Het lastige aan dit spel is dat je niet alleen zelf een team moet maken dat op alle terreinen voldoende punten haalt, maar dat je ook moet inschatten wat je tegenstanders gaan doen. Ik had niet verwacht dat Evenepoel zoveel gekozen zou worden en zonder hem hoeft hij maar één keer te winnen om je in de gevarenzone te brengen. Roglic is bijvoorbeeld onderscheidend en misschien win je er een aantal ritten mee, maar winnen heeft geen meerwaarde tov de één na laatste plek.

Bij andere spelen win je vaak niet als je het meest 'doorsnee' team hebt, omdat je de onderscheidende renner mist waar je het verschil mee maakt, maar hier lijkt juist een 'doorsnee' team de meeste kansen te hebben om te overleven en dus te winnen, omdat je in de middenmoot altijd veilig bent. Een voorwaarde is wel dat de verhouding sprinters/ klimmers/ tijdrijders etc.. ook klopt uiteraard en je cq waarde niet te hoog is in geval van tiebreak, dus er spelen gelukkig meer factoren mee, maar de kans dat iemand bovenin het lijstje wint lijkt groter dan iemand onderaan het lijstje.

Gezien het bovenstaande in combinatie met cq waarde en de verhoudingen klimmers/sprinters etc.. is Ab Normaal voor mij op dit moment de favoriet. Hij heeft bijna alle veel gekozen renners, een goede gemiddelde verhouding sprinters/ klimmers en ook een cq waarde die niet te hoog is, waardoor hij niet snel onderaan zal eindigen. Maar er kan nog veel gebeuren.....

Laatst gewijzigd
JDV21

Interessante lijstjes @Meijers! En ook een interessante analyse Burn. Ik hoop dat je gelijk hebt want dat zou betekenen dat ik dan een goede kans heb om er lang in te blijven. Het lijkt erop dat het vooral beslist gaat worden op de details en het hebben van de juiste klassementsrenners in je team. Als de TTT een indicatie is voor de rest van de ronde, dan hebben de teams met Roglic misschien wel een gouden zet gedaan. Maar dat is natuurlijk nog wat te vroeg om te zeggen

Bode80

Zo zie je maar dat vandaag dat een extra sprinter geen luxe is. Thijssen valt en Hayter bemoeit zich niet met de sprint. Die verwacht ik wel in etappe 4.

@Burn: Met Merlier achter Pedersen zit je vast niet heel lekker. ;-)

Burn

Klopt Bode80, maar in het begin zijn er vast nog wat meer deelnemers zonder Pedersen :). Al zullen daar nu wel twee van verdwijnen...

De combinatie Pedersen / Hayter in sprints of Evenepoel / Hayter kunnen mij al snel de das omdoen. Ackerman en Carapaz zijn daarbij nog extra gevaar. En zo heeft iedereen onderaan het lijstje meer van dit soort combinaties die het einde kunnen betekenen. Als je geen Groves hebt bijvoorbeeld en die wint, dan loop je veel risico. Heb je geen Merlier en die wint dan is er nog weinig aan de hand.

Ab Normaal

's-Hertogenbosch. Of is het toch Den Bosch? Wat is het nu?
De officiële naam van de stad (en de gemeente) is ’s-Hertogenbosch. Toch komt ook Den Bosch veel voor en kun je dat niet ‘fout’ noemen.

Niet alleen de gemeente zelf, maar ook – onder meer – de ANWB en de NS hanteren deze vorm. Den Bosch is de benaming die in gesproken taal verreweg het vaakst voorkomt en die ook geregeld in geschreven teksten gebruikt wordt, maar de naam Den Bosch heeft geen officiële status.

Het bijvoeglijk naamwoord dat bij ’s-Hertogenbosch hoort, is Bosch (onverbogen vorm) dan wel Bossche (verbogen vorm). Bijvoorbeeld: een typisch Bosch onderonsje, een mooie Bossche brug, Bossche bollen, de Bossche voetbalclub. De inwoners zijn Bosschenaren. In deze afgeleide vormen is de toevoeging ’s-Hertogen dus niet meer terug te vinden.

Zo, weten we dat ook weer.

Zelf woon ik op een steenworp afstand van deze prachtige stad. Utrecht is een mini Amsterdam en Den Bosch is weer een mini Utrecht. Mooie grachtjes, kleine kneuterige uitstraling, maar oer gezellig en gemoedelijk. Het is oude sfeervolle stad met de Sint Jan. Varen op de binnendieze met een rondvaart is leuk en je moet absoluut de Bossche Bol van Jan de Groot ooit eens geproefd hebben. En ga daarna naar de Korte Put. Een geweldig straatje met uitsluiten goede en gezellige restaurantjes, zeker in de zomer waan je je in buitenlandse sferen
Vergeet Eindhoven, laat Tilburg links liggen, sla zelfs (ja, echt waar) Helmond over. Breda is leuk, maar Den Bosch... (noot voor de Bossche VVV; de factuur volgt maandag).

Vandaag gaan we dan voor het eerst snijden in eigen vlees.
Sprinten. Een klassieke en eerlijke discipline binnen dit spel.
Met een afsluitende sprint in Madrid en twee sprints in het biljartvlakke Nederland zou iedereen toch een deftig sprintteam meegenomen moeten hebben. Immers, je wint deze Afvalkoers in de massasprint in Madrid.

Wie dat heel goed begrepen heeft is VincentK. Vincent is een dure jongen, geeft graag zoveel mogelijk van zijn budget uit, maar dan heb je ook wat.
Een deftig sprintteam bijvoorbeeld. Met Pedersen, Bennet én Ackermann is hij de nachtmerrie van iedere andere deelnemer in Madrid. Maar niet alleen jouw sprinters moeten daar geraken Vincent, nog veel belangrijker is het dat jíj daar geraakt. Is het niet een beetje overkill? Time will tell....
Ook ezequiel en Wollage hebben niet op hun sprinters bezuinigd en zullen zich morgen ook niet zo'n zorgen maken.
Vervolgens een waslijst aan deelnemers met zeer acceptabele scores.
De problemen beginnen bij Meijers. 420 punten is niet lekker, ook Arjenzvob en Arry1338 gaan morgen niet echt met vertrouwen naar de onvermijdelijke massaprint kijken. Arry1338 valt wel de eer te beurt voor de eerste hotseat.

290 en 292 punten in de openingssprint met in het achterhoofd de finale sprint is natuurlijk om je diep te schamen.
En dan komen die 2 punten ook nog eens van Carapaz!
Foei, Jappe666 en Hartstikkebedankt. Jullie zijn één na laatste respectievelijk laatste. Om je dood te schamen natuurlijk. Zeker als ervaren spelers. Ga in een hoekje zitten en jullie heel diep schamen.

De uitslag:

VincentK 1.512 6.965
ezequiel 1.262 6.611
Wollage 1.250 6.725
erveedeeee 1.210 6.426
Vito020 1.192 6.857
Pirazzi 1.050 6.924
Limal 950 6.356
HeldS 950 6.484
Supra 922 6.895
JDV21 912 6.407
Bode80 910 6.143
Ab Normaal 910 6.376
LuukGoverde 910 6.396
Tempo789 910 6.961
Mithrandir 862 6.533
WIDMollema? 860 6.701
Ludi 852 6.308
Coolietje 812 6.415
Bling Sagan 812 6.472
Danusz1986 812 6.910
Zwartebroekengeletrui 792 6.479
JapieJapo 762 5.443
Bonorrie 752 6.932
Bazing 750 6.604
Niels22 660 5.513
Malathion 652 6.963
Rawolf 650 5.888
Rabbiej 650 5.948
Burn 640 6.264
Guido Maltempi 610 5.755
Kievit 600 5.700
Poeksel 562 6.076
ivo001 560 6.160
DeKenner01 552 6.777
Sjonge Jonge 550 5.818
Platje 500 6.824
Meijers 420 6.256
Arjenzvob 312 6.903
Arry1338 300 6.293
Jappe666 292 6.461
Hartstikkebedankt 290 6.516

Team Jappe666
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
EVENEPOEL Remco
HAYTER Ethan
YATES Simon
LOPEZ MORENO Miguel Angel
STEWART Jake
PINOT Thibaut
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
ARENSMAN Thymen
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Team Hartstikkebedankt
ROGLIC Primoz
EVENEPOEL Remco
LOPEZ MORENO Miguel Angel
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
VENDRAME Andrea
STEWART Jake
ARENSMAN Thymen
AYUSO PESQUERA Juan
WRIGHT Fred
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Pfoe... In ieder geval één dag overleefd. Maar daar blijft het bij. Bah, toch te weinig sprinters.

VincentK

Leuk verhaal en veel plezier morgen in Den Bosch als je besluit op een steenworp van waar je woont te gaan kijken. Zelf kom Ik uit Amersfoort en waar iedereen het vandaag oersaai vond, was het voor mij erg leuk om vandaag te zien hoe de grote jongens tegen hellingen opreden waar ik ook weleens tegenop puf.
Mijn sprintersploeg is inderdaad behoorlijk overdreven, zie ik. Maar het eerste doel was Baskenland en ik ben aardig onderweg. Vanaf daar vind ik grote ontsnappingen voorlopig prima, zolang er maar een mannetje (of twee) van mij meezit! :-)

Ab Normaal

Amersfoort, ook een leuk centrum. Zeker geen verkeerde plaats om te wonen.

ivo001

Ik sla Helmond zelden over ;)

Arry1338

Met Groves, Stewart en Hayter wist ik dat ik op de ondergrens met sprinters zat, daarom nam ik ook Coquard mee. Maar waarom die pas 18e werd is mij een raadsel. Hopelijk doet hij vandaag wel echt mee anders zit ik inderdaad in de gevarenzone.

1 2 ... 5 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.