Afvalkoers Vuelta 2022

1 2 ... 8 ... 12 13
Arry1338

Ey ik zit er nog in zonder Pedersen! Maar ik zal de tijdrit waarschijnlijk niet overleven, als ik al zover kom ^^

Limal

Hmpff, too close for comfort! Hartelijk dank, Jake Stewart...

Rabbiej

Als Evenepoel de tijdrit wint, en die kans acht ik op dit moment best groot, verwacht ik wel dat je de tijdrit overleeft Arry..

Meijers

Dank weer voor de organisatie Ab! Ik had niet verwacht dat Mads zo goed zou zijn, en als dan een Coquard niet meesprint op dit terrein is het helaas klaar. Succes allen!

Limal

'@Rabbiej, ik begrijp de nervositeit bij @Arry wel. Nu zijn er nog drie teams die hem niet in de rangen hebben, maar als Evenepoel morgen en overmorgen goed presteert (valt nog te bezien) dan kunnen die tegen de tijdrit al naar huis zijn...

@Meijers, bedankt en vaarwel! Een pechdag voor jou, met ook nog het te laat op de bagagedrager kruipen...

Laatst gewijzigd
Rawolf

Komende week ga ik enkel naar de sprintetappes met een bang hartje. De rest kom ik wel door lijkt me. Enkel richting 3e week is het zaak dat Almeida op stoom komt.

Plapp en Jungels zijn 2 keuzes die vrij uniek zijn en die vallen nu wel allebei tegen. Echter zie die nog wel van waarde zijn vanuit de vroege vlucht. En de tijdrit natuurlijk

Laatst gewijzigd
Niels22

Dat is al iets te snel iets te close naar mijn idee, de voor mij te dure Hayter gaat mij te vroeg uitschakelen. Gegokt en straks verloren

Ab Normaal

En weer lekker klimmen vandaag. Kolfje naar de hand van Zwbrgt leek het na de vorige bergetappe.
Tijdens de F1 half op mijn telefoon naar de mist zitten kijken toen de echte actie begon.
Tja, wat moet ik er dan over zeggen.
Schimmig schouwspel was het.

Nog nooit zo mooi de mist beleefd
een wazig laken van satijn
waarin ik met mezelf verdwijn
een web dat over velden zweeft

zo iel en schraal en dun doorzeefd
een wazig laken van satijn
met rondom iets van zonneschijn
nog nooit zo mooi de mist beleefd

Jay Vine, de toekomstig winnaar van de bollentrui denk ik. Zeer sterk, verslaat toch grote namen al medevluchters en wint zijn tweede etappe. Voor de ook sterke Marc Soler.

En inderdaad een kolfje naar de hand van Zwarte. Hij wint weer. Op z'n Vines.
Arry1338 er op gepaste achterstaand achter aan en een mooie podiumplek voor Bazing.
Onderaan... tja, de vorige bergetappe zat hij al op de wip en dat is geen goed teken. Guido Maltempi dondert het ravijn in. Niet de juiste klimmers. En dat in de Vuelta. Dat is niet gijn en dan houdt het verhaal snel op.

Onze tweede afvaller zat er tijdens de vorige bergrit nog goed bij.
Maar het niet hebben van Evenepoel en Tao die er doorheen zakt betekent direct eliminatie voor Burn.

bedankt voor jullie deelname en toch een fijne avond.

Zwartebroekengeletrui 980 6.479
Arry1338 758 6.293
Bazing 638 6.604
Kievit 578 5.700
HeldS 576 6.484
Wollage 536 6.725
Rabbiej 518 5.948
Ab Normaal 518 6.376
Malathion 518 6.963
Sjonge Jonge 516 5.818
Bode80 516 6.143
Vito020 512 6.857
Danusz1986 500 6.910
LuukGoverde 498 6.396
erveedeeee 496 6.426
Supra 496 6.895
Mithrandir 490 6.533
Niels22 458 5.513
Bling Sagan 456 6.472
Rawolf 426 5.888
Poeksel 418 6.076
Pirazzi 410 6.924
ezequiel 406 6.611
Limal 388 6.356
Ludi 378 6.308
JDV21 376 6.407
Bonorrie 356 6.932
Guido Maltempi 308 5.755
Burn 278 6.264

Team Guido Maltempi
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAYTER Ethan
PEDERSEN Mads
LOPEZ MORENO Miguel Angel
COQUARD Bryan
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
RODRIGUEZ CANO Carlos
ARENSMAN Thymen
AYUSO PESQUERA Juan
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Team Burn
ROGLIC Primoz
MERLIER Tim
LOPEZ MORENO Miguel Angel
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
STEWART Jake
GEOGHEGAN HART Tao
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
ARENSMAN Thymen
AYUSO PESQUERA Juan
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Burn

Ik dacht dat ik het misschien net zou halen zonder Evenepoel omdat ik 7 renners uit de top 20 heb. Tao is nog wel 11e geworden he Ab, omdat je zegt dat hij er doorheen is gezakt....

Ab Normaal

Ja, ik vulde de scores in van de Scorito site en die gaf Gesink op 11 (wat ik al raar vond, maar ja, de mist).

Dat ga ik later vanavond veranderen dus de uitkomst zou zomaar anders kunnen zijn!!!

Het ligt dus bij de VAR!

Guido Maltempi

De VAR gaat mij in ieder geval niet meer redden. Zeven man in de top 20 is op papier een prima resultaat, maar als de hoogstgeklasseerde pas op plek 9 staat dan is dat voor deze afvalkoers dus alsnog onvoldoende.

Bedankt voor de organisatie Ab!

Ab Normaal

Nee, maar de VAR heeft Burn wel gered. Met de 80 punten voor Hart komt Burn op 358 punten. Precies 2 puntjes boven de gevarenzone.

En dan voltrekt zich de nachtmerrie van iedere spelletjesleider: ik heb de verkeerde naar huis gestuurd. En misschien erger; iemand die zich net veilig waant en het feest misschien al gevierd heeft, mag alsnog zijn boeltje pakken.

Het overkomt Bonorrie, die het slachtoffer is van mijn knoeiboel. Extra zuur, zeker bij een mede organisator!
But life's tough.
Mijn oprechte excuses!

De juiste uitslag:

Zwartebroekengeletrui 980 6.479
Arry1338 758 6.293
Bazing 638 6.604
Wollage 616 6.725
Kievit 578 5.700
HeldS 576 6.484
Rabbiej 518 5.948
Ab Normaal 518 6.376
Malathion 518 6.963
Sjonge Jonge 516 5.818
Bode80 516 6.143
Vito020 512 6.857
Danusz1986 500 6.910
LuukGoverde 498 6.396
erveedeeee 496 6.426
Supra 496 6.895
Mithrandir 490 6.533
Niels22 458 5.513
Bling Sagan 456 6.472
Rawolf 426 5.888
Poeksel 418 6.076
Pirazzi 410 6.924
ezequiel 406 6.611
Limal 388 6.356
Ludi 378 6.308
JDV21 376 6.407
Burn 358 6.264
Bonorrie 356 6.932
Guido Maltempi 308 5.755

Team Bonorrie
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
EVENEPOEL Remco
HAYTER Ethan
LUTSENKO Alexey
KELDERMAN Wilco
BENNETT Sam
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
AYUSO PESQUERA Juan
WRIGHT Fred
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Burn

Daar kom ik goed weg. Zonder Evenepoel en Pedersen die nu bijna 100% pickrate hebben, is elke etappe lastig om te overleven. En dan nu ook nog zonder Stewart.

Maar er altijd nog een kans. Pedersen is met krachten aan het gooien en Evenepoel moet het ook maar volhouden. Dan heb je ook nog kans op veel warmer weer en de hoop op een verbeterde Roglic en Merlier. Buitrago moet het vandaag maar doen en dan bijkomen op de rustdag.

Bonorrie

Ai, daar vlieg ik er uit. Die had ik even niet zien aankomen, beetje te vroeg naar m'n zin.

Heb nog even gekeken naar de oorzaak en geconstateerd dat naast het falen van Carapaz, vooral het duel tussen MAL (die Burn heeft) en 'mijn' Lutsenko om de 20e plaats me de das heeft omgedaan (MAL 20e Lutsenko 21e) .

Wel jammer dat die bonificatieseconde van Alexey in dit spel niet telt :)
Het zij zo, volgende keer beter, het kan niet altijd zo mooi gaan als tijdens de Tour.

Nog veel geluk verder Burn,
En iedereen nog veel succes,
Ik ervoer het als een privilege om een van de deelnemers te mogen zijn.
Bedankt voor de organisatie Ab, hopelijk tot de GIRO.

JDV21

Ben benieuwd of ik vandaag nog overleef. Hopelijk doen Ayuso, Carapaz en Buitrago het wat beter dan gisteren want anders lig ik er waarschijnlijk uit. We zullen zien

Burn

Je kunt het stukje van gisteren waarschijnlijk kopiëren Ab. Evenepoel ongekend, Buitrago valt niet aan, Roglic valt tegen en Tao valt wel.

Ab Normaal

De Vuelta wordt een beetje voorspelbaar. Als we gaan klimmen vertrekt een clubje mannen die eigenlijk allemaal weten dat ze te kort komen voor het echte werk en op deze manier proberen hun blazoen een beetje op te poetsen. Heel begrijpelijk natuurlijk, maar altijd bij de gratie Gods. Als de beteren er echt zin in hebben, dan zijn sneuvelen onze waaghalzen ruim voordat de bloemen worden uitgereikt.

Maar zoals steeds gebeurt dat niet omdat Evenepoel c.s. het team niet hebben (of niet willen in het geval van Ineos) om de turbodijen aan te schroeven. En dus vinden we namen als Battistella en Zambawienie in de top 3 van een bergetappe. U weet wel, die laatste die buiten de tijd gereden werd in de ronde van het Baskenland en de Tour of the Alps dit jaar.

Als vervolgens alle helpers weg zijn schroeft Remco het tempo op en is de rest simpelweg gezien. Waarbij ik mij afvraag of Remco nu zo goed is (hij kon immers Vine tot twee keer toe niet te pakken krijgen) of de rest zo slecht.
Een voor een moesten ze de rol lossen, net zoals in de eerdere bergetappes. En Tao pleurde dus die schakelde zichzelf uit.

Aan de andere kant; als het steeds op dezelfde manier gaat, dan is het wel een echte Afvalkoers, de onderste komen steeds verder onderin, totdat het ophoud.

Dus is het volkoem logisch dat de winnaar van de vorige twee bergetappes nu afvalt. Oh nee, dat slaat als een tang op een varken.
Maar het is wel zo en ik keek ook heel erg raar toen ik dat zag.
De verklaring is echter logisch. Omze zwart-gele vriend werd twee keer gered door Jay Vine als etappe winnaar.
Jay besloot om drie daagjes rust te nemen om dan zijn bergtrui veilig te stellen en dat idee betekent het einde van het tijdperk(je) van Zwartebroekengeletrui. De rustdag wordt een hele lange rustperiode to mei volgend jaar.

De tweede afhaker bungelde in de vorige etappe al in de onderste contreien. Dus heel verrassend is het niet.
Een pak goedkope sprinters en alle eieren in het mandje van Carapaz en Yates (buiten Evenepoel).
Als dan de Ecuadoriaan ook niet thuis geeft en je hebt ook nog de pech dat je er zelfs met 6472 punten op CQ uitvliegt, dan is het je duidelijk niet gegund. Op zich niet zo'n heel slecht team, maar veel bijzonders is het ook niet, maar ja, dat zijn Bling en Sagan ook niet meer, dus wat mag je verwachten... Mijn advies: verander je nickname. Ga daar maar een half jaar over piekeren en doe een dansje voor de goden zodat ze je beter gezind zijn volgend seizoen.

Hackahey!

Bazing 770 6.604
HeldS 660 6.484
Rabbiej 650 5.948
Ab Normaal 650 6.376
LuukGoverde 650 6.396
Vito020 650 6.857
Malathion 650 6.963
Wollage 620 6.725
Kievit 590 5.700
Sjonge Jonge 590 5.818
Bode80 590 6.143
erveedeeee 590 6.426
Mithrandir 590 6.533
Supra 590 6.895
Ludi 580 6.308
Rawolf 530 5.888
Pirazzi 530 6.924
Burn 520 6.264
JDV21 520 6.407
ezequiel 520 6.611
Poeksel 500 6.076
Niels22 450 5.513
Arry1338 450 6.293
Danusz1986 450 6.910
Limal 390 6.356
Bling Sagan 390 6.472
Zwartebroekengeletrui 330 6.479

Team BlingSagan
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
EVENEPOEL Remco
HAYTER Ethan
YATES Simon
PEDERSEN Mads
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
ARENSMAN Thymen
WRIGHT Fred
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
EINHORN Itamar
GROVES Kaden

Team Zwartebroekengeletrui
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
EVENEPOEL Remco
PEDERSEN Mads
SIVAKOV Pavel
VENDRAME Andrea
STEWART Jake
ARENSMAN Thymen
VINE Jay
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Laatst gewijzigd
danusz1986

Ayuso is de fout voor mij. Hij had ipv Arensman gekozen moeten worden en wou hem eigenlijk niet eruit halen.

pirazzi

Opvallend dat spelers die een etappe "winnen" er kort daarna uitliggen.

JDV21

Zeker opvallend Pirazzi! Ik ben blij dat ik vandaag heb overleefd. Gelukkig deed Ayuso het stukken beter dan gisteren. De tijdrit overleef ik denk ik ook wel met evenepoel, hayter en arensman en dan denk ik wordt elke extra etappe een bonus voor me

Burn

Had niet verwacht dit te overleven zonder Evenepoel en tegenvallende Roglic. Even rusten en overmorgen volle kracht in de tijdrit zonder Evenepoel.

Bazing

Met mijn bergteam zit ik goed maar ik ben bang dat etappe 13 lastig gaat worden zonder pedersen..

BlingSagan

Helaas. Afgevallen. En dan neemt Ab Normaal ook nog eens extra de tijd om de afgevallen teams te fileren. Ik durf eigenlijk niet meer op dit topic te kijken.
@Ab Normaal dank voor de organisatie van dit leuke spel. Fijn dat je de uitslag zo snel plaatst. En ik kijk uit naar je “zwakste schakel feedback”.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Aangezien ik nog twee dagen heb voordat ik weer voor de klas mag gaan staan ben ik nog lekker een ochtendje vrij. Een ochtendje waarop ik nog maar eens op het forum zit te kijken. Nu blijft dit een van de leukste spellen om aan mee te doen, en zo lang je erin zit is er hoop om te winnen.

Aantal keer gekozen in de 25 overgebleven teams[/u]
24x Hindley
23x Evenepoel & Groves
21x Higuita
20x Pedersen, Ayuso, [s]Thijssen[/s]
17x Hayter, Arensman
14x Yates
13x M-A Lopez
9x Ackermann, Carapaz
7x [s]Stewart[/s]
6x Coquard
5x Merlier, Sivakov
4x Rodriguez, Buitrago, Almeida
3x J-P Lopez, McLay, Wright, Mäder
2x Roglic, Bennett, Geoghegan Hart, Plapp, [s]Einhorn[/s], Mas
1x Chaves, Pinot, McNulty, Hagen, Stannard, [s]Hirt[/s], O'Connor, Jungels, [s]Drizners[/s], [s]Vendrame[/s]

Maar, wie hebben er nou het meest kans om te gaan winnen? En heb ik zelf ook nog een beetje kans? Ik dacht, ik ga kijken in hoeverre ik dit kan uitzoeken.

Dus ik heb eerst alle renners (door excel) laten tellen en alle renners rood gemaakt die niet meer rijden. Alle renners die 5 keer of minder zijn gekozen (we spelen nog met 25 man) heb ik blauw gemaakt. De renners die we het meest hebben gekozen (23, 23 en 24 keer - respectievelijk Evenepoel, Groves en Hindley) zijn groen.

Maar voordat ik me daarop spits heb ik iets anders gedaan. Ik heb namelijk een optelsom gemaakt per team, waarbij ik het aantal keer dat je renner is gekozen heb opgeteld. Bijvoorbeeld Danusz heeft Almeida (4x gekozen), Carapaz (9x gekozen), Evenepoel (23x gekozen), Hayter (17x gekozen), Pedersen (20x gekozen), Rodriguez (4x gekozen), Arensman (17x gekozen), Hindley (24x gekozen) en Groves (23x gekozen). Thijssen en Einhorn doen niet meer mee, dus die punten tel ik niet mee. En dan geeft dat een totaal van 141 punten.

Als ik deze data goed interpreteer, denk ik dat wanneer je hoog in het volgende lijstje staat, je het meest gemiddeld hebt gekozen waarbij je ook het geluk hebt geen of weinig uitvallers te hebben. Dus dat maakt dan direct ook dat je relatief minder risico loopt om uit te vallen een van de eerstvolgende dagen.

Hoe 'gemiddeld' zijn mijn keuzes?[/u]
1. Ab Normaal - 201
1. Malathion - 201
3. Rabbiej - 197
4. Ludi - 193
4. Bode80 - 193
6. LuukGoverde - 188
7. JDV21 - 187
8. Bazing - 184
9. Kievit - 175
10. Sjonge Jonge - 173
11. erveedeeee - 172
12. Supra - 169
13. Vito020 - 168
14. Niels22 - 164
15. Mithrandir - 159
16. Rawolf - 158
17. Wollage - 157
18. HeldS - 156
19. ezequiel - 152
20. Arry1338 - 146
21. Danusz1986 - 141
22. Poeksel - 137
23. Pirazzi - 136
24. Limal - 136
25. Burn - 131

Zoals ik al inschatte zit ik dus wat betreft keuzes en uitvallers niet heel veilig.

Maar dan zijn er natuurlijk ook die spelers die geen Evenepoel, Hindley en/of Groves hebben. Dat lijken me spelers die (voornamelijk bij Evenepoel) een goed alternatief moeten hebben. Ook de spelers zonder Groves moeten, om te winnen, wel een goede andere sprinter hebben. Maar wie zijn dit nu?

Zonder Evenepoel (23), Groves (23) & Hindley (24)[/b]
(23) Pirazzi heeft Hindley niet, (25) Burn en (9) Kievit hebben Evenepoel niet, (24) Limal en (18) HeldS hebben Groves niet. Voornamelijk spelers, met uitzondering van Kievit, die we in het bovenstaande lijstje ook laag zien staan. Voor alle overige spelers kunnen we deze 3 renners eigenlijk buiten beschouwing laten. Heel waarschijnlijk gaat dat in de loop van de Vuelta ook het geval zijn.

Hoeveel uitzonderingen heb jij toegevoegd, en kunnen je maken of breken? Op volgorde van het bovenstaande gemiddelde-lijstje:

Aantal renners in het team dat 5 keer of minder is gekozen[/u]
Ab Normaal (0)
Malathion (0)
Rabbiej (1)
Ludi (2)
Bode80 (1)
LuukGoverde (1)
JDV21 (1)
Bazing (3)
Kievit (2)
Sjonge Jonge (1)
erveedeeee (2)
Supra (1)
Vito020 (1)
Niels22 (1)
Mithrandir (1)
Rawolf (4)
Wollage (4)
HeldS (2)
ezequiel (3)
Arry1338 (3)
Danusz1986 (2)
Poeksel (2)
Pirazzi (6)
Limal (3)
Burn (4)

Uiteraard zijn de renners die het minst gekozen zijn vooral bij die spelers die ook het laagst scoorde op de gemiddeldes. Uitzonderingen zijn Ludi, Bazing en Kievit bovenin, en Danusz en Poeksel onderin.

Dus, met bovenstaande data kan ik stellen dat Pirazzi, Wollage, Burn en Rawolf wat betreft uitzonderlijke keuzes het meest risico lopen. Daarnaast hebben Pirazzi, Burn, Limal, HeldS en Kievit het gevaar van het niet hebben van de meest gekozen mannen.

Voor nu houd ik het even hierbij! Misschien dat ik straks nog door klooi ^^

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Mooi uitzoekwerk Arry.

Hayter exit, daar zijn 8 spelers heel erg blij mee.

1 2 ... 8 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.