WIELERMASTER CQ-SPEL 2023 – DIVISIE 2

1 2 3 4 ... 12 13
ivo001

Begin me eigenlijk steeds meer af te vragen waarom ik zondag in de trein mijn biedingen in elkaar heb geknutseld om deze zo snel mogelijk te kunnen insturen. Kans op een gelijke bieding is eigenlijk nihiel.

Maar volgens het reglement slechts 1x bieden per ronde, geen wijzigingen toegestaan, dus we zullen zien wat er uit komt haha.

Maillot à Pois

'@Ivo001
Bovendien telt ook bij een gelijk bod niet de snelste bieder, maar moet je dan elk een nieuw bod uitbrengen :-)

Chasse_patate

Ik ben ook bang dat ik te enthousiast ben geweest om mijn kopman binnen te harken.

Sies

'@geel zwarte bril

Ik ben benieuwd welke Jumbo renner dat dan is! ;)

jefgodfather

ik wacht nog op het bod van Noordbiker en Jelte Carlier

ik moet vanavond nog wel en ben maar thuis rond 21.30 uur en moet dan nog de laatste 2 boden verwerken (die hopelijk dan in mijn mailbox zitten) en het overzicht maken van ronde 1
dus heb nog wat geduld vanavond, maar ik zal het vanavond nog bekend maken wie welke renners binnengehaald heeft

Noordbiker

Send

Maillot à Pois

Als er op dezelfde manier geboden wordt als in D1, zou ik 4 van mijn 8 boden binnenhalen.
Maar je zal zien dat er niet op dezelfde manier geboden wordt - de spanning stijgt!

Limal

In D1 zou ik 6 van mijn 8 targets gehaald hebben - enkel 'kleinere' garnalen Turner en Jorgenson ontglipten daar mijn net. In onze divisie weet ik door lijstjes uit te wisselen wel dat ik minstens 1 van mijn kopmannen misloop (Bardet) - de spanning gaat dus inderdaad crescendo.

jefgodfather

We spelen dit seizoen met 23 deelnemers want van nieuweling Jelte Carlier heb ik niets vernomen. Jammer.
Het resultaat van de biedronde 1 vind je op pagina 1

Ik heb goed nieuws; in tegenstelling tot in Divisie 1 heeft iedereen minstens 1 renner binnengehaald
Er zat één monsterbod tussen: Geel Zwarte Bril wou perse Wout Van Aert en legde 4.500 CQ punten op tafel.

jefgodfather

Deze renners waren het meest populair
PIDCOCK Thomas 7
WRIGHT Fred 6
MÄDER Gino 6
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 5
ALAPHILIPPE Julian 5
HAIG Jack 5
HAYTER Ethan 4
SHEFFIELD Magnus 4
KÄMNA Lennard 4
STRONG Corbin 4

Voor deze renners was het verschil tussen het winnende bod en het één na hoogste bod wel heel miniem
CHARMIG Anthon 1
STRONG Corbin 1
BOUHANNI Nacer 3
PIDCOCK Thomas 4
MERLIER Tim 6
ANDERSEN Søren Kragh 6
GAVIRIA RENDON Fernando 9
MEEUS Jordi 20
ARENSMAN Thymen 24

Deze renners zijn fameus overboden; iemand wou deze renner zeker in zijn ploeg hebben
VAN AERT Wout 1690
ALAPHILIPPE Julian 1663
VAN DER POEL Mathieu 1022
GAUDU David 740
PIDCOCK Thomas 704
AYUSO PESQUERA Juan 701

Deze renners zijn heel economisch binnengehaald
MATTHEWS Michael 0
POWLESS Neilson 0
HIGUITA GARCIA Sergio Andres 1
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 1
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 1
ROTA Lorenzo 1
BATTISTELLA Samuele 1
ZINGLE Axel 2
HERRADA LOPEZ Jesus 2
CHARMIG Anthon 3
FORTUNATO Lorenzo 5
KRON Andreas Lorentz 9
BOUHANNI Nacer 11
VANSEVENANT Mauri 13
LEKNESSUND Andreas 17
BARGUIL Warren 25
GROENEWEGEN Dylan 25
COVI Alessandro 25
GAVIRIA RENDON Fernando 27
PHILIPSEN Jasper 28
TILLER Rasmus Fossum 30
LATOUR Pierre 32
SOSA CUERVO Ivan Ramiro 34

mms

Oei! Geen goed begin!

ivo001

Oei, ik zat nog even met het idee in mijn hoofd dat de hoogste 2 bieders een renner zouden binnen halen. Blijkbaar was dat de laatste keer dat ik mee heb gespeeld bij de giro 2022.

jefgodfather

Ik heb mijn biedingen voor ronde 2 doorgemaild naar Sjonge Jonge.
Dus biedronde 2 is geopend: deadline is zaterdag 12 november om 20 uur !

Javier

Wauw. Dikke complimenten aan Hapsnurker, die maar liefst 3 kopmannen voor een schrijntje heeft binnengeharkt!

Limal

Ik ben best blij met mijn vangst in Ronde 1: met Vlasov en Gaudu de kopmannen die ik graag wilde binnenhalen, en daarnaast ook Jake Stewart en Corbin Strong waar ik volgend jaar een flinke stap voorwaarts van verwacht. Gaviria is een gokje - ik hoop dat zijn overstap naar de Spaanse werk/leefomgeving van Movistar hem goed gaat doen.

De populaire Strong binnenhalen met 1 puntje verschil en Gaviria met 9 is wel leuk om weten - bedankt voor de statistiekjes @jefgodfather ! (Gaudu wilde ik idd absoluut in mijn ploeg en daarom zwaar overboden - tenzij @Maillot me foute info heeft bezorgd via PB kan het verschil met het tweedehoogste bod echter niet nóg meer zijn dan 509)

Eerste indruk: Brackenridgecycling, Sjonge Jonge en Hapsnurker vallen mij op als managers die deze ronde goede zaakjes hebben gedaan.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Blij met Bini, maar voor de rest toch een ontgoochelende eerste ronde.
Met name het mislopen van mijn chouchou Piccolo (in D1 over de toog gegaan voor 170 punten minder dan ik er voor bood) en Hayter (in D1 niet eens gekozen in ronde 1) hakken er stevig in.
Even rustig bezinnen over hoe we één en ander kunnen rechttrekken in ronde 2

@Limal
UITERAARD heeft Maillot je geen foute informatie doorgestuurd, de suggestie alleen al ;-)
Ik heb wel degelijk 1002 punten geboden op David Gaudu

Edjahh

Oef, Arensman op 24 puntjes misgelopen. Dat is wel balen, vooral omdat ik zijn bod iets scherper heb gemaakt op het laatste moment.

Wel blij met de 4 binnen gehaalde renners. Nu maar eens kijken wat we met het restant van het budget kunnen.

Limal

Oeps, my bad, ik heb nu plots door dat het statistiekje 'zwaar overboden' slaat op de geboden waarde versus de 2022 waarde, niet op het verschil tussen winnend en 2e-hoogste bod. Ik had natuurlijk kunnen weten dat ik niet moest twijfelen aan jefgodfather noch aan Bollekenstrui, maar dat de fout volledig bij mezelf lag :-)

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

6 van de 8 binnen, niet verkeerd jammer van het mislopen van Mas voor 37 puntjes, maarja je kan niet alles hebben.
Bedankt voor de snelle update Koen.

Edjahh

Bod ronde 2 de deur uit.

Ik zie ook dat ik Merlier op 6 puntjes in mijn voordeel binnen gehaald heb, wie was de ongelukkige die net te min bood?

SvenVDB

Blij met het binnenhalen van 2 van de 3 kopmannen. (Ethan Hayter en Carlos Rodriguez). Wel balen met het missen van Strong op 1 puntje!

Onbekende gebruiker

Toch wel grote verschillen met Div1! Ik heb in Div1 niet geboden op Hayter omdat ik bang was dat hij heel populair zou zijn, wat hij hier ook was, en bv Roglic is hier voor 600 minder de deur uitgegaan dan in Div1 en op Poga is hier weer niet geboden. BRC heeft het hier wel aangedurfd om Matthews 'gratis' op te pikken en @Hapsnurker doet een megazet door Carapaz, Higuita en DFM voor nop op te pakken, die hij alle drie had gemist in Div1. Verder ook al prachtige teams voor Pier Tol en Javier. Leuk om het aan twee kanten te volgen.

Noordbiker

Na als laatste het 1e bod te hebben uitgebracht, is het 2e bod al heel snel verstuurd van mij kant.

Betreft 1e bod, zeker niet ontevreden over mijn 1e 4 renners. Vorig jaar had ik pas 1 renner na bod 1.
Hoop met het 2e bod zoveel mogelijk mijn selectie compleet te hebben.
Spijtig dat ik Pidcock op 13 puntjes ben misgelopen, maar met Flip, Poel, Cort en Dainese ben ik zeker wel happy.

Chasse_patate

Van Aert, Kooij en Kelderman binnen. Van Aert misschien iets te hoog maar wilde hem graag. Nu even opzoek naar goedkope parels

Sjonge Jonge

Tevreden met de uitkomst van de 1e ronde.
Met Landa, Trentin en Philipsen een aantal zeer stabiele puntenpakkers.
Garcia Cortina, Woods en Carthy hebben een wat lastig jaar gehad, maar zeker de potentie om te verbeteren.
Dunbar gaat kansen krijgen als kopman, dus die moet zeker meer punten kunnen opleveren.

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.