WIELERMASTER CQ-SPEL 2023 – DIVISIE 2

1 2 ... 5 ... 12 13
Sjonge Jonge

Bod ronde 2 inmiddels verstuurd, PB's zijn welkom!

Flowtosti

man man man, wat een tegenvallende ronde. Te gierig geweest blijkbaar. Wel blij met Hirschi en Jorgenson maar zal nog flink lastig worden een representatief team op de been te krijgen.

bod 2 zojuist verstuurd

Hapsnurkers

Vorig jaar mijn eerste jaar, toen toch een beetje naïef het spel gestart. Dit jaar gericht gezocht naar kopmannen die niet meteen bij iedereen op het netvlies staan. Met het binnen halen van Carapaz, Higuita en Martinez tegen de CQ waarde is dat toch goed gelukt. Daardoor nog een mooi budget over op een paar parels te halen in de komende rondes.

Maillot à Pois

'@jefgodfather
Quentin Pacher staat op p1 nog bij de beschikbare renners, terwijl Sven die al ingelijfd heeft. Zou je eventueel je bestand via e-mail kunnen delen? Dat deed je vorig jaar steeds en was heel overzichtelijk om te puzzelen met de nog beschikbare renners. Heel erg bedankt alvast!!

Rawolf

Ik ben ook zeer tevreden met mijn buit vd eerste ronde

kartje

Bij deze mijn tweede bieding is verstuurd!

bbflood1

8 van de 10 binnen. Veel beter dan vorig jaar toen ik te weinig bood voor Pogacar. En met Collbrelli daarna ook niet erg gelukkig geweest. Wel de talenten cup gewonnen en dat smaakt naar meer. Charmig en Mader niet binnen, maar met Skjelmose en Piccolo wel mijn 2 belangrijkste targets binnen gehaald.

Aangezien vorig jaar maar een persoon boven het begin budget van 7000 punten heeft gescoord, heb ik geprobeerd om enkele renners die redelijk stabiel zijn rond de waarde van vorig jaar binnen te halen. En daarnaast ook gekeken naar jonge renners waar nog veel groeipotentie in zit.
Herrada al jaren redelijk stabiel verwacht hier wel weer dezelfde punten. Een van mijn persoonlijke favorieten. +2 geboden
Powless is 26 jaar en afgelopen jaar zijn groei doorgezet. Verwacht hier ook een gelijkwaardig aantal punten met groeimogelijkheden indien hij meer eendagswedstrijden mag rijden. +0 geboden
Zingle (bijna 24 jaar): Vorig jaar zijn eerste volledige jaar bij de profs en rijd voor een ploeg waar hij veel vrijheid krijgt in de "B"koersen. Zijn resultaten zullen zorgen voor nog meer vrijheid en verwacht ook hier wel minimaal stabiliteit. +2 geboden.
Vansevenant is ook nog vrij jong (23 jaar) en heeft een gedeelte van dit jaar voor mijn gevoel onder zijn kunnen gereden. Aan het eind van het jaar wel weer de klasse terug gezien. Ondanks dat toch vrij stabiel gebleven in zijn punten. +13 geboden.
Kron (24 jaar) had zijn tweede volledige seizoen bij de profs en ook hier een mooie groei. Al denk ik dat hij nog niet aan zijn top zit. +9 geboden

Dan de renners waar ik het gevoel bij had, dat ik meer moest bieden maar wel met het gevoel dat die groei realistisch is.

Tesfatsion ook nog vrij jong (23 jaar) en heeft zich mooi weten aan te passen als Afrikaan in het wielerpeloton. Hij gaat een stapje maken naar een hoger niveau. Verwacht ook hier (TREK) genoeg mogelijkheden om verder te gaan doorgroeien. Vandaar + 58 geboden.
Piccolo heeft een gedeelte van het seizoen verloren door het gazprom debacle. Hij is nog maar 21 jaar maar zich veel laten zien in het najaar. Met een beter voorbereiding verwacht ik hier een gedegen groei. +341 geboden.
Op Skjelmose heb ik +328 geboden. Hij heeft al laten zien dat hij rondjes van een week goed aan kan. Denk dat hij dit jaar nog een stap gaat maken. Is ook nog maar 22 jaar. Afgelopen jaar voor het eerst een grote ronde gereden en daar vrij onzichtbaar gereden. Zie daar een mooie groei en een plek net achter de top 10 moet zeker al mogelijk zijn.

Kan nu vrij rustig op zoek naar nog meer stabiliteit. Druk is wat van de ketel.

Laatst gewijzigd
Noordbiker

Voor degene die hun bod al hebben ingestuurd en willen vergelijken

[email protected]

@sjongejonge kan geen pm's sturen, krijg steeds foutmelding

Sies

Bod 2 is verstuurd!

Al met al tevreden over de eerste ronde.

Met Bardet een stabiele kopman, Benoot en Lampaert zullen normaal gesproken ook de nodige punten bij elkaar fietsen in de klassiekers. Johannessen zal mogelijk weer een stapje zetten tov vorig seizoen en Ackermann zal weer een moeten gaan laten zien dat het nog steeds een topsprinter is.

Benieuwd wat ik met mn 2e bod weer weet binnen te halen.

pb's uiteraard weer welkom!

Rawolf

bod weer verzonden, ben benieuwd. PMs niet welkom ik wacht gewoon op de uitslag :)

Ditmaal moet promovatie er wel inzitten mits deze ronde een beetje meezit

SvenVDB

Hier ook het tweede bod verzonden. Voelt wel minder goed als bod 1 :D

jefgodfather

ondertussen al 14 biedingen ontvangen. Het gaat vlotjes

Limal

Ook mijn bod zit nu in je mailbox, Koen.

PM's zijn weer welkom - wachten is zo moeilijk :-)

Pier Tol

Hier ook redelijk tevreden met de resultaten van ronde 1.
4 jonge, talentvolle renners (Fortunato, Charmig, Covi en Tiller) weten op te pikken voor iets meer dan de kostprijs.
Magnus Sheffield heb ik wel redelijk op overboden, maar dat vind ik dan ook 1 van de meest beloftevolle renners van het moment en wilde ik erg graag binnenhengelen.
Tenslotte kopman Roglic voor mijn team weten te strikken, achteraf had ik die zelfs voor de kostprijs kunnen oppikken. Wanneer hij weer compleet hersteld van zijn blessures van afgelopen jaar en een jaar lang niet van zijn fiets stuitert, voorzie ik toch weer een sloot punten voor hem. De planning is om hem in de Giro en de Vuelta uit te spelen als absolute kopman (Merijn Zeeman, lees je mee?)

Mijn bod voor de 2e ronde volgt morgenmiddag.

Javier

Ik heb hem ook gestuurd. Stuur gerust een pb :)

ivo001

Bod 2 verstuurd

Maillot à Pois

Daarnet even het lijstje bekeken van renners waarop maar 1x geboden werd in ronde 1 en die dus aan kostprijs hadden kunnen binnengehaald worden - en waar dus in veel gevallen behoorlijk wat budget aan verloren is gegaan. Best wel een indrukwekkend lijstje eigenlijk.
EVENEPOEL Remco
VAN AERT Wout
PEDERSEN Mads
PHILIPSEN Jasper
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
ROGLIC Primoz
MATTHEWS Michael
GIRMAY HAILU Biniam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
ROTA Lorenzo
JAKOBSEN Fabio
BARGUIL Warren
YATES Simon
GROENEWEGEN Dylan
HOFSTETTER Hugo
LANDA MEANA Mikel
O'CONNOR Ben
TRENTIN Matteo
POWLESS Neilson
ZINGLE Axel
VAN BAARLE Dylan
HERRADA LOPEZ Jesus
HERMANS Quinten
GARCIA CORTINA Ivan
SOSA CUERVO Ivan Ramiro
EWAN Caleb
WOODS Michael
BENOOT Tiesj
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
NIZZOLO Giacomo
VANSEVENANT Mauri
TURGIS Anthony
LATOUR Pierre
LEKNESSUND Andreas
TESFATSION Natnael Ocbit
THIJSSEN Gerben
JOHANNESSEN Tobias Halland
FOSS Tobias Svendsen
BATTISTELLA Samuele
STUYVEN Jasper
WALSCHEID Maximilian
PLAPP Lucas
TRATNIK Jan
CARTHY Hugh
CORT NIELSEN Magnus
PACHER Quentin
COVI Alessandro
KRON Andreas Lorentz
TILLER Rasmus Fossum
SOBRERO Matteo
POLITT Nils
STANNARD Robert
BISSEGGER Stefan
FORTUNATO Lorenzo
ZIMMERMANN Georg

Die analyse heeft me overigens bitter weinig geholpen voor ronde 2 - integendeel, alleen maar meer beginnen twijfelen. Maar nu is mijn bod dan toch doorgestuurd. Wie nog wel PM'en tussen nu en vanavond mag dat.

Limal

Interessante lijst, Maillot. Er zitten namen bij waar ik niet op geboden had omdat ik vermoedde dat ze (te) populair zouden zijn. Dat hebben de meesten onder ons dan wellicht gedacht.

Nu we toch bezig zijn - ik had net een vergelijking gemaakt tussen de 1000+ mannen van Divisie 1 (lijstje van Arry) en onze biedingen:

1. Tadej Pogacar – 3500 in D1 vs. niet gekocht in D2
2. Remco Evenepoel – 3322 vs. 3260
3. Wout van Aert – 3300 vs. 4500
4. Mathieu van der Poel – 2855 vs. 2252
5. Primoz Roglic – 2650 vs. 1802
6. Carlos Rodriguez – 1859 vs. 1802
7. Aleksandr Vlasov – 1750 vs. 2111
8. Julian Alaphilippe – 1602 vs. 2152
9. Joao Almeida – 1601 vs. 1482
10. Jasper Philipsen – 1512 vs. 1451
11. Richard Carapaz – 1506 vs. 1294
12. Mads Pedersen – 1481 vs. 1957
13. Juan Ayuso – 1444 vs. 1705
14. Enric Mas – 1376 vs. 1237
15. Michael Matthews – 1261 vs. 1192
16. Biniam Girmay – 1250 vs. 1302
17. Olaf Kooij – 1225 vs. 1500
18. Fabio Jakobsen – 1175 vs. 1101
19. David Gaudu – 1155 vs. 1511
20. Mathias Skjelmose Jensen – 1155 vs. 1272
21. Mikel Landa – 1129 vs. 951
22. Thomas Pidcock – 1051 vs. 1303
23. Adam Yates – 1031 vs. niet gekozen
24. Simon Yates – 1031 vs. 934
25. Ben O’Connor – 1005 vs. 911

Vaak liggen de winnende waardes in dezelfde grootteorde, maar er zijn enkele opvallende uitschieters...

Laatst gewijzigd
jefgodfather

enkel Pier Tol moet zijn biedingen nog doorsturen, al de andere heb ik al ontvangen en verwerkt

Pier Tol

Mijn 2e bod inmiddels ook ingestuurd

Maillot à Pois

Let the beast go Jef!
(Of moeten we wachten op D1?)

Limal

Ik zeg: let the beast go! Eventueel zonder de geboden bedragen erbij zolang D1 niet klaar is?

Ab Normaal

Maakt toch niet uit?
Iedereen kan kijken. Ik zeg gewoon doen.

jefgodfather

Het resultaat is bekend en is te vinden op pagina 1. Enkele vaststellingen:
* Voor Edjahh en Pier Tol zit het bieden erop. Zij hebben hun 12 renners al binnengehaald. Zij kunnen al gaan scouten voor talentjes
*) Javier heeft al zijn biedingen verloren
*) Shiraz is de verliezer van deze ronde en heeft nog het grootst budget van ons allemaal: 4.291 CQ punten voor 6 renners
*) The Wolfpack heeft stevig uitgehaald en heeft Tadej Pogacar binnengehaald en bezit nu een dreamteam met Remco en Tadej. Nadeel is wel dat ze nog maar 280 CQ punten budget heeft om 8 renners binnen te halen :)
*) Ook GeelZwarteBril (7 renners voor 141 CQ punten budget) en Michiel Schut (nog 7 renners voor 387 CQ punten budget) zullen diep in de krochten van het peloton mogen gaan zoeken om hun ploegje te vervolledigen.
*) KIng Kelly, Ivo001, Flowtosti en Bastaix hebben nog 5 renners nodig maar hebben nog een mooi budget hiervoor.

Laatst gewijzigd
Edjahh

Zo zeg, klaar na twee rondes, dat heb ik nog niet eerder gehad. Erg blij vanzelfsprekend, diverse ploeg die toch hoge ogen kan gooien.

1 2 ... 5 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.