WIELERMASTER CQ-SPEL 2023 – DIVISIE 2

1 2 ... 7 ... 12 13
The Wolfpack

Mijn bod is ook ingestuurd

Chasse_patate

Benieuwd naar jouw parels, jij had net als ik een budget probleem haha

ivo001

Bod verstuurd, ben benieuwd welke ik binnen haal.
De plekjes raken op terwijl ik nog genoeg leuke renners zie.

jefgodfather

Het resultaat van ronde 3 us bekend, het resultaat zie je op pagina 1 en straks ook in je mailbox

Voor 7 managers zit het bieden erop: BrackenRidgeCycling, BBFlood1, Sjonge Jonge, Flowtosti, Hapsnurker, Noordbiker en mezelf

3 managers hebben nog 3 renners nodig: King Kelly, Ivo001 en Shiraz
5 managers hebben nog 2 renners nodig; Sies, Michiel Schut, GeelZwarteBril, Bastaix en Maillot à Pois
6 managers hebben nog 1 renner nodig: Javier, SvenVDB, Kartje, The Wolfpack, en Rawolf en Limal

Nog wat statistiekjes over Ronde 3

Deze renners waren het meest populair in Ronde 3
SAGAN Peter 4
LOUVEL Matis 3
GEOGHEGAN HART Tao 3
HAGENES Per Strand 3
BOL Cees 3
YATES Adam 2
VAUQUELIN Kévin 2
BURGAUDEAU Mathieu 2
VERMEERSCH Florian 2
DE BOD Stefan 2
WATSON Samuel 2
QUINN Sean 2
BRENNER Marco 2
HOELGAARD Markus 2
FISHER-BLACK Finn 2
VAN BELLE Loe 2

Voor deze renners was het verschil tussen het winnende bod en het één na hoogste bod wel heel miniem
VAN BELLE Loe 1
HAGENES Per Strand 2
QUINN Sean 5
BOL Cees 7
GEOGHEGAN HART Tao 8
SAGAN Peter 16

Deze renners zijn fameus overboden; iemand wou deze renner zeker in zijn ploeg hebben (winnend bod tov CQ waarde 2022)
MONIQUET Sylvain 251
ARANBURU DEBA Alexander 185
VERMEERSCH Florian 181
LOUVEL Matis 171
YATES Adam 151
VAUQUELIN Kévin 147
COSNEFROY Benoît 121
JUNGELS Bob 118
HOELGAARD Markus 116
SAGAN Peter 106
COQUARD Bryan 103

Deze renners zijn heel economisch binnengehaald (verschil winnend bod toc CQ waarde 2022
GOVEKAR Matevz 0
BERTHET Clément 0
TOUZE Damien 0
EEKHOFF Nils 0
VAN DER POEL David 0
HOFSTEDE Lennard 0
HODEG CHAGUI Alvaro Jose 0
NABERMAN Tim 0
SOLER GIMENEZ Marc 1
BOVEN Lars 1
VAN BELLE Loe 1
KRUIJSWIJK Steven 2
BERCKMOES Jenno 2
DINHAM Matthew 2
HOLLYMAN Mason 2
SAMITIER SAMITIER Sergio 2
ANTUNES Amaro Manuel Reposo 2
ARDILA ORDOÑEZ Andres Camilo 3
QUICK Blake 4
FORMOLO Davide 5
HAGENES Per Strand 5
JANSEN Amund Grøndahl 5
FRIGO Marco 5
VERMEERSCH Gianni 6
IZAGIRRE INSAUSTI Gorka 6
PEDERSEN Casper Phillip 6
HESSMANN Michel 7
FABBRO Matteo 7
RUBIO REYES Einer Augusto 9
CEPEDA ORTIZ Jefferson Alexander 9
BOUWMAN Koen 10
QUINN Sean 10
ARRIETA LIZARRAGA Igor 11

Op deze renners is maar één keer geboden en had dus eigenlijk tegen kostprijs aangekocht kunnen worden (waarde achter de naam is wat er teveel geboden is)
MONIQUET Sylvain 251
ARANBURU DEBA Alexander 185
COSNEFROY Benoît 121
JUNGELS Bob 118
COQUARD Bryan 103
DEMARE Arnaud 79
ZAMBANINI Edoardo 79
COLLEONI Kevin 75
BALLERINI Davide 68
FROOME Chris 33
PINOT Thibaut 28
DUJARDIN Sandy 24
VAN POPPEL Danny 23
VANHOUCKE Harm 15
ARRIETA LIZARRAGA Igor 11
BOUWMAN Koen 10
RUBIO REYES Einer Augusto 9
CEPEDA ORTIZ Jefferson Alexander 9
HESSMANN Michel 7
FABBRO Matteo 7
VERMEERSCH Gianni 6
IZAGIRRE INSAUSTI Gorka 6
PEDERSEN Casper Phillip 6
FORMOLO Davide 5
JANSEN Amund Grøndahl 5
FRIGO Marco 5
QUICK Blake 4
ARDILA ORDOÑEZ Andres Camilo 3
KRUIJSWIJK Steven 2
BERCKMOES Jenno 2
DINHAM Matthew 2
HOLLYMAN Mason 2
SAMITIER SAMITIER Sergio 2
ANTUNES Amaro Manuel Reposo 2
SOLER GIMENEZ Marc 1
BOVEN Lars 1
GOVEKAR Matevz 0
BERTHET Clément 0
TOUZE Damien 0
EEKHOFF Nils 0
VAN DER POEL David 0
HOFSTEDE Lennard 0
HODEG CHAGUI Alvaro Jose 0
NABERMAN Tim 0

jefgodfather

Deadline voor Ronde 4 is is vrijdagavond 18 november 2022 om 20.00 uur

SvenVDB

Damn, zonde van Sean Quinn met 5 puntjes te missen, voor de rest wel tevreden met het binnenhalen van Hart, Sagan en Bouwman.

One to go!

Flowtosti

Heel blij met ronde drie! Alle renners binnen gehaald en direct klaar ook. Vauquelin en Louvel zit flinke marge op. Jungels vorig jaar al weer aan de beterende hand en gaat ook zn score van dit jaar verbeteren. Hoelgaard had een pechjaar dus lijkt me sws klaar voor een verbetering.

Na een matige ronde 1 nu toch wel zin in het spel. Dit jaar zonder topper maar hopelijk in de breedte goed genoeg voor top10

Limal

Excuses, @SvenVDB , maar Sean Quinn had in Ronde 2 al zijn mondeling akkoord gegeven aan Team Limal en had me laten weten hoeveel jij geboden had ;-p (ik had hem toen ook al klaarstaan voor 125, maar had hem uit biedtactische overwegingen even geparkeerd - opluchting dat het nog net genoeg was!)

Van de jonge Dinham heb ik niet al te veel verwachtingen - baat het niet dan schaadt het niet - maar met Burgaudeau wel mijn hoofddoel van ronde 3 gemist. Even rustig kijken wie (hopelijk) de laatste man in mijn mooie talenten-équipe wordt.

(3 x 3) + (5 x 2) + (6 x 1) = 25 plaatsen die nog opgevuld moeten worden. Zo blijft ook Ronde 4 nog spannend, want we vissen in een steeds kleinere vijver interessant puntenpotentieel...

Laatst gewijzigd
Javier

Ik baal flink van het mislopen van Vauquelin. Met dank aan FlowTosti haha.

Mijn 4e bod is verstuurd. Stuur me gericht een pb!

ivo001

Ronde 2 heb ik Tesson gemist op 20p en Fedorov op slechts 13p helaas.
Ronde 3 Geoghan Hart gemist op slechts 8 puntjes en Bol op maar 7 punten.

Kan soms een zuur spelletje zijn ;)
Gelukkig Danny van Poppel en pinot binnen gehaald zonder veel extra te betalen, en een mooie Portugese brommer goedkoop opgepikt.

Chasse_patate

Jammer dat ik Loe van Belle en Per strand ben misgelopen op 1 en 2 puntjes. Wel een paar goedkope andere renners kunnen halen.

Hodeg voor 0 punten, hopelijk gaat hij dit jaar weer wat kleinere wedstrijden rijden en winnen.
David van de poel voor 5 puntjes. Had dit jaar al een paar mooie ereplaatsen. Misschien kan hij eens een keer uithalen in een kleine wedstrijd.
Tim Naberman voor 0 punten. DIe gaat ook knallen dit jaar, let maar op.

Rawolf

ik ben vrij tevreden over mijn team maar vind t altijd heel lastig te vergelijken gezien er zoveel teams met zoveel renners zijn. Maar top 5 moet zeker mogelijk zijn en doel is natuurlijk winst.

The Wolfpack en King Kelly gaan ook wel hoog eindigen

Sies

Aranburu (te duur) en Kruijswijk binnen weten te halen. Aranburu altijd goed voor een handvol ereplaatsen, maar de definitieve doorbraak gaat komend seizoen pas komen. Ik hoop op kopmanschap voor Kruijswijk in de Giro, dan zal hij zn aankoopprijs wel terug verdienen.

Helaas wel Sagan en Cees Bol misgelopen, maar goed, weer 2 pareltjes ingestuurd, benieuwd of ze voor mij worden!

bbflood1

Ook maar even een paar statistiekjes voor mijn team
17% overboden
Gemiddelde leeftijd: 23 jaar en 11 maanden
Gemiddelde ervaring op minimaal PRT niveau: 3 jaar en 5 maanden
Eigen verwachting 7450
Grootste winst te behalen tov mijn boden: Zingle, Zambanini, APP en Kron

Maillot à Pois

Flowtosti heeft een hele mooi slag geslagen in ronde 3, met Vauquelin en Louvel haalt hij volgens mij de twee renners binnen met het meeste potentieel de nog beschikbaar waren. Ik had mijn zinnen op Louvel gezet, maar moet dus verder zoeken.
Mijn bod voor ronde 4 is binnen, hopelijk kan ik afronden deze keer. PB's zoals steeds welkom.

jefgodfather

het bieden loopt weer vlot, nog 3 deelnemers hebben nog een dag om hun bod door te sturen:
Limal - Michiel Schut en Kartje

Limal

Mijn bod voor ronde 4 is nu binnen. Na lang beraad toch maar gekozen voor een talent dat zo goed in mijn team past dat ik er niet van zou verschieten als ik met 1 puntje overboden wordt :-)

Laatst gewijzigd
kartje

Voila al mijn punten ingezet voor mijn laatste bod!
Opnieuw ben ik in de valkuil van het bieden getrapt, hoeveel is een renner echt waard. Ga ik voor één grote kopman of meerdere outsiders die misschien allemaal falen. Dat blijft het eeuwige dilemma.

Limal

Benieuwd hoeveel renners er na deze ronde nog moeten ingevuld worden. En ook of we dan gaan overstappen op een systeem van open bieden in het forum, zoals nu in Divisie 1 aan de gang is.

(Ik begrijp in dat laatste geval de precieze regels niet - is het puur '1st come 1 served', dus zonder de nood om zoveel mogelijk te bieden? Als dat zo is dan heeft Homme door vlug te zijn, in het midden van de werkdag, drie goede renners aan de CQ-waarde kunnen oppikken, wat niet helemaal eerlijk lijkt. Ook niet tov zij die in vorige ronden wél overboden hebben om renners te strikken. Maar als nog steeds het hoogste bod geldt dan is het beter om langer te wachten, zoals in D1 nu waar Jappe666 nog voldoende budget heeft om met 1 renner hoger te gaan dan 2 van de drie boden van Homme.

Edit: terwijl ik voorgaande schreef is dat scenario al achterhaald door de realiteit, maar mijn onzekerheid omtrent de regels blijft.)

Laatst gewijzigd
BlingSagan

Ik denk dat je renners kan kiezen die boven het budget van je concurrent liggen. En die kan je dan idd tegen CQ-waarde pakken. Voordeel van als laatste kiezen toch ? Nadeel is wel dat de interessantste renners weg zijn. Prima toch ?

Laatst gewijzigd
Limal

In principe houden de voor- en nadelen zich wellicht in evenwicht, maar ik ga er eens goed over nadenken of er (voor volgend jaar) geen doelbewuste bied-taktiek van te maken is :-)

Mijn hoofdvraag blijft wel: is het '1st come 1st serve' of kan er nog steeds overgeboden worden op eenzelfde renner? (in D1 hadden de 3 overblijvers nu enorm ongelijke budgetten maar dat zal niet altijd het geval zijn)

Ab Normaal

In principe is het zo dat diegene met het meeste budget eerst mag kiezen.

ivo001

Ik ben bang dat ik maar 1 van mijn renners zal winnen, maar een beetje risico moet soms.

jefgodfather

'@Kartje kan je je bod voor ronde 4 nog eens doormailen aub ? ik vind je mail niet terug

jefgodfather

ik ben diep in de krochten van het reglement moeten gaan zoeken want Michiel Schut en Geel Zwarte Bril hebben beide hetzelfde geboden voor een renner. Beide hebben hun budget helemaal opgebruikt dus een nieuw bod kunnen ze niet doen.

Dit zegt het reglement
''Bij een gelijk bod, worden die deelnemers gevraagd een nieuw bod uit te brengen, mocht dit bod ook gelijk zijn, dan wordt er gekeken wie het eerst het nieuwe bod heeft uitgebracht. Een uitzondering hierop is als een van tweeën niet kan overbieden omdat zijn team compleet is met voorgenoemde renner, in dat geval wordt er direct gekeken naar het moment van bieden''

Dus deze renner gaat naar Geel Zwarte Bril omdat hij eerst heeft geboden.

1 2 ... 7 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.