Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 100 ... 237 238
kelderfan

Ja, Dennis is ook weer terug aan 't front. Maar van die jonge Gloag gaan wij nog e.e.a. zien in de derde week.
Olav Kooij is echt een goudhaantje. Weer een zege en leuk dat hij Soudal - Quickstep ook bedankt.

Laatst gewijzigd
Jopie

Vraag van de dag: tot wanneer willen Roglic en Jumbo-Visma wachten om de roze trui over te nemen?

Kan me niet herinneren dat een team/renner in deze fase van een grote ronde er bewust voor lijkt te kiezen om niet voor de leiderstrui te gaan. Zowel de ritzege als de roze trui lagen voor het oprapen vandaag.

Wellicht met verstand gekoerst maar niet echt “mooi” wielrennen.

Laatst gewijzigd
Cycling

Gloag en Dennis waren echt aan het genieten vandaag. Team ziet er in iedergeval sterk uit.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@jopie die 3e week is erg zwaar beter dat ineos die trui heeft, dan kan jumbo hun rijders nog bewaren voor de 3e week.

goldone123

'@kelderfan ben erg benieuwd wat gloag kan in de 3e week, lijkt of hij flink wat aan het sparen is.

tdola

Roglic heeft behalve dag voor 2e tijdrit nog geen trap teveel gedaan.
Ik zou zeggen niet tot allerlaatste wachten en proberen veilige voorsprong op te bouwen, dit is wel heel erg afwachtend, ook al is het wellicht wel begrijpelijk.

Dinsdag aanvallen?

kelderfan

Precies @tdola
Door het wegvallen van o.a. Foss & Kelderman is 't team ietwat verzwakt en dat wordt gedeeltelijk opgevangen door Kuss.
Die zich nog steeds moet inhouden van de ploeg lijkt 't en Roglic komt van een lange weg terug. Dan is de tactiek om te wachten tot de derde week niet verkeerd met nog de nodige bergaankomsten in 't verschiet.
quote: WF; Op de Crans Montana bleef een opschudding in het klassement uit, en daar kon rozetruidrager Geraint Thomas goed mee leven. “Zoals het gegaan is vandaag, was het op het eind ook lastig om aan te vallen”, keek de Brit terug op de slotklim. Dat zegt 't helemaal.
@goldone123
Hij heeft in 't 1e. deel zich gelukkig kunnen sparen en nu de derde week eraan zit te komen, zie ik hem de rol naast Kuss in te vullen om zo lang mogelijk bij te blijven bij de komende bergaankomsten.
Ik denk zelf aan rit 18 Oderzo›Val di Zoldo (Palafavera) met de stelle Coi als toetje.

Laatst gewijzigd
AWestie

Veenendaal heeft zijn planning niet mee, want Duinkerke is waardevoller voor Kooij dan vijf keer een rondje Food valley.

Fanny

Groot verhaal/interview met Bouwman in de Volkskrant.
Tweestrijd voor de superknecht van Roglic. in de Giro.
Benieuwd of hij blijft bij JV en verlengd (wat ik denk) of toch gaat vertrekken om zijn aanvallende kwaliteiten/kansen in de zwaardere bergetappes bij een andere ploeg te verrijden.
Hij blijkt voor elk team wel een goede teamplayer net als ik van Roglic vind trouwens.

https://www.volkskrant.nl/sport/vorig-jaar-de-bergtrui-nu-is-koen-bouwman-weer-knecht-blijf-ik-mezelf-wegcijferen-of-wil-ik-voor-mezelf-rijden~b547dedd/

YogiBear

Hagenes knalt wel heel overtuigend naar de overwinning!

goldone123

wat een talent daar gaan we nog wel wat van zien volgend seizoen, ook dit seizoen denk ik.

goldone123

Het is ook een goede klimmer want in de ronde van de toekomst reed hij op kop met nog 8/7 man in zn wiel.

Nijmos

Bouwman onderschat wel hoe veel minder hij als renner is bij een andere ploeg. Bij Tjv aardig in de aanval, maar met minder materiaal, voeding, ondersteuning van zeg een Ag2r rijdt hij geen twee etappes en de bergtrui

xistnc

Heb me toch een beetje verbaasd vandaag in de Giro. In de beginfase zaten ze collectief achterin, terwijl er vooraan van alles gebeurde. Pas toen Kämna en Arensman meeslopen, schoten ze in gang.

Ze zijn nog compleet en hebben dus gemiddeld twee man meer in koers dan andere ploegen en toch is er niemand mee met een kwart van het peloton vooruit.

En tenslotte staan ze toe dat Ineos het roze weggeeft.

Ben benieuwd naar morgen. Dan kunnen ze zich niet langer verstoppen of verschuilen, weer of geen weer.

jenzrscl

Jumbo heeft nog geen trap gegeven in de saaiste giro ooit

goldone123

'@jenzrscl waarom zouden ze geef maar een reden, om het publiek te vermaken? Nee het gaat om het roze te winnen.

Laatst gewijzigd
luca77

'@Goldone; deels mee eens. Het gaat om het resultaat. En als straks Roglic het roze pakt, hebben ze het goed gedaan. Dan hebben ze efficiënt en met één doel voor ogen gekoerst. Prima, complimenten! Maaaarr, topsport bestaat wel enigszins bij de gratie van meedoen of tactiek en dus zichtbaarheid voor het publiek. En dat hoeft niet elke dag de ballen eraf draaien te zijn, maar dat kan ook een keer een speldenprikje, een counter, een versnellinkje o.i.d. zijn.

En stel, Roglic zakt er een keer doorheen. Dan is het ook direct een Giro om heel rap te vergeten. Maar hopelijk is dat niet het geval :)

jenzrscl

Achteraf gezien had wout van aert hier mee gedaan, kon hij gewoon alle ritten winnen :p

Ja akkoord dat jumbo geen trap teveel hoef te geven, maar in 10 overgangsettappes niet mee strijden dan ben je bijna verplicht giro te winnen.

AWestie

Het is niet de teams te verwijten dat het voorlopig saai is en Roglic is niks verplicht. Hij heeft wel nog alle kansen van de wereld, maar Thomas is sluw hoor.

goldone123

'@AWestie idd en het weer werkt ook niet mee bovendien heeft roglic nog last van z'n blessures, al zo het wel meevallen denk ik, roglic bijt er wel door heen doet hij altijd.

Fanny

Dom gekoerst van JV.
Snap niet dat DS Engels cq Van Dongen niet met hun renners hebben ondernomen om Thomas het rose te laten behouden door bv Affini en Hessmann te laten werken op het vlakke richting finish.
Ineos met Thomas lachen zich een hoedje net als FDJ.
Had in mijn ogen nooit mogen gebeuren mbt het roze voor FDJ zodat Thomas en zijn team een paar dagen het rustig aan kunnen doen in etappe van morgen en de op de rustdag met de persconferenties.
FDJ zal Ineos als tegenprestatie enigszins gaan helpen als ze het moeilijk gaan krijgen tov JV.
Ook begreep ik niet waarom JV zomaar het ploegenklassement weggaf door niet 1 a 2 renners mee te sturen in de 25/30 man die in 1e instantie de kopgroep kwamen.
@ Nijmos
Ik ben in het geheel niet met je eens.
Andere WT teams hebben geen goede ondersteuning, geen goede voeding en geen goed materiaal.
Wat een onzin.
Waarschijnlijk heb je vorig jaar de Giro niet volledig live gezien, maar misschien alleen het laatste uur van elke etappe.
Bouwman heeft bv zijn 2e etappe en de blauwe trui zelf verdiend in de vorige Giro.
Deze Giro wint bv Denz toch ook al 2x en rijdt Bais in de bergtrui.
Die hebben dat ook zelf afgedwongen ondanks hun teams.
Dat Bouwman geen 1e kopman kan zijn geloof ik wel.
Maar als pseudo kopman, zoals bv Oomen vorig jaar in de Giro, zou mi wel kunnen omdat Bouwman als hij wil een sterke ITT kan rijden. In ieder geval beter dan Oomen.
Maar hij is niet te beroerd om zich volledig weg te cijferen voor de 1e kopman.
Ik denk dat hij, net als de klimmers Gesink en Kruiswijk, tot de inboedel van JV gaat behoren.
Hij zou best weleens in andere kleinere koersen van een week met een ITT kopman kunnen zijn.

goldone123

'@fanny afwachten, denk het wel ligt er aan hoe snel een staune en tijmen graat zich ontwikkelen, maar hoe hessman nu klimt denk ik dat hij in de toekomst de tour de france gaat rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hoe slim is het om je tegenstander in het harnas te jagen door opeens de laatste kilometers op kop te gaan rijden om hem in het roze te houden. Ze hebben de hele dag geen hand uitgestoken en dan ga je opeens op kop rijden... dan maak je echt geen vrienden. JV is met zichzelf bezig en niet met Ineos. Echt hadden ze dat gedaan dan krijg je die altijd een keer terug... misschien niet deze Giro maar dan in een andere koers waar je dat wellicht niet kan gebruiken.

xistnc

Mogen ze Ineos wel verslaan, Rahim?

Vandaag was apathisch, van begin tot het eind.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xistnc ja gewoon wachten op de afsluitende tijdrit ;) Het is een verschrikkelijke Giro... ik ben het met je eens. Qua weer en beleving, maar misschien zijn we wel te verwend geweest de afgelopen jaren. Voorlopig is het vooral teleurstellend.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 100 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.