Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 101 ... 237 238
xistnc

Huh? Waar zeg ik dat precies? Leg me geen woorden in de mond ajb.

kelderfan

Ik ben 't eens met @xistnc en @Fanny
Dat JV vandaag geen pluim heeft verdiend, want waarom de ploeg eerst achterin heeft gereden en pas in actie kwamen omdat een paar concurrenten het hazenpad kozen. Dat zag er niet slim uit. En ja wederom met Addy Engels aan 't roer.
Daar tegenover staat 4 Jours de Dunkerque met Frans Maassen. Die mannen met o.a. Van Emden doen 't prima.
@Fanny
Koen is echte geboren renner voor de vlucht en je ziet aan Denz dat als de kopman uitvalt, dan moet je je kans grijpen en ik denk dat Koen dat in zich heeft. Hij komt helaas wat te kort om als kopman te worden uitgespeeld in GT's en de zwaardere meerdaagse rittenkoersen, maar hij zou bijvoorbeeld goed tot zijn recht komen in koersen als de UAE Tour of/en de TdS/Romandie.

jenzrscl

Ligt ook vooral aan wie de giro heeft uitgetekend..
Niet alleen aan het weer.

Bergen in begin
Lange afdalingen en valleien
Amper aankomsten bergop

Na 2 weken heeft nog geen enkele klassementsman een rit gewonnen.

AWestie

Ik vind het een beetje een non-discussie over achtervolging of niet. Er is voor alles wel iets te zeggen, maar het effect van alle keuzes is onder de streep waarschijnlijk minimaal te noemen.

@Fanny Je snapt Nijmos zijn punt niet helemaal denk ik ook al ben ik het ook niet helemaal met hem eens. De omkadering zorgt voor betere prestaties, maar Bouwman weet al een paar jaar hoe hij in vorm moet zijn voor zijn doelen. Dat verleer je niet bij een ander team.

De Giro is zwaar backloaded dus het vuurwerk gaat vast ook backloaded zijn. Als ze na de rustdag ook blijven schuilen hoop ik van harte dat ze met de trui aan de haal gaan, want anders was het voor niks.

Rahim Vlasblom
admin

'@Xistnc ik leg je geen woorden in de mond... dat is gewoon mijn mening.

@Kelderfan dat is toch niet wat Fanny zei. Dat JV concurrenten niet laat rijden is toch logisch, wat is daar niet slim aan. Waarom die steek onder water naar Engels. Dat ze in de finale geen interesse hebben om Thomas in het roze te houden dat is dan juist weer verstandig, want dan zet je pas kwaad bloed bij je tegenstander.

YogiBear

Ik snap sowieso die fixatie met Engels niet. In de meeste koersen zijn er minste twee ploegleiders en soms zelfs wel drie of vier. Er is geen enkele situatie te bedenken waarin Engels in zijn uppie bepaalde keuzes of beslissingen heeft gemaakt. Het is alleen maar ontzettend makkelijk om in herhaling te treden en één specifiek iemand af te kraken. Gaan we Niermann ook collectief afkraken vanwege de kasseien rit in de Tour van vorig jaar. Zou tenminste wel consequent zijn.

AWestie

Als er iemand in charge genoemd mag worden deze Giro is het Marc Reef wel. Engels blijft een onnodig makkelijk doelwit hier inderdaad.

mitchel_91

Ergens zegt me dat Kelderman “gewoon” naar de Tour gaat ipv Kuss. Iedereen klaagt over een loodzware editie ivm de weersomstandigheden, dat zal dan toch ook voor Kuss tellen? Ook iets zegt me, dat wanneer kelderman meegaat, hij een beschermde status krijgt. Om zo toch met 2en. Hoog te blijven in het klassement en hetzelfde spelletje als vorig jaar te kunnen spelen.

Zo houden ze kelderman zo lang mogelijk in de luwte en kan hij zonder externe druk richting de Tour. Dit is puur mijn gevoel, verder op niks gebaseerd.

xistnc

Reef en Engels waren in 2015 allebei ploegleider van Dumoulin, die de Vuelta-zege misliep omdat de ploeg in de laatste bergetappe volledig op was. Engels kreeg daarvan zelfs de schuld van de Dumoulin-successupporters, ook al was het een meer dan logisch gevolg van hoe die Vuelta verliep.

Ik kan me goed voorstellen dat dit trauma nog altijd latent aanwezig is en door het profiel en de omstandigheden van deze Giro aan het oppervlak komt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar ze moeten daarin niet overdrijven.

Hopelijk hebben de Niermannen en Zeemannen van de ploeg gisteren gekeken en het initiatief genomen voor een ingelaste ploegleidersvergadering.

AWestie

Weegt dat zo zwaar door denk je? Naast dat de voorbereiding ondertussen niet alleen bij hun belegd is, zijn de effectieve mogelijkheden om verschil te maken ook nog niet op een presenteerblaadje langs gekomen toch? Het zit vast in hun achterhoofd, daar niet van, maar zoveel mensen in het wielrennen weten dat je het best zo lang mogelijk je kruit droog moet houden.

Ik hoop trouwens ook op wat chagrijnige berichtjes en Teams uitnodigingen naar Reef en Engels 😅

T80JZ

TJV begon deze Giro met drie renners die op het allerlaatste moment als vervangers bij de ploeg kwamen. Van die drie hadden Dennis en Oomen geen goede voorbereiding gehad en moest Gloag nog herstellen van Romandië. Zij hadden tijd nodig om te groeien in de Giro. Daarnaast was er ook reden om voorzichtig om te gaan met Roglic. Door het herstel van de schouderoperatie had hij de afgelopen winter lange tijd niet kunnen fietsen en daarna moest hij het voorzichtig opbouwen. Zijn basis voor een grote ronde is anders dan normaal. Met het oog op de laatste week moesten er krachten worden gespaard. Dit zal hebben meegespeeld in de manier van rijden van de ploeg.

kelderfan

'@T80JZ
Je zegt 't prima, dat Roglic zich spaart voor de laatste week om genoemde redenen. Maar de kritiek op de werkwijze lijkt mij ook wel duidelijk. Want ja JV had zonder problemen 1 mannetje mee kunnen sturen (bijv. Koen Bouwman), want dan had Ineos 't niet zover laten komen. Ineos dacht ja als wij alles moeten doen, dan kan 't geen probleem zijn om die roze trui 1 dag af te staan, want er komt nog klimwerk aan in de laatste week.

AWestie

Ik heb precies niks aan de teksten van Jumbo/Roglic vandaag, zie ook https://twitter.com/pimbruijnzeels/status/1660215596250701824?s=46&t=Og9dyBzjHLo_gmsUgRy8Sg

Je verlangt alweer bijna aan Remco die een beetje voor de vuist weg wat piept

Fanny

'@ Rahim Vlasblom
Quote: Dat ze in de finale geen interesse hebben om Thomas in het roze te houden dat is dan juist weer verstandig, want dan zet je pas kwaad bloed bij je tegenstander.
Wat een onzin Rahim.
Dit is Topsport.
Je hoeft helemaal geen vriendjes te maken met Ineos.
Het is juist je grootste tegenstander.
Door Ineos juist het rose te laten behouden maakt je hun zwakker doordat ze dan steeds op kop rijden en Thomas steeds naar het podium moet en dus laat in het hotel is.
Wat betreft vandaag.
Weer geen enkele renner van JV in de kopgroep zoals bijna geheel deze Giro. Tja mag niet van de ploegleiders wat duidelijk op de beelden te zien was. Met 8 renners sparen, sparen, sparen. Deze ploegleiders nemen geen enkele risico en gaan er vanuit dat Roglic wel even de rose trui pakt in de laatste tijdrit.
Er hadden best 1 of 2 renners meegekund, mede gezien dat het morgen weer een rustdag is.
Dat wordt door het peloton weer file rijden tot eventueel de laatste berg en zo niet tot aan de finish met de klassementsmannen.
Saai Saai dus. Alleen de laatste 50 km evt. interessant al geloof ik daar niet in.

AWestie

Je hebt een gezellig weekend of niet?

Fanny

Jij ook een gezellig weekend 😀😉

kelderfan

Het is niet saai, maar oersaai. En ja een gezellig weekend in de maak of onderweg.👍

Fanny

'@Kelderfan
Yep.😃

kelderfan

'@Fanny
Koen heeft zich goed laten zien vandaag.

goldone123

Hopelijk gaat er wat gebeuren op dinsdag wel lange rit.

Nijmos

Jumbo hadden hun hele giroplan gericht op elke kans tijd pakken op Evenepoel. Nu moeten ze improviseren. Valt niet mee

YogiBear

Of valt juist wel mee. Dat tijd pakken is nu niet zozeer meer in de hoeveelheid nodig zoals bedacht. Volgens mij hebben ze tot nu toe niets fouts gedaan in deze, qua weer, zeer zware ronde. Dus wat er precies niet mee valt, ontgaat mij.

SprintMaster

Mijn voorspelling: de aanval gaat komen in de etappe waar men het niet verwacht. Dus niet morgen of vrijdag. Morgen is de Bondone te vlak in de laatste 3 km en Jumbo zal het liefst de dag erna nog niet de trui willen hebben. Vrijdag is superzwaar waardoor iedereen na de Passo Giau al lamgeslagen is op de slotklim. Dus gaat iedereen daar afwachten met in het achterhoofd dat men nog iets over moet hebben voor de tijdrit zaterdag. De aanval gaat dus komen op de donderdag! Woensdag is namelijk rustdag om de benen weer fris te hebben. Op de Coi met 3 km aan 11.6%. Daarna korte afdaling van 2 km om iets te herstellen en dan nog 2km echt klimmen.

AWestie

Iets meer druk zetten op de grotere bergen om Almeida op meer dan 13 meter te krijgen en inderdaad op dat pukkeltje donderdag nog even afstand nemen van de rest. Lijkt me best aannemelijk.

De klimtijdrit zie ik echt steeds meer dat die voor Roglic gemaakt is. Echt nog een stukkie anders dan die stomme Meisjesplank in Frankrijk en bij die wedstrijd deed ook wel echt een fenomeen mee.

kelderfan

'@SprintMaster
Dat zie je goed, maar de dag ervoor is ook niet verkeerd om aan te vallen.
Maar je hebt een goed punt wat betreft morgen, dat kan zomaar weer een draak van een wedstrijd worden.
Kruid droog houden of zoiets.

1 2 ... 101 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.