Kijk dat geeft context. Getuige de beperkte afstand die hij heeft tot nu toe en de breedte van het team is er een boel mogelijk maar wordt het zwaar. Moet het team inderdaad wel op tijd wakker zijn en woensdag zijn laatste dag zijn dat de heup echt opspeelt.
Het wordt in ieder geval spannend, smullen aan het eind!
Sommige zeggen al dat roglic vervangen moet worden, om een potentiële grand tour winnaar te krijgen/ontwikkelen? Dat duurt ongeveer 3 jaar, komt wss uit het dv team, om er een paar op te menno huising,tijmen graat, staune, per atrand hagenes, jorgen nordhagen, overgens wat ze over roglic zeggen is grote onzin.
https://twitter.com/youri_ijnsen/status/1661022039329865729?s=46&t=Og9dyBzjHLo_gmsUgRy8Sg Het komt bijvoorbeeld van Youri, hij gaat het toelichten in de podcast later deze week schrijft hij op een later moment.
Moet hij wel goed zijn best doen, want als er een ploeg is die de toekomst al op orde heeft is het TJV. Onnozele tweet.
Thomas wordt morgen 37 en reed vorig jaar podium in de Tour en wint dit jaar wellicht de Giro. Roglic kan zich normaal gesproken nog makkelijk twee/drie jaar richten op de grote rondes (zeker met zijn gedrevenheid en mentaliteit). Dan heb je tevens die periode om een nieuwe klassementsrenner op te leiden/aan te kopen.
Wat moet Bouwman trouwens een verschrikkelijk (nutteloze) Giro rijden voor zijn gevoel tot nu toe. Nog geen een keer in de aanval, nog nauwelijks iets zichtbaar kunnen betekenen voor Roglic. Hoewel ik verwacht dat ze bij Jumbo-Visma nu de tactiek wel af zullen stemmen op UAE tot aan de tijdrit en dat ze donderdag en vrijdag wellicht ein-de-lijk eens wat mannen in de vroege vlucht willen hebben (zoals Bouwman).
Zoals Kruijswijk het vorig jaar in de Tour stelde: Bouwman speelt deze Giro reservefiets voor Roglic. Ze hebben dezelfde framemaat. Daarom zie je Bouwman in bepaalde etappes achterin het peloton. Mocht er iets met de fiets van Primoz aan de hand zijn, dan is de verlossing nabij zonder op de auto te hoeven wachten.
'@awestie youri doet wel vaker van die boute uitspraken om op te vallen. Vaak niet serieus te nemen. Als er dan 1 van de 100 klopt slaat die zichzelf op de borst. Wil graag afwijken vd standaard. Nu vooral om de podcast van donderdag te promoten. Jammerlijke ontwikkeling wel. Ook met sommige clickbaits op de site
'@jopie ik denk dat heel Jumbo tot nu toe met een verschrikkelijk nutteloos gevoel deze Giro rijdt. Alles draait om Roglic en als het donderdag, vrijdag en zaterdag niet beter gaat dan wordt het een zeer teleurstellende Giro.
Die zeer apatische manier van koersen deze Giro zal zeker te verklaren zijn, maar je kan toch best wel eens keer een mannetje mee sturen in een ontsnapping of iets anders proberen. Waarom reed Dennis gisteren opeens zo hard op kop? Als het iets minder hard ging, had hij langer door kunnen gaan of Bouwman eerst kunnen gebruiken en dan erop gokken dat de andere ploiegen het initiatief aan TJV laten, ook wetende dat je kopman Roglic niet 100% in goede doen is.
Nu haakte Dennis op geloof ik zo'n 10km van de finish af, met wat meer dosering had hij het misschien tot wel 3-5km van de finish kunnen volhouden. Waar was Gloag, die hebben we helaas ook niet gezien. Oomen is een renner die stilstaat in zijn ontwikkeling. Kuss is Kuss met zijn afwisselend goede en slechte dagen, kan misschien nog wat opschuiven in het klassement als hij Roglic op sleeptouw kan blijven nemen en in het kielzog kan houden van Thomas en Almeida.
Andere ploegen bouwen hun hele ploeg op de kans dat iemand podium rijdt (FDJ in de tour vorig jaar, Bahrein en DSM in de giro). Bij TJV telt alleen de winst, maar lukt dat niet en blijft het hierbij rijden ze nog steeds 'gewoon' podium. Ik denk wel dat ze in etappe 7 of 8 voor de etappewinst hadden moeten rijden met Roglic toen het kon. Zeker in stage 7 met die tegenwind en slechte vluchtgroep lagen de bonificatieseconden en etappewinst voor het oprapen en dat geeft toch kleur aan je ronde.
Trouwens geef ik Roglic nog steeds veel kans de Giro te winnen. Het op kop rijden van Oomen en Dennis zegt mij dat Roglic zich eigenlijk best wel goed voelde, maar op de laatste klim tamelijk verrassend niet zo. Als dit zijn offday was, komt het nog goed
Het is wat het is: Ineos verliest zijn beste man, Roglic valt in slecht weer. Hooguit kun je zeggen dat Dennis gisteren meer had moeten doseren. Maar dan nog hadden Thomas en Almeida wel tijd gepakt. Wat me gisteren opviel was dat Roglic eerst heel licht reed en voor het beslissende moment een heel stuk zwaarder ging rijden.
Het lijkt me nu voor TJV een kwestie van superconservatief rijden. Gisteren bleken Almeida en Thomas voor deze (gehavende) Roglic een maatje te groot, maar op Dunbar, Caruso en Kamna zou hij in de komende etappes bergop niet meer dan twee minuten hoeven te verliezen. Het podium is dus nog wel in zicht. De vraag is alleen of Roglic het op kan brengen om alles uit de kast te trekken voor slechts een podiumplek.
'@yeez hoe nog meer defensief rijden ? denk dat TJV gewoon het initiatief moet proberen te pakken donderdag en vrijdag. Mannetjes vooruit sturen die eventueel Roglic later kan bijstaan. Ineos zal de koers wel controleren met Thomas in het roze, dus Roglic kan zich rustig laten meevoeren. Als Roglic niet goed is momenteel dan zie ik hem ook niet de boni's gaan rapen. Blijft dus over om alles op de klimtijdrit te zetten, maar gezien hoe Almeida en Thomas rijden, zal Roglic een superdag moeten hebben.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.