'@awestie hoe wil je dood of de gladiolen doen? Klinkt natuurlijk heel leuk, maar Dat gaat niet. Zijn achterstand is niet 2/3 minuten, maar 29 seconden. Dat is nog speelbaar. Met de plus en arensman en uae met vine mcnulty en formolo als knechten is van ver aangaan zelfdoding. En zoals ik eerder al zei is dit niet een achterstand waar je eventueel al je kansen op eindwinst gaat vergooien
'@Yeez Dat weet ik ook niet zo 123, maar elke marge is bruikbaar wil ik vooral benadrukken. Ik snap je aanvliegroute nu je ook de nadruk legt op controleren, maar ik denk dat er ook proactief gereden moet worden. Anders maak je het wel heel spannend (of rijd je achter de feiten aan). Onder de streep weet ik niet wat het beste zou werken, laat ik dat ook even aangeven.
@Nijmos Ik zag ook van diverse rijders (waaronder Kuss) wat voor een bereninspanning gister is geweest, dat plaatst een 'slechte dag' van Roglic ook in perspectief.
Rosita Reijnhout & Maud Oudeman doen leuk mee in de Thüringen Ladies Tour. SD Worx domineert natuurlijk.
Wat Tratnik betreft.
Update IIII - 24 mei 2023 (16.45 uur): Tratnik zet kleine stapjes vooruit
Jan Tratnik heeft zijn eerste stapjes richting een rentree later dit seizoen gezet. De Sloveen van Jumbo-Visma deelde op zijn Instagram een filmpje gedeeld waarin hij op de rollers is te zien. Tratnik zou aanvankelijk de Giro d'Italia rijden, maar werd een dag voor de start aangereden tijdens training. Hij liep daarbij een knieblessure op, waaraan hij begin deze maand succesvol aan geopereerd is.
Toch wel heel benieuwd naar de tactiek van Jumbo vandaag na de tik van dinsdag. Lastig te voorspellen etappe in algemene zin. Ik vermoed dat ze iig een man of twee of in de kopgroep willen, maar dat Roglic zich zo lang mogelijk koest zal houden, met Kuss en Bouwman bij zich en ze het initiatief aan Ineos en UAE laten.
Etappe van vandaag zou Roglic op papier wel beter moeten liggen denk ik. Iets korter qua afstand en minder en kortere (explosievere) beklimmingen. Hopelijk is hij inmiddels voldoende hersteld.
https://www.hln.be/wielrennen/wout-versus-remco-op-bk-tijdrijden-van-aert-overweegt-ernstig-deelname-aan-tijdrit~aa768766/
Leuk wel. Tourploeg zit tm 29 mei op hoogte, maar omdat v aert Zwitserland doet gaat hij daarna direct door op hoogte in Livigno. 11-18 juni Zwitserland, zeer waarschijnlijk 22 juni bk tijdrijden en 25 juni bk op de weg. gaat dan al 27 juni richting baskenland voor de tourstart.
Wout wil zijn blok duidelijk zo laat mogelijk leggen, zodat hij optimaal kan profiteren op het WK.
Eigenlijk jammer dat Zwitserland op zijn maat is, want hij had het daar best goed kunnen doen in een klassement. Het winnen van de tijdritten zou in ieder geval moeten kunnen. En daarna even Kelderman afvuren dan maar zodat die EIN-DE-LIJK een keer gaat winnen op WT-niveau.
Welke touretappes denken jullie dat hij gaat uitzoeken om te winnen? Ze moeten niet te gevaarlijk zijn voor Jonas, maar ondertussen kan hij ook niet met iedere vluchtetappe meedoen denk ik.
Ze beginnen lekker onrustig - en wederom een keer in de achtervolging. Wederom ook straf goed gemaakt.
Snel even de WF podcast:
- Olav Kooij heeft bedankt voor DSM volgens Youri zijn bronnen, maar wat Olav wel gaat doen is nog onzeker. Andere teams hebben interesse maar een langer verblijf ligt ook nog open.
- Hoofdstukje 'Jumbo heeft een groterondekopman nodig' is aan de ene kant heel rommelig en aan de andere kant een paar interessante aanknopingspunten. Youri trekt zijn keutel soms in met "ik hoop dat ik fout zit" en aan de andere kant is hij heel stellig op basis van een beetje eigen inzicht van momentopnames van deze Giro.
Toegegeven: een wielergeneratie geleden was Roglic onbetwist bijna solo de beste in grote rondes en een van zijn wapens (de tijdrit) is niet in volle glorie meer tentoongespreid deze ronde, maar ik ga de beste man pas afschrijven als hij het zelf een beetje aangeeft. Die vent heeft zo'n harde kop, is nog relatief kort in het peloton, heeft uitzonderlijk talent, heeft nog wapens om te winnen en is nog altijd competitief. Dan kan je in zo'n onberekenbaar iets als grote rondes gewoon winnen.
Blijf het dus een matige take vinden van Youri, maar dan had hij ook wel een gloeiend betoog moeten houden waar geen speld tussen te krijgen was.
Ik wil even terug naar de Giro. Ik heb vandaag 't laatste stuk gezien. Roglic en ploegmaats hebben 't prima gedaan en wat Koen Bouwman zegt. Morgen wederom de aanval zoeken. Dat laatste heb ik te vaak gemist in deze Giro mede door valpartij en 't slechte weer natuurlijk. Ik zeg: begin er maar aan op de Passo Giau.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.