Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 106 ... 237 238
AWestie

Dat Jumbo eigenlijk nooit Roglic heeft laten meespelen met boni’s kan zich zomaar gaan wreken. Nu jammer genoeg per ongeluk net te laat om 4 seconden te pakken.

Fanny

'@xistnc
Breuk gaf aan dat JV Visma de koers hard had moeten maken halverwege toen ze nog volledig waren met 7/8 renners om zodoende de kans te behouden op de boni's aan de finish.
Jammer dat Cort nog sprintte voor die 3e plaats en de boni's afpakte voor Roglic.

kelderfan

Je bedoelt slaapverwekkend en ja die 08:00 minuten zorgde ervoor dat Roglic ook de boni's misloopt.
Hessmann heeft prima gereden in zijn 1e. Giro. Die komt er wel. Voor Gloag was 't helaas iets teveel van het goede.
Sam Oomen valt helaas wat tegen en ook Koen heeft zich niet kunnen laten, maar heeft wel gevochten om er bij te zitten.
Maar 't plan viel een beetje boel in duigen.
De Plus (die liever niet) heeft zich echt goed getoond in deze Giro. Die zal wel van de markt worden gehaald door Ineos.

VinceKline

Hessmann en Gloag zijn begonnen aan hun eerste grote ronde. Bouwman kon denk ik niet beter. Bouwman moest vooral bij Roglic blijven in het geval van pech/val. Aangezien ze dezelfde lengte hebben.

Ik snap ook niet zo goed waarom TJV niet agressiever koerste. Aan de andere kant, zet je Bouwman/Oomen/Dennis voorop werkt dat ook alleen maar in het voordeel van de man die we alleen in de laatste 200 meter hebben gezien...

Laatst gewijzigd
YogiBear

Wordt morgen interessant (hopelijk). Het verschil van 26 seconden is precies wat Roglic in de afgelopen 8 tijdritten gemiddeld genomen heeft gewonnen op Thomas over een afstand van 8.6 km. Statistiek waar je helemaal niets aan hebt, maar het klinkt wel leuk.

Nijmos

Er zit nog wel iets tussen agressief koersen en gecontroleerd de vlucht binnen afstand houden.. alleen in stage 16 hebben we het op ons genomen voor de etappe te rijden, maar dat was nu net roglic' jour sans.

xistnc

Ik denk dat er momenteel een aantal geelzwarte ploegleiders rondlopen in Italië die hopen dat Primoz morgen niet met 1, 2 of 3 seconden de Giro verliest.

Slecht gecoacht. Past natuurlijk wel in het beeld van deze Giro.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En als je met Thomas naar de streep rijdt en hij eindigt wel voor Primoz... je moet wel enorm zeker van je zaak zijn om met Thomas en Almeida voor de winst te gaan rijden. Ik denk dat ze dat bij JV niet waren.

SprintMaster

Hoe het ook afloopt, je blijft het gevoel houden dat men steken heeft laten vallen.

xistnc

Ja, absoluut. Je moet als ploegleiding uitstralen dat je ook zelf het verschil wil maken en daar is deze Giro absoluut geen sprake van.

kelderfan

Ja @xistnc
Ik hoop dat zij ook doorselecteren bij de begeleiding. Want het masterplan bleek niet waterdicht.
Ineos heeft 't ditmaal beter voor elkaar. Kuss heeft nog uitleg gegeven, dat de hoogte spelbreker is.
Wat dat betreft is langer op hoogte 't devies.🤔

kelderfan

'@Rahim Vlasblom
Dat heeft niet veel gescheeld, want Thomas is er voor gegaan. Het is bij Roglic uit zijn grote teen gekomen om Thomas op achterstand te zetten. Het overtal is niet gebruikt in deze rit.

AWestie

Daar moet je ook niet op voorhand van uitgaan toch, @rahim? Een grote ronde betekent natuurlijk ook sparen sparen sparen en eerst andermans bordje leegeten. Een grote ronde betekent ook uitgaan van je eigen krachten en Roglic kan gewoon zoals we vandaag weer zien zeer straf naar de lijn sleuren.

jenzrscl

Buiten kuss was jumbo toch echt niet goed bij het bijstaan vab roglic

Overmacht met 8. En puccio en de plus hebben deze 2 dagen op hun eentje gecontroleerd

Laatst gewijzigd
Fanny

Ben het met @xistc eens slecht gecoacht in deze rit en in sommige andere ritten.
Ze hadden toen ze met 7/8 renners waren, zoals Breuk zei de koers hard moeten maken.
Probleem is dat ploegleider Engels (al in eerdere Giro's) en zijn medeploegleiders in deze Giro nooit enig risico nemen om de koers hard te maken. Altijd maar volgen. Ook nu weer. Dat was nmm bij Niermann en Zeeman absoluut niet gebeurd.
@Vlasblom Jij probeert in alles wat JV doet altijd goed te praten.
Ik ben vervend fan van JV maar durf mij ook regelmatig negatief over de ploeg uit te laten en dan vooral over de tactiek en geen renner(s) in een vlucht mee te sturen. Indien Roglic morgen niet wint heeft het geen enkele overwinning gehaald in geen enkele etappe omdat ze het ook nooit geprobeerd hebben. Voor mij was deze Giro echt heel saai om te kijken en werd het vaak pas in de laatste kms interessant en spannend mede ook omdat er nooit geen enkele renner van JV in andere etappes mee was.
Benieuwd wat de ploegleiders zeggen mocht Roglic het morgen niet red. Ik weet denk ik het antwoord al.

VinceKline

Wat jullie trouwens vergeten is dat INEOS 2x zoveel budget heeft. Dus ze zijn eigenlijk zelfs aan hun stand verplicht om de grote rondes te winnen.

kelderfan

Valter wordt 3e. in de klimtijdrit in de Tour of Norway. Dat is mooi meegenomen.
Ja@Fanny
De slechte coaching is echt niet goed te noemen.
Op deze manier kon zelfs Kuss zijn bijdrage niet leveren. De Plus en Arensman zijn in deze Giro gegroeid naar grote hoogte. Dennis toch geen kleintje moest zijn hoofd buigen en het zogenaamde overtal is op geen moment gebruikt.

T80JZ

TJV had voor die 4 seconden boni moeten gaan, want als Roglic dat niet kan winnen van Thomas dan kan hij ook niet de tijdrit winnen en dus ook niet de ronde. Maar we hebben het over 4 seconden, want als Primosz de rit had gewonnen dan was Thomas in principe tweede geworden. Inderdaad te hopen dat het verschil niet 4 of minder dan 4 seconden zal zijn.

Zou het niet geweldig zijn als Roglic deze Giro juist wel op basis van de laatste tijdrit wint? Maar ik heb twijfels. Roglic en Thomas beiden gevallen, maar Primosz wel last ervan gehad en G niet.

@kelderfan
Toegegeven, De Plus heeft geweldig gereden vandaag. Maar Ineos zal hem beter belonen dan TJV en gezien de manier waarop hij weg is gegaan hoort hij daar thuis.

@Fanny
Je bent wel kritisch op TJV, maar als voorzitster van de officieuze Koen Bouwman fanclub ben je nooit kritisch op Koen. Matige Giro. Misschien ligt deze rol hem niet. Kan gebeuren.

Poeksel

Morgen 17 seconden terugpakken, laatste etappe in de sprint winnen en klaar!

kelderfan

'@T80JZ
Bij een aanvallender JV hadden de JV-mannen ook op een hoger niveau geacteerd.
Zij hadden een overtal, maar die is op geen enkel moment uitgebuit en dat is niet goed te praten.
Want zelfs die boni-seconden is Roglic nu misgelopen.

Fanny

'@T80JZ
Ik ben absoluut geen voorzitter of voorzitster van de Bouwman Fanclub. Ik ben enkel fan van heel JV en van Primoz, Gesink en Bouwman in het bijzonder. Ook vind ik het leuk om de jonge renners te volgen.
Bouwman was zeker niet zo goed (minder) als vorig jaar al was dat een heel andere Giro toen de vooraf aangekondigde kopmannen tw Foss, Dumoulin en Oomen tegenvielen en hij voor ritoverwinningen kon gaan. Hij is geen superklimmer zoals Kuss maar is in de afgelopen jaren als knecht hoog in het AK van de Giro geindigd tw 21e, 12e en nu 25e.
Ik denk dat hij een aantal dagen niet in orde was bv rond rit 10 rit waar hij op bijna 12 min eindigde als allerlaatste JV renner terwijl de rest in het peloton vooraan finishte. Normaal gebeurt hem dat niet en zou hij langer bij zijn kopman moeten kunnen blijven waar zijn opdracht voor de Giro lag incl. zijn fietswissels met Roglic die dezelfde maat heeft.
Hij had in een aantal ritten van mij wel in een kopgroep mogen zitten om voor JV een rit te winnen al waren zijn benen ook daar niet goed genoeg voor als aanvallende klimmende renner. Maar je zag dag ze van de ploegleiding enkel de hele Giro voor Primoz moesten rijden en hiervoor geen enkel risico namen.
Ik hoop van ganse harte dat ik morgen als fan van JV géén gelijk krijg dat JV géén enkele overwinning haalt en Roglic naast het rose grijpt.
We gaan het zien en duimen voor Roglic dat hij toch het rose pakt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gelukkig mag ik nog altijd zelf bepalen hoe ik met mijn supporters schap om ga en dus als ik geen behoefte heb om kritisch te zijn dan is dat mijn eigen zaak. Verder kan je wel met een overtal zijn maar als die niet harder gaan dan een de Plus dan heeft het ook weinig zin om die te gebruiken. Een kwantitatief overtal hebben hoeft niet meteen ook een kwalitatief overtal te zijn. Morgen zal het moeten gebeuren en lukt het niet dan is Thomas gewoon de beste gebleken deze ronde. Roglic had 1 slechte dag en theoretisch zou hem dat waarschijnlijk de das om moeten doen. Maar laten we hopen dat morgen Roglic door zijn Sloveense fans naar de top wordt geschreeuwd.

AWestie

Wat zeggen de voorbeschouwingen naast die van WF? Cyclingmole zegt Roglic en hij pakt roze, verder heb ik nog niet gekeken

goldone123

ik zie dat staune en tijmen graat next gen giro rijden wie komen er nog bij? ik denk tijmen graat, staune, menno huising, strand per hagenes, GELEIJN Owen, de laatste rijdt er goed consistent ook.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Roglic is licht favoriet bij de bookmakers. Emil Axelgaard (Feltet) twijfelt maar gaat toch voor Thomas. Cyclinguptodate dito.

1 2 ... 106 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.