Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 108 ... 237 238
Glorious

Primoz in de ronde van Zwitserland is teveel gevraagd he? Vroeger gebeurde dat nog weleens na de Giro...

tdola

Geweldig einde en super resultaat voor tjv en primoz, in een verder toch wat teleurstellende giro. Mgl door loeizware slotweek, mgl door bar slechte weer eerste 2-2,5 week.
Maar dit mag gevierd worden morgen na de winst, super!!!

Roglic op naar de vuelta na een welverdiende rustperiode?
Dennis mgl door naar Zwitserland, kan daar met kelderman en van aert mgl mooie dingen laten zien in tijdritten.

ti-raleigh

Primoz klaarstomen voor de Tour. Al was het alleen maar om Pogi de stuipen op het lijf te jagen.

Rawolf

Geweldige show wel, en zeker na die mechanical gunde ik het roglic toch wel enorm. Mooi dat het gelukt is!

Vind het wel weer enorm amateuristisch dat Jumbo in de derde week van een grote ronde in de 2 belangrijkste etappes nieuwe fiets setups gaat uittesten. Dat is net als die nieuwe helm introduceren op La planche.... doe dat lekker eerst 3 keer in een minder rondje.

AWestie

Maar in welk rondje hadden ze dat moeten doen? En was het misschien niet al uitvoerig getest buiten wedstrijden?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf want jij denkt niet dat ze dat wellicht ook al niet elders gedaan hebben. Zo gek zijn ze daar ondertussen ook weer niet hoor. Ze hebben dit echt niet van donderdag op vrijdag bedacht.

goldone123

Idd.

AWestie

Ik hoop dat ze Roglic nu nog wat gaten in zijn palmares laten vullen door bijvoorbeeld San Sebastián en Lombardije als doelen te pakken. Hij hoeft zich van mij echt niet te bewijzen in in de Vuelta, lekker een vrijbuitersploeg daar heen sturen. Maar ja, TJV wil daar vast ook weer voor de knikkers meedoen.

kelderfan

'@AWestie
Als kanjer Primoz Roglic toch de TdF gaat opnemen in zijn programma met Sepp Kuss natuurlijk, dan kun je best gelijk krijgen met je Vuelta vrijbuitersploegje. Want ik denk, dat JV het heel belangrijk zal vinden om voor de 2e. keer met Jonas Vingegaard de TdF binnen te halen. Dan zie ik mijn favo Kelderman wel met een vrijbuitersploegje naar de Vuelta trekken. Dan krijgt Kooij misschien de kans om toch een GT te rijden.
Je ziet aan de uitzinnige Gloag en ook Hessmann dat 't wat doet met die jongens.

goldone123

Ik vind het ook wel leuk dat jumbo al grote rondes wint 😂

Fanny

Als echte Fan van Roglic vind ik dit een FANTASTISCHE overwinning voor hem en zijn medeteamgenoten na verschillende keren pech (o.a. valpartijen) te hebben gehad in de grote ronden. Hij heeft het echt verdiend na een zeer zware afgelopen winter door een zware valpartij en dito operatie. Hij is een harde qua mentaliteit maar ook geestelijk zit het altijd goed bij hem door ondanks teleurstellingen toch steeds opnieuw geweldig terug te komen.
Zoals zovelen zeggen er zit een harde kop op die zich niet van de wijs laat brengen.
Hier kun je alleen maar grote fan van zijn, zoals ik, ook al is hij geen Nederlander bij deze Nederlandse ploeg.
Ook Kuss en Bouwman hebben in deze ITT erg goed gereden nadat hun knechtenrol erop zat.
Hopelijk kan het rose met deze nog overwegend jonge ploeg morgen in Rome mee naar huis worden genomen waarna er denk ik een geweldig feest zal worden (zoals vanmiddag al te zien was) met de renners en de staf en niet vergeten mecaniciens.
Op naar de finale morgen in Rome.😀

AWestie

Geloof je echt nog steeds een beetje dat Roglic de Tour overweegt of zit je te dollen? Hou op met me hoor

tdola

Roglic naar tdf is toch al uitgesloten, of gaan we het daar echt weer over hebben?

Roglic naar Zwitserland lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar die kans lijkt me nog groter. Maar gaat denk ik toewerken naar vuelta, met rust, dan hoogte en wrs geen wedstrijden meer voor vuelta, net zoals na eerdere giro waarin hij 3e werd en later vuelta wel won.
En dan is er denk.ik geen plek voor kooij.

Wordt dan in vuelta iets van roglic, kuss of kelderman, gesink, tratnik (als fit), valter, kruijswijk, van baarle (leemreize/dennis) en v emden/affini.
Van baarle zou je kunnen inwisselen voor kooij, maar verwacht ik niet.

Laatst gewijzigd
Glorious

Mooi man
https://twitter.com/giroditalia/status/1662560922634682376

kelderfan

Ja@Fanny
Juist van die Sepp Kuss als niet tijdrijder heb ik genoten. Het werk wat hij heeft verzet is echt goed te noemen.
Ook Koen heeft veel werk verzet en moeten verzetten, dus die kan trots zijn op zijn prestaties.

BraboCycling

Vuelta zal idd wel worden: Roglic, Kelderman, Kruijswijk, Valter, Tratnik, Gesink, Foss en Vader/Leemreize/Kuss(afhankelijk of hij de Tour rijdt).

Kooij zal in die week in ieder geval de Renewi Tour rijden met Wout.

Cycling

'@Brabocycling Het zou mij niet verbazen als Affini de 8e renner van de Vuelta wordt. In de Giro was hij ook uitstekend. Hopelijk wordt zijn contract snel verlengd. De overige renners verwacht ik ook in de Vuelta.

ti-raleigh

'@ awestie/ tdola
Ik heb eerder discussies over Roglic en Tour niet helemaal gevolgd hier. Ik ben in ieder geval niet aan het trollen.
Ik vind, het, met de huidige stand van zaken, het overwegen waard om Roglic op te stellen in de Tour.
1 je kunt Pogi er behoorlijk nerveus mee maken.
2 Primoz kan met een bak aan zelfvertrouwen en dus volledig stressloos van start gaan
3 Als schaduwkopman haalt hij stress weg bij Jonas

En er zijn waarschijnlijk nog wel meer voordelen.

Het enige tegenargument dat ik kan bedenken is dat TJV niet van zijn plannen wil afwijken. Zowel voor Primoz als Tourploeg.

JumbowintdeTour

'@ti-raleigh,
1. Je maakt er Pogacar vooral nerveus mee als Roglic in de Tour in piekvorm kan komen/blijven
2. Zelfvertrouwen heeft Roglic sowieso
3. Je haalt vooral stress weg bij Jonas als Roglic echt een goede Tour kan rijden. (Of juist niet als Jonas geen concurrentie binnen zijn team wil.)

De vraag is alleen of Roglic na een winter in het teken van herstel van zijn crashes en na een reeks wedstrijden waarin hij nooit echt fit oogde, dan klaar kan worden gestoomd voor de Tour. Ja, de vermoeid ogende, zuinige Roglic wint nog zo veel, maar ik zou liever de flitsende Roglic willen zien na een langere rustperiode.

ti-raleigh

1. Dat weten we niet. En dat zou ik dan ook zo laten. Zodat Pogi het ook niet weet.
2. Niet in de Tour, gezien al zijn valpartijen en andere mislukkingen.
3. Dat kan plus of min zijn inderdaad.

AWestie

Maar hoe denken jullie oprecht dat hij daar aan de start zou verschijnen na zo ongeveer zijn grootste overwinning tot nu toe? Even als vergelijk: Thomas zegt dat hij de komende twee maanden ‘pissed’ is.

tdola

Ploegleiding heeft al gezegd voor de giro geen roglic in tour (behoudens als ie bijv na 2 dgn in giro zou uitvallen.),
Is ook hier gepost met link voor de giro.

Dus zie niet in waarom ze daar nu evt van zouden afwijken. Alle bovengenoemde punten zullen ongetwijfeld in overwegingen meegenomen zijn.

luca77

Ik denk dat onderschat wordt wat de impact is van het volle bak en in opperste concentratie rijden van een giro. Elle dag, van begin tot eind. Helemaal van een giro met dit weer.

Daar gaat bovendien een zware periode met hoogtestages aan vooraf. Het lijkt me niet meer dan logisch dat er dan nu behoefte is aan decompressie. Tijd om te ontspannen en even thuis te zijn in plaats van door te trekken naar de zwaarste koers van het jaar

T80JZ

Zeeman heeft duidelijk aangegeven dat Roglic niet naar de Tour gaat. Dat hij moet rusten. Hij is dit voorjaar door de schouderoperatie en de periode van rust/herstel met een smalle basis begonnen en zal niet in staat zijn om nu nog de Tour te rijden. Los van de vraag of hij zin heeft in dienst van Vingegaard te gaan rijden. Dat lijkt me namelijk van niet.

Mooie beelden Glorious. Die emoties zijn we niet gewend van Primoz. Mooi om te zien.

Foss naar de Vuelta? Valter naar de Vuelta? Laatste zou dit jaar geen grote ronde rijden.

kelderfan

'@tdola
Ja dat is gepost, maar JV wil dolgraag in herhaling wat betreft de TdF.
In de Giro heeft de ploeg alle zeilen bijgezet om voltallig te zijn.
Dus het kan heel goed zijn, dat Roglic met Kuss die dubbel wel gaat doen (Giro/TdF).
Want als dat voor Roglic te veel van het goede zou zijn, wat @luca77 goed zegt, dan geldt dat ook voor Kuss.
De Vuelta zou natuurlijk een optie blijven, maar Roglic heeft die GT al meermaals binnengehaald.
Dus geen noodzaak.
Nog meer leesvoer.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/buitenlandse-media-genoten-van-giro-wederopstanding-roglic-als-een-commandant-die-zijn-leger-weerziet

Laatst gewijzigd
1 2 ... 108 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.