Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 112 ... 237 238
BraboCycling

Olav wint weer!

Maar wauw, wat een dikke chapeau voor Tim van Dijke, die hier 1.5 km voor zn rekening neemt, inclusief de 'berg'. Enorm knap, was bang dat ze toch te snel met 2 kwamen te zitten.

tdola

Voordeel dat t na de top even stukje bergaf ging.
Maar idd superbeurt van Tim van dijke.

Nr 30 alweer dit seizoen.

goldone123

Per atrand hagenes ook goed lang op kop.

Arnhemmer

Zeg ik iets heel erg geks als ik Jumbo-Visma het niet slim vind aangepakt hebben en ze een groot risico hebben genomen??? Waarom zou je niet een gaatje laten ergens richting eind heuvel op Tim van Dijke door Olav Kooij als er nog maar zo weinig renners in het wiel zitten....... in ergste geval rijd meeuws het dicht en kan Kooij er alsnog overheen komen in de sprint. Nu vond ik het krapjes aan voor Kooij

Laatst gewijzigd
AWestie

Discussie over de Nederlandse identiteit van TJV leidt af van de naderende kaalslag aan aanwas bij de jeugd. Die is veel relevanter. In een kleine professionele markt houdt TJV altijd de eer hoog van een oranje team, met een voornamelijk Nederlandse omkadering.

Een internationale partij slaat hij vast niet af, maar Plugge zit ondertussen zo goed in het netwerk van Nederlandse (m.n. Brabantse) grote bedrijven dat ik me weinig zorgen maak over de toekomst van de Nederlandse identiteit. Maak jij je maar meer zorgen om je held, Cen.

Laatst gewijzigd
tdola

'@arnhemmer
T was tim van dijke.
Dat risico is er altijd, maar de winnaar heeft gelijk zullen we maar zeggen. Ze weken niet af van t gekozen plan.

I

tdola

Vuelta max 7 sprintetappes, is er selectie te maken waarbij roglic voldoende ondersteuning heeft en kooij kan sprinten?

Poging:
Roglic, kelderman, kruijswijk, gesink en nog 1 klimmer (valter, bouwman of Dennis bijv of 2 van deze en geen gesink), affini, 1 van dijke en kooij. Mis ik alleen tratnik...

Ik zou t ermee aan durven als dit tot verlenging contract kooij leidt.
Roglic heeft grote prijs al binnen en kan ook met deze selectie winnen.
Kooij dan volgend seizoen giro met 3 ondersteunende mannen. En 4 klimmers/top 5-10 kandidaat/vrijbuiters in vluchters ritten.

Arnhemmer

'@tdola,

Kan het nog mooier voor je maken. Je had toch al deze tour Kooij kunnen meenemen als je daardoor zo'n klasse sprinter behoud en ook in sprinterskoersen kan mee doen voor de overwinning.

Waarbij Kooij ook van waarde voor het voorjaar überhaupt is en hij dan vast wel als 'tegenprestatie' daarin in de grotere koersen (bedoel dan een ronde van Vlaanderen of Roubaix) kan knechten.

Je kan van Aert (als die toch niet voor groen gaat) en Laporte als ondersteuning gebruiken, van Baarle kan ook in sprinttrein helpen. Van Baarle heb je ook voor het vlakke evenals Laporte en Vingegaard in wiel van Kooij en dan ben je op vlakke etappes uit de brand. En dan wissel je Kooij in voor van Hooydonck, die ga je toch niet missen in de bergen?

Heb je overigens ook nog een Benoot die eventueel in sprinttrein kan helpen en in de bergen toch niet van waarde gaat kunnen zijn die daarvoor zijn energie niet hoeft te sparen........ (En zelfs desnoods tussen hem en van Hooydonck gaat als je aan mij vraagt voor wie Kooij in te wisselen)

Laatst gewijzigd
Moreno Ventura

Hallo alle TJV-fans uit Italië, het is een tijdje geleden dat ik jullie heb geschreven! Veel mooie overwinningen, de Giro vooral met Roglic die ik kon zien op loopafstand van waar ik werk....grote vreugde na er dichtbij te zijn gekomen in 2016 met Kruijswijk. Ook vandaag met Olav Kooij overwinning nr. 30 na geweldig werk van Tim Van Dijke.
Ik ben benieuwd naar de toekomst van Kooij, volgens mij zei hij dat er binnenkort nieuws komt over zijn contract....Ik hoop echt dat het nieuws van zijn afscheid wordt afgewend, een pure sprinter als hij is essentieel in zoveel gelegenheden en hij is erg jong met veel marges om te groeien.
Nu komt de Dauphiné, de Ronde van Zwitserland als voorbereiding op een Tour waar we zullen proberen om terug te keren naar de overwinning, hoe moeilijk deze wedstrijd ook altijd is, Jonas zal in het middelpunt van de belangstelling staan in Frankrijk, laten we het hopen!!!
Ik vraag je of je nieuws hebt over contractverlengingen en nieuwkomers, ik besteed veel aandacht aan deze dingen, ondanks het feit dat ik een Italiaan ben, en ik vertrouw er ook op dat de nieuwe sponsor in plaats van Jumbo zo snel mogelijk officieel wordt gemaakt.
Segafredo (die meer gaat investeren in basketbal in Bologna) werd al snel vervangen door Lidl, ik ben echt benieuwd welk merk als hoofdsponsor van de ploeg kan toetreden.
Hartelijke groeten aan iedereen, ik hoop dat de vertaler zijn werk goed blijft doen.

P.S.: Sorry dat het zo lang duurde met posten!

Nikolai

Kooij was er zelf uiteraard niet helemaal duidelijk over, maar hij zei wel dat het binnenkort duidelijk zou worden wat hij zou doen. Ook voor hemzelf, voegde hij er vervolgens snel aan toe. Vóór die toevoeging dacht ik meteen: hij blijft, want uitgaande transfers mogen pas na 1 augustus bekend worden gemaakt en dat is niet binnenkort. Verlengingen mogen daarentegen wel op ieder moment bekend worden gemaakt. Maar door die toevoeging "ook voor mezelf" ging ik weer twijfelen. Misschien is de wens de vader van de gedachte, maar zouden zijn woorden betekenen dat hij bij TJV blijft? Ik hoop het, want Kooij is niet alleen een topsprinter op pas 21-jarige leeftijd, maar hij kan de komende jaren ook wel eens uitgroeien tot een topper in de kasseienklassiekers.

Landeirovic

Het kan ook duidelijk zijn voor hem zelf door te zeggen ik verlaat het team en de ploeg pas 1 augustus bekend te maken. Zo gek zou dat nu ook weer niet zijn.

BraboCycling

Ik hoop ook dat ie blijft, voornamelijk ook omdat de talentvolle omkadering (broers Van Dijke) er ook al is & Laporte en Van Aert toch niet de pure sprinters zijn. Daarnaast levert Kooij je makkelijk 10-15 overwinningen per jaar op.

kelderfan

bron:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230603_96103034
Dus ja welke kant gaat 't op.
@Moreno Ventura
Het JV Development Team doet mee aan de Oberösterreich Rundfahrt met o.a. een prima rijdende Kramer, maar daar vlak bij Dario Igor Belletta (19), die zich ook goed laat zien. Morgen de belangrijkste rit 3 Asten › Hinterstoder.
Dat eindigt bergop. Dus afwachten hoe de jonge talenten het gaan doen.

Poeksel

Opvallend aan de uitslagen van Kramer vind ik dat hij bijna altijd top 50 rijdt, en vaak top 10.

https://www.procyclingstats.com/rider/jesse-kramer/2023

Moreno Ventura

Het JV Development Team liet uitstekende jonge mensen zien en de etappe van morgen zal erg interessant zijn om te volgen.
Kramer doet het goed, Belletta ook, ik kijk ook uit naar de U23 Giro met STAUNE-MITTET en GRAAT die aan de start lijken te staan.
In dit perspectief doet TJV belangrijke dingen, zie de resultaten van HAGENES, ik ben erg benieuwd naar morgen.

Primoz Zomirp

'@AWestie, wat bedoel jij met "naderende kaalslag aan aanwas bij de jeugd"

Ik zie veel jongeren binnenstromen vanuit Development Team, ook met langlopende contracten.
Volgens mij is Olav Kooi het mooist resultaat van interne ontwikkeling. Ik ben heel benieuwd of ze hem kunnen houden

AWestie

De wielerclubs lopen langzaam leeg en de KNWU heeft geen geld om er iets aan te doen. Gelukkig pakt ook daar TJV iets op als doekje tegen het bloeden. Het DevTeam heeft nog potentie, maar het aantal Nederlandse talenten kan ook daar kleiner worden de komende jaren. Het is al aan het gebeuren.

Arnhemmer

Wat denken we mensen, gaan ze Laporte afzetten vandaag voor de sprint?

Verder zat ik even naar de kalender te kijken, waarom gaat die ploeg die in ZLM start ook niet nog naar de ronde van België/Baloise Belgium Tour ? Kan qua datum, dichtbij elkaar, genoeg kansen voor Kooij en ze hebben ook supermarkten in België🤷🏻

kelderfan

Ja Laporte is de winnaar en Chapeau ploeg JV met een ook uitstekende Valter.
Alleen wat is er met Van Baarle aan de hand. Die komt op grote achterstand over de meet.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Is Van Baarle zijn eerste koers sinds die val in Roubaix. Komt wel goed.

Glorious

Wat een weekend alweer, top!
Gasten als Landa en Mas verliezen toch al 22 en 15 seconden...

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Van Baarle heeft ook in de 'Tony Martin' rol gezeten vandaag. Vroeg op kop en veel op kop om het verschil met de vluchters niet te groot te laten worden.

AWestie

Twee keer meer overwinningen dan vorig jaar rond dezelfde tijd. Wat een jaar al tot dusver.

kelderfan

Prima dan @BraboCycling, want bij het TV kijken (bij de NOS met Clement) zag ik Soudal-Quickstep en Valter; die echt indrukwekkend is gebleken bij het inrekenen van de vluchters.
Ook Vingegaard heeft prima bijgedragen aan de winst van Laporte. Dus het team lijkt goed in orde.

Laatst gewijzigd
Jopie

Stukje totaalwielrennen vandaag weer. De ex winnaar van Parijs Roubaix die de hele dag de kopgroep binnen schot houdt en de Tour winnaar die de sprint aantrekt voor Laporte.

1 2 ... 112 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.