Dat klopt niet helemaal, die heb ik het begin van de uitzending ook een paar keer op kop gezien. Ik had ook mijn hoop op een iets bredere leadout, maar zoiets kan gebeuren en is te verklaren. Alleen maar mooi dat Jonas ook zijn ding heeft gedaan, goed voor de teamgeest.
Verder had Rune ook stiekem geprofiteerd van de motor, dus dat kan net een mannetje schelen.
Dat sluit ik niet uit, inderdaad. Tot de finish van de Formule 1 stond het wel aan, maar had het niet mijn voornaamste aandacht. In combinatie met de updates op PCS kreeg ik mee dat het na Van Baarle aan Valter was om op kop te rijden.
Het eerste moment dat ik Benoot op kop zag, was in de finale en toen werd hij onmiddellijk afgelost door Kruijswijk die kennelijk eerst aan de beurt was.
Rond welke kms moet ik de beelden van gisteren terugkijken om Benoot al eerder kopwerk te zien doen?
Valter en Kruijswijk doen het laatste klimmetje en zijn op 10km vd meet achterin het peloton. Opzich logisch dat ze behoedzaam afdalen, want wat heeft het voor nut om daar wel te blijven zitten?
Benoot en Van Hooydonck sturen op 1.3 km uit en Vingegaard doet daarna nog een kopbeurt van zo’n 700 meter, om te worden overgenomen door alpecin en uae voor de sprint.
Ik zou niet weten wat hier eerlijk gezegd beter had gekunnen buiten dat ze in de afdaling wat meer risico hadden kunnen nemen. Ze zijn bovendien de enige ploeg die de laatste 18 km op kop hebben gereden
Het is afwachten wat de schade bij Kruijswijk is, maar mocht hij niet kunnen is al gecommuniceerd dat Kelderman de vervanger is, zoals bij elk geval van blessureleed zou zijn. Daar als nog in discussie van maken is zinloos. Kun je het beter hebben over een 2e uitvaller. (Wie er dan gaat). Valter, Gesink, Foss zou je zeggen
Nee, je begrijpt me verkeerd. Giro en Vuelta dat gebeurt nog wel veel dat een vertrekkende renner daar mag rijden maar in de allerbelangrijkste wedstrijd als de Tour gebeurt het zelden dat een renner die vertrekt hem mag rijden. Daar worden renners opgesteld die ofwel verlengen ofwel nog onder contract liggen.
Afhankelijk van het herstel van Dennis na de Giro zou ik nog eerder Dennis meenemen dan Foss als vorm Dennis dat toelaat.
reserves (zeker voor een uitvallende klimmer= kuss, Kruijswijk) 1 Kelderman, 2 Valter 3 Gesink/Dennis/Bouwman
voor andere renner kan je naast kelderman nog denken aan Gesink of T. van Dijke/J. van Emden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.