Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 113 ... 237 238
xistnc

Hmmm, da's wel wat geromantiseerd. Een miljoenenploeg als TJV had in de finale best een mannetje extra over mogen hebben.

Cycling

https://jan-tratnik.com/injury/

YogiBear

'@xistnc Als ik zie hoe zwaar de omstandigheden waren, denk ik niet dat je dacht zomaar mocht verwachten. Ze zijn volgens mij wel de enige ploeg die de hele dag hebben gewerkt.

xistnc

Benoot hoort hier gewoon nog bij te zitten op het eind. Die heeft in totaal misschien 400 meter op kop gereden waarvan 350 in de laatste afdaling.

AWestie

Dat klopt niet helemaal, die heb ik het begin van de uitzending ook een paar keer op kop gezien. Ik had ook mijn hoop op een iets bredere leadout, maar zoiets kan gebeuren en is te verklaren. Alleen maar mooi dat Jonas ook zijn ding heeft gedaan, goed voor de teamgeest.

Verder had Rune ook stiekem geprofiteerd van de motor, dus dat kan net een mannetje schelen.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@xistnc Ik kan alleen maar zeggen dat je dan niet goed naar de uitzending hebt gekeken.

xistnc

Dat sluit ik niet uit, inderdaad. Tot de finish van de Formule 1 stond het wel aan, maar had het niet mijn voornaamste aandacht. In combinatie met de updates op PCS kreeg ik mee dat het na Van Baarle aan Valter was om op kop te rijden.

Het eerste moment dat ik Benoot op kop zag, was in de finale en toen werd hij onmiddellijk afgelost door Kruijswijk die kennelijk eerst aan de beurt was.

Rond welke kms moet ik de beelden van gisteren terugkijken om Benoot al eerder kopwerk te zien doen?

Laatst gewijzigd
AWestie

Dat durf ik niet te zeggen, maar hij heeft een paar keer Valter afgewisseld. Misschien zien we hem iets meer later in de week :)

In tegenstelling tot gister gaat TJV hoop ik ook iets meer achterover leunen. Chris zijn buit is binnen dus anderen mogen het doen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Valter en Kruijswijk doen het laatste klimmetje en zijn op 10km vd meet achterin het peloton. Opzich logisch dat ze behoedzaam afdalen, want wat heeft het voor nut om daar wel te blijven zitten?

Benoot en Van Hooydonck sturen op 1.3 km uit en Vingegaard doet daarna nog een kopbeurt van zo’n 700 meter, om te worden overgenomen door alpecin en uae voor de sprint.

Ik zou niet weten wat hier eerlijk gezegd beter had gekunnen buiten dat ze in de afdaling wat meer risico hadden kunnen nemen. Ze zijn bovendien de enige ploeg die de laatste 18 km op kop hebben gereden

madeinstars

Zelfs als Jumbo wint, winnen ze niet goed of slim genoeg. Snap je toch wel?

AWestie

Dat krijg je er gratis bij ja. En aangezien het team in Zuid-Nederland en de Franse Alpen op volle sterkte klaar staat zal er vast nog wat kleins overblijven ;)

Yeez

Kritiek of verbeterpunten kunnen altijd benoemd worden, maar kritiek geven om kritiek te geven of nog erger wanneer je maar een paar km half hebt zitten kijken is wel heel makkelijk

Jopie

De etappe van vandaag lijkt nog moeilijker te controleren dan die van gisteren gelet op het parcours. Wellicht geen gek idee om Valter of Benoot mee te sturen. Lijkt me minder kracht te kosten dan met de hele ploeg de hele dag op kop te rijden.

skylimit

Kruijswijk uit koers vandaag door val in Criterium.

Glorious

Ik zou altijd Valter meenemen naar de Tour... Kelderman en Kruiswijk vallen veel te vaak.

Jopie

Eigenlijk zou je er niet op mogen/moeten selecteren, maar met al die valpartijen van Kruijswijk, Gesink en Kelderman (en de broze fysiek die ze hebben) kan je eigenlijk bijna niet anders meer. Zeker in de Tour waar de stress verreweg het grootst is.

madeinstars

Kelderman is eerste reserve, dus mocht het ernstig zijn, zal die Kruijswijk vervangen.

Adrianus en Patrick

Gillend met hoog stemmetje!

Wilco C Kelderman, Wilco C Kelderman !!!!

Wilco naar de tour! De dissonant in de selectie valt op deze manier natuurlijk weg.

Yeez

Het is afwachten wat de schade bij Kruijswijk is, maar mocht hij niet kunnen is al gecommuniceerd dat Kelderman de vervanger is, zoals bij elk geval van blessureleed zou zijn. Daar als nog in discussie van maken is zinloos. Kun je het beter hebben over een 2e uitvaller. (Wie er dan gaat). Valter, Gesink, Foss zou je zeggen

Landeirovic

Ik geloof nooit dat een vertrekkende renner zoals Foss kans maakt op een Tour deelname.

Yeez

Als de nood maar hoog genoeg is. ik denk btw dat Valter en Gesink dan inderdaad nog een treedje hoger gaan staan, maar jv heeft nooit gekeken naar vertrekkende renners qua opstellen in koersen. Powless 2019 vuelta is daar ook een mooi voorbeeld van en ook teunissen vorig jaar in de vuelta

Landeirovic

Nee, je begrijpt me verkeerd. Giro en Vuelta dat gebeurt nog wel veel dat een vertrekkende renner daar mag rijden maar in de allerbelangrijkste wedstrijd als de Tour gebeurt het zelden dat een renner die vertrekt hem mag rijden. Daar worden renners opgesteld die ofwel verlengen ofwel nog onder contract liggen.

madeinstars

Nee, hij begrijpt je niet verkeerd, want hij zegt nota bene dat Valter en Gesink inderdaad een trapje hoger staan, maar dat als de nood hoog genoeg is, ze heus Foss wel opstellen en niet met 7 renners gaan starten of iemand opstellen die ongeschikt is.

Yeez

Een ploeg gaat inderdaad geen kwaliteit inleveren in de grootste koers van het jaar omdat iemand niet verlengd. Dat zou pas onlogisch zijn

tdola

Afhankelijk van het herstel van Dennis na de Giro zou ik nog eerder Dennis meenemen dan Foss als vorm Dennis dat toelaat.

reserves (zeker voor een uitvallende klimmer= kuss, Kruijswijk) 1 Kelderman, 2 Valter 3 Gesink/Dennis/Bouwman
voor andere renner kan je naast kelderman nog denken aan Gesink of T. van Dijke/J. van Emden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 113 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.