Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 114 ... 237 238
AWestie

Ik moet meteen hier aan denken een tijdje terug op ditzelfde Forum:

Ik ga met deze Giro dan ook meteen denken aan hoe de gaten worden opgevuld bij de Tour: Roosen/VdSande als Laporte of Nathan uitvalt, Foss/Gesink als Van Aert of Benoot uitvalt, Kuss/Valter als Kruijswijk of Kelderman uitvalt. En als Vingegaard uitvalt gewoon Kooij meenemen en lekker freewheelen: zo veel mogelijk etappes winnen!

Totaal nutteloze exercitie die ook stukken beter uitgedacht is door de omkadering, maar ik heb leuk nog gepuzzeld voordat ik ging slapen.

Aerts

Met Gesink, Valter, Bouwman en Roglic hebben ze nog reserves zat. Deze hebben nog tijd zat om uit te rusten en weer in vorm te komen. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze Foss meenemen.

Yeez

Van Baarle heeft wel echt berewerk geleverd vandaag. Houd in zijn eentje die 6 sterke namen vooraan binnen de minuut

Yeez

En ook over van Hooydonck is mijn inziens geen twijfel als je die zo ziet rijden! Wat een machine is dat geworden

xistnc

Dus na een dag heeft nog steeds niemand kunnen vertellen wanneer Benoot gisteren op kop heeft gereden, buiten de laatste afdaling en wat losse flodders? Typisch.

Alleen winnen of niet winnen is natuurlijk zo kort voor de Tour niet het enige wat relevant is. De plaatsjes in de Tourploeg bij Jumbo zijn duur. Ze willen deze Dauphiné gebruiken om er automatismen in te slijpen, dus daar kunnen we de ploeg ook op beoordelen ongeacht het winnen. Niet voor het eerst vond ik de bijdrage van Benoot gisteren ondermaats.

Yeez

'@xistnc ik heb het je gezegd, maar je wil niet lezen of niet luisteren. Moet ik je de beelden sturen. Voornamelijk de voorfinale rond 20 van de meet, voordat ze dat langere oplopende stuk op gingen. Heb je hem vandaag wel gezien?

madeinstars

Laporte wachtte denk ik iets te lang om zelf te gaan, maar Alaphilippe was duidelijk de snelste. Vingegaard is beresterk.

Cycling

Laporte was vandaag gewoon niet sterk genoeg. Wel opvallend hoe makkelijk Vingegaard de laatste renner terughaalt

Glorious

Positieve vandaag, teamwerk is top, Laporte nog leider en nu alles op Vingegaard. Misschien Laporte nog een kansje..

Laatst gewijzigd
AWestie

Ja hij leek bijna verrast inderdaad. Jammer, want het voorwerk was straf.

@xistnc Precies de etappe terugkijken en benoemen is nou ook niet echt een heel nuttige arbeid voor de maandagmorgen. Ik kan uit Tiesj huidige seizoen een paar mindere en ook genoeg goede momenten filteren, waarom focus jij je nu precies op zijn naar eigen zeggen ondermaatse momenten? Welke momenten bedoel je dan bijvoorbeeld?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, Jammer van Stevie Kruijswijk en zonde, dat Laporte de benen niet had om 't sterke werk van zijn ploeg af te maken.
Die Nathan Van Hooydonck is beresterk geworden. Ook @xistnc Tiesj Benoot heeft toch duidelijk laten zien, dat 't wel goed zit met de vorm. Die beurt bergop heeft hij toch lang en goed uitgevoerd.
Vingegaard maakt ook een sterke indruk op mij.

Jopie

Ik deel het gevoel van @xistnc wel. Vind Benoot ook niet altijd een overtuigende indruk maken als knecht, zeker niet in een (grote) ronde ploeg. Het klassiekerwerk is wat anders. Vandaag redelijk, maar ook niet meer dan dat wat mij betreft. Het was geen monsterbeurt ofzo. Zelfde geldt voor gisteren. Van iemand van het kaliber Benoot mag je soms best wat meer verwachten.

kelderfan

'@jopie
Ik denk, dat het kopwerk van Benoot duidelijk beter is gebleken, dan voorbeeld Kruijswijk gisteren.
Dus wat mag je meer verwachten, want Van Baarle en Van Hooydonck zijn de mannen voor de lange beurten.

AWestie

Een kilometer oplopende weg beuken richting sprint doen weinigen hem na, maar soit. Wel een interessant topic hoor, want blijkbaar waardeert het team Tiesj wel in grote rondes maar blijft in het beeld niet bij iedereen hangen. Hoe zou dat kunnen?

Yeez

'@awestie hoe dat kan? De tdf van vorig jaar niet kijken en gisteren je mening baseren op een paar 100 meter die je kijkt buiten je f1 middagje om. En dan moeten wij @xistnc overtuigen, terwijl meneer zelf zijn mening geeft zonder de hele koers te hebben gezien.omgekeerde wereld

AWestie

Ik snap het ook niet helemaal, maar daarom ben ik benieuwd.

Stevie heeft een gebroken bekken en sleutelbeen, dus dat is met Wilco naar de Tour. Heel zuur voor Steven.

Yeez

Breuk in de bekken en sleutelbeenbreuk zal inderdaad wel een maand of 2 gaan duren. Wat zuur voor hem… zwaar vallen, opbouwen en weer vallen

tdola

Ligt aan de soort bekken breuk of ie vuelta nog kan halen of niet denk ik, gesink was na 2 maanden weer in koers. Erg zuur voor kruijswijk en weer aanpassing grote ronde team nodig. Hopelijk blijft t hierbij en valt er niemand meer weg en is kuss tijdig hersteld van giro.

Zet iig streep door geplande tour selectie nu kelderman erbij lijkt me.
Benieuwd of de ploeg nog laat weten wie er nu 1e/2e reserve is bij uitvallen van klimmer of rouleur. Denk t niet eerlijk gezegd.

skylimit

Als Kelderman 1e reserve is voor de Tour en dus de plek van Kruijswijk in zal gaan nemen, is een spoedcursus sturen en valbreken nog een optie voor Kelderman ? Mag hopen dat de ploegleiding toch een afweging gaat maken m.b.t. het risico / meerwaarde van het meenemen van Kelderman naar de Tour.

Rawolf

Zon eerste reserve verhaal is altijd een beetje kul. Het hangt volledig af van de rol in de selectie. Zeker nu jumbo nog iedereen mag inbrengen. Kelderman zou logisch zijn, maar Valter ook zeker geen gekke optie.

Yeez

“Kelderman is in alle gevallen de 1e reserve”

kelderfan

'@Yeez
Nu niet meer toch. Wilco is enerzijds gelukkig reserve af. Anderzijds is de TdF niet zijn favoriete koers met de vele gebruikelijke valpartijen.
Maar wat is er gebeurt met Kruijswijk, want die is kennelijk vroeg in de wedstrijd gevallen.
Heb jij of iemand anders info over het gebeurde.

Jopie

Benoot is gewoon niet echt een renner die kilometers op kop sleurt. Dat heeft Van Baarle veel meer. Die kan zo’n etappe als vandaag in zijn eentje goed controleren en is ook veel meer in staat om een hele beklimming in het hooggebergte of middengebergte strak tempo te rijden, is ook meer tijdrijder. Benoot is veel meer de man van 1 kortere krachtsinspanning (wat Van Aert en Laporte ook kunnen). Kan ook nuttig zijn, maar in een grote ronde over het algemeen minder van toegevoegde waarde (en bijvoorbeeld wel in het klassieke voorjaar), zeker voor Vingegaard. Daarnaast is Benoot ook niet bepaald een kei in positioneren en de ploeg voorin houden (wat Van Hooydonck bijvoorbeeld weer wel heeft). In de huidige Tour ploeg heeft Benoot naar mijn mening gewoon relatief weinig toegevoegde waarde als je al Laporte, Van Baarle, Van Hooydonck en Van Aert hebt. Dan kan je wat mij betreft beter kiezen voor iemand voor het echte hooggebergte als Kelderman.

Overigens is Benoot natuurlijk een goede renner en kan hij op basis van zijn klasse een rol van betekenis spelen, maar wat mij betreft komen zijn specifieke kwaliteiten minder goed tot zijn recht als knecht in het rondewerk.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Zoals @Yeez al aangeeft was de ploeg extreem duidelijk in de communicatie wie reserve was en voor welke rollen. Nl in alle gevallen is Kelderman de reserve. Wat vinden mensen toch lastig aan het feit dat de ploeg meer inzicht heeft in vorm en mogelijkheden dan een ieder hier op het forum. Zelfs in de giro, met vier vervangingen, blijken ze het als ploeg toch redelijk goed te hebben ingeschat. Als de ploeg aangeeft dat Roglic geen optie is en Valter dit jaar nog geen grote ronde rijdt, mag je daar in ieder geval voorlopig nog vanuit gaan. Natuurlijk kan dat bij een Giro scenario nog best veranderen, maar niet al bij de eerste renner die vervangen moet worden.

Jopie

Blijft Kelderman ook eerste reserve als hij zelf invalt, of hebben we nu een nieuwe eerste reserve 🤔

Laatst gewijzigd
1 2 ... 114 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.