Ik moet meteen hier aan denken een tijdje terug op ditzelfde Forum:
Totaal nutteloze exercitie die ook stukken beter uitgedacht is door de omkadering, maar ik heb leuk nog gepuzzeld voordat ik ging slapen.
Dus na een dag heeft nog steeds niemand kunnen vertellen wanneer Benoot gisteren op kop heeft gereden, buiten de laatste afdaling en wat losse flodders? Typisch.
Alleen winnen of niet winnen is natuurlijk zo kort voor de Tour niet het enige wat relevant is. De plaatsjes in de Tourploeg bij Jumbo zijn duur. Ze willen deze Dauphiné gebruiken om er automatismen in te slijpen, dus daar kunnen we de ploeg ook op beoordelen ongeacht het winnen. Niet voor het eerst vond ik de bijdrage van Benoot gisteren ondermaats.
Ja hij leek bijna verrast inderdaad. Jammer, want het voorwerk was straf.
@xistnc Precies de etappe terugkijken en benoemen is nou ook niet echt een heel nuttige arbeid voor de maandagmorgen. Ik kan uit Tiesj huidige seizoen een paar mindere en ook genoeg goede momenten filteren, waarom focus jij je nu precies op zijn naar eigen zeggen ondermaatse momenten? Welke momenten bedoel je dan bijvoorbeeld?
Ja, Jammer van Stevie Kruijswijk en zonde, dat Laporte de benen niet had om 't sterke werk van zijn ploeg af te maken.
Die Nathan Van Hooydonck is beresterk geworden. Ook @xistnc Tiesj Benoot heeft toch duidelijk laten zien, dat 't wel goed zit met de vorm. Die beurt bergop heeft hij toch lang en goed uitgevoerd.
Vingegaard maakt ook een sterke indruk op mij.
Ik deel het gevoel van @xistnc wel. Vind Benoot ook niet altijd een overtuigende indruk maken als knecht, zeker niet in een (grote) ronde ploeg. Het klassiekerwerk is wat anders. Vandaag redelijk, maar ook niet meer dan dat wat mij betreft. Het was geen monsterbeurt ofzo. Zelfde geldt voor gisteren. Van iemand van het kaliber Benoot mag je soms best wat meer verwachten.
Ligt aan de soort bekken breuk of ie vuelta nog kan halen of niet denk ik, gesink was na 2 maanden weer in koers. Erg zuur voor kruijswijk en weer aanpassing grote ronde team nodig. Hopelijk blijft t hierbij en valt er niemand meer weg en is kuss tijdig hersteld van giro.
Zet iig streep door geplande tour selectie nu kelderman erbij lijkt me.
Benieuwd of de ploeg nog laat weten wie er nu 1e/2e reserve is bij uitvallen van klimmer of rouleur. Denk t niet eerlijk gezegd.
Als Kelderman 1e reserve is voor de Tour en dus de plek van Kruijswijk in zal gaan nemen, is een spoedcursus sturen en valbreken nog een optie voor Kelderman ? Mag hopen dat de ploegleiding toch een afweging gaat maken m.b.t. het risico / meerwaarde van het meenemen van Kelderman naar de Tour.
'@Yeez
Nu niet meer toch. Wilco is enerzijds gelukkig reserve af. Anderzijds is de TdF niet zijn favoriete koers met de vele gebruikelijke valpartijen.
Maar wat is er gebeurt met Kruijswijk, want die is kennelijk vroeg in de wedstrijd gevallen.
Heb jij of iemand anders info over het gebeurde.
Benoot is gewoon niet echt een renner die kilometers op kop sleurt. Dat heeft Van Baarle veel meer. Die kan zo’n etappe als vandaag in zijn eentje goed controleren en is ook veel meer in staat om een hele beklimming in het hooggebergte of middengebergte strak tempo te rijden, is ook meer tijdrijder. Benoot is veel meer de man van 1 kortere krachtsinspanning (wat Van Aert en Laporte ook kunnen). Kan ook nuttig zijn, maar in een grote ronde over het algemeen minder van toegevoegde waarde (en bijvoorbeeld wel in het klassieke voorjaar), zeker voor Vingegaard. Daarnaast is Benoot ook niet bepaald een kei in positioneren en de ploeg voorin houden (wat Van Hooydonck bijvoorbeeld weer wel heeft). In de huidige Tour ploeg heeft Benoot naar mijn mening gewoon relatief weinig toegevoegde waarde als je al Laporte, Van Baarle, Van Hooydonck en Van Aert hebt. Dan kan je wat mij betreft beter kiezen voor iemand voor het echte hooggebergte als Kelderman.
Overigens is Benoot natuurlijk een goede renner en kan hij op basis van zijn klasse een rol van betekenis spelen, maar wat mij betreft komen zijn specifieke kwaliteiten minder goed tot zijn recht als knecht in het rondewerk.
Zoals @Yeez al aangeeft was de ploeg extreem duidelijk in de communicatie wie reserve was en voor welke rollen. Nl in alle gevallen is Kelderman de reserve. Wat vinden mensen toch lastig aan het feit dat de ploeg meer inzicht heeft in vorm en mogelijkheden dan een ieder hier op het forum. Zelfs in de giro, met vier vervangingen, blijken ze het als ploeg toch redelijk goed te hebben ingeschat. Als de ploeg aangeeft dat Roglic geen optie is en Valter dit jaar nog geen grote ronde rijdt, mag je daar in ieder geval voorlopig nog vanuit gaan. Natuurlijk kan dat bij een Giro scenario nog best veranderen, maar niet al bij de eerste renner die vervangen moet worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.