Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 116 ... 237 238
goldone123

Dat was volgens mij ook sarcastisch.

xistnc

Ja, zoiets moet Benoot geroepen hebben toen hij na een korte beurt in de lead-out af gaf. Als alleskunner Tiesj bovendien zijn rijbewijs heeft, wordt het een geweldig ploegleider.

luca77

Haha, dat klopt zeker. Maar Leemreize is last minute gewisseld van Zwitserland naar ZLM. Ik denk omdat Roglic aangegeven heeft wel oren te hebben naar Zwitserland.

Maarrrr misschien dat de val van Kruijswijk daar verandering in aanbrengt

Fanny

Mijn Tour de Suisse
Roglic
Van Aert
Kelderman
Foss
Gesink
Mick van Dijke
Bouwman
Ik zie Roglic wel aantreden gezien de 2 ITT's en de kans om ook deze WT koers een keer te winnen.
Dennis geef ik vakantie. Was al vroeg begonnen in Australië. Alhoewel de 2 ITT's.
Indien Dennis dan zie ik Van Dijcke of Foss afvallen

Laatst gewijzigd
Arnhemmer

Valt dit mensen ook op als je de sprint van boven goed terug kijkt....???

Het klopt Bennet helemaal naar de andere kant van de weg schiet, het klopt Groenewegen daardoor word gehinderd, maar als Groenewegen toch zichzelf heeft vrij gebeukt (waarvoor die gediskwalificeerd wordt) is er toch genoeg ruimte tussen Bennet en Laporte voor Groenewegen om zijn sprint daar te kunnen rijden? Je ziet hem ook even 3 trappen aanzetten en dan weer zitten en het handgebaar naar Bennet maken, volgens mij was Groenewegen gewoon niet goed genoeg hoor.......

kelderfan

Zo dat wordt nog leuk met het verdelen van de plekjes voor de komende TdS.
Volgens mij kan Van Aert ook zonder speciale ondersteuning goed uit de weg komen in de sprints.
Maar kan 't niet zijn, dat Roglic de Tour of Slovenia gaat doen. De borden boven de weg zijn al opgehangen.
Dan kunnen Affini, Koen Bouwman, Gloag, Hessmann & Valter ook weer de beentjes strekken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan nee dat kan niet want als je even naar de website gaat van die ronde dan zien je JV niet bij de deelnemende ploegen staan.

mitchel_91

Zal van Aert eventueel de Tour verlaten om bij de geboorte van zijn kind te zijn?

Yeez

Als dat aan de orde is zou ik dat begrijpelijk vinden, maar geen idee voor wanneer dit gepland staat en bovendien zal de ploeg daar vast wel rekening mee hebben gehouden, anders zouden ze hem niet opstellen

kelderfan

'@Rahim Vlasblom
Is 't niet zo, dat JV nu met de planning bezig is voor 't vervolg van 't seizoen.
Normaal gesproken zou Koen Bouwman de TdS rijden, maar hij wist te melden, dat de ploeg zich buigen over de vervolgplannen.
Ook Roglic wordt genoemd om de TdS te rijden, maar vooralsnog ontbreekt hij op de voorlopige lijst.
Oh, ja
Op de voorlopige deelnemerslijst voor de Giro Ciclistico d'Italia staan vlgs PCS
Staune-Mittet, Hagenes, Graat, Huising, Van Belle olv Robert Wagner en Sierk-Jan De Haan.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Kelderfan Er isnog 1 plek niet ingevuld op basis van de voorlopige startlijst van JV. Leemreize kun je namelijk doorstrepen. Vrijdag zal de 7e naam wel bekend worden. Eerder is niet nodig. De overige 6, voornamelijk tijdrijders, zijn vast wel correct.

Laatst gewijzigd
RiesKos

'@Arnhemmer

Ik kreeg meer het gevoel dat Groenewegen na die schouderbeuk meteen wist dat hij gediskwalificeerd zou worden. Zeker met zijn verleden. En daarom toch maar even dat handgebaar naar Bennett maakte. Zo van: ‘Ja, ik deel een beuk uit om ruimte te maken, maar ik had ruimte nodig omdat hij helemaal naar rechts ging.’

Oftewel: ik een DQ, dan hij ook!

AWestie

Sprintanalyses (vooral of ze onreglementair zijn) waag ik mij al enige tijd niet aan, da's voor de experts. Die hebben het al moeilijk zat met de matige UCI-regels.

Even een vraagje: over het groen in de Tour hoef ik het niet te hebben, maar heeft Laporte al bijna Dauphine groen binnen? Of moet hij Vingegaard vrezen in de bergetappes? Ik heb nog niet in de verdeling van punten lopen grasduinen.

Arnhemmer

'@Honger Klop,

Interessante theorie, en zou zeker kunnen. Enigste wat die theorie 'tegenspreekt' is dat ik had begrepen Groenewegen op twitter een synische reactie had geplaatst tegenover de UCI over iets van remmen. Denk als je al weet je gediskwalificeerd word je niet zo gaat uithalen naar UCI en je beseft zelf ook iets fout hebt gedaan. Daarbij schijnt ie de tweet inmiddels al weer te hebben verwijderd omdat Groenewegen toch ook iets tot inkeer lijkt te zijn gekomen. Ach, opzich maakt het allemaal vrij weinig uit maar mijn gevoel zegt nog altijd hij niet goed genoeg was, en zo wel hij tussen die 2 mannen vol gesprint had en zijn wieltje er dan wel had voor gedrukt🤔

Laatst gewijzigd
kelderfan

Vingegaard goed en ook Laporte doet 't niet verkeerd in deze lange tijdrit met grote verschillen.
Er is er wel een sneller dan Vingegaard en nog wel zin landgenoot Bjerg.

madeinstars

Tijdrit van Vingegaard was beter dan die in de Dauphine van vorig jaar, dus dat is alvast een goed teken.

Cycling

Dit is gewoon een prima resultaat van Vingegaard. Op de klassementsrenners wint Vingegaard gewoon tijd. Ik ga er even vanuit dat Bjerg te kort komt op de steile beklimmingen

xistnc

Niet echt goed te vergelijken met vorig jaar. Toen een nagenoeg vlakke tijdrit, niet voor niks met Ganna en Wout op 1 en 2. Toen reed Vingegaard bovendien vooral in dienst van Roglic.

Glorious

Gezien de mooie en grote koers de Dauphiné een uitstekende stap voor vingegaard vandaag alle concurenten dik op achterstand plus geen leider betekend geen controle.

goldone123

Idd, beter dan een jaar geleden wel vlak, hij is in iedergeval fit en goed in orde.

AWestie

Twee keer tweede in twee tijdritten, heel stom. DSM heeft hier ook werk van gemaakt dus Kooij gaat een kluif hebben aan Welsford die zich in vorm rijdt voor de Tour. In de Dauphine het tegenovergestelde qua tegenstand voor Jonas. Morgen rustig dagje door komen, geef Rune nog maar een kans zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Het lijkt erop dat jumbo een beetje stil staat in de ontwikkeling van het tijdrijden en dat andere ploegen een stapje hebben gezet waar zal dit aan kunnen liggen? Zouden ze zich nog niet zo hebben aan gepast aan de nieuwe houdingen die vanaf begin dit jaar veranderd zijn? Wat denken en vinden jullie hiervan?

Glorious

Ik denk onzin, maar blijft een mening. Roglic wint een tijdrit in de Giro...ja een bergtijdrit dat wel. Kooij gister 3e, Foss wordt 2e in de proloog in Romandië en wereldkampioen vorig jaar. Verder zijn er niet echt veel tijdritten dit jaar ook straks in de Tour niet en Vingegaard wordt gister gewoon dik 2e. Van Aert moet nog beginnen bewijzen van.

Ploegentijdrit in ParisNice is gewonnen en in Spanje won Vingegaard waar Dennis 2e werd.

AWestie

Kwestie van gevoel geloof ik ook ja, de ploeg heeft als ik even snel kijk evenveel tt overwinningen als de afgelopen paar jaar rond dezelfde tijd. En het blijft altijd moeilijker om voorop te blijven bij tijdritinnovaties.

Kooij bij NOS: verhelderend maar ook totaal niet natuurlijk https://nos.nl/artikel/2478149-wielertalent-kooij-wil-beste-sprinter-ter-wereld-worden-maar-bij-welke-ploeg

madeinstars

Duidelijk is wel dat UAE een grote stap voorwaarts heeft genomen qua tijdrijden. Dus relatief is de 'voorsprong' (als daar al sprake van was) van Jumbo wel afgenomen. Maar de tijdrituitslagen dit jaar vind ik niet bepaald slecht. Is denk ik ook een beetje een overreactie op de vlakke tijdritten van Roglic in de Giro, terwijl Roglic eigenlijk al een tijdje niet de allerbeste vlakke tijdritten rijdt.

1 2 ... 116 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.