Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 117 ... 237 238
Poeksel

Zoals ik het lees is het geen uitgemaakte zaak dat Kooij naar een ander team gaat. Jaartje bijtekenen, volgend jaar Giro of Vuelta, dan opnieuw onderhandelen.

Cycling

'@AWestie Het klinkt in iedergeval niet alsof het 100% zeker is dat Kooij jumbo-visma verlaat. Het kan zijn dat de pers te voorbarig is geweest.

Onbekende gebruiker

Ik maak hier ook uit op dat Jumbo-Visma nog altijd goede kans maakt op een nieuw contract met Olav, maar dat een grote ronde voor essentieel is hierin. Je ziet hem ook voorzichtig wat glimlachen (zie de mondhoeken) als het over Jumbo gaat.
Kijkend naar zijn omkadering en de ontwikkeling van deze jongens (Van Dijke broeders bijv.) is het ook zeker niet onbelangrijk om hen een keer een grote ronde te laten rijden.
De tijd zal het leren, maar ik hoop in ieder geval dat hij een nieuw contract tekent bij TJV.

Laatst gewijzigd
Fanny

Als hij binnenkort de ploeg bekend maakt (dus voor 1 augustus) dan kan het alleen maar een verlenging bij JV zijn.
Ik hoop dat het dan een 3 jarig of langer contract zal zijn. JV lijkt mij nog niet uitgespeeld.

AWestie

Je kan het voorbarig noemen, maar het kan ook best zijn dat op dat moment een andere ploeg in pole-position lag om Kooij te strikken. Zo werkt nieuws natuurlijk ook he: Het werd via HLN gepresenteerd maar andere media typeerden het als 'gerucht'. Dat betekent bijvoorbeeld dat of een zaakwaarnemer zit te pushen om er nog wat extra uit te krijgen bij TJV of teams kijken waar ze kunnen trekken. Het verhaal klinkt rond dus geloven veel - ik ook - dat het al gedaan is.

Ook al dacht ik dat ze allebei de uitgang opzochten heb ik het daarom altijd wel iets anders gezien als de casus Foss: daar werden vanuit meerdere hoeken bevestigingen gedeeld. Ik vind het trouwens nog steeds geen gelopen zaak voor TJV of welke andere groep zonder de concretere bevestiging dan we nu hebben. De 'Olav blijft' is nu vooral gebouwd op de WF podcast die nog alle opties openhield en nu bijvoorbeeld de NOS die eigenlijk weinig wijzer wordt behalve uit misschien wat impliciete hints.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Jandepandaman Als Tim en/of Mick van Dijke goed genoeg zijn voor een grote ronde krijgen ze die kans heus wel. Dit jaar hebben Gloag en Hessmann ook op jonge leeftijd hun debuut in een grote ronde gemaakt. Tim van Dijke heeft dit jaar ook een fantastisch klassieker programma gereden. Oftewel als je goed genoeg bent, komen de kansen bij Jumbo-visma vanzelf. Het kan alleen iets langer duren ivm de grotere concurrentie

Glorious

Voor iedereen het beste als deze jonge Kooij 3 jaar bijtekent

Wat een drama weer gister in de ZLM Tour, geen tijden, beelden weg.. Blijft triest de koersen in Nederland!

Laatst gewijzigd
veld

Dit jaar Kooy al meenemen naar Vuelta. Hijheeft niemand nodig, maar er zullen er genoeg bij zijn, Foss en?of Dennis bv, die hem war kunnen helpen in de laarsr 10 km. Voor de laatste 1 km is hij gelukkig een van de wweinige topsprinters die dat wwel alleen kan. Hoe dan okk Kooy verlengen.

AWestie

Qua opbouw zou het passen, aangezien hij nu voor de door een recyclebedrijf gesponsorde Benelux Tour staat. Daar kan hij niet allebei zijn natuurlijk. Persoonlijk zou ik het ook een prachtig slot van zijn seizoen zien. Als Roglic gaat wil hij natuurlijk graag een lang niet gemaakte dubbel aftikken (sinds Contador 2008?), maar hij heeft ook interesse getoond in het Italiaanse najaar. Als dat laatste gebeurt kan er best nog ergens een kopman-in-opleiding bij, zeker als er toevallig nog een renner links of rechts uitvalt. Maar goed, dit verhaal hangt aan elkaar van als-als-als...

madeinstars

Vingegaard is nog sterker dan vorig jaar. Scary.

BraboCycling

Vingegaard enorm knap, wauw!

Tegelijkertijd in de ZLM Tour een bizarre blunder van TJV, ongekend. Dit kan echt niet.

Glorious

Top in de dauphine, heel matig gedaan in zlm. Hoe kun je dit doen, kopgroep was te groot

xistnc

In ZLM heeft DSM de trui, dus die 'moeten' rijden. Heerlijk dat vervolgens zo'n conti-renner het redt.

Verbrokkeld peloton in een Nederlandse koers, dus vermoedelijk pas vanavond laat een klassement.

AWestie

Benoot zat ook mooi in de eerste achtervolgende groep. Hopelijk zien we hem of Valter ook dichtbij als de echte bergen lonken.

Da’s nog het ergste van allemaal: het gaat nog zwaarder worden dit weekend. Gaat Jonas nog vaker solo?

Laatst gewijzigd
madeinstars

Jonas hoeft zich niet over de kop te rijden, maar zal bijna vanzelf nog wel wen keer wegrijden bergop.

kelderfan

Geweldig dat Jonas Vingegaard zich zo laat zien. Na 't missen van gisteren heeft hij even huisgehouden met zijn uithaal.
Wauw chapeau Jonas Vingegaard.
@Fanny
Na deze ferme uithaal heb ik er nog een favo bij na Kelderman, Van Aert, Roglic en nu ook die Deen.
@madeinstars
Dat zie je weer goed. Hij hoeft zich zeker niet meer over de kop te rijden, zoals in de tijdrit.

Laatst gewijzigd
goldone123

Ik denk dat hij niet eens op zn hardst ging, leek wel of die schrok dat carapaz loste.

kelderfan

TdS is ook weer in de maak. Voorlopige startlijst PCS: Van Aert, Dennis, Gesink, Kelderman, Oomen, Bouwman en Mick van Dijke. Ik mis in deze opstelling wel Foss.
Maar First houdt 't nog steeds bij o.s. Leemreixe.

mitchel_91

Het is volgens mij al eens eerder benoemd hier op het forum. Maar als je de ploegpresentatie terugkijkt en je luistert wat Zeeman zegt vanaf minuut 50. Dan versta ik er toch echt uit dat er nog wat uit de hoge hoed gaat komen voor de Tour? Of ben ik de enige die het zo opvangt?

madeinstars

Ja, daar hebben we het al eens eerder over gehad. Ik denk vooral dat het deels een beetje gelul is om niet te veel prijs te geven of dat hij misschien doelt op het feit dat Jonas nu ook in de punchetappes/heuveletappes veel sterker is geworden en daar misschien al Pogacar onder druk gaat zetten. Maar mijn eerste gevoel zegt: gewoon een beetje gelul om de boel op scherp te zetten en de tegenstand niet wijzer te maken dan nodig.

goldone123

De ploeg is inmiddels met diverse multinationals in gesprek om het hoofdsponsorschap over te nemen. Terwijl er ook gesprekken zijn geweest met diverse grotere Nederlandse partijen aldus wielerflits. welke grote nederlandse bedrijfen zou het gaan, als ik het zo lees zijn er ook 3 loyale sponsoren.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik had meer van het team verwacht bij ZLM. Nu wel de gele trui binnen toch?

Cycling

@Awestie Het is zo chaotisch in de sprint dat het moeilijk is om je goed te positioneren. Het is in elk geval tegenvallend dat JV nog geen overwinning heeft in ZLM toer. Nog 2 kansen voor Kooij

xistnc

Een stukje hardrijden op vlakke wegen plus wat gooien en smijten kunnen er in het ZLM-peloton wel meer. Zonder noemenswaardige hindernissen, buiten wegmeubilair, lukt het TJV niet om de finales te domineren en dan ben je opeens gewoon één van de velen. Kooij ligt na zijn gevecht van vandaag op koers voor eindwinst, dat is al heel wat.

Rawolf

Zou die xistnc wel echt wielrennen kijken?

Benoot meest nuttige jumboknecht vandaag hoor je 'm niet over.

1 2 ... 117 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.