Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 13 ... 237 238
tdola

Next page

tdola

Maar mooie en knappe overwinning vandaag, helaas niks van gezien.
Hofstede opvallend netjes mee in 1e peloton lijkt me.
Programma van hofstede zal door uitvallen voorlopig van gesink wrs wel wat gevuld gaan worden geleidelijk.

BraboCycling

Vandaag in ieder geval top gereden Dennis! Laten we hopen dat hij deze lijn doorzet, dan kan hij idd nog wel eens de vervanger van Gesink in Giro worden.

Yeez

'@tdola Vader en Hofstede waren sowieso goed in orde. Vader reed bij de beste 10/15 die klim op en zat net achter het gat naar de kopgroep van 5 en ook Hofstede reed bij de beste 30 omhoog. Ook zaten deze 2 eerder met Dennis mee in de voorste waaier van 30/40 man. Mooi dat beiden na zware blessures weer laten zien in orde te zijn!

Gesink deelt inmiddels een foto op zijn verhaal, lopend met ondersteuning van krukken. Lijkt me dat het dan een gunstig breuk(je) is.

kelderfan

Die Dennis had ik nog niet verwacht, maar hij heeft zich prima laten zien in etappe 2 van de TDU.
Het leek inderdaad op een Laporteje. Dat mag hij vaker doen. Na drama Gesink is dit toch een mooie opsteker.

Laatst gewijzigd
AWestie

Gek verhaal ook in de WF podcast hoor. Je verwacht met de persoon Dennis wel wat wrevel soms, maar dit klinkt wel pittig.

Yeez

Weggaan op hoogte, ploeggenoten die je niet mee willen naar een grote ronde en dit jaar ook niet op de shortlist staan plus dat er al een jaar lang geluiden gaan van wrijving klinkt idd niet heel best

xistnc

Kwestie van accepteren dat het een portret is en faciliteren met vrijheden, vertrouwen en verantwoordelijkheden die daarbij aansluiten.

Het is niet alsof hij als onbeschreven blad binnenkwam toch?

Yeez

'@xistnc ben ik helemaal met je eens, maar blijkbaar werkt het niet zo bij de ploeg.

xistnc

Of het werkt wel (voldoende) en er wordt niet geheimzinnig over gedaan.

Rawolf

T wielerflits verhaal zal vast een kern van waarheid in zitten maar dat Dennis geen koersdagen krijgt lijkt me toch sterk. Kan nog mooie dingen doen voor de ploeg zoals vannacht getoond en is in wedstrijden vorig jaar zeker niet te beroerd geweest kopwerk voor anderen te verrichten.

Dat hij niet de protocollen van de ploeg zou opvolgen is dan maar zo, kennelijk kan Dennis zich op zijn manier nog prima klaarstomen voor wedstrijden. Je moet niet te strikt worden.

Fanny

Shit !
Weer géén JV in voor mij een van de mooiste meerdaagse koersen tw de Tour de Alps.
Leek mij dit jaar een uitstekende koers als voorbereiding op de Giro.

Michieltje

Toch is éen van de pijlers van Team Jumbo Visma de groep, het sámen doen, synergie kweken. En dan lees ik Dennis in een recent interview dat TJV een geweldige ploeg is waar je geen excuses hebt om niet te presteren. En dat hij blij is in zo'n ploeg te mogen rijden. Als er dan tegelijkertijd uit de groep blijkbaar verhalen komen dat hij wegbeemstert uit trainingsstages en ploeggenoten hem niet pruimen zo erg dat ze niet met hem een grote ronde willen rijden, dan krab ik me ff op mn steeds meer kalende achterhoofd over deze discrepantie. It takes two to tango, Rohan.

Laatst gewijzigd
Sijbrands

Volgens mij kampte hij vorig jaar met zijn gezondheid, waarbij ze de oorzaak niet konden achterhalen, Vervolgens vonden ze het een te groot risico om hem dan deel uit te laten maken van de tourploeg.
Zo van: "Je weet niet wanneer hij er weer last van krijgt. Als hij op dag 3 van de tour weer last krijgt, mis je gelijk een renner."

Maillot à Pois

Ik stel me dan weer vragen bij de professionaliteit van renners die niet met iemand naar een grote ronde willen omdat ze hem niet pruimen. Die kerel leek vorig jaar uitstekend zijn job te doen in dienst van de ploeg en de Tour is toch geen ponykamp. Ik vind het ook verrassend dat de JV leiding daaraan zou toegeven en een veelzijdig renner als Dennis die op meerdere terreinen van goudwaarde kan zijn enkel om die reden thuis zou laten.

Michieltje

Ok, fair enough mannen. Ondanks dat ik Ponypark Slagharen altijd top vond als ik daar weer es met mn judomaten op kamp naartoe ging...Ik kan me die jonge Nederlandse renner van het Development Team herinneren van ik meen 2 seizoenen geleden. Groot talent, kwam er niet helemaal uit door een vervelende lies(?) blessure en dat hij kort samengevat wat meer vrijheden in zn trainingen wenste. Ik ben zn naam echt even kwijt, maar toen dacht ik wel. Doe nou niet, geef die jongen nog een kans, en geef hem wat meer vrijheden (op zo'n jonge leeftijd moet je afentoe een beetje kunnen schipperen denk ik). Geen nieuw contract. Reed het seizoen erop een puik jaar. Degene die zn naam weet wint een zak knikkers en een kikker. Maar die lijn doortrekkend zie je dat nu ook bij Dennis misschien terug.

Iemand niet pruimen vs professionaliteit ben ik met je eens Maillot. Alleen het niet volledig aanwezig willen zijn bij tariningskampen, en nu in Down Under ook laat aangesloten bij zn al aanwezige teammaten in Down Under. Ik vind het ook van professionaliteit getuigen wanneer Dennis zich hier zelf professioneel in opstelt. En een Dennis in vorm zoals nu zou ik ook blind meenemen naar de Giro. Hij gaat vast full gas voor Primoz. Die kunnen het vast goed met elkaar vinden denk ik.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Dennis zal ongetwijfeld een eigenzinnige vent zijn. Maar als hij zich niet aan afspraken houdt, dan is het niet aan de andere renners om veto's te stellen maar moet de ploegleiding ingrijpen. Tenzij het om Jonas of Primoz zou gaan, die hebben natuurlijk wel een zeg in wie ze meekrijgen als ondersteuning.

Michieltje

ja idd, de kopmannen mogen hardop uitspreken. De knechten moeten eigenlijk alleen de benen laten spreken. Maar toch, hij roept blijkbaar weerstand op in een team van een man of 30. Is eigenlijk ook niet zo gek als ik naar mn collegas kijk.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dennis niet de benen, al had hij ook een ongelukkige fietswissel. Vader daarna echter uitstekend. Raapt nog een hoop mannen op en kan zomaar top 10 in ak gaan halen.

kelderfan

'@Fanny
Eens dat die Tour of the Alps een uitstekende voorbereidende koers is voor de Giro.
Maar ik lees, dat er nog 2 WT-ploegen worden toegevoegd op een later moment.
Dus 't kan theoretisch nog altijd gebeuren, dat die race wordt toegevoegd.

Yeez

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/pechvogel-dennis-kukelt-uit-klassement-in-tour-down-under-ik-kruip-wel-naar-boven?fbclid=IwAR3Ij4ZGoEVhOvqf1Z3Bt7KoDMUHrQLVXqCzjmvQzu2ikN9l3b4H18xp86I

Zonde dat dit hem een goede uitslag kost. Veel energie verspilt

I Langof

'@Awestie

Gek verhaal ook in de WF podcast hoor. Je verwacht met de persoon Dennis wel wat wrevel soms, maar dit klinkt wel pittig.

Wie profiteert van de geruchten? Is er iemand die zijn directe concurrent nu bij JumboVisma is? Of iemand buiten de ploeg?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat slaat natuurlijk nergens op... voor de buitenwereld zijn het geruchten, binnen de ploeg is het wel het geval of niet het geval. Dus er zal geen renner kunnen profiteren door dit gerucht naar buiten te brengen.

IK

'@I Langof
Mijn eerste gedachte na het beluisteren van deze podcast mbt Rohan Dennis was volgende: Wie zou het willen, dat zo iets openlijk gezegd word en waarom?
Ik hoop dat Dennis met de pedalen een goede aantwoord daarop geeft (met goede resultaten) en ik wens hem een ​​succesvol seizoen.

I Langof

Binnen een ploeg is er niet altijd „milk and honney“, er zijn particuliere interesse en er zijn sterke persoonlijkheden, Rohan Dennis is zeker een Sturkopf". Ze funktionieren vaak niet goed samen. Wij hebben het al erder gezien, ook in de doku, bijvoorbeeld de ruzies tussen Tony en Tom.
Ik vind wat in de podcast over Rohan was gezegd niet prettig. Natuurlijk zijn er discussies wie met wie wil koersen en „hun chemistry“ moet kloppen. Weten jullie nog wat gebeurde in Paracombe en Willung tijdens 3 jaar geleden? 

1 2 ... 13 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.