'@tdola Vader en Hofstede waren sowieso goed in orde. Vader reed bij de beste 10/15 die klim op en zat net achter het gat naar de kopgroep van 5 en ook Hofstede reed bij de beste 30 omhoog. Ook zaten deze 2 eerder met Dennis mee in de voorste waaier van 30/40 man. Mooi dat beiden na zware blessures weer laten zien in orde te zijn!
Gesink deelt inmiddels een foto op zijn verhaal, lopend met ondersteuning van krukken. Lijkt me dat het dan een gunstig breuk(je) is.
T wielerflits verhaal zal vast een kern van waarheid in zitten maar dat Dennis geen koersdagen krijgt lijkt me toch sterk. Kan nog mooie dingen doen voor de ploeg zoals vannacht getoond en is in wedstrijden vorig jaar zeker niet te beroerd geweest kopwerk voor anderen te verrichten.
Dat hij niet de protocollen van de ploeg zou opvolgen is dan maar zo, kennelijk kan Dennis zich op zijn manier nog prima klaarstomen voor wedstrijden. Je moet niet te strikt worden.
Toch is éen van de pijlers van Team Jumbo Visma de groep, het sámen doen, synergie kweken. En dan lees ik Dennis in een recent interview dat TJV een geweldige ploeg is waar je geen excuses hebt om niet te presteren. En dat hij blij is in zo'n ploeg te mogen rijden. Als er dan tegelijkertijd uit de groep blijkbaar verhalen komen dat hij wegbeemstert uit trainingsstages en ploeggenoten hem niet pruimen zo erg dat ze niet met hem een grote ronde willen rijden, dan krab ik me ff op mn steeds meer kalende achterhoofd over deze discrepantie. It takes two to tango, Rohan.
Volgens mij kampte hij vorig jaar met zijn gezondheid, waarbij ze de oorzaak niet konden achterhalen, Vervolgens vonden ze het een te groot risico om hem dan deel uit te laten maken van de tourploeg.
Zo van: "Je weet niet wanneer hij er weer last van krijgt. Als hij op dag 3 van de tour weer last krijgt, mis je gelijk een renner."
Ik stel me dan weer vragen bij de professionaliteit van renners die niet met iemand naar een grote ronde willen omdat ze hem niet pruimen. Die kerel leek vorig jaar uitstekend zijn job te doen in dienst van de ploeg en de Tour is toch geen ponykamp. Ik vind het ook verrassend dat de JV leiding daaraan zou toegeven en een veelzijdig renner als Dennis die op meerdere terreinen van goudwaarde kan zijn enkel om die reden thuis zou laten.
Ok, fair enough mannen. Ondanks dat ik Ponypark Slagharen altijd top vond als ik daar weer es met mn judomaten op kamp naartoe ging...Ik kan me die jonge Nederlandse renner van het Development Team herinneren van ik meen 2 seizoenen geleden. Groot talent, kwam er niet helemaal uit door een vervelende lies(?) blessure en dat hij kort samengevat wat meer vrijheden in zn trainingen wenste. Ik ben zn naam echt even kwijt, maar toen dacht ik wel. Doe nou niet, geef die jongen nog een kans, en geef hem wat meer vrijheden (op zo'n jonge leeftijd moet je afentoe een beetje kunnen schipperen denk ik). Geen nieuw contract. Reed het seizoen erop een puik jaar. Degene die zn naam weet wint een zak knikkers en een kikker. Maar die lijn doortrekkend zie je dat nu ook bij Dennis misschien terug.
Iemand niet pruimen vs professionaliteit ben ik met je eens Maillot. Alleen het niet volledig aanwezig willen zijn bij tariningskampen, en nu in Down Under ook laat aangesloten bij zn al aanwezige teammaten in Down Under. Ik vind het ook van professionaliteit getuigen wanneer Dennis zich hier zelf professioneel in opstelt. En een Dennis in vorm zoals nu zou ik ook blind meenemen naar de Giro. Hij gaat vast full gas voor Primoz. Die kunnen het vast goed met elkaar vinden denk ik.
Dennis zal ongetwijfeld een eigenzinnige vent zijn. Maar als hij zich niet aan afspraken houdt, dan is het niet aan de andere renners om veto's te stellen maar moet de ploegleiding ingrijpen. Tenzij het om Jonas of Primoz zou gaan, die hebben natuurlijk wel een zeg in wie ze meekrijgen als ondersteuning.
Binnen een ploeg is er niet altijd „milk and honney“, er zijn particuliere interesse en er zijn sterke persoonlijkheden, Rohan Dennis is zeker een Sturkopf". Ze funktionieren vaak niet goed samen. Wij hebben het al erder gezien, ook in de doku, bijvoorbeeld de ruzies tussen Tony en Tom.
Ik vind wat in de podcast over Rohan was gezegd niet prettig. Natuurlijk zijn er discussies wie met wie wil koersen en „hun chemistry“ moet kloppen. Weten jullie nog wat gebeurde in Paracombe en Willung tijdens 3 jaar geleden?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.