Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 146 ... 237 238
madeinstars

Overigens, kleine opmerking over het motorincident. Dat is natuurlijk super vervelend, maar Pogacar heeft tot nu toe elke keer vol in de draft van een motor aangevallen deze tour. Nu wreekt zich dat helaas voor hem, maar ergens vind ik het ook een stukje gerechtigheid. Live by the motor, die by the motor.

Landeirovic

Alsog Pogacar ervoor kiest dat de motor voor hem rijdt??

madeinstars

Een paar keer heeft hij echt wel dat moment uitgekozen hoor. Zeker op puy de Dome en Cautarets. Neem ik hem niet kwalijk, maar je ziet dat het ook wel eens mis kan gaan.

Landeirovic

Maar je vergelijking slaagt helemaal nergens op? Vingegaard had toch ook op Puy De Dome of Cauterets kunnen profiteren als hij had aangevallen?

madeinstars

Ja had gekund. Het is geen vergelijking, alleen een observatie.

Mister Nice Guy

Heerlijk om die reacties van sommige Jumbo fans te zien. Laat weer zien dat je ziet wat je wil zien hier echt van toepassing is. Jezelf een beetje moed in praten! (Geldt ook voor het Pogacar kamp uiteraard).

kelderfan

It's a nice day liet Pogiboy weten. Gaap! Sorry
Go, go Wout Van Aert.

Glorious

Waarom jongens....waarom demareert vingegaard niet! Pogi was zwak.. weer vaag van vingegaard hoor... maar eerste aanname van mij, van jullie ook denk ik.

Glorious

Als wout nu voor de bollen gaat kan hij het winnen...

Laatste man

Omdat ze beide op hun limiet zitten na 2 slopende weken. En waarschijnlijk omdat hij Pogacar er ook niet af ging rijden.

kelderfan

Nou ja zwak niet echt, maar Vingegaard komt steeds dichterbij na een versnelling van Pogiboy, maar wat jammer dat Wout zich laat verleiden om te werken in de aanvalsgroep, want Soler en ook de verdiende winnaar Wout Poels lieten zich meedrijven.
Wout had hierdoor geen antwoord op Wout Poels, die 't mooi afmaakte.
UAE heeft wel een overmacht aan manschappen, maar kon hieruit geen vuist maken richting Vingegaard.
N.B.
Shit weer dat JV zo wordt benadeeld door invloed van buitenaf. Want Van Hooydonck en Kuss zijn de dupe en 't team wordt erdoor verzwakt.

goldone123

de tijdrit gaat heel erg belangerijk zijn stel pogi pakt tijd dan is alles op etappe 17, als vingegaard tijd pakt is het ander som.

T80JZ

Vingegaard vandaag waarschijnlijk iets beter dan Pogacar maar niet goed genoeg om hem op deze klim op afstand te nemen. Vandaar dat hij dan niet in de aanval gaat als hij Pogacar pareert. Verstandige beslissing.

Na gisteren en vandaag meer vertrouwen gekregen voor de tijdrit. Lijkt me dat Vingegaard beter het tempo zal kunnen vasthouden dan Pogacar. Maar niet meer dan heel voorzichtig optimistisch want je weet het nooit met Pogacar.

Hopen dat Kelderman en Kuss woensdag weer hun werk kunnen doen. Grote pech voor de ploeg dat juist de twee klimknechten zijn gevallen. Dat kan de ploeg woensdag kwetsbaarder maken.

Nijmos

Die tijdrit is een enkele inspanning van wat zal het zijn.. minuut of 40? Dat ligt - even los van materiaal, aerodynamics etc- pogaçar natuurlijk wel goed

AWestie

Hoe reageert zijn pols op de tijdrit is ook de vraag, ligt vast niet heel comfortabel en ik heb Tadej nog vaak zijn pols zien bewegen om wat verzachting te brengen. Ik ben benieuwd hoe dat drie weken Tour gaat verduren.

Die analyses van mensen hier over de beide heren bergop kan ik weinig mee. Ze zijn simpelweg aan elkaar gewaagd.

madeinstars

Tijdrit is 22km toch? Lijkt me 30 minuten max.

ghostwriter

Pogacar was fantastisch op het NK tijdrijden van Slovenia en die was niet veel korter (15.7 kilometer). Voor zo'n relatief korte inspanning zal dat denk ik geen rol spelen.

Laatst gewijzigd
skylimit

'@Kelderfan Ook als WVA iets minder gewerkt zou hebben volgens jou dan nog had hij Wout Poels niet kunnen volgen op die laatste 2 klimmen. Denk ook niet dat WVA overdreven veel gewerkt heeft in die grote groep. Denk wel dat Vingegaard hier Pogacar nog een keer had kunnen testen. Vingegaard leek mij wat frisser, maar ja dat kan ook maar spel zijn. Misschien dat Vingegaard alles opspaart voor de tijdrit van dinsdag, al lijkt die ook iets meer op het lijf van Pogacar geschreven te zijn. Als het dinsdag niet gebeurd dan zal de apotheose op de Col de Loze moeten plaatsvinden, al is er nog een kers op de taart met de voorlaatste rit.

En ja...TJV wordt zo benadeeld door invloed van buitenaf :):):) Ook Plugge mr.Safe zat al weer te huilen. Deal with it, misschien is die actie van de motoren op de Joux Plane wel doorslaggevend aan het einde van deze Tour.

Janitjoe

Gelukkig geen breuken
https://www.gva.be/cnt/dmf20230716_97053836

xistnc

Van Aert heeft de juiste momenten uitgekozen om te werken in de groep. Vergeet niet dat hij zijn kilo's al meerdere klimmen heeft moeten meenemen, het was echt niet alleen de slotklim.

ForzAZ67

Twee dagen om te herstellen van de val voor Van Hooijdonk. Hopelijk kan ie woensdag in de zwaarste etappe naar de Col de la Loze denk ik weer zijn werk op de kop van het peloton doen.

AWestie

En we staan weer eerste in het ploegenklassement! #samenwinnen

Yeez

'@awestie ik meen dat pogacar juist veel op de tt fiets heeft getraind toen hij met zijn pols zat. Is juist een lekkere houding, zo steunend in de beugel ipv trekken aan het stuur

Dave87

'@Yeez maar het staand klimmen met een TT fiets is zeker niet comfortabel. Wat dat betreft had een vlakke TT voor Pogacar fijner geweest (minder afwisselen).

madeinstars

Denk dat het weinig zin heeft te speculeren wat al dan niet wel of niet gunstig is voor Pogacar. Die man is niet normaal, dus het kan toch alle kanten op.

Ik vrees in mijn achterhoofd voor een LPBF scenario morgen, maar aan de andere kant heb ik best veel vertrouwen in de tijdrit van Vingegaard. Denk wel dat het iets gunstiger voor Jonas was geweest als de etappes woensdag en dinsdag omgedraaid waren

1 2 ... 146 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.