Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 145 ... 237 238
T80JZ

JV heeft op dit moment Roglic, Kruijswijk of Valter als mogelijk extra klimmers voor de Tourploeg van volgend jaar. Dat lijkt me voldoende en aangezien de ploeg renners zelf wil opleiden zullen we van deze namen moeten uitgaan.
Ik verwacht dat Kelderman volgend jaar, in zijn tweede jaar en gewend aan de trainingsmethode van de ploeg, beter zal presteren. Al vind ik hem dat nu al naar behoren doen.
Laporte is belangrijk in de sprint voor Van Aert. Dan gaat het tussen Van Baarle, Van Hooydonck of Benoot om zijn plek af te staan aan die extra klimmer. Van Baarle en Van Hooydonck zijn van grotere waarde voor de ploeg.

Laatst gewijzigd
Glorious

Zagen jullie v aert die tegen pogacar zei... wat raak je me aan.... hoor er niks over...

VinceKline

'@Glorious: Hoe zei die dat, kwaad of grappend? Waar gebeurde dat precies? Ik heb het niet gezien.

Dan even over de klimknecht. Volgend jaar komt Jorgenson er toch bij? Die zie ik dan wel klaargestoomd worden voor zo'n rol.

Nijmos

Niemand die iets kan zeggen over verhoudingen met tijdrijden? Ik heb zelf ook geen idee namelijk

madeinstars

Ik denk dat de verhouding in de tijdrit grotendeels de verhouding bergop gaat volgen. Als Vingegaard dit weekend beter blijkt bergop, heeft ie ook een streepje voor in de tijdrit. Of vice versa.

Glorious

Vanuit de lucht was duidelijk onenigheid maar ik lijk de enige die dit zo interpreteert waarschijnlijk.

Trouwens de aankondiging dat Pogacar de tijdrit extreem heeft verkend roept mij herinneringen op... Hij zal de motor hebben en iedereen wegblazen ben ik bang. Ik vertrouw die ploeg voor geen meter.

Laatst gewijzigd
AWestie

Extreem? Ik lees alleen uit tweede hand van Peiper dat die ‘nauw’ is verkend. Je maakt jezelf banger dan nodig is denk ik. Jumbo heeft evengoed geloof ik sowieso al twee keer verkend, zij het niet vaker als je bedenkt dat Vingegaard vaak op een uurtje rijden in Annecy verblijft.

Waar was dat blijkbare euvel met Pogacar en Van Aert dan?

xistnc

Dat was toch gewoon een gemoedelijk onderonsje tussen Van Aert en Pogi? Heel vreemd om daar onenigheid in te zien.

Wout: "Heb je de benen niet, sta je op lossen?"
Pogi: "Ik zit achter Yates teveel in de wind, mag ik derriere die van jou?"

Eerder zoiets, denk ik.

kelderfan

Eens @veld want de nu gehaalde Jorgenson is een topper in opkomst, die moet je vrijheid geven en past niet in 't treintje bergop. Ook Tulett moet net als Staune de tijd krijgen om stappen te maken.
Wat dat betreft heeft UAE als voorbeeld goed gescout om Adam Yates te halen. Dat betaalt zich prima uit.
Want zonder Yates had JV de aanval over kunnen nemen met Kuss.
Kuss is een uitzonderlijk goede klimknecht, die toch even de Giro met de TdF combineert en ook nog eens Vuelta mag doen. Als dat gebeurt mag Kuss een standbeeld hebben.

tdola

Ook nog vuelta voor kuss? Gezien zijn rijden nu is het niet eens onmogelijk, straks weer 3-4 weken rust en dan 2 wkn opbouwen naar vuelta. Acht het nu meer waarschijnlijk dan maand geleden, maar zeker is het nog allerminst volgens mij.
Over 1,5 wk weer lekker speculeren over vuelta selectie, altijd leuk, lol.

(Doe maar roglic, valter, kelderman, kuss, gesink, affini, tratnik en bouwman/dennis/leemreize/foss reserve v emden/oomen/van dijke).

kelderfan

Dat speculeren kan nog even wachten, maar ja de Vuelta krijgt al vorm.
Als 't Roglic lukt, dan krijgt hij ook een standbeeld naast Kuss. Want die twee hebben er wel voor gezorgd, dat JV de grote stap voorwaarts heeft kunnen maken. Ik zie Merijn Zeeman weer zitten langs de weg met laptop op schoot tijdens de tijdrit. Hopelijk speculatief met de handjes in de lucht en JV bij de Avondetappe met Merijn Zeeman en daarbij Clement en Dumoulin als analisten van dienst. Dat wordt dan smullen.🙌

AWestie

Het moest en zal Kelderman zijn hè bij de val, hopelijk zonder erg

Cen Morawec

Wat pech voor Wilco. Zijn rug ziet niet goed uit.

AWestie

Hij had gister blijkbaar ook last van zijn rug volgens Zeeman bij de NOS. Volgens ploegberichten op Twitter val zonder grote erg voor Wilco en Nathan.

goldone123

nou pogi is te goed,col da loze is de enige kans.

kelderfan

Shit jammer dat Kelderman te veel last had van zijn malheur.
Maar wauw die Vingegaard heeft 't toch prima gedaan. Helaas zonder zege tot nu toe.
De ploeg heeft echt wel hoog cijfer verdiend, want op mijn favo na hebben de andere mannen het geweldig gedaan.
Wout steekt er natuurlijk bovenuit. Wat die vandaag weer laat zien is toch boven elke verwachting.
Morgen nog zo'n dag en dan wordt Pogiboy eindelijk gesloopt.

AWestie

Kelderman was zelfs ook stevig bezig, maar geraakte eerder in de pikorde dan Wout.

Het wordt de tijdrit en Col de la Loze, zo belachelijk spannend.

Glorious

Genoten van het collectief en wout is echt een held. Vingegaard eerder gaan lijkt wel het advies nu... maar das makkelijk praten.
Vandaag kwam er weer een uae renner naar wout toe met de gebaartjes die wout gister maakte. Zo gaat dat nu. Genoten van de alpen en de koers!

skylimit

'@Kelderfan Om "Pogiboy" te slopen zal Vingegaard toch dat extra's van de Marie Blanque dienen te hebben, maar dat lijkt er niet meer in te zitten. Als ze geen zwakke momenten hebben, blijft het een secondenspel en staat Vingegaard nog wel op voorsprong, maar met de explosievere Pogacar zijn 10 seconden peanuts. Parijs is nog ver en de ploegen zijn aan elkaar gewaagd.

kelderfan

Ja @skylimit
Pogacar is echt wel heel sterk, maar vandaag kwam er toch wel een barst in zijn harnas. Je laat je grootste tegenstander niet zomaar terugkomen.
Maar wat 't wel laat zien, dat met Adam Yates erbij het een zwaar gevecht gaat worden. Het is niet voor niets dat @veld er mee aankomt dat een klimgeit geen overbodige luxe zou zijn.

madeinstars

Wat een tour zeg. Wat een tour!

En wat een ploeg. Mooiste moment voor mij die turbo beurt van Van Aert. Geweldig.

xistnc

De vermoeidheid stapelt zich zichtbaar op bij Pogacar, zelfs zijn voordeel aan explosiviteit ten opzichte van Jonas wordt minder. Hij moet zijn ploegmaats vragen om het tempo te drukken, want echt versnellen van kop of uit overdrive lukt hem niet meer.

skylimit

'@Xistnc En Vingegaard is niet vermoeid ? Pogacar had nog aardig wat overdrive t.o.v. Vingegaard.

ChefSpijker

Adam ging inderdaad een stuk trager dan Kuss.

xistnc

Vingegaard lijkt mij inderdaad beter te doseren dan Pogacar. Of dat zo is zal wellicht pas in de tijdrit blijken, anders op de Loze.

1 2 ... 145 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.