Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 144 ... 237 238
madeinstars

Benoot lijkt toch mooi op tijd in vorm te komen.

kelderfan

'@xistnc
Benoot is gewoon de volger van dienst toch.
Een dag was ie wat minder maar een fijne renner om erbij te hebben.
Die Jorgenson lijkt mij goed gescout. Die maakt op mij een hele goede indruk.
Matteo Jorgenson lijkt mij ook een goeie volger. Volgend jaar die samen opstellen om het volgwerk te volmaken.🤔

xistnc

Voor eigen uitslag en zichtbaarheid lukt het altijd wel, zeker op een parkoers dat op zijn lijf geschreven is. Uiteindelijk gaat het om de bijdrage aan het hogere doel.

Zoals Zeeman duidelijk stelde: we wilden perse een kopgroep, zodat alle boni's weg zouden zijn voor Pogi. Net als Wilco en Wout was Tiesj daarin vandaag een pion. Tiesj hoeft dus ook niet ontgoocheld of zelfs teleurgesteld te zijn, hij hoefde de ontsnapping veel minder te dragen dan degenen waarmee hij op pad was. Door vooral te volgen had hij in de finale nog wat over om te showboaten, terwijl de vogel al gevlogen was.

kelderfan

Ik heb vandaag een prima JV gezien met Van Aert, Kelderman en Benoot in de aanval om 't gevaar Pogacar in te dammen.
Ook Laporte heeft veel werk opgeknapt omdat Van Baarle en Van Hooydonck achter een valpartij hebben gezeten.
Na terugkomst van Kuss en Van Baarle is de orde hersteld. Alleen Van Hooydonck mis ik nog.

kelderfan

'@xistnc
Als je goed hebt gekeken waren het Pinot en Mathieu Burgaudeau de mannen, die Benoot duidelijk hebben overtroffen als volger van dienst en dan vergeet waarschijnlijk Guillaume Martinus.😎 Die heeft jouw mededeling goed in oren geknoopt.
Volgens mij waren het Benoot en Jorgenson, die het hebben geprobeerd om de vluchter te achterhalen.

ti-raleigh

Als je anderen de les wilt lezen over taalgebruik, dien je het zelf per se goed te doen.

ForzAZ67

Goed voor de moraal van Ties Benoot zo'n dag vooruit. Beter dan gelost worden uit het peloton omdat de benen niet goed zijn. Nu maar hopen dat ie de komende ritten ook goed in staat is om zijn werk vooraan te doen. Zal nodig zijn. Een sierlijke renner vind ik hem niet. Eerder zit ie te harken op zijn fiets. Lijkt ook vrij zwaar te trappen.

VinceKline

Mooie rit, helaas waren Burgaudeau en Pinot onwelwillend om het gat te dichten. Benoot en Jorgenson gaan komend jaar veel goed werk verzetten voor TJV :-)

skylimit

'@kelderfan jij verwoordt het zo prachtig :):) Jumbo heeft 3 mannen nodig om "het gevaar" Pogacar in te dammen. Pogacar heeft lachend op zijn fiets de benen kunnen sparen, terwijl die 3 Jumbo mannen zich het apezuur hebben getrapt.
Dat Benoot vervolgens niet in staat is de etappe te winnen, ligt voornamelijk aan Benoot zelf, als hij zulke goede benen had, had hij met Izagirre mee dienen te springen, maar ja waarschijnlijk gokte hij erop dat iemand anders het zou gaan doen.

Voor de etappe van vandaag naar de Grand Colombier lees ik dat Jumbo niet van zins is de controle te nemen, m.a.w. ze schijten "zeven-kleuren" stront dat ze Pogacar als ploeg zijnde niet de baas kunnen. Ik ben benieuwd na de afloop van dit weekend en/of dat Vingegaard nog wat extra's in petto heeft.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Wie is eigenlijk op voorhand de betere tijdrijder van de twee?

Yeez

'@skylimit ze schijten geen zeven kleuren stront. Ze weten dat pogi zo’n korte vlak rit met een berg op het eind als beste ligt. Die zal daarom altijd wat boni’s extra op de streep pakken en daarom wil jv niet controleren voor de rit. Lijkt me logisch

Laatste man

Pogacar is de beste renner ter wereld, waarom moet Jumbo rijden om zijn sterkte te benutten? Laat UAE het maar controleren als ze het willen. Dat is niet laf, maar logisch nadenken. Voorlopig neemt Jumbo veel initiatief (hoezo laf rijden) en zorgen ze dat Pogacar het minste zijn sterke punten kan gebruiken en Vingegaard zijn sterkste.

Mochten ze na 3 weken tweede worden, dan is Pogacar gewoon de sterkte en heb je er alles aan gedaan.

Yeez

Ik heb jv nog niet op een fout kunnen betrappen. En de roeptoeters die beginnen over de tourmalet rit: achteraf gelul. Als je grootste concurrent een minuut aan zijn broek krijgt de dag ervoor is het logisch hem ko te slaan de dag erna

madeinstars

Helemaal eens met Yeez.

Sowieso vind ik het wel grappig om te zien: als Pogacar er ongenadig inkleunt en meespringt met ontsnappingen en sprint voor boni's en weet ik wat niet allemaal, dan is het zo'n leuke aantrekkelijke en onvoorspelbare renner. Als Jumbo hetzelfde doet als ploeg, dan zijn ze tactische onbenullen en verspillen ze te veel energie.

Die tendens stoort me nogal. Sinds het echec van 2020 (toen de kritiek uiteindelijk nota bene was, dat ze de te passief hadden gekoerst) heeft Jumbo in de tour praktisch nog geen fout gemaakt en hebben ze onder andere door hun tactiek Pogacar (waarvan vele dachten dat ie onverslaanbaar was) een aantal keer weten te kraken en vorig jaar zelfs weten te verslaan. Daarnaast hebben ze ook nog eens talloze ritten gewonnen en de bollentrui en de groene trui veroverd. Om dan nu te doen alsof zowel de renners als de ploegleiders er bij Jumbo helemaal niets van snappen, zogenaamd in paniek zijn, of zomaar wat doen, vind ik echt te lachwekkend voor worden.

Jumbo maakt er een harde Tour van. In hun ogen is dat de manier om Pogacar te verslaan en ik ben het daar mee eens (en bovendien was dat ook de consensus vooraf onder de meesten die nu ineens zo kritisch zijn). Mocht Pogacar alsnog beter blijken, dan is het niet waarschijnlijk dat een andere koerstactiek had geholpen. Dan is Pogacar dit jaar gewoon te goed om te verslaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Helemaal eens @madeinstars.
Natuurlijk worden er foutjes gemaakt, maar je kunt niet alles naar je hand zetten en dat maakt wielrennen juist zo leuk.

kelderfan

'@skylimit
Je had 't over JV, dat die drie man Van Aert, Laporte en Kelderman aan 't oproken waren en zie eens vandaag. Nu is UAE de klos om 't gat klein te houden en ja ook met drie man Vegard Stake Laengen, Mikkel Bjerg en Matteo Trentin.
Dus is dat onverstandig? Nee toch, want daarom zijn de knechten! zo belangrijk.🤔
Kelderman bekijkt 't positief, want die wil de komende twee dagen belangrijk zijn voor kopman Jonas Vingegaard.

madeinstars

Death by a thousand cuts wordt het zo. Als Vingegaard niet nog een keer echt weg rijdt bij Pogacar, zie ik het somber in. Vorig jaar verloor Vingegaard nooit het wiel van Pogacar in de sprints, dus ik heb er best een hard hoofd in.

kelderfan

Ik houd mij maar vast aan de uitleg van Stef Clement, maar vandaag bleek 't Team UAE toch wel sterker dan JV,
Ik wacht 't oordeel van de ploeg maar af, want Kelderman en Benoot bleken vandaag niet in goede doen. Gelukkig dan maar dat Dylan van Baarle die rol lang kon invullen. Sepp Kuss is toch wel de enige die Jonas lang kan bijbaan in de finale.

madeinstars

Kelderman, en vooral Van Aert en Benoot hadden vandaag vrij. Gaf Jonas zelf ook aan.

kelderfan

Van Baarle wist dat niet, want die heeft Kelderman nog gevraagd hoe 't met hem was gesteld.
Toen besloot Dylan van Baarle om zijn karretje zolang mogelijk aan te hangen en dat lukte wonderwel.
Ik hoop dat Wout morgen goede benen heeft en mee kan liften met een aanvallend groepje.

VinceKline

Uiteindelijk zat Seppie gewoon tot aan het eind bij Jonas en was hij dus nooit alleen. Misschien had Sepp, Yates moeten laten rijden zodat hij die boni's misschien wel had gepakt. Maar dat is achteraf praten. Sepp Kuss pakt Yates als het nodig is. Dus hij had ook tempo kunnen blijven rijden als Pogacar er vandoor zou zijn gegaan. M.i. heeft TJV vandaag gewoon prima gereden. Hopelijk kunnen onze mannen het afmaken in de bergen en dan de Tour van volgend jaar maar weer echte bergen in het programma opnemend. Bergen die ruim over de 2000m gaan. Dit jaar zijn er wat, 2?!

AWestie

Ja ik begreep ook niet helemaal waarom Yates werd opgehaald. Die had echt geen grote voorsprong meer kunnen pakken als je ook zijn aanval zag. Beter kunnen laten zwemmen.

Echt een prachtige Tour tot nu toe: Pogacar probeert alle kruimels te pakken en Vingegaard wacht rustig af. Spanning, actie en -vandaag dan wat minder- sensatie. Het is niet te zeggen wie gaat winnen tot de bergen voorbij zijn geloof ik.

Als Pogacar niet nog een keer een beetje breekt wint ie, maar dat kunnen we niet voorspellen.

T80JZ

Als Yates niet door Kuss was opgehaald zou Pocagar naar hem toe zijn gesprongen. Pogacar was sowieso voor de bonificatieseconden gegaan.

AWestie

Ook weer waar T80JZ

veld

Het wordt allengs m.i. steeds duideljiker dat naast Kuss nog een topklimknecht nodig is e.p.v. Benoot of Laporte.Dat moet dan voor 2024 de 29e of 30e man worden.

1 2 ... 144 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.