Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 143 ... 237 238
Cornelius

Fem van Empel is gewoon heel teleurgesteld dat ze nu al een streep moet zetten door haar Olympische MTB droom.

YogiBear

Eddy Planckaert in Vive la Velo mag weer vrolijk zijn onzin over Van Aert en Jumbo Visma spuien. Gelukkig krijgt hij wat tegengas van Dumoulin.

AWestie

Eddy was weer ouderwets vervelend. Ik kan hem nog best goed hebben bij de klassiekers, maar grote rondes zijn hem echt ontgroeid qua tactieken en dynamiek.

peerduell

Ach,veel Belgen hebben nog steeds een lichte of behoorlijke vorm van rancune jegens Wout van Aert.Ze kunnen er nog steeds moeilijk overheen komen dat hij koos voor een Nederlandse ploeg.Of eigenlijk niet koos voor een Belgische.JV en WvA worden ultra kritisch benadert tot vaak het lachwekkende toe.Ook het duo R.S/JdC kan er wat van.Gelukkig trekken Wout en JV zich daar geen moer van aan onder het motto "laat maar lullen".En terecht.

kelderfan

De Czech Tour komt eraan en volgens PCS met Van Belle, de gebroeders Van Dijke, Graat, Hagenes, Staune-Mittet en Vader. Na een paar maanden mag hij ook aan de bak met de toch wel verrassende Tijmen Graat, die er toch snel aan gaat komen. Dus Nederlands talent wordt toch wel gescout.
Gisterenavond bij de avondetappe waren de gebroeders Zeeman en Stef Clement, die toch goed bezig was met zijn vragen. Als ik 't mag zeggen, dan is Stef Clement een hele goede analist om erbij te halen in de staf dan.

Poeksel

'@kelderfan Alleen Nederlanders en Noren dus. De sponsoren kunnen tevreden zijn ;)

kelderfan

'@Poeksel
Alleen de huidige sponsoren voor de duidelijkheid, want er is kennelijk nog geen zicht op de toekomstige sponsoren.🤔
Al zou je denken, dat met zo veel nieuwe Engelse renners erbij, dat er iets uit die hoek moet komen.

KissMyAce2.0

Sky sports

Yeez

Benoot zei dat hij ziek aan het worden was voor de rustdag. Heeft niks gedaan op de rustdag en had gisteren een goede dag. Is blij dat hij erdoor is. Misschien vandaar zijn mindere niveau

Rawolf

Wat een onzin hier allemaal over benoot. Benoot is vaak nog lang over in het peloton. Is nog niet vaak nodig geweest maar lijkt mij ook de man die Vingegaard evt een fiets moet geven.

Daar überhaupt zitten is al goed. Benoot kan beter, hij is niet in absolute topvorm. Maar hoe realistisch is het alle 8 in absolute topvorm te hebben. Je komt altijd dingen tegen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Bij DSM is het inderdaad een prestatie om zo lang mogelijk in het peloton te blijven. Bij Jumbo is dat niet voldoende, je hebt de taak uit te voeren die bij je rol en je mogelijkheden hoort. Benoot komt daar niet aan toe en die is heus niet al sinds het Baskenland ziek, ziekig of ziekelig. Daarentegen heeft Benoot kennelijk wel regelmatig de behoefte om te doen alsof. Daar scoort hij geen punten mee, de ploeg heeft er niets aan.

kelderfan

Eens @Rawolf.
De ritten van Benoot komen nog. Als ondersteunende renner scoor zeker weinig punten.
Niermann laat weten dat Van Aert nog is. Die gaat voor de nodige punten zorgen.

AWestie

In het Baskenland fietste hij wel meer van voren

Glorious

Komt niet aan sprinten toe.... manmanman

kelderfan

'@Glorius
Geen paniek joh, die Wout is bezig met recht blijven en niet vallen. Er komen nog zware dagen aan.
Belangrijk vandaag is het goede rijden van de ploeg met vooral dan mijn favo Kelderman, die veel werk op zich heeft genomen. Ook Benoot @xistnc lijkt weer ok.

Mister Nice Guy

'@nijmos, iets verlate reactie, maar my bad ;)

Nijmos

(Y)

Was Zeeman en Zeeman nog de moeite waard om terug te kijken? Of platgetreden paden en welbekende stokpaardjes?

ForzAZ67

Hier en daar hoor en lees ik dat Kuss maar eens een keer in de aanval moet gaan om Pogacar onder druk te zetten. UAE heeft dit gevaar allang gezien en iedere keer dat Kuss naar voren schuift zit Yates al in zijn wiel. Die staat nog korter in het klassement dan Kuss dus dat is geen optie, tenzij Kuss hem los weet te schudden. Misschien lukt dat wel een keer maar dan moet Kuss ook nog eens zijn klimprestatie tot de streep doorzetten. Dat zie ik hem tot nu toe nog niet echt doen.

AWestie

Ik vond het wel gezellig, de Avondetappe is nooit echt een haven van lekkere nieuwtjes en hoognodige informatie toch?

xistnc

Als Kuss gratis kan meeschuiven, moet hij dat niet laten. Verder zou hij in de finale kunnen aanvallen, want in het algemeen lost Yates eerder dan hij.

xistnc

Ik snap de tactiek niet helemaal, maar het is spectaculair om naar te kijken. Hup Tiesj! Het lijkt erop dat hij wat ruimte krijgt, als drie plus drie zes wordt. Maar de vaart gaat er nog niet uit.

Vollering zou nu gaan pissen wellicht, maar het lijkt me geen goed idee als Jonas dat voorbeeld volgt :)

AWestie

Als het onrustig is kan je beter zelf aanvallen dan proberen de boel te controleren? Ze waren ook geducht voor vuurwerk van UAE toch?

xistnc

Zeker, die snap ik wel. Maar dat ze geen moeite hebben gedaan om in het begin Sepp terug vooraan te krijgen, verbaast me. On the other hand, die lijkt nu alsnog langzaamaan in te lopen, zonder daar moeite voor te hoeven doen. De Yates-jes hebben daar wel een fikse inspanning voor moeten leveren. Maar zover is het nog niet en het is omdat het zo loopt.

Door het overtal van UAE had ik gehoopt dat ze wat gingen proberen, maar ze lijken er niet toe in staat. Soler waaide ook gewoon terug.

Nu is er wel een interessante situatie voor TJV: vooraan hoeft Tiesj alleen maar mee te peddelen, in het eerste peloton hoeven ze niet per se en in de grote groep erachter zijn er ook andere ploegen met grotere belangen.

Poeksel

Neem aan dat Benoot vandaag voor de etappe wil gaan.

xistnc

Benoot mag gewoon volgen, volgen en nog eens volgen. Dat kan hij uitstekend. Als hij dan in de situatie komt om voor de etappe te gaan, super. Hij is onder zijns gelijken.

Daarachter is Ineos toch maar werk gaan maken ivm de bonus voor Pinot en het ploegenklassement van Jumbo.

1 2 ... 143 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.