Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 150 ... 237 238
madeinstars

Mooi dat dat nu ook zonder enige bijgedachten kan, nu de voorsprong zo groot is. Stiekem hoop ik vandaag of morgen op Laporte in de ontsnapping.

AWestie

En plots wint Laporte een etappe 😅

AWestie

Nu Kuss langzaamaan achteruit lijkt te rijden is die Vuelta selectie denk ik ook wel van de baan na de Tour. Bedenk ook dat voor de Tour al lang een slag om de arm werd gehouden.

Glorious

Laporte lijkt mij een man die nu zoiets heeft van Vingegaard naar het 3 km punt lozen en zelf niet meesprinten, al hoop ik het wel.

Dave87

Jorgenson zou voor 3 jaar hebben getekend en Tulett voor 2 jaar.

Bron: Twitter Daniel Benson

Erg benieuwd hoe/of de laatste 2 vrije plekjes nog worden ingevuld.

Laatst gewijzigd
Jopie

Als ze echt de risico's willen vermijden vandaag kunnen ze Vingegaard de laatste 20 kilomter beter lekker achter in het peleton zetten. Kans op valpartijen veel kleiner en een (half) minuutje verliezen omdat ze achter een valpartij zitten kunnen ze zich nog best permitteren. Kan Laporte voorin lekker meebikkelen voor de sprint.

xistnc

Wie bedenkt überhaupt dat Kuss ook nog de Vuelta zou moeten doen? Dat is echt een no-brainer. Daarvoor maakt het toch niet uit of hij vooruit of achteruit rijdt.

madeinstars

Achteruit rijden vind ik nogal relatief. Ik denk nog steeds dat Kuss in principe de Vuelta rijdt tenzij het echt niet gaat. Hij heeft bovendien zelf al meermaals aangegeven dat ook te willen.

Je moet ook kijken wat het alternatief is. Misschien is een matige Kuss in de derde week, als hij in de eerste twee weken wel goed is, nog altijd van meer waarde dan welke andere knecht ze dan ook kunnen opstellen. De alternatieven zijn dan Kelderman (simpelweg niet van dat niveau) en Kruijswijk (is waarschijnlijk niet op tijd hersteld). Valter en Tratnik zijn echt meer types voor eerder in de trein.

Laatst gewijzigd
Jopie

Kuss is natuurlijk bij uitstek een renner voor de grote rondes. Eigenlijk heeft hij in de overige wedstrijden in het jaar nauwelijks (gechargeerd gezegd) toegevoegde waarde. Alleen daarom al zou je een keer kunnen proberen of hij drie grote rondes in een jaar op zijn normale niveau kan rijden. Zo ja, dan kan je de unieke kwaliteiten van Kuss de komende jaren wellicht vaker in de drie grote rondes in een jaar gebruiken. Zo nee, dan is dat natuurlijk jammer, maar moet hij normaal gesproken nog steeds een bijdrage aan het team kunnen leveren in de Vuelta.

Adrianus en Patrick

Kuss zal in de Vuelta normaal gesproken meer kunnen bijdragen op de cruciale momenten in het hooggebergte. dan grofweg een Gesink, Vader of Leemreize. Voor de vlakke etappes is er meer dan genoeg power aanwezig in de ploeg.

De vraag is alleen of hij niet door de ondergrens zakt in de overige etappes en of hij bereid is om weer 3 weken alles te geven.

kelderfan

Jammer maar begrijpelijk dat Wout naar huis mag gaan,
Leuk dat Benson weet te melden, dat Jorgenson voor 3 jaar heeft getekend en Tulett maar voor 2 jaar.
Dat Sepp Kuss ook nog de Vueltta erbij moet doen, lijkt mij wel erg veel gevraagd van die topper.
Valter lijkt mij de man, die met Kelderman die rol moeten gaan invullen.
Ik denk dat Foss ook wel een grote bijdrage kan leveren en dan komt Koen Bouwman er ook nog bij.
Die heeft laten zien, dat hij ook in goede doen is.
Derhalve krijgt Roglic best wel een aardig ploegje mee om de klus te k;laren.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/de-weergaloze-tour-de-france-van-wout-van-aert-lafay-trauma-stoomwalzen-net-niet-en-uae-demoralisatie.
Bovenstaande het verhaal van kanjer Wout Van Aert, die er mede voor heeft gezorgd, dat 't UAE-team met Pogacar aan 't roer een toontje lager moesten gaan zingen, ondanks toch het goede werk van de ploeg.
Dit JV-team heeft voor mij al 10 verdiend, al ben ik een paar dagen te vroeg.
Ik heb geen zwakke plekken kunnen ontdekken @xistnc

T80JZ

Bij het punt van Kuss in de Vuelta moet vooral centraal staan wat het betekent voor volgend jaar en niet welke bijdrage hij deze Vuelta kan leveren. Hoe gaat zijn lichaam drie grote rondes verwerken en wat het betekent voor zijn voorbereiding voor volgend seizoen. En of de Vuelta zo belangrijk is dat op dat punt risico's moeten worden genomen. Ook voor mij zou het een no-brainer zijn. Niet doen. Herstellen van de Giro en de Tour en richten op volgend jaar. En als dat Roglic de zege in de Vuelta kost is het jammer, maar de Giro en de Tour zijn al binnen.

Kuss eventueel in drie grote rondes stelt wel het punt van het aantal echte klimmers in de ploeg aan de orde. Voorlopig zijn alleen Vingegaard, Roglic, Kuss, Kruijswijk en Kelderman van topniveau, de een meer dan de ander. Valter kan er hopelijk op korte termijn naar groeien. Anderen hebben langer de tijd nodig, maar dan houd het aantal klimmers nog niet over. Het is passen en meten. Beter in een goede klimmer investeren dan een renner als Jorgenson. Dat is een groot talent, maar geen klimmer, meer een allrounder als Van Baarle in dat opzicht en een soort van renner waar er al voldoende van zijn.

AWestie

Ik geloof eerlijk gezegd wel in Valter, zeker in de Spaanse bergen.

skylimit

Benoot kan toch ook nog naar de Vuelta ? Vormt een goed duo met Valter :):):) en heeft volgens xistnc deze Tour nog niet veel werk gedaan, dus energie genoeg over om in de Vuelta te kunnen volgen.

xistnc

Benoot en Valter samen in de Vuelta, dan neem ik popcorn mee naar Spanje :D

Nee, Benoot moet zeker een maand bijkomen van drie weken op zijn tenen lopen voor een kilometertje hier en een kilometertje daar.

madeinstars

Ik denk niet dat een deelname aan de Vuelta een heel seizoen zal hypothekeren. Zeker aangezien het maar ernstig de vraag is of Kuss volgend jaar uberhaupt de Giro gaat rijden. Zoals anderen aangaven: in andere koersen dan grote rondes heeft Kuss toch nauwelijks iets te zoeken, dus ik zie echt niet in hoe een deelname aan de Vuelta ooit voor 2024 een probleem kan worden.

Het enige risico is dat hij tegen week 3 niet meer bij de beste 10 klimmers van het peloton is. (en dan nog zal ie waarschijnlijk wel bij de beste 20 zijn).

Edit: Uiteindelijk vertrouw ik de ploeg de keuze toe welke kant op ze ook besluiten. Deze tour bewijst nog maar eens dat Jumbo precies weet wat ze doen, ondanks dat vele posters hier en jounalisten/kenners er toch constant twijfels bij plaatsen.

Laatst gewijzigd
Cycling

Is het niet mogelijk dat Vingegaard naar de Vuelta gaat? Tot het Italiaanse najaar zijn er weinig andere wedstrijden/rondes welke geschikt zijn voor Vingegaard. Knechten voor Roglic en een etappe winnen moet best mogelijk zijn. In de ploegentijdrit slaat Vingegaard ook vast geen slecht figuur. Hij kan in de bergetappes dan de rol van Kuss innemen.

tdola

Vingegaard in de kuss rol in vuelta xie ik niet gebeuren.
Kuss vuelta? Als hij wil en kan, waarom niet? Na zondag 2-3 weken rust, dan 2-3 weken rustig opbouwen. Hoeft natuurlijk maar in bepaalde etappes echt scherp te zijn.

Echte vervanger voor hem heb je niet, daarom zou ik vanwege onzekerheid over kuss als ondersteuning zowel valter als kelderman meenemen, afhankelijk wie beste is lang erbij blijven (naast evt kuss)
Tratnik,bouwman voor deel ervoor. Affini en gesink in voorbereiding.

goldone123

'@cycling ik denk als vingegaard mee doet dat hij gewoon de kopman zou zijn.

madeinstars

Denk niet dat Vingegaard de Vuelta gaat rijden. Ik zou het zelf ook leuker vinden om te zien wat hij zou kunnen in Lombardije als hij zich daar op toelegt. Als je ziet hoe hij verbeterd is in kortere klimmen (zoals in Baskenland) acht ik hem daar vrij kansrijk.

kelderfan

'@cycling
Ik dacht daaraan, maar gelukkig benoem jij 't. Vingegaard naar de Vuelta zou goed nieuws zijn.
Dan kan Sepp tot rust komen. Dat geeft @xistnc ook goed aan; oh, sorry die heeft 't weer over Benoot natuurlijk.
Maar Benoot krijgt al een mooie rol in de klassiekers zoals San Sebastian, Quebec, Montreal en de Italiaanse najaar klassiekers. Dat wordt genieten met @xistnc als co-commentator naast Bogaerts om die rare Joris te vervangen.

xistnc

Als we Jonas een beetje doorhebben inmiddels, dan gaat hij lekker cashen in een paar criteriums en trekt hij zich vervolgens met vrouw en kind terug op het balkon.

AWestie

Echt een gekke paparazzi foto van Ray, totaal onnodig om die überhaupt in het artikel te plaatsen

Zoals al op meerdere plekken voorspeld een mooi hellende aankomst voor Laporte en jammer dat oud-teamgenoot Eenkhoorn niet de overwinning van zijn carrière haalt

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/van-aert-vertelde-keuze-om-te-stoppen-al-eerder-van-eerd-heeft-hem-woensdag-naar-privvliegtuig-gebracht.
Nog even over 't abrupte afscheid van onze kanjer. Go, go Wout Van Aert.
Hopelijk morgen een mooie dag voor motor Christophe Laporte.
Wat dat betreft mag er nog een Fransooske bij.

1 2 ... 150 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.