Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 151 ... 237 238
Glorious

Morgen vd Poel in de aanval en UAE verwacht ik ook. Gezien het ploegenklassement zal Jumbo toch echt mensen mee moeten sturen.

AWestie

Als ze daar een doel van maken wel ja, we zullen het zien welke ploegen daar op jagen.

xistnc

Welke Fransen heb je in gedachte, Kelderfan?

T80JZ

En dan overweegt Kuss ook nog eind augustus aan de start te staan van de Vuelta voor Roglic’ vierde overwinning. ‘Dat is het plan’, zegt hij in een gesprek met enkele journalisten, ‘maar we moeten kijken of ik straks iets over heb voor de Vuelta. Ik hoop dat de ploeg me meeneemt, maar ze weten ook dat ik met mijn kwaliteiten honderd procent moet zijn om mijn ding te kunnen doen.’ Uit de Volkskrant van vandaag.

Kuss wil graag een keer kopman in de Giro zijn, maar dan moeten er niet te veel vlakke tijdritkilometers in het parcours zijn opgenomen. En moet niet bekend worden dat hij de kopman is. Een ploeg in dienst van Kooij en dat hij dan de vrijheid heeft om zijn ding te doen.

Hardop doordenkend komt Kuss tot de conclusie dat hij als kopman in vrijheid zou willen koersen – wel de lusten, niet de lasten. ‘Ik wil niet dat de hele ploeg voor mij rijdt. Ik zou in elke vlakke etappe graag achterover willen leunen en uit de problemen blijven zodat ik in de andere ritten, in de bergen, kan kijken wat mogelijk is.’

De Amerikaan blijkt vrij concreet over de kwestie te hebben nagedacht. ‘Het is perfect als ze me naar de Giro sturen met Olav en een sprinttrein.’ Kuss aast met andere woorden op een eindoverwinning in de Ronde van Italië, waarbij iedereen moet denken dat Jumbo-Visma alleen is gekomen om met topsprinter Olav Kooij de ene na de andere vlakke etappe te winnen.

Niet zo slim om dit in het interview te zeggen, want dit scenario is nu bekend.

Laatst gewijzigd
T80JZ

JV wil het ploegenklassement winnen. Uit het NRC van afgelopen woensdag: En Jumbo-Visma heeft nog een doel voor ogen nu de belangrijkste klus geklaard is. „We hebben nog niet eerder het ploegenklassement gewonnen, en dat zouden we ook heel mooi vinden. Dus dat krijgt nu wat meer aandacht”, zegt Van Dongen. De Nederlandse equipe leidt daarin met ruim een kwartier op de nummer twee.

madeinstars

Ik denk niet dat Kuss aast op een eindoverwinning in de Giro. Klinkt eerder als gewoon zien waar het schip strandt als hij kan rijden voor een klassement, zonder heel nerveus te doen in de vlakke etappes. Ik denk dat het overigens wel een hele mooie optie zou zijn volgend jaar. Kooij en Kuss in de Giro.

Ploegenklassement moet toch wel lukken, gewoon zorgen dat je vandaag minstens ene of twee mannetjes mee hebt in de vlucht, dan komt het goed.

T80JZ

Ik denk ook dat Kuss niet aast op een eindoverwinning in de Giro. Dat gedeelte hoort nog bij de tekst van de Volkskrant.

Kuss volgend jaar de Giro nadat hij dit jaar alle drie de grote rondes heeft gereden? Als hij een Giro voor eigen kansen mag gaan zal hem dat waarschijnlijk meer inspanningen kosten en dat kan weer gevolgen hebben voor zijn rijden in de Tour. Maar hij verdient die kans wel een keer en zal ook belangrijk zijn voor een contractverlenging. Naast een grote zak geld, want er zal genoeg belangstelling voor hem zijn.

madeinstars

Even wat anders: Weer heel weinig (geen) beelden van behind the scenes van Jumbo zelf deze tour... Ik vind dat echt jammer. Iemand een idee of er (naast Netflix volgend jaar) nog iets op de planning staat?

YogiBear

Wout was (hopelijk) net op tijd thuis!

AWestie

Hij was woensdagavond al thuis toch?

Adrianus en Patrick

Kuss heeft geen trein nodig voor in de bergen hooguit 1 of 2 piloten die hem op de rit houden op het vlakke.
Daarom is aanhaken bij de sprintrein zeker een goede optie.

kelderfan

Ja Wout Van Aert gefeliciteerd met 2e. zoon Jerome. 🎉

tdola

Een giro met kooij, 2x van dijke, affini, bouwman, kuss, kruijswijk en staune-mittet. Waarom niet.

kelderfan

Kuss heeft geen trein nodig? Hij rijdt toch in de trein van geletruidrager Jonas Vingegaard.
Wat ik eruit begrijp, is dat Kuss op termijn de Giro wil rijden met bijvoorbeeld sprinter Olav Kooij, die ook geen trein nodig heeft.
Giro 2025: Kuss, Kooij, Kruijswijk, Bouwman, Valter, Affini, Van Dijke en Tulett

T80JZ

Hebben we de long list voor de Vuelta gemist. Ik wel in ieder geval. https://www.wielerflits.nl/nieuws/dit-is-de-voorlopige-selectie-van-jumbo-visma-voor-de-vuelta-a-espana-2023/

Opmerkelijk: geen Van Emde of Affini. Leemreize en Gesink voor het vlakke dan. Valter waarschijnlijk toch een grote ronde. Dachten ze aan het begin van het seizoen anders over.

Cycling

'@T80JZ Geen idee wanneer deze shortlist is opgesteld. Ook op indeleiderstrui.nl is deze terug te vinden. In de reacties onder het artikel is het al een oud artikel die er opnieuw opgezet is. Onduidelijk welke updates gedaan zijn.

tdola

Ik had 'm gemist iig.
Vader en foss geloof ik eerlijk gezegd niet zo in, deze lijst lijkt gebaseerd op geruchten.
Tratnik heeft bijvoorbeeld ook gezegd te mikken op vuelta, of die dat haalt na blessure is wel de vraag natuurlijk.

Wat dat betreft is de vuelta selectie altijd de minst duidelijke van tevoren.

Iemand enig idee hoe t met tratnik gaat?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Kuss dan toch naar de Vuelta. Ik vind 't beetje veel van het goede, maar het is wel unicum om een renner drie keer achter elkaar een GT te laten rijden in een seizoen. Het is een topper en ik hoop dat hij met Roglic voor de bijna onmogelijke opdracht kan zorgen om drie GT's in een jaar naar je toe te trekken als team JV.
Go, go Roglic, Kelderman en Kuss.

IK

Jan Tratnik over zijn weg terug en over zijn wens, naar de Vuelta te gaan.
https://jan-tratnik.com/back-in-the-saddle/

Glorious

Goede dag voor jawel...het ploegenklassement, mooi. Jammer dat een top laporte niet meeging met de kopgroep. Op naar morgen!

deharderpeter

Morgen het ploegenklassement veilig stellen, door alles kort te houden en de rit met Vingegaard proberen te pakken. Met de bollen wellicht ook nog als bonus, zou mooi zijn en een extra kers op de taart.

Adrianus en Patrick

Jammer dat z'n teamgenoot weer aan z'n eigen kansen dacht.
Benoot valt mij erg tegen deze tour. Hij lijkt zich altijd net niet helemaal weg te cijferen voor de ploeg maar te loeren op een kansje voor zich zelf.

YogiBear

Had vandaag ook het beeld van Benoot dat hij; of toch redelijk leeg is tegen het eind van de Tour of gewoon dom aan het rijden is.

xistnc

Benoot leek vandaag vooral bang dat Valter misschien per ongeluk alsnog vanuit de achtergrond op zou duiken.

Anyway, prima dagje voor het ploegenklassement. Dat heeft Jumbo de afgelopen jaren wat mij betreft te makkelijk laten lopen. Vandaag van 15min naar 27min voorsprong op UAE. Bahrein is wel wat ingelopen en is nu Ineos voorbij, maar dat mag toch allemaal geen probleem meer zijn.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Benoot zat al twee uur langer vooruit dan de rest met 50 gemiddeld, jongens. Niemand van de oorspronkelijke kopgroep speelde nog een rol van betekenis in het laatste uur.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 151 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.