Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 152 ... 237 238
xistnc

Juist daarom had hij volledig in dienst van Laporte kunnen en moeten rijden.

Pedersen, Trentin en Zimmermann eindigen 'gewoon' in de eerste groep achter de voorste drie. Haig en Alaphilippe niet omdat ze allebei een ploegmaat vooraan hebben, Campenaerts niet omdat het zijn tweede dag op rij was en Barguil reed op een ongelukkig moment lek.

Rawolf

Er is iets aan te merken op benoot en we zijn weer op de afspraak hier 🤣

Mijn pronostiek is dat Xistnc een tientje op Benoot had gezet in Strade. Nog in t rouwproces.

xistnc

De rotondes neemt hij dan weer best aardig.

Qua rouwproces denk ik dat je je beter om KoosR kunt bekommeren. Daar ben je harder nodig dan hier.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@xistnc heeft volledig gelijk met de voor zichzelf rijdende Benoot.
Zoals vaak deze Tour gaat hij vooral mee om zichzelf te tonen.
Ook vandaag had hij nadat hij was bijgehaald zich altijd volledig in dienst moeten stellen (lees leeg moeten rijden) voor LaPorte.
Ook had hij LaPorte uit de wind moeten houden. Tenslotte is Laporte de veel betere sprinter en Benoot een strijkijzer.
Ik heb hem niets van alles zien doen.
Ik hoop dat hij in ieder geval niet meegaat naar de Vuelta.
Verder denk ik dat Roglic enkele renners van de Giro best mee wil hebben w.o de blijvers met natuurlijk Kuss, Bouwman en Hessmann en daarnaast good old Gesink die helaas de Giro miste door corona.

Laatst gewijzigd
ForzAZ67

Ik ben ook sceptisch over Ties Benoot. Snap hem echt niet. Vandaag was bij uitstek een kans voor Laporte nu Wout van Aert thuis zijn 2e kind in zijn armen heeft genomen. Misschien had ie zichzelf in het eerste deel van de etappe opgebrand, terwijl ie toch als verdediger van de gele trui op de spaarstand in de kopgroep zich kon verschuilen. Maar goed ik hoop dat ie morgen vooral weer bezig is met het ploegbelang in de gevaarlijke rit door de Vogezen. Hopelijk gaat Jonas Vingegaard nog een extra klap op zijn tourzege geven met een mooie overwinning!

Glorious

Benoot is een wereldtour aan het rijden. Heel Jumbo.

Morgen hopen op een hele harde koers en Vingegaard daarna demarreren.

T80JZ

Wereldtour met maar 1 etappeoverwinning voor de beste ploeg van de wereld? Denk het niet.

Laatst gewijzigd
skylimit

'@Glorious zal morgen wel een harde koers vanaf het begin worden om in de kopgroep te komen. Er zijn nog ploegen die een etappe willen winnen. Denk niet dat de kopgroep veel ruimte zal krijgen, verwacht ook niet dat Jumbo met Vingegaard vol gas zal gaan, zal toch meer consolideren zijn. Waarom risiko nemen om te proberen een echte etappe te winnen met Vingegaard ?

AWestie

In AD staat dat Vingegaard niet aan de bicarbonaat en ketonen hype meedoet: https://www.ad.nl/tour-de-france/hoe-jonas-vingegaard-de-beste-groteronderenner-ter-wereld-werd-en-zonder-irritatie-dopingvragen-pareert~a2cabaeb/

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Neem alvast de popcorn voor het artikel morgenochtend op Wielerflits.
Plugge zegt in l'Equipe dat hij renners van een Franse ploeg (FdJ, zonder hen bij naam te noemen) aan het bier heeft gezien op de rustdag, en Madiot is woest
https://www.leparisien.fr/sports/cyclisme/la-groupama-fdj-boit-des-bieres-sur-le-tour-quil-ferme-sa-gueule-repond-madiot-au-patron-de-la-jumbo-21-07-2023-EHHPEDN6BVBSNDCNG4PF3CPKYE.php?xtor=AD-366

xistnc

Sowieso dom van Plugge om op zo'n manier over een andere ploeg te praten. Irritant dat de ploegleiding van Jumbo in zo'n beslissende fase opnieuw ophef veroorzaakt.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik vind het wel mooi. Franse ploegen (madiot voorop) met hun calimero gedrag. Zij hebben meer geld, zij doen ketonen. Budgetcap bla bla. Vooral zelf niet inzien dat franse ploegen achterlopen

Rawolf

Franse ploegen hebben wel echt wat minder mogelijkheden omdat zij allen lid zijn van de MPCC, de organisatie die strijd voor een geloofwaardige wielersport. Die bv ketonen dus afraad.

Wat is er trouwens mis met een biertje op de rustdag? Doet Roglic ook. DSM heeft op de rustdag een barbecue, Pogacar gaat naar de lokale bakker. T zijn geen robots.

tdola

'@IK
Bedankt voor tratnik update, lijkt me dat ie dus iig op longlist vuelta staat.

madeinstars

Over het algemeen verdedig ik Plugge hier wel regelmatig tegen de, in mijn ogen, overdreven kritiek die er vaak op hem is, maar dit interview vond ik ook echt heel onverstandig en onprofessioneel. Zou hem sieren als ie hiervoor excuses aanbiedt.

xistnc

Och, op een willekeurig ander moment kan zo'n invalshoek prima. Maar niet in een beslissende fase van de Tour als iedereen korte lontjes en lange tenen krijgt en alles onder een vergrootglas ligt. De ploegleiding van TJV heeft wat dat betreft toch al een trackrecord.

En uiteraard moet DSM het helemaal zelf weten als ze hun successen in deze Tour willen vieren met een barbecue op de rustdag. Ze zullen daar vast een protocol hebben voor hoeveel spiesjes en koteletten je mag, hoe lang ze op het vuur moeten en welk sausje bij welk gerecht hoort.

AWestie

Kuss valt op deze manier wel weg van de Vuelta selectie, derde val toch ook al deze Tour?

Glorious

Kan iemand mij uitleggen waarom Vingegaard niets probeert.....

Maargoed, Tour binnen!

madeinstars

Pff het is dat ie voor een ploeg rijdt waar ik fan van ben, en dat hij zo enorm sterk is, maar echt koersen kan Vingegaard niet he.

xistnc

Nou feli met de aanstaande Tourzege, maar wat een wanvertoning van Jonas vandaag zeg!

kelderfan

Dat ben ik met je eens @xistnc.
Jonas Vingegaard gefeliciteerd met deze geweldige zege, maar helaas de afsluiting is echt aanfluiting te noemen.
Shit dat Kuss zo naar moet vallen en daardoor zijn goede klassering verliest.
Ja dat wordt nog moeilijk voor Kuss om de Vuelta te halen.

Maillot à Pois

Hij had schijnbaar geen enkele moeite om de versnelling van Pogacar te volgen, dus ik vond het toch ook wel erg jammer dat hij dan niet overneemt of zelf demarreert.
En dan dat constante omkijken met al die supporters in de laatste honderden meters van de Plätzerwasel. Bijna vragen om een stomme val. Gelukkig is het binnen nu.
Heel sneu voor Kuss en Rodriguez wel.

madeinstars

Volgens mij nog wel het ploegenklassement gered ondanks de val van Kuss.

Beetje een gek gevoel dat je de tour wint, maar dat ik echt klote gevoel heb na deze etappe.

xistnc

Ploegenklassement gewonnen dankzij de minuten die Benoot pakt door twee keer in de vlucht te zitten ;)

Poeksel

En dankzij zijn 43e plek van vandaag.

1 2 ... 152 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.