Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 153 ... 237 238
xistnc

Maar als ik het goed begrijp moet Kuss van jullie dus ook nog naar de Vuelta. Wat een stelletje sadisten zijn jullie.

madeinstars

Nu niet meer he. Afhankelijk van de verwondingen.

AWestie

Ja UAE snoepte nog een dik kwartier van het ploegenklassement af.

Beetje jammer dat Jonas zo zat te loeren om niks, maar ik maak ook niet graag de “waarom valt hij daar niet aan?” op mijn bank voor de tv. De ploeg had de laatste paar honderd meter wel goed uitgedacht want daar pakte hij nog de enige lijn naar mogelijke winst.

kelderfan

'@xistnc
Ja nu Kuss nadrukkelijk afvalt kunnen wij Benoot optrommelen om die plek in te vullen. Vamos Tiesjke.
Maar Grischa Niermann zegt 't goed. Het is toch grote opluchting, dat na de val van kanjer Sepp Kuss de overige renners en dan vooral Jonas Vingegaard overeind zijn gebleven.🎉

Laatst gewijzigd
Fanny

JV en fans proficiat met de aanstaande TdF overwinning en het ploegenklassement.
Maar wat een afknapper vandaag. Het leek wel of Vingegaard niet mocht demarreren van de ploegleiding (angsthazentactiek) onderaan de laatste berg en moest gaan voor de sprintfinish. De winnaar kon je toen al wel invullen zeker nadat Vingegaard ook nog eens Yates liet terugkeren in de kopgroep. Daarbij ging hij in de laatste 200m ook nog eens gevaarlijk onderdoor net voor de boarding wat verkeerd had kunnen aflopen.
Vingegaard gaat winnaar worden van de TdF 2023 echter zonder 1 ritoverwinning (tourwinnaar onwaardig). Natuurlijk wel de erg goede ITT.
Dit terwijl hij vandaag echt nog een grote kans had om die 1e ritoverwinning binnen te halen zeker omdat hij de aanval van Pogacar echt goed pareerde op de laatste berg. Hij had daarna meteen door moeten demarreren en dus zeker geen andere renners moeten laten terugkomen.
Jammer dat dit dus niet gebeurd is.

ghostwriter

'@xistnc
Haha, ja er is ook niets veranderd tussen nu en het moment waarop mensen die discussie voerden. Misschien valt (no pun intended) Kuss nu af voor de Vuelta.

@Fanny
Heb je er aan gedacht dat Vingegaard misschien niet meer het vermogen heeft om Pogacar aan te vallen na 20 zware dagen?

"Hij had daarna meteen door moeten demarreren en dus zeker geen andere renners moeten laten terugkomen."

Door heel hard op de X knop te drukken?

Laatst gewijzigd
AWestie

Een tijdrit winnen is toch ook gewoon een overwinning? Ik vond het eigenlijk zelfs de mooiste van de hele Tour.

En het laat met de vele ereplaatsen van Wout ook zien hoe moeilijk winnen is. We spelen inderdaad geen computerspel, al is dat ook weer een dooddoener.

tdola

'@xistnc
Kuss wil zelf graag naar vuelta
https://www.volkskrant.nl/sport/sepp-kuss-als-ik-niet-aan-de-last-van-het-kopmanschap-hoef-te-denken-ben-ik-een-betere-renner~b6852087/

@allen
Waarom zou de vervelende val van kuss wat betekenen voor de wel of niet selectie van kuss voor de vuelta? Niks gebroken lijkt t. Nu 2-3 wkn rusten/herstellen en daarna toewerken naar vuelta kan mogelijk best.

Jammer dat vingegaard niet over pogacar heen durfde/kon demarreren. Maar petje af voor de nu wel bijna zekere tourwinst!!!

skylimit

Slap gereden van Vingegaard vandaag, zat raar te doen voor niets !!! Waarom demareerde hij zelf niet ? ja, Jumbo heeft de Tour weer gewonnen met een tijdritzege, goed dat WVA nog een beetje voor zichzelf aan het rijden was en daarvoor niet beloond kon worden vanwege het laffe rijden van Vingegaard en daarna doordat zijn vrouw niet kon wachten.
Was Vingegaard bang dat hij nog meer als 7 minuten ging verliezen in de pak -em beet de laatste 6-8km ?

AWestie

Echt wat een heisa. Op twee bultjes deze hele Tour rijdt Vingegaard niet bijna de hele berg vol door en de rapen zijn weer gaar. Doe eens chill jongens.

Rawolf

Ik ben het wel met de critici eens. Want waar het eigenlijk op neerkomt is dat Vingegaard geen etappe wil winnen. Vandaag was er geen enkele reden om niet aan te vallen.

Hij moest, want pogi sprint m eruit.

Counter kan hij niet lopen met 7 minuten voorsprong.
Sparen hoeft hij niet, morgen Parijs.

Wat zijn dan zijn drijfveren? Waarom bereid je maanden voor als je niet wilt winnen? Slaat die 'enkel het klassement is belangrijk' niet een beetje door?

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik vond zijn aanpak ook matig, maar ik hekel dan weer de opmerkingen dat hij ‘gewoon’ had moeten aanvallen terwijl UAE een strak tempo aan het rijden was of dat hij laf of saai is terwijl ik de afgelopen twee jaar twee van de spetterendste Tours heb gezien.

peerduell

De aanpak van de hele Tour door het team Jumbo Visma was perfect.Daarom hebben ze hem gewonnen.Met 7.29 min.op nr.2 de 2 voudige Tou winnaar Pogacar.En winnaar van het ploegenklassement.Verder nog iets?

ghostwriter

"Vandaag was er geen enkele reden om niet aan te vallen."

Niet goed genoeg meer zijn om aan te vallen? Is dat geen mogelijke reden?

YogiBear

Plugge blijkt in ieder geval gelijk te hebben wat betreft de feiten mbt ‘biergate’. Volgens Marcel Kttel tenminste die in hetzelfde hotel zat. Volgens hem is een biertje op zijn tijd echter geen enkel probleem. Of het slim is om te zeggen door Plugge is dan een tweede. Het geeft voor mij echter wel aan waar het verschil in filosofie en in kwaliteit zit. Het moet echter wel passen bij de ploeg, de renners en de leiding.

mitchel_91

Jumbo-Visma met afstand de beste ploeg van deze Tour. Geen enkele andere ploeg die in de buurt kwam. Elke Jumbo-Visma renner haalde daarbij het benodigde niveau. Jonas Vingegaard met afstand de beste klassementsrenner van het moment.

Mensen die zeuren over dat Vingegaard vandaag moest aanvallen, Benoot voor eigen kansen rijdt of niet goed genoeg was deze Tour, etc etc. Moeten ofwel de gehele Tour rustig terugkijken, ofwel de volgende keer gewoon niet meer kijken.

Ja, ze hadden misschien 1 of meerdere etappes meer (moeten) kunnen winnen. Zeker gezien het verschil met de andere teams. Maar ach, wie zal daar minder van slapen binnen Jumbo-Visma.

Als je zo het forum doorleest is het wel schattig om te zien dat sommige hier alleen maar negatieve dingen neerzetten om reacties uit te lokken. Ga wat meer genieten i.p.v. reactie uitlokken. Sterkte!

Het was een geweldige Tour. Op naar de Vuelta! Roglic? 3 op een rij voor Jumbo dit jaar?

Maillot à Pois

'@YogiBear
Maarten Vangramberen zat ook in hetzelfde hotel, aan de tafel naast die van de renners en staf van Groupama.

Daar stond volgens hem inderdaad onder meer bier op tafel, maar hij had naar eigen zeggen geen renners bier zien drinken (maar er ook niet echt op gelet).

Kittel wel?

@Mitchell
3 op een rij is een mooi doel, dat heeft geen enkele ploeg JV ooit voorgedaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sam Oomen liet optekenen, dat Jonas Vingegaard niet op zijn klimfiets heeft gereden vandaag.
Was dat niet de reden, dat Vingegaard niet wilde overnemen, na de versnelling van zijn grote vriend Poga..

AWestie

En bij diezelfde Avondetappe zei Stef dat Jonas naar eigen zeggen niet zijn beste dag had, dus dat is ook gewoon een factor. Zelfs in de gele trui na bijna drie weken 😅

madeinstars

De teleurstelling over Sepp en het niet winnen van de etappe is weer gaan liggen. Terugkijkend gewoon een geweldige tour waar het alleen qua etappezeges net niet de goede kant opviel (waar vorig jaar juist alles lukte).

Ook mooi dat de theorieën die vooraf veel te horen waren, vooral die dat Jonas zonder Primoz nooit de tour zou kunnen winnen, zijn geloochenstraft.

Overigens goed om te horen dat Pogacar zegt dat hij zichzelf gekraakt heeft en dat Jumbo daar niks mee te maken had. Zolang dat besef bij Pogacar en de ploeg niet door gaat dringen dat ze het echt anders moeten doen, zie ik zich volgend jaar weer een zelfde scenario afspelen.

Giro en Tour in één jaar en al 44 overwinningen. Als die Vuelta lukt, is het toch één van de strafste seizoenen van een ploeg ooit. Ook zonder monument.

tdola

Monument zou nog gehaald kunnen worden met lombardije. Dat zou als vuelta gewonnen kan worden dan nog extra kers op de taart zijn.

YogiBear

Volgens de Belgische pers rijdt Vingegaard ook de Vuelta en gaat TJV daar met zijn sterkste team heen.

YogiBear

Roglic, Vingegaard, Kuss/Affini/Bouwman, Kelderman, Kruijswijk, Tratnik, Gesink, Valter lijkt me best een leuk ploegje. Maar goed, eerst maar eens bevestiging krijgen vanuit TJV.

madeinstars

Wow Vingegaard innde Vuelta. Jumbo wil echt graag alle grote rondes winnen. Unieke kans, dus ik snap het wel. Hoop dat Primoz daar mee in heeft gestemd.

Glorious

Hoe is het met Kruiswijkje?

Ja we hopen altijd dat Roglic niet weg wil ongeacht zijn contract. Hopelijk is hij blij met Vingegaard als medekopman.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 153 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.