Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 16 ... 237 238
De Zeboe van de Zoncolan

Ja, dat is wel een risico, om iemand die het goed deed in de RvV naar de Omloop te sturen...

Yeez

Bouwman rijdt valencia ipv van dijke. Het wisselen is alweer begonnen :( wellicht rijdt mick nu algarve door het wegvallen van gesink of de uae tour. Is namelijk wel volle bak in training. Of denken ze dat bouwman kansen voor zichzelf kan pakken op het dit parcours. Mick gaf aanvankelijk zelf aan deze koers te rijden…

Laatst gewijzigd
kelderfan

Zo zie je maar dat JV toch zijn eigen ding doet. Wel verrassend dat zijzelf geen woord wijden aan Lars Boven in hun toelichting. Maar goed dat er nog een extra klimmer bij is gekomen, omdat 't parcours niet makkelijk is.
Hopelijk kan Kooij zijn ding doen in rit 1 en in de laatste rit.
Thomas is omhoog gevallen, want ook zijn collega Tosh benoemt hem speciaal.

Fanny

'@Yeez
Firstcycling. Die gokken niet

Nou dus wel 😁
Het enige waar je vanuit kun gaan is mededeling op JV twitter. Vaak pas een dag voor de koers.
Bij alle andere sites is het vaak gissen na de juiste samenstelling.
Maar het is ook leuk om op WF op de juiste samenstelling te komen.
Lijkt mij een leuk aanvallend ploegje met uiteraard de sprinter van dienst Kooij, al zal het lastig voor hem worden want er zit geen vlakke rit bij. Voordeel er zullen niet veel sprinters aantreden.
Voor de anderen van de ploeg aanvallende kansen en ik hoop dat de ploegleiding dit ook beoogd te doen.

Yeez

'@fanny nee, die gingen uit van de voorlopige startlijst. Mick heeft zelf ook bij omroep zeeland gezegd deze koers te gaan rijden.

BraboCycling

Ik hoop dat ze de combi Tosh - Van Dijke - Kooij naar de UAE sturen

Yeez

Dat lijkt me wel een logische. Tosh heeft al aangegeven valencia en uae te doen

kelderfan

Ik zie Mick toch eerder en beter in de Omloop en die is niet te combineren met de UAE-Tour.
Ik weet 'niet, maar is hij niet ingedeeld in de hoogtestage-ploeg met Affini.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

nee

Laatst gewijzigd
tdola

Ohn/kbk lijken 6 man zeker, nl van baarle, benoot, tratnik, van hooijdonk, affine en laporte. Meest voor de hand liggende kandidaat als nr 7 lijkt me daar idd m. Van dijke. Maar ook mgl roosen, t. van dijke of van emden.

Maar t is nog beethe puzzelen wie waar rijdt, m van dijke zou Algarve kunnen combineren met ohn/kbk, maar kan ook pas starten in ohn.
Algarve rijders kunnen evt ook gran camino rijden.
De uae tour rijders kunnen niet Algarve en gran camino doen.
Roglic en van aert rijden nog niet wegprogramma in feb. Kelderman en kruijswijk wrs ook niet (of gran camino bijv kruijswijk??).
Kooij nog naar uae voor sprint of blijft ie in Europa voorbereiden op parijs-nice?
Kortom leuk puzzeltje.

T zou zoiets kunnen worden.
Algarve foss, oomen, leemreize, t van dijke, roosen, hessman, m van dijke.
Uae kuss, gloag, vd sande, hofstede, van emden, Dennis en kooij (of roosen, t van dijke bijv).
Camino vingegaard, valter, leemreize, bouwman, vader, kruijswijk, staune-mittet

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Leemreize rijd in ieder geval geen Camino

Yeez

Leemreize in de Grote Plaat podcast: rijdt Algarve, Strade, Bartali, Baskenland, WP, LBL en misschien AGR. Daarna Noorwegen en Zwitserland. Baalde dat hij geen grote ronde had toegewezen gekregen. Staat wel op de longlist voor de Vuelta, maar daar staan heel veel namen op. Zit op zijn plek bij de ploeg. Beste begeleiding in de worldtour, maar plekjes zijn dus erg duur en dat moet hij ook meenemen in de gesprekken voor 2024 en verdere toekomst. Genoot namelijk van de vrijheid in de Giro.

Merkte op januarikamp dat zijn basis ietsjes smaller was door de knieblessure in de winter, maar dat werd snel beter gedurende de week. Verder gaan ze voor Foss in de Algarve door de klimmen en tijdrit daar. Geen woord over Kooij voor die koers, dus schrijf maar op voor de UAE Tour @tdola ;)

Laatst gewijzigd
AWestie

Hoeveel cameraploegen lopen er wel niet rond bij de ploeg haha? Blijkbaar dus ook iets te streamen via Prime Video vanaf 1 maart.

Yeez

Ja… en dan nog in mei de netflix docu over de tour, waar jv ongetwijfeld een hoofdrol vertolkt

Yeez

Renners die op hoogte gaan:
Roglic
Vingegaard
Kelderman
Bouwman
Valter
Van Aert
Van Baarle
Van Hooydonck
Benoot
Laporte
Tratnik
Affini

Kuss doet in Colombia hoogte en Kruijswijk heeft het niet nodig voor het voorjaar. Gaat al 2x met de tourploeg in mei/juni. Hierdoor kan Bouwman mee, wat voor hem de eerste keer is en een nieuwe prikkel kan zijn. Nieuws Komt van een soigneur uit de ploeg die er al is. Eerste renners gaan vandaag. Bouwman, Van Aert en Kelderman later omdat die pas in Strade/Tirreno beginnen ipv Gran Camino/Openingsweekend

kelderfan

Dank @Yeez voor 't delen. Dat maakt e.e.a. weer duidelijker. Al begrijp ik niet waarom mijn favo zo laat start in 't seizoen.
Want die had ik graag eerder willen zien schitteren.

Yeez

Eerlijke sprint in Valencia. Licht hellende aankomst na een zware rit. Dan kan girmay sneller zijn. In iedergeval knap gereden door de hele ploeg en Kooij door er nog bij te zitten als pure sprinter

Maillot à Pois

De conclusie moet inderdaad vooral zijn dat Kooij er nog bij zat, wat echt wel heel goed is. Naar mijn mening mag die in de toekomst méér ambieren dan (alleen maar) een pure sprinter te zijn. Staat hij eigenlijk gepland voor Sanremo? Afstand is een vraagteken natuurlijk, maar de Poggio moet ie mee over kunnen.

kelderfan

Sorry dat lijkt mij veel te vroeg voor die jonge Kooij. Hij is rap maar het is nu een fietslengte gebleken.
Het is zeker een eerlijke sprint. De lead-out haperde een beetje.
Maar ja de 1e. wedstrijddag dan kan 't niet altijd goed gaan. Hij moet nu wachten op de laatste dag.

Maillot à Pois

Ik heb de sprint niet gezien vandaag, maar ik denk dat Kooij al klaar is om minstens die ervaring op te doen. Ghirmay reed er vorig jaar ook, en De Lie gaat dit jaar ook.

kelderfan

Op zich niet verkeerd natuurlijk, maar in de MSR gaan alle ballen op Wout Van Aert. Laat Kooij maar het gebaande pad volgen, want Parijs-Nice lijkt mij dit jaar zwaar genoeg.

Yeez

Ervaring op doen kan, maar mee de poggio over zal niet bij de besten zijn. Hoeft ook niet

goldone123

Kan iemand me uitleggen hoe jong jumbo visma met de jumbo visma mee kunnen doen, en tot welke niveau kan dit en hoeveel?

tdola

T mag bij niet wt wedstrijden iig.

AWestie

Zo waren de regels in 2022, volgens mij zitten er kleine aanpassingen voor dit jaar: The development riders can ride all the U23 and other races they like, but crucially since 2020 their riders can join their parent World Tour team to race .Pro and .1 races. If it’s a .Pro race then the team can have two riders on the team from the Conti development team, if it’s a Class 1 then the team can have four development riders. It allowed Olav Kooij to win against the pros in 2020 in the 2.1 Settimana Coppi e Bartali back in 2020. (uit https://inrng.com/2022/01/uci-continental-development-teams/)

1 2 ... 16 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.