In HLN’s liveblog van de Omloop (incl video). 10:21 25/02/2023:
Laporte had last aan knie, maar "probleem is verholpen"
(Schaduw)favoriet Christophe Laporte heeft de voorbije tijd met de knie gesukkeld. Dat bevestigde Jumbo-Visma-ploegleider Arthur van Dongen. "Er was sprake van overbelasting, maar Christophe is de laatste dagen behandeld geweest. Het probleem is verholpen."
Ik heb liever Primoz over deze Deen en ik ben benieuwd nar Tireno-Adriatico. Het wordt een prachtig koers. Volgens Wielerrevue is echter duidelijk dat Wilco Kelderman de kopman in de Italiaanse ronde is.
https://wielerrevue.nl/artikel/568118/jumbo-visma-verrast-met-tirreno-adriatico-selectie-roglic-hij-start-zonder-verwachtingen/
Ik verwacht na lange tijd de eerste eindzege voor Kelderman. Met Dylan van Baarle, Wout van Aert and Primoz Roglic als helpers, moet het zeker leuken voor Wilco.
Nee want Rui Costa zat er steeds tussen en snoept de 4e. stek binnen ten koste van Valter.
Deze keer heeft de Nimwegenaar volkomen gelijk, want Valter en Benoot moeten nog eens met elkaar om de tafel.
Maar Benoot toch nog mooi 3e. en Valter 5e. dat is op zich een mooi resultaat.
Na een lange herstelperiode is Tiesj Benoot toch sterk teruggekomen. Chapeau.
Het is wel duidelijk dat dit een rare tactiek was, maar als Valter voor Benoot had gereden was de kans groot geweest dat het resultaat ook 3e of 4e was (achter Pidcock en Madouas). Madouas en Costa hadden met name ook gewoon mee moeten rijden en het dan moeten uitvechten in Siena. Dus wat mij betreft net zoveel 'schuld' bij hen als bij TJV.
Mooie koers wel en TJV gewoon weer enorm sterk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.