Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 34 ... 237 238
Yeez

Parijs-Nice volgens de organisatie
Vingegaard
Dennis
Foss
Tratnik
Affini
Van Hooydonck
Kooij

Team is nog sterker voor de ttt. Niet normaal. Kruijswijk dus na zijn dnf in gran camino niet en Laporte niet is wel een verrassing. Wellicht naar Strade? Wel een aderlating voor Kooij die zijn gedroomde leadout mist

Rawolf

Huh Roglic verandert z'n programma, grote namen die hun programma wijzigen, kan het dan toch? Plaatst die Rawolf dan toch geen gekke opmerkingen? O

Laatst gewijzigd
Nijmos

Is er eigenlijk meer bekend over de plannen van TJV in het drieluik agr-wp-lbl? Roglic lijkt daar een logische kopman, maar de aanpak van Tjv kennende met hoogtestages kort voor grote rondes mogen we niet op hem rekenen denk ik? Gaat vingegaard er dit jaar een doel van maken en presteren? slechter dan vorig jaar kan haast niet en hij lijkt wel sterk verbeterd in het explosievere heuvelwerk. Wout van aert die er later aan begint en langer doortrekt misschien? Ik kan het me best voorstellen, maar aan de andere kant wordt de rust en opbouw naar dauphine dan wel wat kort wellicht.

Ik vind voor een team van de statuur van tjv voor dit seizoenshoogtepunt een team rond benoot en valter wel wat aan de zuinige kant eigenlijk. Dan doe je totaal niet mee om de winst in de waalse pijl en lbl en ben je hooguit een outsider in de grootste koers van je eigen land.

Yeez

De selectie van strade is zoals de voorlopige deelnemerslijst, bevestigd door de ploeg. Hofstede zal Tratnik wel vervangen, die last minute naar P-N is gehaald als vervanger Laporte lijkt het. Jammer dat die weg is. Kost Kooij zijn leadout. Benieuwd wat er met hem aan de hand is

AWestie

Benoot wil klassement rijden in T-A volgens het bericht van de ploeg (als hij goed uit Strade komt). Het is even geknutsel, maar aan het eind zijn de selecties interessant te noemen.

kelderfan

Ja dat is toch een beetje warrig, maar wat Tiesj Benoot zegt. De Strade is toch een koers voor eenlingen. Hij en Valter zullen 't alleen moeten doen.
Maar dat Laporte er niet bij is in Parijs-Nice, snap ik echt niet. Naar Jonas Vingegaard toe, is dit maar matig.
Foss is kennelijk sterk gestegen in de pikorde en Jonas mag 't alleen opknappen in de bergetappes.

Raul Alcala

Bezos een gevaar voor de wereldvrede haha. Het wordt steeds gekker op wf

Hup Primoz

Nijmos

'@ raul: we hoeven het er niet over politiek te hebben van mij hoor. Dat jij de gigantische kloof tussen arm en bizarrijk en hoe bizarrijk daar mee omgaat geen gevaar voor de wereldvrede vindt, moet je verder zelf weten. Ik kots op de man en stelde daarom een vraag specifiek over iets dat tjv betreft.

En om in harmonie af te sluiten: Hup primoz inderdaad :)

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan jv pakt met dit team een bak met tijd in de ttt en daarna moet vingegaard pogacar “alleen” maar volgen ;)

Sjonge Jonge

Rawolf, er zijn inderdaad teams die in december een programma en pikorde vaststellen en daar niet meer van afwijken de rest van het jaar.
Jij kent 1 van die teams ongetwijfeld wel....

AWestie

Dat is wel de aanpak P-N ja: hopen op een monster-TTT en dan maar bij Pogi blijven zoals hij het eerste deel van TDF2022 ook deed. Om in de bergen afstand te nemen van Pogi zijn de bergjes net iets te mini.

I Langof

Ik ben benieuwd wat Tratnik zondag gaat laten zien

kelderfan

JV Damesteam is uitgenodigd voor La Vuelta Femenina by Carrefour.es.
Het is prima dat zij de Vuelta gaan rijden; alleen is de vraag met wie, want bergop wordt 't lastig om mee te doen.
Zij hebben leuk ingekocht, maar bergop wordt 't zoeken, want talentjes als Rosita Reijnhout hebben nog geen meter gereden voor de ploeg en die stoom je niet klaar op hoogte..

Yeez

'@kelderfan je zit te zeiken om te zeiken. Reijnhout en bijv veenhoven zijn talenten uit 2004?! Die breng je rustig en laat je niet direct grote wt koersen rijden.

AWestie

Er zit een tijdrit in waar meerdere rensters goed in zijn en ze klimmen voor Spaanse begrippen nog niet eens uitzonderlijk veel, dus @kelderfan zit inderdaad te nuilen zoals we dat in Nijmegen noemen.

TJV vrouwen is inderdaad niet de meest klimmende ploeg van het vrouwenpeloton, maar daar is het sowieso nog dunner gezaaid dat bij de mannen wat betreft echte klimmers.

Raul Alcala

Terwijl de meeste vrouwen toch geen drol wegen...

madeinstars

Het klimteam van Pogacar in P-N is ook niet echt om over naar huis te schrijven, dus wat dat betreft heeft Jumbo niet direct iets te vrezen. Als er ergens gevaar is voor een collectief dan zal dat uit de hoek van Ineos moeten komen, denk ik.

Edit: Zie net de startlijst van Ineos en daar word je ook niet meteen bang van. Denk eigenlijk dat Jumbo met Foss en Dennis als knechten en eventueel Tratnik naast Vingegaard nog zeker wel 2 mannetjes bij de beste 25 bergop kan hebben.

Laatst gewijzigd
Yeez

Volgensmij is bij de oprichting van de vrouwenploeg al gezegd dat de ploeg rustig aan wil groeien naar een topploeg, zoals bij de mannen dus.

AWestie

Wat betreft de vrouwenploeg is JVW ook gewoon afhankelijk van de renners die vrij zijn, maar Tromp zei dat ze - stap voor stap - volgend jaar de beste wil zijn: https://www.teamjumbovisma.nl/interview/nieuws/tromp-in-2024-willen-we-de-beste-vrouwenploeg-worden/

Laatst gewijzigd
IK

'@I Langof
"Ik ben benieuwd wat Tratnik zondag gaat laten zien"

Ik ben ook benieuwd naar prestatie van Syuk op zondag. Nieuw material, nieuwe ploeg... Mischien mag hij in zijn nieuwe Sloveense nationalkampioentrui schitteren (of is dit aleen maar voor puur ITT toegestaan)?

tdola

Geen laporte in p-n zou toch wel erg opvallend zijn.
Dat kruijswijk er niet rijdt iets minder opvallend gezien blijkbaar nog niet 100%.

Tratnik en affini ipv kruijswijk en laporte, dan ben je wrs in de ttt nog net tikkie sterker. Maar bergop net iets minder sterk vs een fitte kruijswijk.

AWestie

'@IK tijdritkampioenen mogen bij een ttt maar beperkt laten zien dat ze kampioen zijn. Ik vond de Belgische driekleur afgelopen UAE bij Evenepoel heel subtiel op verder een vreselijk lelijke helm.

kelderfan

quote: "Er zit een tijdrit in waar meerdere rensters goed in zijn en ze klimmen voor Spaanse begrippen nog niet eens uitzonderlijk veel."
Er zijn twee ritten bij met aankomst bergop. Ik te nuilen en wat doe jij op z'n Nijmeegs ja te Nuilen.
Want wie van de groep kan mee.
Met het halen van een talent, ben je volgend jaar niet bij de beste teams, Dat moet mevr. Tromp toch ook weten.
Ja of Van Empel is 't goudmijntje, maar die is voorlopig nog met andere sporten druk bezig.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan Dan duurt het langer dan 2024. Het vrouwenwielrennen zit in de lift, maar de toppers nog beperkt. Die kun je niet allemaal even opkopen. En gelukkig doen ze dat niet

Raul Alcala

Tis gewoon kut qua kwaliteit bij de vrouwen. De grootste nuilers hunzelf

1 2 ... 34 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.