Misschien op wielerflits overheen gelezen. Op Indeleiderstrui staat een goede uitleg van Van Aert mbt het verschil tussen starten in Strade Bianchi en de Tireno. Het verschil is een dag of vijf tot zes voluit kunnen trainen. Om in Strade mee te kunnen doen moet je een aantal dagen eerder al stoppen met voluit trainen terwijl hij nu ongeveer tot aan de vliegtuigtrap door heeft getraind en ook echt de eerste paar dagen in Tireno verwacht nodig te hebben om in vorm te komen.
Eens @Glorius
Voor Kooij is 't beter om in kleinere koersen te groeien. Want nu moet hij het te vaak zelf opknappen om in goede positie te komen. Dat kost hem te veel van zijn krachten.
@AWestie
Laporte had in deze zelf mee kunnen doen in de sprint; want nu komt Vingegaard en klimmer te kort. Dat was gisteren duidelijk te zien toen ex-JV renner Powless de boel uit elkaar trok. Jammer dat die gozer niet is gebleven.
Precies @Cycling
Het is zeker de vraag of er gesprint gaat worden in de T/A, want net als in P-N gaat nu JV eraan trekken met Wout Van Aert en Primoz Roglic aan 't roer. Ja de kapitein is mijn favo Wilco Kelderman.
Nog een gedachtespinsel.
1) Ik begreep niet dat Tratnik en Van Baarle uit elkaar zijn getrokken, want die twee zijn na de Omloop echt dikke maatjes geworden.
2) Koen Bouwman is er echt aan toe om zelf wat vaker de kopman te zijn in wat kleinere koersen. En dan heb je 't weer, dat JV te weinig kleinere of B-koersen heeft ingeplant juist voor mannen als Bouwman, Leemreize en de opkomende talenten als Staune.en niet te vergeten Gloag.
Mooi WF artikel van Youri over Bouwman.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/koen-bouwman-is-blij-met-zijn-rol-bij-jumbo-visma-ze-gaan-meer-naar-mij-luisteren/
Ik denk dat Bouwman de komende jaar via een verlenging van zijn contract tot de inboedel gaat behoren net als Robert Gesink, Steven Kruijswijk en Robert Gesink en dat verdiend hij nmm ook.
Tactisch gaat het mis in P-N. Kooij had vandaag echt voor de tussensprint moeten gaan om boni's weg te snoepen bij Pogacar.
Gisteren toonde al aan dat hij op dit moment niet de snelheid heeft om het af te maken (wat vandaag ook blijkt, want zelfs tegen de ''niet echt massasprinter'' Pedersen lukt het niet). Het gokken op 2 paarden gaat even mis op dit moment.
Hopelijk pakt de geel zwarte trein morgen zoveel tijd op de concurrentie dat het niet uitmaakt!
Groeten, een licht gefrustreerde fan van TJV ;)
'@Fanny
Hopelijk geen meubelstuk maar ik denk dat hij ook ingezet kan worden in kleine A-rondes. In de GT's is hij een prima knecht. Ik zou hem wel eens willen zien als kopman in bijvoorbeeld de UAE-Tour e/o de TDU.
@AWestie
Kooij is in deze prima gebracht door Affini. Dat had Laporte ook niet beter kunnen doen.
Alhoewel ik denk, dat Laporte hier had gescoord.
Want met alleen Mads Pedersen als directe concurrent had hij 't voor het inkoppen.,
maar zijn punch is nog niet 100%. Hij heeft nog werk te doen.
'@Dave87 Winnen is niet alleen het doel van JV. Ook het op een hoger niveau brengen van hun renners. Deze Paris - Nice is een goede leerschool voor Kooij. Als Kooij had meegesprint had Pogacar misschien op 10 seconden voor Vingegaard gestaan ipv 12.
@Dave87 ik was al aan het tikken voor ik je 2e reactie zag
'@AWestie
Quote: " Dit was een irritant heuveltje waar je vooral vooraan moest zitten, dat was voor TJV niet het geval."
TJV is op dat moment helemaal weggedrumd met alleen Tobias Foss die mee kon komen in 't geweld.
Pogacar had V een hak kunnen zetten. Maar met 30 man wilde hij niet verder omdat hij ook alleen zat..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.