Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 38 ... 237 238
kelderfan

In IDL Waarom Roglic in de T/A is gestart.
Quote: "'Het is belangrijk dat Roglic en Kelderman hier samen rijden. De uitleg daarvoor is afgelopen zaterdag in Strade Bianche al wel gegeven door Attila Valter. Die zei terecht dat hij nog nooit met Tiesj samen had gereden."
Precies wat ik al eerder aangaf, dat het koersen ook een belangrijk onderdeel is."

madeinstars

Wel heel benieuwd naar de ploegentijdrit. Met deze ploeg moeten ze daar echt enorm kunnen huishouden.

Glorious

Vanaf nu mag Kooij ervoor zorgen dat Pogacar geen 6 seconde meer pakt, verder mag hij zich elke dag kapot rijden voor Vingegaard. Hopen op een mooie zege vandaag iig in PN!

kelderfan

In etappe 5 Saint-Symphorien›Saint-Paul-Trois-Kastelen heeft Kooij nog een kans om te sprinten om van die hatelijke 0 af te komen.
PCS komt met de opstellingen voor de Profronde van Drenthe met o.a. Per Strand Hagenes en voor de Grand Prix de Denain met o.a. Lars Boven.
Oh,ja In het Nieuwsblad een uitgebreid stukje "Leve de Laatste" over Gijs Leemreize.

Laatst gewijzigd
AWestie

Uitgebreide reactie van Valter bij de Hongaarse Eurosport https://www.eurosport.hu/kerekpar/strade-bianche-1/2023/valter-attila-tiesj-benoot-strade-bianche_sto9447001/story.shtml

Interview met Kooij: https://www.ad.nl/wielrennen/sprinter-olav-kooij-voor-de-elfstedentocht-vlieg-ik-naar-huis-honderd-procent~aa755efd/

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Je opmerkingen over vrouwen op de vorige blz. zijn misplaatst, respectloos en worden hier niet op prijs gesteld.
volgens T80J0 nog wat

Ik zal er nog wat schepjes bovenop doen in de toekomst, speciaal voor jou jongen

wieler4live

Goede ttt maar had op een groter verschil gehoopt

AWestie

Klopt, ik heb het idee dat ze niet het beste er uit hebben gehaald, zeker in hoe EF en Jayco hebben ingedeeld

Rawolf

Van Hooydonk heeft wss gespaard om voor de leiderstrui te gaan. Normaal gesproken zit hij er aan de lijn nooit meer bij binnen deze selectie. Krijgt die trui uiteindelijk niet, die is voor Cort.

kelderfan

Toch nog wat om te juichen, want JV heeft de TTT gewonnen en dat is niet verkeerd.
Dan heeft Vingegaard wat aan zijn achterstand kunnen doen.

Glorious

Het is gek, maar inderdaad jumbo had het denk ik beter moeten doen, blij met de overwinning natuurlijk.

Nijmos

Het lijkt erop dat tjv de impact van de andere regel wat heeft onderschat tov teams die meer een leadout deden de laatste 5km.

Rawolf

In het 2e deel verloor jumbo 9 seconden op EF, in hoeverre dat met die leadout te maken heeft is lastig in te schatten maar het is toch opmerkelijk dat je trager rijd zonder mannetjes op te souperen. Zelfs nog lang met 6 gebleven. Enkel Kooij ging er vroeg af.

Jumbo mag tevreden zijn met de winst maar het tijdsverschil is zeer teleurstellend.

Glorious

Hopen op het oude concept, dit speelt pogacar iets meer in de kaart. Jumbo de laatste km iets meer tijd kunnen winnen gezien de andere ploegen. Maar geef mij maar 4e renner telt!

kelderfan

Dat ben ik wel met je eens @Rawolf
T.o.v. Pogacar is 't goed gegaan, maar dat zij oppermachtig waren met dit superteam is een beetje overdreven te noemen.
In de T/A is Wout Van Aert met Primoz Roglic in zijn wiel positief opgevallen. Zij zijn duidelijk bezig om sterker en 100% te worden door op kop van 't peloton te rijden.

Laatst gewijzigd
Dave87

De TTT zou bijvoorbeeld een voordeel zijn voor TJV maar er zijn toch wel erg veel regels of regel wijzigingen in deze Parijs-Nice die de grote concurrent in de kaart spelen.

- Meer secondes bij de bonisprints.
- Bonisprints vaak aan het einde van de etappe.
- Geen verplichting om in de TTT met meerdere renners te finishen.

Zijn allemaal zaken die Pogacar in de kaart spelen (de individueel betere renner).

Cycling

Deze TTT van Jumbo Visma had sneller gekund zo te zien. We weten alleen niet hoe sterk Vingegaard op het laatst nog was

AWestie

Hopelijk krijgt de WF Heijboer nog voor de microfoon, ben benieuwd naar zijn aanpak

Glorious

Alle regels spelen pogacar in de kaart, niet fijn en verdacht zou ik het nog net niet noemen. Voor jumbo zou het beter uitkomen groepen voorop te houden ivm bonisprint en boni's op de finish. Uae gaat zeker op kop rijden. Na het matige ploegenspel zaterdag en de vreemde finish vandaag zet ik toch enige twijfels bij de ploegleiders.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ergens ook wel een mooie middenweg toch een ttt als deze. Je hebt wel voordeel van je teamgenoten maar wordt uiteindelijk niet echt afgerekend op een zwakkere ploeg. Als je ook ziet hoe kung met gaudu en skjelmose met pedersen nog de schade beperken.. ergens ook wel mooi. Maar niet voor TJV.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sommige spelen denk ik iets te vaak procyclingmanager... ze rijden hier bijna 57 aan het uur gemiddeld over ruim 30 km... hoeveel harder had het gemoeten. EF rijdt gewoon hele goede tijdritten en TTT's dat is echt geen verrassing hoor. Denk dat dit concept ook nog wel iets in hun voordeel was met een sprintende Cor, denk dat JV in dat laatste deel zo 5 secojnden verliest tov mannen als Cort en Pogacar. Er was voor hun ook geen andere optie. Gewoon een hele sterke TTT waar ze wellicht Nathan hadden kunnen lozen maar ik denk dat dit niet heel veel tijd gescheeld had.

Laatst gewijzigd
Rawolf

t gaat niet alleen om het gat tot EF.

Jayco 4s
FDJ 14s met Gaudu letterlijk op de bagagedrager (heeft 2e helft geen beurt meer gedaan)
UAE 23s
Bora 25s

Die gaten zijn ietwat kleiner dan verwacht. Ookal klinkt 56.9kmh snoeihard.

Laatst gewijzigd
Jopie

Morgen Affini en Van Hooydonck in de vroege vlucht om de kopgroep zoveel mogelijk voorsprong te geven om de boni’s weg te laten nemen? Wellicht een wat absurde tactiek en alleen mogelijk als er verder geen gevaarlijke klanten in de kopgroep zitten. Maar je moet Pogi de boni’s ook niet te makkelijk kado doen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er zijn gewoon meer ploegen die er aandacht aan besteden en dat zijn niet verrassend ook de ploegen die het verschil relatief klein hebben weten te houden. De wind stond ook niet nadelig, nergens echt tegen en dat was ook niet in het voordeel van JV. Vooraf had ik verwacht dat het verschil met UAE zo'n 30 tot 40 seconden zou zijn, het werden er 23. Ik denk dat het met het klassieke systeem het er inderdaad tussen de 30 en 40 waren geweest.

Groetjesaandevoetjes

Voor de tijdrit dacht ik al dat ze wellicht van Hooydonck in de leiderstrui probeerden te krijgen zoals ze in de Vuelta ook deden, maar nu blijkt dat het wedden op 2 paarden niet werkt. Van Hooydonck pakt niet de leiderstrui op 1 seconde en had dus wellicht meer werk kunnen doen om 5 seconden meer te pakken. Nja, achteraf is het altijd makkelijker praten. Had ook wel verwacht dat Tratnik eerder werd gelost dan Dennis/Foss. Enigzins opmerkelijke dingen wat voor de rest gewoon een top ploegentijdrit is van JV en dit nieuwe concept bevalt me ook wel.

1 2 ... 38 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.