Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 39 ... 237 238
Yeez

Ik snap niet waar het idee vandaan komt dat ze van Hooydonck maar mee hebben genomen. Die kan, zeker in deze vorm, dit werk erg goed. Omdat foss affini dennis en vingegaard wereld tijdrijders zijn wordt er maar standaard gedacht dat van Hooydonck hier de rol moet lossen, maar dat is gewoon 1 vd motoren in zo’n discipline.

Dave87

Spannend vandaag! Eerste echte bergop confrontatie tussen onze Deen en Pogacar.

Zin in!

kelderfan

In IDL het verhaal dat Kelderman vier weken met Roglic op 1 kamer heeft gelegen tijdens de hoogtestage. Dat is een lange zit te noemen. Goed dat die jongens goed met elkaar overweg kunnen, want in de Giro moeten zij 't doen.
Maar Kelderman is wel laat aan zijn seizoen begonnen en dat kribbelt.
Vandaag in de T/A een paar leuke bulten onderweg. Iets voor de ploeg om aan te vallen.
Wout Van Aert geeft nog mee quote: "Na een harde finale zal ik wel willen meedoen, dus vanaf donderdag zal ik meer gefocust zijn."
Voor de start geeft Wout nog mee, dat hij hoopt beter te worden hier, want hij denkt, dat hij alleen maar beter kan worden door echt mee te doen in de wedstrijd. Dus wedstrijdritme opdoen. Zie ook Roglic.

Laatst gewijzigd
Glorious

Tsja... hoe moet ik deze prestatie van Vingegaard plaatsen.. jammer en onverwacht. Foss ook vooraan maar totaal geen wil om top 10 te rijden.. ja ik zag hem een soort van knechten...

Laatst gewijzigd
AWestie

Klimmetjes tot drie kwartier en redelijke stijgingspercentages is Pogacar praktisch onverslaanbaar, dus voor mij weinig onverwacht. Vingegaard heeft gegokt en verloren. Genoeg om weer van te leren naar juli.

kelderfan

Zeker Tsja
Want hoe je 't keert Vingegaard is nog de Vingegaard van de TdF om 't zachtjes uit te drukken.
Zijn ondersteuning was ook rap weg met het nodige omkijken naar wie.

Gelukkig laat Wout Van Aert zien, dat ook mee kunt sprinten na 't nodige werk voor de ploeg.
Hij en Valter hebben 't nodige kopwerk gedaan voor Kelderman en Roglic.

Jopie

Precies wat AWestie zegt. Dit is natuurlijk niet heel verrassend op dit parcours en wat mij betreft ook geen schande. Met lef gereden door Vingegaard door eerst zelf aan te vallen en vervolgens nog in een alles of niets poging bij Pogacar te komen. Betekent wel dat ze in de Tour weer iets moeten gaan verzinnen aangezien het echte, echte hooggebergte daar ontbreekt dit jaar (op een uitzondering na). Foss overigens wel redelijk matig, of hij moet het hebben laten lopen, maar daar leek het niet echt op.

kelderfan

'@Jopie
Waarom Foss matig, want die was de enige, die steeds voorin heeft meegereden.
En wat dat betreft heeft Nathan Van Hooydonck 't ook niet verkeerd gedaan.
Foss is niet echt een klimmer, maar kan 't heuvelwerk goed aan.

Rawolf

'@Awestie, indien beide in topvorm zijn is dat het geval.

Dat is hier echter totaal niet aan de orde. Vingegaard kraakt zo hard dat hij voorbij gestoken wordt door -met alle respect- Vauquelin en Aurelien Paret Peintre. Heeft blijkbaar nog totaal geen hoogvorm te pakken. Evenals Dennis, die lost terwijl het peloton nog 100+ renners bevat. (wat in de TTT ook al wel te zien was).

Het enige moment van zwakte vond ik na de tussensprint. Waar Jumbo collectief zat te slapen en Vingegaard zelf in de achtervolging moest op Pogacar. Dat zijn wel leerpuntjes voor de Tour

Maar dat maakt niet uit, de Tourstart is nog ver.

Leuke putsch van Jumbo in Tirreno trouwens, hadden wel mogen doorzetten.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ik vind het ook niet erg verrassend. Buiten die ene tour heeft Jonas nooit laten zien beter te zijn dan Pogacar en al helemaal niet op een parcours als dit in de eerste week. Geen verrassing dat pogi hier een klasse apart is. Dat Jonas ook verliest van anderen is wel een tikje teleurstellend.

kelderfan

Die putsch heb ik helaas gemist @Rawolf, maar ik verwacht morgen wel een putch olv Van Aert en Roglic.
Die etappe moet zich toch wel lenen voor een versnelling van Roglic als die een beetje goed is.

Yeez

Dat mensen veel verwachten prima, maar pogacar is de betere. Altijd en overal. Vingegaard heeft 1 pluspunt en dat is het absolute hooggebergte in een slopende grote ronde. Verder is pogacar by far een betere renner en de beste ter wereld.

@rawolf vgm zetten ze ook door id tirreno, maar het peloton had wat meer mankracht helaad

kelderfan

'@Yees
Ik heb hier toch vaak horen roepen dat 't team voor P-N enorm sterk was. Dat blijkt toch een beetje overdreven.
Uit wat ik heb gezien is de steun voor Pogacar toch wat hoger van niveau. Want Vingegaard heeft misschien niet zo'n versnelling in huis, maar zijn ondersteuning was er niet op het moment, dat 't nodig was.
Dat mag je best matig noemen.

YogiBear

'@kelderfan Bergop mag je volgens mij niet heel veel meer verwachten. Ik had de hoop dat Foss iets langer mee zou gaan, maar dat heeft hij na de Giro van 2021 nooit echt meer bewezen. Tratnik zou op een goeie dag iets langer meekunnen, maar veel hoger dan maximaal plaats 25 mag je die volgens mij ook niet verwachten. Als laatste zou dan wellicht Dennis nog iets beter kunnen doen, maar dat is ook meer op basis van gevoel dan veel bewijs in het afgelopen jaar (Vierde etappe Ronde van Romandie plek 11 vorig jaar was zijn laatste wapenfeit)

Dave87

Het collectief is nodig tegen Pogacar en 2 enorm belangrijke schakels van het collectief rijden in Tirreno.

Dat Pogacar individueel de beste is, mag toch geen geheim meer zijn.

Yeez

'@kelderfan op welk moment had er ondersteuning moeten zijn dan? Toen die niet kon volgen? Dan heb je een steengoede roglic nodig, meer kunnen dat niet.

Het is heel simpel. Pogacar is de beste coureur ter wereld. Vingegaard gaat dat in rondjes van een week, eendagskoersen en sprints gewoon afleggen. Hij heeft 1 kans en dat zijn de cols van buitencategorie in de grote rondes. Bijkomend feit is ook dat vingegaard gewoon nog wat onwennig is. Heeft een goed team nodig en zijn terrein (de grote cols) om te kunnen excelleren. Anders dan v aert, die juist een super leider is en een team beter laat rijden

Cycling

https://wielerrevue.nl/artikel/568470/jumbo-visma-zit-opnieuw-met-enkele-covid-gevallen-renners-moeten-wegblijven-van-publiek/ Misschien is dit de reden dat enkele renners afgelopen weekend niet gereden hebben. Ik denk dan aan Tim van Dijke en Timo Roosen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat alleen enkel dr de begeleiding betreft Goed dat JV nu voorzichtig is

Laatst gewijzigd
Yeez

Laporte misschien. Ziek afgehaakt voor parijs-nice

Nijmos

Vooral erg benieuwd naar de vorm van Roglic morgen. Is van de TJV toppers toch mijn persoonlijke favoriet en ik zou het liefst zien dat hij de giro wint. Morgen zegt daar lang niet alles over natuurlijk, maar goed voor de moraal als hij gelijk meedoet om de knikkers.

kelderfan

Ja @Yeez
Ik doelde op het moment daarvoor. Pogacar ging voor de boni's en op dat moment geen assistentie voor Jonas, die derhalve aan de bak moest. Op het moment dat Pogacar overnam en achter de gevluchte renner Gaudu aanging had hij zeker een Roglic nodig.
Derhalve hoop ik dat Roglic op tijd goed is voor de TdF, want anders zie ik Vingegaard zijn stunt niet herhalen.

IK

"Derhalve hoop ik dat Roglic op tijd goed is voor de TdF, want anders zie ik Vingegaard zijn stunt niet herhalen."

@kelderfan
We kunnen niet weten hoe het seizoen zal verlopen en zich zal ontwikkelen. Maar ik hoop dat Primož klaar is voor de grote ronde, waar hij zal vechten voor zijn eigen resultaat. Als Rogla echt de Tour gaat rijden, die voorlopig eigenlijk niet op de planning staat, dan zie ik de rollen graag omgedraaid. Niet alleen dat hij het verdiende, na alle overwinningen en de uitzonderlijke beslissende bijdrage aan de ontwikkeling van TJV en aan de Tour zege van2022. Ik ben ook van mening dat hetzelfde scenario als vorig jaar niet zal slagen, aangezien het UAE team sterker is geworden en afwisselende aanvallen gemakkelijker zal kunnen pareren. Pogacar gaat echt niet nog een keer in dezelfde truc trappen. Wat ook de kans op succes van Primoz Roglic in topvorm aanzienlijk vergroot in geval van de strategie van twee gelijkwaardige kopmanen.
Rogla gaat zekker niet nog een keer eigene ambities begraven, omdat Jonas zogenaamd zonder hem de Tour niet winnen kan. Dat was ook niet erlijk en fair tegenover Primož, om dit van hem te verwachten.

Cycling

https://www.procyclingstats.com/race/ronde-van-drenthe/2023/result/overview/overview
Mooie selectie van JV voor de profronde van Drenthe. Vooral benieuwd naar Mick en Tim van Dijke, Hagenes en Hessmann

Laatst gewijzigd
Yeez

Benieuwd of mick wel start met zijn knieklachten

AWestie

Dat vroeg ik mij ook al af, misschien is het om weer een eerste prikkel te krijgen. Weinig geks als er een DNF uiteindelijk achter zijn naam staat. Micks tijd komt wel :)

Yeez

Voorlopige startlijst wordt vaak ook al weken van tevoren doorgegeven, dus geen idee of ze hem echt aan de start willen of krijgen

1 2 ... 39 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.