'@IK
Quote; "Rogla gaat zeker niet nog een keer eigen ambities begraven, omdat Jonas zogenaamd zonder hem de Tour niet winnen kan."
Roglic was op dat ,moment helaas niet meer 100%. In de 15e. etappe is hij ook niet neer van start gegaan.
Pogacar is op revanche uit en heeft zeker een betere ondersteuning tot zijn beschikking in de komende TdF. Hij heeft Jonas met dezelfde wapens bestreden door 2 x snoeihart te demarreren. Nu was Jonas ook niet meer 100%, want ook in de tijdrit ging 't niet van een leien dakje. Hij kon er geen sprint uittrekken zoals bijvoorbeeld Cort.
Ik denk toch dat er met Roglic, Van Aert, Kuss en Vingegaard een sterker blok zou staan, waar Pogi echt moeite mee zal gaan hebben.
Redelijk wat overspannen reacties op gisteren. Niet vergeten dat de seizoensopbouw van Pogacar en Vingegaard ook totaal anders is. Pogacar wil in maart/april goed zijn. Voor Jonas is dat minder relevant. Logisch dat Pogacar al een hoger vormpeil heeft.
Er wordt makkelijk vergeten dat Vingegaard vorig jaar ook gewoon beter was dan Pogacar op de Hautacam en de afsluitende tijdrit. Het lijkt me ook vrij aannemelijk dat hij ook zonder Roglic minstens gelijkwaardig was geweest aan Pogacar op de Granon, zo niet zelfs beter.
Er is wat mij betreft weinig reden om aan te nemen dat het niet weer zo kan zijn dat Vingegaard in de tour op de echte beklimmingen gewoon sterker is dan Pogacar, ongeacht de ploeg. Gaat het allemaal voor de hand liggen? Nee, natuurlijk niet. Pogacar is een toptalent en de betere allrounder. Maar als het puur op klimmen en herstelvermogen aankomt, denk ik dat Vingegaard minstens Pogacars gelijke is.
'@Poeksel
Van Bekkum wordt 5e. in de 1e. rit met Graat ook dicht bij op de 14e. plaats in de Istrian Spring Trophy.
Ja @Maideinstars die Valter is prima in orde. Hij moest nu veel kopwerk doen, dan kun je niet hoog eindigen.
Kooij doet 't eindelijk goed. Proficiat Olav Kooij. Daar kun je verder mee.
'@cycling
Ik begrijp je, maar voor mij is binnen de ploeg ook belangrijk " respect toonen ". Tom Dumoulin klacht ook dat er maar weinig respect was.
Wilco is volgens Jumbo Visma de duidelijke AK kopman van de ploeg in deze ronde. Volgens Primož was vandaag het niet afgesproken, dat jih voor de winst zou gaan. Daardoor vind ik deze solo aktie van Roglic niet goed voor toekomstige samenwerking met Kelderman.
'@Cen Morawec Afspraak was om met Van Aert voor de ritoverwinning te gaan. Daarom hadden Roglic en Van Aert voor zijn val waarschijnlijk ook langdurig overleg. Nu Van Aert wegviel, was de 2e optie Roglic. Zo moeilijk is dat niet en Kelderman was op het beeld maar wat blij met de overwinning van Roglic. Dat was van Kelderman echt niet gespeeld.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.