Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 40 ... 237 238
Cycling

'@Yeez Op de site van de ronde van Drenthe staat Mick van Dijke niet. De overige renners wel.
https://www.rondevandrenthe.nl/deelnemers

Laatst gewijzigd
Poeksel

Vandaag beginnen de TJV-jonkies aan een etappekoers in Kroatië. De starters zijn:

161 BELLETTA Dario Igor
162 GRAAT Tijmen
163 HUISING Menno
164 VAN BEKKUM Darren
165 MATTIO Pietro

De zesde plek is om één of andere reden niet ingevuld.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@IK
Quote; "Rogla gaat zeker niet nog een keer eigen ambities begraven, omdat Jonas zogenaamd zonder hem de Tour niet winnen kan."
Roglic was op dat ,moment helaas niet meer 100%. In de 15e. etappe is hij ook niet neer van start gegaan.
Pogacar is op revanche uit en heeft zeker een betere ondersteuning tot zijn beschikking in de komende TdF. Hij heeft Jonas met dezelfde wapens bestreden door 2 x snoeihart te demarreren. Nu was Jonas ook niet meer 100%, want ook in de tijdrit ging 't niet van een leien dakje. Hij kon er geen sprint uittrekken zoals bijvoorbeeld Cort.
Ik denk toch dat er met Roglic, Van Aert, Kuss en Vingegaard een sterker blok zou staan, waar Pogi echt moeite mee zal gaan hebben.

kelderfan

'@Poeksel
Ook Porec zijn die jonkies maar met 5 gestart en als ik Niermann mag geloven is corona spelbreker.

lekkeband

Ik ben benieuwd wat de tactiek van Jumbo in de Tour gaat zijn nu Roglic naar de Giro gaat.
Met dit Tour parcour zie ik niet waar Vinnegaerd Pogacar kan verslaan. Ik denk dat het znder Roglic onmogelijk is.

madeinstars

Redelijk wat overspannen reacties op gisteren. Niet vergeten dat de seizoensopbouw van Pogacar en Vingegaard ook totaal anders is. Pogacar wil in maart/april goed zijn. Voor Jonas is dat minder relevant. Logisch dat Pogacar al een hoger vormpeil heeft.

Er wordt makkelijk vergeten dat Vingegaard vorig jaar ook gewoon beter was dan Pogacar op de Hautacam en de afsluitende tijdrit. Het lijkt me ook vrij aannemelijk dat hij ook zonder Roglic minstens gelijkwaardig was geweest aan Pogacar op de Granon, zo niet zelfs beter.

Er is wat mij betreft weinig reden om aan te nemen dat het niet weer zo kan zijn dat Vingegaard in de tour op de echte beklimmingen gewoon sterker is dan Pogacar, ongeacht de ploeg. Gaat het allemaal voor de hand liggen? Nee, natuurlijk niet. Pogacar is een toptalent en de betere allrounder. Maar als het puur op klimmen en herstelvermogen aankomt, denk ik dat Vingegaard minstens Pogacars gelijke is.

horsm

Pogacar was gisteren wel erg veel sterker, en Jonas leek daarnaast zijn zenuwen niet helemaal de baas (zelf aanvallen, zichzelf opblazen, etc.). 45 seconden tijdverlies is ook echt veel te veel voor zo'n etappe.

AWestie

Twee bergen zijn essentieel komende tour voor TJV: Puy de Dome en Col de la Loze.

Cen Morawec

Ik begrijp niet waarom Roglic moest vandaag sprinten en daardor bonificatieseconden moest afpakken van zijn kopman.

Glorious

V aert gelukkig niks ernstigs en roglic lijkt wel te trainen, geweldig dit, zeker na gister een meer dan fijne opsteker. Benieuwd naar morgen in de TA!

Laatst gewijzigd
kelderfan

Shit en top Roglic weer een beetje terug en Wout is gevallen. Gelukkig is Kelderman goed bezig.
Chapeau Primoz Roglic. na zo'n lange afwezigheid toch weer terug en hoe.

Yeez

Voor jv eigenlijk niet eens slecht dit. Roglic pakt seconden voor het klassement en ook kelderman en v aert leken uitstekend in vorm. Voor wout alleen een schaafwond op de bips, dus dat viel gelukkig mee!

Cycling

'@Cen Morawec Eén overwinning is altijd belangrijker dan 4 seconden bonus voor het klassement. Doel vandaag was ritoverwinning en geen tijdverlies voor kopmannen. Beide is gelukt. Enig minpuntje is valpartij Van Aert

madeinstars

Valter was vandaag ook wel weer erg goed.

kelderfan

'@Poeksel
Van Bekkum wordt 5e. in de 1e. rit met Graat ook dicht bij op de 14e. plaats in de Istrian Spring Trophy.
Ja @Maideinstars die Valter is prima in orde. Hij moest nu veel kopwerk doen, dan kun je niet hoog eindigen.
Kooij doet 't eindelijk goed. Proficiat Olav Kooij. Daar kun je verder mee.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Hoppa en kooij ook nog bijna perfecte dag voor de mannen jammer van de valpartij van wout

kelderfan

Die Affini mag voor mij in 't treintje plaatsnemen.

xistnc

Maak jij het dan af?

kelderfan

Ja, natuurlijk 🤔

Cen Morawec

'@cycling

Ik begrijp je, maar voor mij is binnen de ploeg  ook belangrijk " respect toonen ". Tom Dumoulin klacht ook  dat er maar weinig respect was. 

Wilco is volgens Jumbo Visma de duidelijke AK kopman van de ploeg in deze ronde. Volgens Primož was vandaag het niet afgesproken, dat jih voor de winst zou gaan.  Daardoor vind ik deze solo aktie van Roglic niet goed voor toekomstige samenwerking met Kelderman. 

Laatst gewijzigd
Cycling

Goed gezien van de ploegleiding om Affini in Paris-Nice op te stellen. Ideale vervanger voor Laporte. De waarde van Affini voor JV is groot. Hopelijk wordt het contract van deze superknecht snel verlengd

madeinstars

Wat een gelul zeg, excusez le mot.

AWestie

Tom & Cen alarm, ik herhaal, Tom & Cen alarm

Cycling

'@Cen Morawec Afspraak was om met Van Aert voor de ritoverwinning te gaan. Daarom hadden Roglic en Van Aert voor zijn val waarschijnlijk ook langdurig overleg. Nu Van Aert wegviel, was de 2e optie Roglic. Zo moeilijk is dat niet en Kelderman was op het beeld maar wat blij met de overwinning van Roglic. Dat was van Kelderman echt niet gespeeld.

Nijmos

Als ik Roglic hier zie vraag ik mij wel eens af waarom hij zo weinig eendagskoersen rijdt. Ik ziu graag zien dat hij de amstel, wp en lbl rijdt in aanloop naar de giro. Kan ze alle drie winnen, terwijl je zonder hem en Wout met de rest van het team misschien meedoet voor het podium.

1 2 ... 40 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.