Jan Tratnik slaat Tour of Catalunya over: https://twitter.com/davidcrmelj/status/1633967230932197382
Hij zegt dat hij in P-N is gesprongen vanwege de ziektes en blessures van sommige wielrenners. Dat dit niet veel verandert, want ze ruilden Catalunya in voor P-N. Na San Remo, gevolgd door een kleine rustpauze, maakten ze vervolgens de laatste voorbereidingen voor de Giro.
Rijdt hij dan met Primoz samen ten eerst de Giro?
Roglic gelost en toch gewonnen. Door boni nieuwe leider. Klasse wel en wat een wapen die bergsprintjes. Als wva zich goed voelt wordt het nog even de vraag of hij morgen de leiderstrui weer voot roglic gaat binnenhalen of dat roglic het zelf moet uitzoeken, want het zal een etappe zijn die wout had opgeschreven.
Dat lijkt mij geen discussie, want Roglic doet 't weer met een zege. Chapeau Rogloc en natuurlijk ook Wilco Kelderman, die zich prima heeft laten zien. Jammer dat Benoot de trein niet kon volgen.
Maar ook Koen Bouwman en Valter hebben zich goed geweerd.
Ja @Nijmos
Wout is in herstelmodus en hopelijk morgen wel weer ok.
Voor de overige Vlaamse klassiekers hebben we dan van aert, benoot, van baarle, van hooijdonk, laporte en affini als vaste 6. Denk daarbij dan t van dijke. Kooij zal ook wat rijden. Roosen, vd sande, van emden en hessman ook nog opties.
Vader, kruijswijk of hofstede in vrijgevallen plek catalonie!?
Ja @Rawolf
Roglic was zeker slim bezig om steeds uit de wind te blijven. Dat kwartje moet bij Benoot en Valter nog vallen, want die zaten te vaak in de wind.
@tdola
Ik denk dat er twee plaatjes vrij komen, want als hij slaagt in zijn missie om de T/A naar zich toe te trekken, dan kan het zomaar gebeuren, dat Roglic Catalunya gaat skippen om nog verder te werken aan zijn vorm door training.
Roglic wat een Klasbak !!!
Morgen iedereen vanaf het begin in een verraderlijke en moeilijke etappe knechten behalve Kelderman.
Dus ook Van Aert. Eindzege gaat voor etappewinst.
Blijf het raar vinden dat Benoot hier in deze koers opgesteld staat als medekopman.
Of heeft hij dat zelf bedacht.
Kelderman trouwens erg sterk vandaag en deed vandaag als teamplayer in de laatste km een goede zaak voor Roglic
Gun hem heel snel een zege. Morgen ?
Zijn laatste zege was trouwens in 2013 in Denemarken. Dus absoluut geen veel winnaar.
'@Fanny
Benoot heeft dat niet zelf bedacht; dat kwam uit de teamleiding. Kennelijk door zijn zege in de KBK is hij aangemerkt als mede-kopman Onderliggende reden lijkt mij dat Van Aert en Roglic een trainingsachterstand hebben opgelopen.
Kelderman was echt goed. Helaas zaten zij maar met 2 renners in de finale en derhalve moest hij zich opofferen.
Ook jouw favo Koen Bouwman heeft zich goed geweerd. Jammer dat juist hij te vroeg moest lossen.
'@Kelderfan
Bouwman is de hele koers al knecht van dienst. Vaak op kop van het peloton samen met Van Baarle.
Vandaag was het jasjes halen en terugbrengen en daarnaast eventueel drank en eten halen.
Ook bracht hij Roglic terug in het peloton na denk ik een plaspauze.
Daarom is vroeg lossen niet gek. Hij bleef er vandaag nog lang bij vond ik.
Zal ook zijn omdat hij ongeveer dezelfde fietsmaat heeft als Roglic.
En niet vergeten de knechten mogen morgen weer vol aan de bak voor leider Roglic alleen hoop ik dat Benoot nu ook mee zal helpen naast Van Aert, Valter en Van Baarle.
Benoot had rugklachten vandaar dat hij niet zo goed was. Roglic mocht hier gaan trainen omdat hij 5 maand eruit is geweest. Maar je ziet dat Roglic er weer staat en het niet kan laten dan weer etappes te winnen. Kelderman ook erg sterk en ben benieuwd of hij nog een stapje kan maken in de ploeg van Jumbo. Je zou denken van wel en dan heb je met Roglic en Kelderman een super koppel richting de Giro.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.