Translate gaf een mooie vertaling: Ik was als een haar in de soep. Maar ik voelde geen verschil. Gaat over zijn entree bij een Nederlandse ploeg waar de voertaal Nederlands of Engels is.
Ondertussen staat TJV alweer in de bovenste regionen met aantal overwinningen. Ik gok zomaar dat ze de hoogste overwinningsdichtheid hebben.
'@Glorious
Ik vind het onterecht. Sommigen krijgen steeds meer kansen. Primoz mocht Klederman en Benoot als kopmanen verdringen. Laporte mag volgens het stukje wel kiezen waar hij ga koersen, en hij lijkt van aller kanten steun te krijgen. Maar onze Tom Dumoulin bleef eenzaam achter en kon uiteindelijk niet eens zijn eigen races kiezen. HIj moest bijvoorbeeld naar Ronde van Danemark toen hij een groter doel had. Verder nog: die franse grapjes van Laporte tegen hem waren niet geschikt
'@Fanny
Benoot heeft een rug issue en dat moet met massage worden opgelost. Hij geeft zelf aan dat het komt, omdat het zijn 1e. koers is. Dat heb ik al meermaals aangegeven, dat naast training ook wedstrijden moeten worden gereden om goed te worden. Ik denk dat hij vandaag gewoon in dienst gaat rijden, want Kelderman en Roglic doen 't goed in 't klassement.
Maar in de Ronde van Drenthe komt naast Strand Hagenes ook een Nederlands talentje in actie. Die Jesse Kramer laat zich opmerken.
Sorry, @Cen, ik vind je grappiger.
De bekende fraans grapjes per-se, vind ik echter niet erg en niet iedereen is een vijand van je idool.
Laporte was niet gewend in het engels te communiceren. Met de belgische kant van de ploeg heeft hij meteen een aansluiting omdat ze met hem fraans pratten. Toen Dumoulin vertelde, dat hij ook in België woont, probeerde natuurlijk Laporte ook met je held in het frans te praten. Over dit grapje heb ik gehoord, dat iemand op dit moment tegen Dumoulin zei: als je in een land langdurig woont, moet je de officiële taal van het land leren. Daardoor kreeg Tom soms “dag” in het frans..
'@Kelderfan
Betreft Benoot zijn rug.
Dat zou ik ook zeggen als ik niet met de echte klimmers meekon.
Denk hij nou echt dat hij met de echte klimkopmannen meekan. Ik geloof het niet.
Benoot is geen (top)klimmer en zal dat ook nooit worden.
Hij blijft een heuvelrenner zonder echte push.
Laat hij (vandaag) maar eens gaan werken voor de echte (klim)kopmannen want dat heeft hij tot nu toe niet gedaan.
Ik hoop dat ook Van Aert vandaag gaat werken voor Roglic en Kelderman om de eindoverwinning eruit te slepen.
Eindzege JV gaat voor een eventuele dag overwinning van Van Aert.
Beide zie ik niet gebeuren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.