Hoe dom is dom en nog overdreven ook nog.
Weer een mooie zege van topper Primoz Roglic. Chapau # Die is weer bijna 100%.
Jammer dat Kelderman weer moest omkijken. Laat dat aub, want mooie klassering weg. Jammer. 🤔
In P-N is Tobias Foss positief opgevallen. Jammer dat zij te weinig klimmers hebben meegenomen.
De jonkies zijn ook dom bezig, want Graat wint onnodig rit 2 in de 2023 Istrian Spring Trophy en dan zul 't zien dan doet Van Bekkum ook duit in 't zakje door 3e. te worden. Kopman Belletta heeft 't nakijken. shit.
@Yeez
Jij hebt gelijk dat Pogacar echt er boven uitsteekt. Daar gaat JV nog een kluif aan hebben richting TdF.
'@Kelderfan De uitspraak over dom rijden was gedaan op het moment dat Van Aert op kop sleurde en hiermee alle knechten over boord gooide. Dat Roglic als nog wint, wil niet zeggen dat de tactiek goed was. Uiteindelijk wint Roglic, maar JV was de controle volledig kwijt de laatste 20 kilometer
Bijdrage van Benoot was er tenminste, dat kan je van Valter niet zeggen. Ploeg viel een beetje door de mand. Kelderman helaas gevallen.
Roglic zelf vind ik wel slim rijden. Is ook weleens anders geweest.
Voor de klassiekers beginnen er wat vraagtekens te ontstaan, van Baarle DNF, Laporte ziek, Benoot rugklachten en ook Tratnik was vandaag nergens te bekennen in PN. Groep van 70 man met enkel Vingegaard Foss en vHooydonck. Dennis en Tratnik mis je daar wel.
van Hooydonck wel sterk en ook van Aert toonde zich, nog geen topvorm maar dat is prima.
Er wordt (ook door mij zo nu en dan) bij Jumbo al snel overspannen gereageerd, Wout wilde de limieten opzoeken, dat heeft hij echt nodig en stond vanochtend op wielerflits en inderdaad...als Wilco recht blijft is er echt weinig aan de hand. Waar Valter was weet ik even niet, maar die kan ik continu wat lastig vinden..
ik vond het juist wel slim zelf initiatief te nemen, anders kan je door positioneren etc in moeilijke situaties komen. Nu kon Roglic alle klassementsuitdagers gemakkelijk in de gaten houden.
Echter Valter en misschien ook Benoot vielen ietwat tegen. Benoot was nog wel zeer nuttig.
Maar de valpartij van Kelderman scheelt natuurlijk een flinke slok in de uiteindelijke uitwerking van die situatie.
'@awestie op een bepaald moment trok Van Aert de heleboel op de klim uitelkaar. Het resultaat was alleen dat JV zijn knechten kwijtraakte en een heel select groepje bovenkwam, maar in de afdaling, zoals verwacht JV stil viel. Consequentie iedereen kwam terug (ook Benoot), toen op dat moment ook Kelderman wegviel waren sommige ploegen nog met 4 renners en JV met Roglic, Van Aert en Benoot. Op dat moment had JV geluk dat alleen een Bora kopman wegreed en ze steun kregen van UAE en later AGR en Ineos. Dus het liep goed af. Meestal gaat het wel goed, omdat alle ploegen hun plek en het klassement willen verdedigen. Roglic was snel alleen maar was zo sterk dat het geen enkel probleem opleverde.
'@Yogibear Ook zonder valpartij van Kelderman was er een hele grote groep teruggekomen. Kelderman werd de kop opgedrongen en hield zijn benen stil. Hiermee werd de inspanning van Van Aert direct teniet gedaan. Met of zonder valpartij heel veel renners die op de berg er afgereden waren, waren zonder problemen teruggekomen op het vlakke. Dit is de reden waarom ik de tactiek niet sterk vond
Van buitrago ging ook weinig dreiging uit. Bouwman had het een tempo moeten pakken dat hij volhield tot die voorlaatste keer ossimo, dan kon daar benoot of valter een strak tempo omhoog rijden. Wie er wegreed, kon je dan met 4 man op het vlakke nog makkelijk bijhouden. Het was aan andere ploegen om de koers te doen ontploffen.
De enige redelijke verklaring voor dit koersgedrag vind ik dat wout nu eenmaal was beloofd sat hij zich hier even 40 km lang mocht tonen en inspannen en dat je die belofte in 'maar' de tirreno gestand wil doen. Uiteindelijk is Wouts voorbereiding op de monumenten dan het risico dat Roglic het rondje verliest waard.
Eens met de analyse van Cycling en Nijmos. Ik kan geen scenario bedenken waarin de explosie van Van Aert op dat moment tot het einde had kunnen dragen. Geen enkele ploeg zou met drie of vier Jumbo's de resterende 40km meedraaien. Dat zou namelijk altijd nodig zijn om terugkeer van groepen renners te vermijden. Nu was het enige resultaat dat Jumbo het eigen kwalitatieve overtal te vroeg elimineerde. Dat staat los van de valpartij van Kelderman.
Als Wout zijn inspanning tot het laatste rondje had kunnen bewaren, dan had hij de rit kunnen winnen. Al zou hem die dan achteraf weer zijn ontnomen, vanwege het gebruik van het voetpad.
'@Nijmos
Het is duidelijk dat jij de koers niet helemaal vanaf de livestream vóór de Tv uitzending hebt gezien.
Ik ben het dus niet eens met je uiteenzetting.
Team JV heeft vanaf het begin met van Baarle en Bouwman op kop gereden van het peloton in de achtervolging op de 1e kopgroep.
Nadat Van Baarle was afgehaakt heeft Bouwman tientallen kilometers alleen op kop gereden wat toen dus nog niet live op TV was.
Hij hield daarna zelfs Buitrago die hulp had van een afzakkende Arndt op gepaste afstand nl binnen 1 minuut.
Nadat Bouwman uiteindelijk staakte met op kop rijden kwam Valter op kop, echter was dit van heel korte duur.
Ook Benoot lukte het niet om lang met een strak tempo omhoog te rijden totdat van Aert echt druk ging zetten wat ik trouwens tactisch niet sterk vond van hem/JV en naar nmm onnodig.
Zeker niet omdat Kelderman was gevallen en Benoot en Valter al waren afgehaakt.
Verder ben ik het eens met @xistc in zijn laatste alinea.
Voor vandaag ben ik benieuwd of een JV renner nog meegaat in de kopgroep.
Hopelijk wel, alleen zal het moeilijk zijn om dat tot de finish vol te houden gezien de sprintersploegen die nog willen dingen naar een zege.
Als je als JV renner in de kopgroep zit hoef je ook niet op kop in het peloton.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.