Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 44 ... 237 238
tdola

Drenthe ook geen t van dijke. Wel hofstede, van emden, vd sande, roosen, hessman, hagenes en kramer.
Denk geen kopman maar iedereen mag kans grijpen.

xistnc

Niet overdrijven. Gisteren gewoon uitgereden, dus niks gebroken. Hooguit gebutst en geschaafd. Zo'n sprintersrit kun je dan prima laten schieten.

Fanny

'@xistnc
Ik overdrijf niet.
Ook jij weet niet of hij iets heeft gebroken.
Dus de stelling van jou dat hij niks gebroken heeft twijfel ik over.
Als hij niets ernstig heeft dan had Kelderman vandaag ondanks schaafwonden wel gereden voor zijn kopman Roglic.
Ik vond dat hij gisteren erg lang bleef liggen en maar moeizaam met tegenzin (pijn) zijn fiets pakte.

kelderfan

Op zich snap ik je verhaal @Fanny. Toch heeft ook Wout Van Aert een punt, want e.e.a. is volgens hem vooraf besproken.
Wout is voor dat werk de aangewezen persoon. De gedachte daarachter is plausibel want JV heeft willen voorkomen, dat zij in die rondjes alle aanvallen moesten pareren en dat is dan een onmogelijke opgave volgens de analyse vooraf..
Wout is eigenlijk in herstelmodus na zijn valpartij. Derhalve is zijn aanval (mede mogelijk gemaakt door o.a. Koen) niet toereikend gebleken. Achteraf kun je dan zeggen, dat de tactiek niet goed is..
Het enige punt van kritiek is eigenlijk, dat de JV-mannen in de meeste koersen te veel achterom zitten te kijken en dan is een valpartij snel gemaakt.
Shit is Kelderman er niet bij in de laatste rit. Spoedig herstel.

Laatst gewijzigd
Cycling

Dit is de informatie mbt Kelderman "Primoz Roglic bij de start, hij start vandaag zonder Wilco Kelderman. Te veel last na de val van gisteren, zegt ploegleider Van Dongen. Kelderman had na de etappe van gisteren al veel last van zijn kruis, pijn werd 's avonds erger. Vliegt vandaag naar huis voor verder onderzoek." Nu afwachten wat bij het onderzoek geconstateerd wordt

Nijmos

'@kelderfan: als je de vlucht van de dag alle ruimte geeft (en niet hebberig bent voor een extra etappe) kun je toch met 5 of zelfs 6 man die een na laatste klim overleven. Dan is er helemaal geen noodzaak op alles te reageren maar gaat niemand zichzelf tegen valter en benoot en bouwman oproken op dat tussenstuk. Dat bouwman en dylan al werden ingezet om de vlucht zo kort te houden is al de eerste fout.

kelderfan

Het plan vooraf besproken is niet verkeerd. Misschien dat de uitvoering met o.a. de val van Wilco en de rug van Tiesj Benoot en de nog in zijn rol groeiende Valter niet perfect is gebleken.

kelderfan

Toch nog een mooie 2e. plaats voor Jonas Vingegaard. Die weet wat hij nog voor werk heeft te verzetten.
Ja en Roglic kopt de T/A in..

Laatst gewijzigd
Cycling

Fantastische overwinning van Per Strand Hagenes in Drenthe. De aanval gekozen en goed afgemaakt. Florian Vermeersch niet sterk genoeg om de aanval te counteren.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Die per is welkom voor volgend jaar

Poeksel

Ja, erg sterk gereden, en nog maar 19 jaar.

kelderfan

Ja, die Per is zeker een goeie om erbij te halen. Zo en dan winnen in Drenthe. Primoz verbleekt bij zo'n binnenkomer.
Oh, ja en Jonas Vingegaard is eerlijk. Hij heeft nog 't nodige te doen. Maar dat is goed om vast te stellen.
Tevens heeft Tijmen Graat het feestje opgeleukt met zijn zege in de Istrian Spring Trophy met een mooie 3e. stek voor Darren van Bekkum.

Laatst gewijzigd
tdola

Belangrijk en goed dat er ook gewonnen wordt in kleinere koersen door de talenten/iets mindere goden.
Hagenes geeft zo wel even visitekaartje af.

Glorious

Weer een topdag!

madeinstars

En zo staat Jumbo nog voor de Primavera op 14 zeges met 7 verschillende renners (+ een ploegentijdrit). En dan moet Wout nog beginnen winnen.

Benieuwd wat de gebruikelijke paniekzaaiers in februari daar nu van vinden.

kelderfan

Uch, daar is de paniek ont-zaaier. Gelukkig blijven de heren wielrenners met beide benen op de grond.
Roglic zegt ik ben geen koning maar gewoon Primoz Roglic.
En Jonas zegt ik heb nog wat te doen om mij te kunnen meten met Pogiboy.

goldone123

Paniek! Jumbo visma heeft nog maar 14 overwinningen behaald, meer dan op dit punt een jaar geleden.

Nijmos

Ik zou er een lans voor willen breken dat Tjv Roglic wederom meeneemt naar milaan san remo, in steun van Wout. Het blijkt de laatste jaren vaak moeilijk bovenop de poggio wat controle te krijgen. Roglic is samen met wout en laporte de enige jumbo man die ik met de eerste 15 zie bovenkomen. Als ze het vanaf daar wat beter uitspelen dan vorig jaar moet Wout in ieder geval kunnen sprinten om de zege. Roglic kan daarnaast op weg naar boven zich aan het wiel van Pogacar vastklinken en niet overnemen. Mocht Pogacar met Roglic in zijn wiel wegkomen dan moet hij het risico maar nemen dat hij Roglic in een zetel aan winst helpt of de benen stilhouden en Wout zien terugkomen. Tactisch lijkt me de aanwezigheid van Roglic enorm waardevol, ook al kwam het er verleden jaar totaal niet uit (roglic en laporte die zelf gingen demarreren enzo, wat minder focus op het lossen van sprinters en wat meer op het uberhaupt aan sprinten toekomen)

Laatst gewijzigd
AWestie

Als Pogacar Roglic mee zou nemen in zijn wiel, denk ik dat de kans nog steeds aanzienlijk is dat Pogacar een sprint wint.

Cycling

'@Nijmos misschien goed als je San Remo van 2022 nog een keer bekijkt. Er is echt nog wel een renner van JV die in staat is om bij de 1e 15 boven te komen. Vorig jaar had hij daar in ieder geval geen enkele moeite mee. Hij ging zelfs juichend over de streep

Nijmos

Oja verhip, even vergeten dat die erbij is. @cycling. Nou hoe meer hoe beter toch? In elk geval deed jumbo het vorig jaar tactisch niet goed. Het gevaar komt van een te kleine groep, niet van een te grote. Tratnik en laporte kunnen bij de eerste 15 boven zijn maar niet bij de eerste 3. Roglic wel. @awestie: als pogi zo sterk is is dat des te meer reden om Roglic in zijn wiel te planten. De meeste wielrenners hebben het instinct om om te gaan kijken, te twijfelen en niet a bloc door te rijden met iemand die zit te chillen in zijn wiel. Het lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat als pogi volle vak een leadout doet in de straten van san remo roglic niet in staat is uit het wiel te komen, maar zelfs als dat zo is is dat geen reden roglic niet mee te nemen en was er ook zonder Roglic geen kruit tegen gewassen.

Enige argument tegen is dat het misschien niet past in de voorbereiding van Roglic op catalonie/giro.

madeinstars

De laatste keer dat Roglic MSR reed 'in dienst' van Van Aert was ook niet echt een succes. Roglic is gewoon geen 'knecht'. Zelfs geen luxeknecht. Dat kan hij simpelweg niet. Een koers als MSR is in alles eigenlijk de hel voor Roglic. Positioneren in een grote groep aan 50+ in het uur op het vlakke is zo'n beetje zijn slechtste eigenschap als wielrenner en 95% van MSR is positioneren. Tel daarbij op dat een paar dagen later Catalunya begint, dan zou ik Roglic gewoon lekker thuis laten.

Yeez

Roglic kan wel knechten, maar wel in zijn koersen en op zijn terrein. Bergen en rondjes dus. Helaas voor anderen is dat wel net het terrein waar roglic in 99 van de 100 gevallen de beste is van de ploeg en steun verdient. Dat v aert in zulke koersen voor primoz knecht wil niet zeggen dat roglic in de eendaagse koersen voor wout gaat of kan knechten. Dat zijn koersen die hem gewoon minder liggen in verhouding tot wout

Nijmos

Roglic zat er verleden jaar gewoon bij vooraan maar toen het stilviel demarreerde hij, ipv het tempo te houden of te drukken. Volgens mij is msr helemaal niet zozeer positioneren maar gewoon zo hard mogelijk een klein heuveltje oppunchen en daarna dalen als een schansspringer. Waarom zou roglic dat niet kunnen? Hij kan ook prima eendagskoersen, lbl gewonnen, 5e op een wk, 2e in de waalse pijl, en olympisch kampioen tijdrijden. Roglic kan alles (behalve idd op de fiets blijvrn zitten in de tour). In het najaar trouwens ook emilia turijn en tre gewonnen. 4e in lombardije. Ik snap wel dat msr een andere koers is, maar zou niet weten waarom alaphilipe en pogacar die wel kunnen winnen en roglic niet bij de eersten boven zou kunnen komen.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Jumbo moet in msr gewoon weer initiatief nemen net zoals ze dat in alle belangrijke koersen hebben gedaan dit jaar vorig jaar in msr onder gingen ze de poggio als ze daar dit jaar weer een tour achtige leatout (rit 4 geloof ik ) kunnen doen is wout als eerste of een van de eersten boven dan is het hopen dat het bij elkaar blijft en hij wat over heeft voor de sprint.

1 2 ... 44 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.