Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 45 ... 237 238
tdola

Definitieve selectie msr nog niet bekend, maar ik verwacht roglic ook niet eerlijk gezegd.

Mannen voor de laatste 10-20 km van aert, tratnik (is zijn vorm goed genoeg?) En laporte (maar hoe is zijn vorm na ziekte?).
Buffel 1e 5-6 uur: affini
Overige Knechten denk valter, van hooijdonk en ? (Benoot of Dennis wellicht?).

Favoriet msr: pogacar. In de vorm waarin die nu verkeert, met die heuvels op t einde, kan niet missen.
Mede door wat twijfel bij tratnik en laporte denk ik tjv niet de topfavoriet.

Cycling

'@Tdola Het kan ook zijn dat Tratnik prima in vorm is, maar dat hij van de ploeg niet in het rood mocht gaan. Dat is altijd moeilijk vast te stellen. De beklimmingen in San Remo zijn natuurlijk anders dan in Paris-Nice. In de etappe van zondag bleef hij toch eenvoudig bij de laatste 5 over in de kopgroep

tdola

Zeker, hopelijk gewoon met 1e 10 over de poggio.
Misschien is tratnik ook wel zo'n renner die na 250+ kilometers niet minder wordt en daarom goed meekan over poggio.
Van hooijdonk zal de kopmannen vast goed afzetten, die vind ik dit jaar weer sterker ogen.

kelderfan

'@Nijmos
Eens dat Roglic van toegevoegde waarde is in MSR. Dan moet hij wel Catalunya skippen. Want volgens mij is Roglic in opbouw na blessureleed om weer mee te kunnen doen voor de hoofdprijzen. Niet dat de T/A geen hoofdprijs is.
Derhalve is 't aan hem en de begeleiding om te kijken hoe hij er voorstaat.
Is het verstandig om na Catalunya twee maanden op hoogte zitten en geen wedstrijd meer te rijden tot aan de Giro.
Of jouw suggestie de MSR en dan Romandie?

madeinstars

Romandië voor de Giro is ongeveer het domste wat je kan doen en dé grootste fout die ze in 2019 gemaakt hebben. No way dat ze dat gaan doen.

Loek de Rooij

Roglic heeft Catalunya nog niet gewonnen, die gaat hij echt niet skippen. Hij wil deze en Zwitserland dit jaar van zijn lijstje afvinken. Kan me hoogstens voorstellen als hij nog genoeg over heeft na de Giro of daar uitvalt dat hij Zwitserland op verslaat en toch start in de Tour.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Denk niet dat ze zijn plannen verder gaan aanpassen, ga er maar vanuit dat hij Catalonië rijd, een rustpauze en dan op hoogtestafe gaat. Zie hem zeker niet in MSR.

kelderfan

'@Rahim Vlasblom
Roglic geeft zelf aan, dat hij er nog niet is. Hij heeft nog werk te doen om op zijn niveau te komen.
Hij heeft afgezien en geleden, dat was ook de opdracht. Maar kun je dan meteen Catalunya rijden.
Romandie is dom, dom, maar om twee maanden niets te doen of alleen maar op hoogte te blijven is gezien zijn uitlatingen verstandig te noemen.

madeinstars

Hij gaat niet 'meteen' Catalunya rijden, daar zit anderhalve week tussen. Meer dan voldoende om te herstellen en weer opnieuw af te zien.

Of het verstandig is om twee maanden (overdreven, het zijn net geen 6 weken) geen wedstrijden te rijden voor de Giro, daar kunnen we over lullen tot we ons wegen, maar dat dat verstandiger is dan Romandië rijden, dat lijkt me toch wel overduidelijk.

kelderfan

Dus Roglic wordt alleen maar beter door af te zien. Pogacar heeft toch duidelijk een andere aanpak. Winnen en strijden om de winst om beter te worden, want ook Pogacar heeft nog werk te doen en moet ook nog op hoogte.

madeinstars

Is toch logisch dat Pogacar een andere aanpak heeft? Die heeft compleet andere doelen dit seizoen en bovendien een compleet ander einde van vorig seizoen... Ik kan weer eens geen chocola maken van je bijdrages.

Dave87

Enig nieuws over Kelderman? Was erg goed in vorm, hoe makkelijk hij in de Tappa de Muri meeging!

Hopelijk niets ernstigs!

kelderfan

'@madeinstaars
Dat is nou precies waarom ik jou bijdrages niet kan volgen. Je post zelf "beter door af te zien"
En dan begrijp jij niet dat wedstrijden winnen belangrijk zijn om beter te worden. Gelukkig ziet Roglic dat ook zo in.
Over thema Roglic gesproken. Zeeman laat toch nog een deur open, dat Roglic mee gaat naar de TdF.

Primoz Zomirp

'@kelderfan

...Roglic van toegevoegde waarde is in MSR. Dan moet hij wel Catalunya skippen. ...

Wat Primoz moet en wat hij hoeft niet is tussen hem en de ploegleiding :))

Aan de andere kant: Wat sprekt tegen van Baarle in MSR?

Jopie

Ik denk dat het idee voor Van Baarle en Benoot is dat zij geen Milaan-San Remo rijden omdat zij het voorjaar doortrekken tot de Amstel (Van Baarle) en Luik (Benoot). Op papier zijn dit natuurlijk twee ideale renners om mee naar Milaan-San Remo te nemen.

kelderfan

'@Primoz Zornirp
Ik denk dat Van Baarle zeker van toegevoegde waarde is, maar wat @Jopie zegt is begrijpelijk.
Van de andere kant is Wout nu op zich zelf aangewezen in de finale met de ondersteuning van Laporte, Tratnik, Valter, Van Hooydonck en Affini. Want als Pogacar doortrekt op de Poggio dan kan alleen Wout hem misschien volgen.
Wout Van Aert heeft zijn eigen helm mede ontworpen volgens een artikel in IDL.
Hij is nu met zijn gezin in San Remo zo te zien.

Laatst gewijzigd
AWestie

Waar lees je dat Zeeman de deur open houdt voor Roglic in de Tour?

Edit: ah ik denk dat ik het al zie op WF, heel minimaal deurtje

Laatst gewijzigd
Dave87

van Baarle heeft chin splints.
“Niks om je zorgen over te maken naar eigen zeggen” 🙏🏻

Bron Live Slow Ride Fast.

madeinstars

"Dat is nou precies waarom ik jou bijdrages niet kan volgen. Je post zelf “beter door af te zien”
En dan begrijp jij niet dat wedstrijden winnen belangrijk zijn om beter te worden. Gelukkig ziet Roglic dat ook zo in."

Serieus, wat staat hier nou eigenlijk? Wie helpt mij?

kelderfan

In IDL; "Keisse ploegleider Soudal-Quickstep denkt dat Van Aert de hamer gaat bovenhalen in Milaan-Sanremo."
Iljo Keisse deed in de podcast Wuyts & Vlaeminck zijn zegje.
Pogacar komt met een sterke ploeg aan de start.
Derhalve wordt 't heel belangrijk wie Van Aert mee krijgt om hem af te zetten op de Poggio.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Kelderfan De ploeg van Pogacar is heus niet sterker dan de ploeg van JV. Het is voor JV renners zonder tegenslag geen enkel probleem om hem af te zetten oo de Poggio. Heb eens vertrouwen dat de ploeg heus wel goed in kan schatten wie daarvoor nodig zijn. De ploeg houdt natuurlijk ook rekening met nog komende wedstrijden en de fitheid van renners. Roglic en Van Baarle zijn hierom geen optie. Soudal Quickstep is alleen bezig met de druk bij hun eigen ploeg weg te halen en de verantwoordelijkheid te schuiven naar Jumbo-visma. Dit is al standaard voor alle klassiekers.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dit moet toch wel de meest bijzondere zin zijn die je de laatste tijd gepost hebt: Van de andere kant is Wout nu op zich zelf aangewezen in de finale met de ondersteuning van Laporte, Tratnik, Valter, Van Hooydonck en Affini

Tratnik werd vorig jaar zelfs nog 9e. Denk dat er ploegen zijn die zo'n ondersteuning niet hebben voor hun kopman. Niet te geloven wat een kwaliteit...

Laatst gewijzigd
Dave87

Ideaal scenario is om naast Wout in ieder geval nog 1 TJV'er bij de eersten over de Poggio te hijsen.
Is ook zeker realistisch met Laporte en Tratnik in de ploeg.

Ben erg positief gestemd over de kansen van TJV voor aanstaande zaterdag.

kelderfan

'@Rahim Vlasblom
Je weet dat ik alle vertrouwen heb in Wout Van Aert, Zoals hij heeft gereden in de T/A is bijna top. Die ploegleider van Sudal-Quickstep Keise denkt, dat Wout de hamer heeft bewaard voor de MSR. Dat hoop ik dan maar, want Pogacar heeft een sterk team mee. Dat wordt echt een tactisch spel.
Weet jij al wie de 7e. man wordt, want genoemde Van Baarle is niet ongeschonden uitgestapt.

Cycling

'@Kelderfan Van Baarle heeft San Remo nooit op de planning gehad. Als hij niet start heeft dat dus niets te maken met het niet ongeschonden uit de Tirreno te komen. Dat jij de opmerking van een ploegleider van een concurrerende ploeg mbt het niveau van Van Aert serieus neemt, kan ik echt niet bij. Hij heeft echt niet meer gezien dan wij op tv. In hoeverre Van Aert sneller kan is voor hem ook gissen. Dat maakt het wielrennen ook mooi. Voor hetzelfde geld hebben andere renners zich bewust laten lossen in Tirreno. Hoe jij na afgelopen weken het beeld kunt hebben dat JV niet gelijkwaardig is als UAE qua sterkte in breedte kan ik echt niet volgen. UAE team dat start in San Remo is echt geen superteam

1 2 ... 45 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.